RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
"Skuteczność o ponad 30db większa. Art 322 129 db Art 705 130 db. Na granie imprez okolicznościowych w zupełności wystarczy zabierać 1 bas ( Art 705) Skuteczność tej kolumny pozwala na znakomity odbiór prezentowanej muzyki. RCF gwarantuje iż w odległości 32 metrów skuteczność głośników serii ART nie spada poniżej 100 db !!! To dokładnie tyle ile maja niektóre tanie np. JBL czy inne w odległości 1 metra od kolumny - bez komentarza."
Kolega wyraźnie myli tu pewne rzeczy. Należy rozróżnić max. SPL podany dla pełnej mocy (to właśnie te 129 dB w odległości 1m) oraz skuteczność zestawu, którą podaje się dla mocy 1W w odległości 1m (100 dB, jeśli zmierzone rzetelnie, jest b.dobrym wynikiem). Przy każdym podwojeniu mocy, ciśnienie akustyczne rośnie o 3 dB, a więc znając moc zestawu głośnikowego i jego sprawność dla 1W mocy, można łatwo sobie z grubsza przeliczyć, jakie mksymalne SPL [dB] uzyskamy przy pełnej mocy.
Co do odległości, przy takich prostych kalkulacjach również można przyjąć uproszczoną zależność, że z każdym podwojeniem odległości tracimy ok. 6dB na SPL, więc łatwo sobie przeliczyć sprawność podaną przy 1m na SPL zmierzony w pewnej odległości.
Proponuję zatem dokładniej przyglądać się parametrom oraz warunkow, w jakich zostały one zmierzone, zanim wydasz opinię o sprzęcie. Tak naprawdę w akustyce cudów nie ma, głośniki estradowe mają dość podobne konstrukcje (niezależnie od producenta) i przy dobrze skonstruowanych przetwornikach, trudno o 30-decybelową przepaść w sprawności.
pozdrawiam
Kolega wyraźnie myli tu pewne rzeczy. Należy rozróżnić max. SPL podany dla pełnej mocy (to właśnie te 129 dB w odległości 1m) oraz skuteczność zestawu, którą podaje się dla mocy 1W w odległości 1m (100 dB, jeśli zmierzone rzetelnie, jest b.dobrym wynikiem). Przy każdym podwojeniu mocy, ciśnienie akustyczne rośnie o 3 dB, a więc znając moc zestawu głośnikowego i jego sprawność dla 1W mocy, można łatwo sobie z grubsza przeliczyć, jakie mksymalne SPL [dB] uzyskamy przy pełnej mocy.
Co do odległości, przy takich prostych kalkulacjach również można przyjąć uproszczoną zależność, że z każdym podwojeniem odległości tracimy ok. 6dB na SPL, więc łatwo sobie przeliczyć sprawność podaną przy 1m na SPL zmierzony w pewnej odległości.
Proponuję zatem dokładniej przyglądać się parametrom oraz warunkow, w jakich zostały one zmierzone, zanim wydasz opinię o sprzęcie. Tak naprawdę w akustyce cudów nie ma, głośniki estradowe mają dość podobne konstrukcje (niezależnie od producenta) i przy dobrze skonstruowanych przetwornikach, trudno o 30-decybelową przepaść w sprawności.
pozdrawiam
Jestem realizator dźwięku live, konstruktorem nagłośnienia. Pełnię funkcję redaktora technicznego w magazynie Muzyka i Technologia.
- aplauz1974
- Posty:63
- Rejestracja:środa 10 maja 2006, 00:00
- Kontakt:
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
..."Skuteczność o ponad 30db większa. Art 322 129 db Art 705 130 db. Na granie imprez okolicznościowych w zupełności wystarczy zabierać 1 bas ( Art 705) Skuteczność tej kolumny pozwala na znakomity odbiór prezentowanej muzyki. RCF gwarantuje iż w odległości 32 metrów skuteczność głośników serii ART nie spada poniżej 100 db !!! To dokładnie tyle ile maja niektóre tanie np. JBL czy inne w odległości 1 metra od kolumny - bez komentarza."
Kolega wyraźnie myli tu pewne rzeczy. Należy rozróżnić max. SPL podany dla pełnej mocy (to właśnie te 129 dB w odległości 1m) oraz skuteczność zestawu, którą podaje się dla mocy 1W w odległości 1m (100 dB, jeśli zmierzone rzetelnie, jest b.dobrym wynikiem). Przy każdym podwojeniu mocy, ciśnienie akustyczne rośnie o 3 dB, a więc znając moc zestawu głośnikowego i jego sprawność dla 1W mocy, można łatwo sobie z grubsza przeliczyć, jakie mksymalne SPL [dB] uzyskamy przy pełnej mocy.
