dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Tu zajmujemy się sprawami tyczącymi się urządzeń stosowanych przy nagłośnieniach imprez.
Awatar użytkownika
AlfonsoRodeo
Posty:757
Rejestracja:poniedziałek 28 lut 2005, 00:00
Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: AlfonsoRodeo » poniedziałek 19 cze 2006, 22:03

Kontrolery DCX pracuja u nas w kilku systemach (od najprosszych konferecyjnych po line-array) i w zadnym jak dotychczas nie spowodowaly zadnych uszkodzen. To raczej na temat driveRack PA byla o mowa uszkodzeniach ze strony postujacego. Ktos juz na tym forum kiedys swietnie zauwazyl, ze wiekszosc urzadzen tak na prawde warta jest 30-40% ceny rynkowej, jesli policzyc koszty. To dystrybutorzy kreuja takie kosmiczne ceny. Dla przykladu Fatman Reference dal dystrybutora kosztuje niecale 8 funtow, natomiast cena detaliczna to az 24!! Zauwazasz pewna prawidlowosc? Rzecz ma sie podobnie z kolumnami, np. X Sub Electro-Voice'a kosztuje w detalu 2000EUR, natomiast koszt jego wytworzenia nie powienien przekraczac 1000-1200EUR (EVX180B 450EUR/szt + sklejka 18" ok 50EUR + lakier ok.50EUR.
[addsig]

Awatar użytkownika
gekon-bass
Posty:172
Rejestracja:wtorek 14 mar 2006, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: gekon-bass » wtorek 20 cze 2006, 10:10

...:-D ...
**********************

Wlasnie, slowo upierdliwosc powinno troche mocniej wejsc ci w glowe, bo to na razie ty jestes upierdliwy i reprezentujesz chocby slowem 'bolec' nienajwyzszych lotow kulture.
Gdybys nie zauwazyl - wszelkie spostrzezenia odnosnie pracy DCX 2496 zawarlem w swoich postach, ktore moglbym ZE ZROZUMIENIEM PRZECZYTAC i nie pisac juz farmazonow typu "(...) słuchaj bolec! oglądanie urządzenia w gazetce music-store a sprawdzenie go na kilkudziesięciu koncertach, to sa dwie bardzo dalekie sprawy!(...)", bo wlasnie wszem i wobec kilka konkretow podalem. Wydaje mi sie, ze to wystarczy. NIE NAKRECAJ SIE TAK MOCNO! CZYTAJ UWAZNIEJ!
...
**********************

don't worry be nazi:)
" bolec" nie pisze w kontekscie obrazania twojej skromnej osoby jedynie ta zwraca sie do wiekszosci ludzi któży maja odrobine luzy, z drugie zas strony mogłeś to tak odebrac wiec "peace":) pisanie w stylu ty pupku albo cos w tym guscie napewno jest obrazliwe i jak mam ochote kogos zbruzgac stosuje dosc soczyste sformułowania!!
wracajac do sedna sprawy twoim zdaniem urzadzenie jest dobre, ergonomiczne, logiczne, trwałe i jest warte uwagi małych firm nagłosnieniowych sterujace do 4kw na strone??? nie chce byc upierdliwy ale czy ty osobiscie jestes z tego zadowolony? na jakims innym forum przeczytałem ze urzadzenie to wpływa na brzmienie (niby jest twardsze i bardziej suche)... tylko pytam!

pozdrawiam serdecznie
kazdy słyszy to co chce słyszec i kazdy rozumie to co jest mu wygodniejsze..

Bartek_L
Posty:8
Rejestracja:poniedziałek 28 lut 2005, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: Bartek_L » niedziela 16 lip 2006, 16:27

Dwa słowa, ja używam behringerowego analoga CX3400 a uzupełniam go DEQ2496. Mamy wtedy wszystko, cross, limitery, eliminator sprzegów, korekcję, i dynamikę. Może takie rozwiązanie jest bardziej optymalne.
Pozdrawiam Bartosz

Awatar użytkownika
AlfonsoRodeo
Posty:757
Rejestracja:poniedziałek 28 lut 2005, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: AlfonsoRodeo » niedziela 16 lip 2006, 17:18

obawiam sie, ze nie - z wielu powodow.