Co do odległości, przy takich prostych kalkulacjach również można przyjąć uproszczoną zależność, że z każdym podwojeniem odległości tracimy ok. 6dB na SPL, więc łatwo sobie przeliczyć sprawność podaną przy 1m na SPL zmierzony w pewnej odległości.
Proponuję zatem dokładniej przyglądać się parametrom oraz warunkow, w jakich zostały one zmierzone, zanim wydasz opinię o sprzęcie. Tak naprawdę w akustyce cudów nie ma, głośniki estradowe mają dość podobne konstrukcje (niezależnie od producenta) i przy dobrze skonstruowanych przetwornikach, trudno o 30-decybelową przepaść w sprawności.
pozdrawiam...
**********************
Więc czym się kierowac przy zakupuie kolumn estradowych? Jeżeli przy 1 m sparwność głośnika wynosi 97 db a przy drugich 137 db to jak to rozumieć ? Grają tak samo? Miałem dwa zestawy nagłośnienie właśnie z takimi parametrami i jest to bez porównania słyszalne na samym początku. Ale jestem amatorem, gram chałtury głównie i może dlatego się mylę....Oświećie mnie
Kolega wyraźnie myli tu pewne rzeczy. Należy rozróżnić max. SPL podany dla pełnej mocy (to właśnie te 129 dB w odległości 1m) oraz skuteczność zestawu, którą podaje się dla mocy 1W w odległości 1m (100 dB, jeśli zmierzone rzetelnie, jest b.dobrym wynikiem). Przy każdym podwojeniu mocy, ciśnienie akustyczne rośnie o 3 dB, a więc znając moc zestawu głośnikowego i jego sprawność dla 1W mocy, można łatwo sobie z grubsza przeliczyć, jakie mksymalne SPL [dB] uzyskamy przy pełnej mocy.
Co do odległości, przy takich prostych kalkulacjach również można przyjąć uproszczoną zależność, że z każdym podwojeniem odległości tracimy ok. 6dB na SPL, więc łatwo sobie przeliczyć sprawność podaną przy 1m na SPL zmierzony w pewnej odległości.
Proponuję zatem dokładniej przyglądać się parametrom oraz warunkow, w jakich zostały one zmierzone, zanim wydasz opinię o sprzęcie. Tak naprawdę w akustyce cudów nie ma, głośniki estradowe mają dość podobne konstrukcje (niezależnie od producenta) i przy dobrze skonstruowanych przetwornikach, trudno o 30-decybelową przepaść w sprawności.
pozdrawiam...
**********************
Więc czym się kierowac przy zakupuie kolumn estradowych? Jeżeli przy 1 m sparwność głośnika wynosi 97 db a przy drugich 137 db to jak to rozumieć ? Grają tak samo? Miałem dwa zestawy nagłośnienie właśnie z takimi parametrami i jest to bez porównania słyszalne na samym początku. Ale jestem amatorem, gram chałtury głównie i może dlatego się mylę....Oświećie mnie
Zespół. Muzyka.Pasja
- gekon-bass
- Posty:172
- Rejestracja:wtorek 14 mar 2006, 00:00
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
...
**********************
Więc czym się kierowac przy zakupuie kolumn estradowych? Jeżeli przy 1 m sparwność głośnika wynosi 97 db a przy drugich 137 db to jak to rozumieć ? Grają tak samo? Miałem dwa zestawy nagłośnienie właśnie z takimi parametrami i jest to bez porównania słyszalne na samym początku. Ale jestem amatorem, gram chałtury głównie i może dlatego się mylę....Oświećie mnie
...
**********************
sprawnosc niekoniecznie oznacza jakosc!!! zwłaszcza przy jednej kolumnie na strone:)
najbardziej optymalnie dobre nagłosnienia brzmi najlepiej przy wysterowaniu 30-40%mocy zestawu! pozatym sprzet ekspleatowany na 80 % gdzie uzyskuje sie takie sprawnosci jest dla smego sprzetu na dłuższa mete niszczace!!!! nie mozna jechac samochodem przez 12 godzin 200km/h!!!!
fizyka ma swoje prawa! kazdy obwód elektro-magnetyczny trkatowny tak długo wysokimi mocami nie jest w stanie tak naprawde byc stabilny! przy rozgrzanej cewce głosnikowej opornosc maleje, i wtedy moze byc niespodzianka!
załoze sie ze ten zestaw zaczyna naprawde fajnie gadac w plenerku kiedy np rozstawimy jeszcze po trzy na strone takie paczuszki i wtedy bedzie prawdziwe 130db! bez maltretowania obwodów!!!
**********************
Więc czym się kierowac przy zakupuie kolumn estradowych? Jeżeli przy 1 m sparwność głośnika wynosi 97 db a przy drugich 137 db to jak to rozumieć ? Grają tak samo? Miałem dwa zestawy nagłośnienie właśnie z takimi parametrami i jest to bez porównania słyszalne na samym początku. Ale jestem amatorem, gram chałtury głównie i może dlatego się mylę....Oświećie mnie
...
**********************
sprawnosc niekoniecznie oznacza jakosc!!! zwłaszcza przy jednej kolumnie na strone:)
najbardziej optymalnie dobre nagłosnienia brzmi najlepiej przy wysterowaniu 30-40%mocy zestawu! pozatym sprzet ekspleatowany na 80 % gdzie uzyskuje sie takie sprawnosci jest dla smego sprzetu na dłuższa mete niszczace!!!! nie mozna jechac samochodem przez 12 godzin 200km/h!!!!
fizyka ma swoje prawa! kazdy obwód elektro-magnetyczny trkatowny tak długo wysokimi mocami nie jest w stanie tak naprawde byc stabilny! przy rozgrzanej cewce głosnikowej opornosc maleje, i wtedy moze byc niespodzianka!
załoze sie ze ten zestaw zaczyna naprawde fajnie gadac w plenerku kiedy np rozstawimy jeszcze po trzy na strone takie paczuszki i wtedy bedzie prawdziwe 130db! bez maltretowania obwodów!!!

kazdy słyszy to co chce słyszec i kazdy rozumie to co jest mu wygodniejsze..
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
załoze sie ze ten zestaw zaczyna naprawde fajnie gadac w plenerku kiedy np rozstawimy jeszcze po trzy na strone takie paczuszki i wtedy bedzie prawdziwe 130db! bez maltretowania obwodów!!!

**********************
Tu jest kolejna pułapka. Wielu osobom wydaje się, że sumaryczna głośność zwiększy się proporcjonalnie do ilości postawionych "paczek" obok siebie. BŁĄD! Zestawy głośnikowe w większości projektowane są w taki sposób aby dobrze grały same, ewentualnie wsparte subwooferem. Stawiając obok siebie 2 i więcej "paczehttp://www.eis.com.pl/virtual/user.phpk" (sprawdźcie jaki kąt pokrcia dźwiękiem mają w poziomie), dźwięk z nich nachodzi na siebie i interferuje. Wskutek interferencji, sygnały na różnych częstotliwościach dodają się do siebie lub odejmują w zależności w którym miejscu nagłaśnianego obszaru staniemy, a więc nie ma tu prostego dodawania mocy.
Właściwie bezkarnie można zestawiać obok siebie tylko basy, pod warunkiem jednak że będą takie same - wtedy faktycznie uzyskamy wzrost głośności, powiązany z ilością postawionego sprzętu.
pozdrawiam
Jestem realizator dźwięku live, konstruktorem nagłośnienia. Pełnię funkcję redaktora technicznego w magazynie Muzyka i Technologia.
- gekon-bass
- Posty:172
- Rejestracja:wtorek 14 mar 2006, 00:00
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
...
załoze sie ze ten zestaw zaczyna naprawde fajnie gadac w plenerku kiedy np rozstawimy jeszcze po trzy na strone takie paczuszki i wtedy bedzie prawdziwe 130db! bez maltretowania obwodów!!!
...
**********************
Tu jest kolejna pułapka. Wielu osobom wydaje się, że sumaryczna głośność zwiększy się proporcjonalnie do ilości postawionych "paczek" obok siebie. BŁĄD! Zestawy głośnikowe w większości projektowane są w taki sposób aby dobrze grały same, ewentualnie wsparte subwooferem. Stawiając obok siebie 2 i więcej "paczehttp://www.eis.com.pl/virtual/user.phpk" (sprawdźcie jaki kąt pokrcia dźwiękiem mają w poziomie), dźwięk z nich nachodzi na siebie i interferuje. Wskutek interferencji, sygnały na różnych częstotliwościach dodają się do siebie lub odejmują w zależności w którym miejscu nagłaśnianego obszaru staniemy, a więc nie ma tu prostego dodawania mocy.