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: WG » niedziela 16 lip 2006, 18:16

Miałem styczność z dbx DriveRACK PA.
Urządzenie sprawuje się świetnie.
Doskonałe przetworniki, bardzo dobra jakość pracy.
Dźwięk po przejściu przez DRPA jest czysty i dynamiczny. Bardzo dobre przetworniki, zapewniają bezszumową pracę urządzenia.

Eliminator sprzężeń działa bez pudła. Świetna praca korekcji. Być może małym minusem może okazać się zbyt mała częstotliwości do zafiksowania i do pracy Live. 12 komórek dzielonych względem Fixed a Live jednak sądzę, że do większości aplikacji powinno być wystarczające.

Edycja i poruszanie się po edycji instrumentu dosyć łatwe i tutaj urządzenie mnie po prostu zaskoczyło. Pracuje się łatwo. Pokrętło dial w połączeniu z dedykowanymi przyciskami dostępu do kaźdej funkcji okazuje się być dobrym rozwiązaniem. Przyciski i obsługa urządzenia SOLIDNIE wykonane jka również gniazda połączeniowe.

Do urządzenia BEZWZGLĘDNIE trzeba mieć UPS-a aby zapewnić mu nieprzewaną ciągłą pracę w razie utraty zasilania. Niestety podczas wyłączania generowany jest dziwny peak sygnałowy. Urządzenie nie odcina "miękko" sygnału jak to ma w przypadku behringera także warto zabezpieczyć się przed taką sytuacją jakimś zasilaczem awaryjnym.

Miałem teź styczność z crossoverem behringera seria CX i w porównaniu do dbx to po prostu nie ta jakość pracy o fatalnym wykonaniu już nie wspomnę.

Ogólnie pełna rekomendacja dla dbx DriveRack.

Mam nadzieję, że moje uwagi przydadzą się innym.

Awatar użytkownika
gekon-bass
Posty:172
Rejestracja:wtorek 14 mar 2006, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: gekon-bass » wtorek 18 lip 2006, 12:24

...Miałem styczność z dbx DriveRACK PA.
Urządzenie sprawuje się świetnie.
Doskonałe przetworniki, bardzo dobra jakość pracy.
Dźwięk po przejściu przez DRPA jest czysty i dynamiczny. Bardzo dobre przetworniki, zapewniają bezszumową pracę urządzenia.

Eliminator sprzężeń działa bez pudła. Świetna praca korekcji. Być może małym minusem może okazać się zbyt mała częstotliwości do zafiksowania i do pracy Live. 12 komórek dzielonych względem Fixed a Live jednak sądzę, że do większości aplikacji powinno być wystarczające.

Edycja i poruszanie się po edycji instrumentu dosyć łatwe i tutaj urządzenie mnie po prostu zaskoczyło. Pracuje się łatwo. Pokrętło dial w połączeniu z dedykowanymi przyciskami dostępu do kaźdej funkcji okazuje się być dobrym rozwiązaniem. Przyciski i obsługa urządzenia SOLIDNIE wykonane jka również gniazda połączeniowe.

Do urządzenia BEZWZGLĘDNIE trzeba mieć UPS-a aby zapewnić mu nieprzewaną ciągłą pracę w razie utraty zasilania. Niestety podczas wyłączania generowany jest dziwny peak sygnałowy. Urządzenie nie odcina "miękko" sygnału jak to ma w przypadku behringera także warto zabezpieczyć się przed taką sytuacją jakimś zasilaczem awaryjnym.

Miałem teź styczność z crossoverem behringera seria CX i w porównaniu do dbx to po prostu nie ta jakość pracy o fatalnym wykonaniu już nie wspomnę.

Ogólnie pełna rekomendacja dla dbx DriveRack.

Mam nadzieję, że moje uwagi przydadzą się innym....
**********************
zdecydowanie:) dzieki!
pozdrawiam serdecznie!
kazdy słyszy to co chce słyszec i kazdy rozumie to co jest mu wygodniejsze..