Właściwie bezkarnie można zestawiać obok siebie tylko basy, pod warunkiem jednak że będą takie same - wtedy faktycznie uzyskamy wzrost głośności, powiązany z ilością postawionego sprzętu.
pozdrawiam
...
**********************
TUTAJ MASZ LINK NAPISZ TYM LUDZIOM SWOJA TEZE!
UCIESZA SIE NIEZMIERNIE:) PO CO TYLE TIRÓW SPRZETU! KURDE!
http://www.gigantsound.com.pl/
ZAPEWNE MASZ RACJE JEDEN GŁOSNIK 800WAT WYSTEROWANY NA 800W BEDZIE GADAŁ LEPIEJ NIZ DWA GŁOSNIKI 800WAT (RAZEM 1600W) WYSTEROWANE NA POŁOWE MOCY W PEŁNYM PASMIE BEZ ZNIKSZTAŁCEŃ!!!!!!
POWODZENIA!!!!!!!
załoze sie ze ten zestaw zaczyna naprawde fajnie gadac w plenerku kiedy np rozstawimy jeszcze po trzy na strone takie paczuszki i wtedy bedzie prawdziwe 130db! bez maltretowania obwodów!!!

**********************
Tu jest kolejna pułapka. Wielu osobom wydaje się, że sumaryczna głośność zwiększy się proporcjonalnie do ilości postawionych "paczek" obok siebie. BŁĄD! Zestawy głośnikowe w większości projektowane są w taki sposób aby dobrze grały same, ewentualnie wsparte subwooferem. Stawiając obok siebie 2 i więcej "paczehttp://www.eis.com.pl/virtual/user.phpk" (sprawdźcie jaki kąt pokrcia dźwiękiem mają w poziomie), dźwięk z nich nachodzi na siebie i interferuje. Wskutek interferencji, sygnały na różnych częstotliwościach dodają się do siebie lub odejmują w zależności w którym miejscu nagłaśnianego obszaru staniemy, a więc nie ma tu prostego dodawania mocy.
Właściwie bezkarnie można zestawiać obok siebie tylko basy, pod warunkiem jednak że będą takie same - wtedy faktycznie uzyskamy wzrost głośności, powiązany z ilością postawionego sprzętu.
pozdrawiam
...
**********************
TUTAJ MASZ LINK NAPISZ TYM LUDZIOM SWOJA TEZE!
UCIESZA SIE NIEZMIERNIE:) PO CO TYLE TIRÓW SPRZETU! KURDE!
http://www.gigantsound.com.pl/
ZAPEWNE MASZ RACJE JEDEN GŁOSNIK 800WAT WYSTEROWANY NA 800W BEDZIE GADAŁ LEPIEJ NIZ DWA GŁOSNIKI 800WAT (RAZEM 1600W) WYSTEROWANE NA POŁOWE MOCY W PEŁNYM PASMIE BEZ ZNIKSZTAŁCEŃ!!!!!!
POWODZENIA!!!!!!!
kazdy słyszy to co chce słyszec i kazdy rozumie to co jest mu wygodniejsze..
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
TUTAJ MASZ LINK NAPISZ TYM LUDZIOM SWOJA TEZE!
UCIESZA SIE NIEZMIERNIE:) PO CO TYLE TIRÓW SPRZETU! KURDE!
http://www.gigantsound.com.pl/
ZAPEWNE MASZ RACJE JEDEN GŁOSNIK 800WAT WYSTEROWANY NA 800W BEDZIE GADAŁ LEPIEJ NIZ DWA GŁOSNIKI 800WAT (RAZEM 1600W) WYSTEROWANE NA POŁOWE MOCY W PEŁNYM PASMIE BEZ ZNIKSZTAŁCEŃ!!!!!!
POWODZENIA!!!!!!!...