Awatar użytkownika
adammus
Posty:59
Rejestracja:czwartek 08 lut 2007, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: adammus » sobota 08 wrz 2007, 13:13

I) Czy w drive racku PA można zrobić nastepujący cross systemu:

1 wyjście) LO z odcięciem np. poniżej 80Hz
2 wyjście) Full-range ale z delikatną linią opóźniającą (subbasy sa na odwrotkach)?

II) Czy kompresor jest niezależny dla każdego wyjścia czy wspólny dla wszystkich. To samo jeśli chodzi o equalizer ?

dzięki z góry za odpowiedzi Smile
muzyka

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: WG » niedziela 09 wrz 2007, 12:24

I) Czy w drive racku PA można zrobić nastepujący cross systemu:
1 wyjście) LO z odcięciem np. poniżej 80Hz
2 wyjście) Full-range ale z delikatną linią opóźniającą (subbasy sa na odwrotkach)?

Tak. Bezproblemowo w konfiguracji LO, HI czy LO, MID a także MID, HI
Plusem jest to, że środkowe pasmo można dowolnie dzielić czyli można zrobić nawet 2 x LO z odcięciem poniżej 80hz
Ale taką funkcjonalność ma każdy praktycznie procesor głośnikowy a DCX2496 ma chyba nawet większą możliwość konfiguracji w tym względzie.

Akurat DriveRack został tak pomyślany, że ma wszystko co potrzebne do niewielkich nagłośnień. Do dużych są oczywiście większe modele o większej funkcjonalności dla systemów wielo-drożnych.

II) Czy kompresor jest niezależny dla każdego wyjścia czy wspólny dla wszystkich. To samo jeśli chodzi o equalizer ?

Niestety nie, kompresor jest wspólny i aplikowany na sygnał WEJŚCIOWY. Ale moim zdaniem jest to rozwiązanie wystarczające, dlaczego o tym niżej.

Każde wyjście LO, MID, HI w DriveRack PA ma osobny limiter z wybieraną charakterystyką pracy, a więc można wybrać takie ustawienie gdzie po prostu owy limiter działa nam jak kompresor na danym paśmie. I działa to dosyć dobrze. Fakt, że wtedy nie mamy wtedy wpływu na parametry ataku i zwolnienia kompresji bo jest to narzucone, ale może okazać się przydatne.

Podsumowując w DriveRack nie ma typowej kompresji wielopasmowej taka jaka jest zaimplementowana w DCX 2496.

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: WG » niedziela 09 wrz 2007, 12:42

...I) Czy w drive racku PA można zrobić nastepujący cross systemu:
1 wyjście) LO z odcięciem np. poniżej 80Hz
2 wyjście) Full-range ale z delikatną linią opóźniającą (subbasy sa na odwrotkach)?

-> Bezproblemowo w konfiguracji LO, HI czy LO, MID a także MID, HI

małe sprostowanie bo trochę rozpędziłem się
W konfiguracji LO, HI czy LO, MID, HI jak najbardziej można sobie podzielić pasmo j.w.

2-drożna LO, MID i MID, HI nie funkcjonuje w driverack chyba, że wybierzemy sobie tryb pracy 3-drożny wtedy można zrobić dodatkowy dowolny z pasmem MID. Może ono sobie pracować w full-range jak również z odcięciem poniżej 80hz. No to takie już ekstremalne wykrzystania ale możliwe

W konfiguracji 2-drożnej sygnał z DriveRack wychodzi na wyjścia LO i HI, a środkowe wyjście jest niewykorzystane wtedy, w 3-drożnej na wszystkie wyjścia LO, MID, HI.

Awatar użytkownika
gekon-bass
Posty:172
Rejestracja:wtorek 14 mar 2006, 00:00

Re: dbx DriveRack PA vs Behringer DCX2496

Post autor: gekon-bass » poniedziałek 10 wrz 2007, 11:21

taki podział wymaga bardzo dużego systemu, i wielkiej wiedzy...
kazdy słyszy to co chce słyszec i kazdy rozumie to co jest mu wygodniejsze..

ODPOWIEDZ