**********************
Sprawdź proszę czy panowie z Giganta i innych dużych firm stawiają obok siebie zwykłe zestawy szerokopasmowe stworzone do obsługi małych imprez. Sprzęt służący do zestawiania jest wyspecjalizowany w taki sposób aby zminimalizować zjawiska o ktorych pisałem w poprzednich postach. I nie jest to moja teza, ale kilka oczywistych praw akustyki, o których polecałbym doczytać. Przykładowe sposoby zestawiania sprzętu:
1) tzw. ściana dźwięku, gdzie drivery zestawów szerokopasmowych mają tuby o dość wąskim kącie rozproszenia w poziomie i są zestawiane obok siebie w taki sposób, aby interferowały ze sobą jak najmniej. Większość zwykłych zestawów szerokopasmowych ma kąty pokrycia rzędu 90 stopni w poziomie (tak aby jeden zestaw pokrył nagłaśniany obszar w całej szerokośći). Ściana dźwięku jest pewnym kompromisem i stosuje się ją coraz rzadziej, ponieważ dostępne jest już nowsze i lepsze rozwiązanie, czyli:
2) systemy wyrównane liniowe (LINE ARRAY), które zostały skonstruowane w taki sposób aby spełnić pewne podstawowe założenia fizyczne dotyczące konstrukcji falowodu drivera wysokotonowego, wielkości i odległości poszczególnych głośnków oraz ustawienia ich względem siebie. Spełnienie tych założeń sprawia, że tu faktycznie zestawy dobrze się sumują, co pociąga za sobą w dużym stopniu eliminację zjawisk o których pisałem powyżej. Kilka paczek typu RCF ART322 nie spełnia tych założeń.
To tak w skrócie, resztę proponuję doczytać w prasie muzycznej, m.in. w EiS Pan Tomasz Wróblewski pisał spory artykuł na ten temat.
I na koniec: MOC TO NIE WSZYSTKO!
pozdrawiam
Jestem realizator dźwięku live, konstruktorem nagłośnienia. Pełnię funkcję redaktora technicznego w magazynie Muzyka i Technologia.
- gekon-bass
- Posty:172
- Rejestracja:wtorek 14 mar 2006, 00:00
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
**********************
Sprawdź proszę czy panowie z Giganta i innych dużych firm stawiają obok siebie zwykłe zestawy szerokopasmowe stworzone do obsługi małych imprez. Sprzęt służący do zestawiania jest wyspecjalizowany w taki sposób aby zminimalizować zjawiska o ktorych pisałem w poprzednich postach. I nie jest to moja teza, ale kilka oczywistych praw akustyki, o których polecałbym doczytać. Przykładowe sposoby zestawiania sprzętu:
1) tzw. ściana dźwięku, gdzie drivery zestawów szerokopasmowych mają tuby o dość wąskim kącie rozproszenia w poziomie i są zestawiane obok siebie w taki sposób, aby interferowały ze sobą jak najmniej. Większość zwykłych zestawów szerokopasmowych ma kąty pokrycia rzędu 90 stopni w poziomie (tak aby jeden zestaw pokrył nagłaśniany obszar w całej szerokośći). Ściana dźwięku jest pewnym kompromisem i stosuje się ją coraz rzadziej, ponieważ dostępne jest już nowsze i lepsze rozwiązanie, czyli:
2) systemy wyrównane liniowe (LINE ARRAY), które zostały skonstruowane w taki sposób aby spełnić pewne podstawowe założenia fizyczne dotyczące konstrukcji falowodu drivera wysokotonowego, wielkości i odległości poszczególnych głośnków oraz ustawienia ich względem siebie. Spełnienie tych założeń sprawia, że tu faktycznie zestawy dobrze się sumują, co pociąga za sobą w dużym stopniu eliminację zjawisk o których pisałem powyżej. Kilka paczek typu RCF ART322 nie spełnia tych założeń.
To tak w skrócie, resztę proponuję doczytać w prasie muzycznej, m.in. w EiS Pan Tomasz Wróblewski pisał spory artykuł na ten temat.
I na koniec: MOC TO NIE WSZYSTKO!
pozdrawiam
...
**********************
absolutnie cie rozumiem o czym ty do mnie rozmawiasz jednak zajmijmy sie realiamii! zjawisko nakładania sie fal jest mi znane!
jednym słowem line aray to nowa technologia albo stara lepiej nazwana.
kwestia jest jeszcze jedna.... nie kazdego stac na line aray bo tak naprawde wiekszosc sie odpycha paczkami seryjnymi! powiedz mi dlaczego paczki seryjne np nadstawki maja kształt trapezu???????
jak przedtem napisłeś takie kolumny mozna uzywac tylko i wyłącznie w pojedynke??????? absolutnie nie nawiazuje do zacnych plastikowych rcf-h tylkko o do zestawów scianowych! i kolejna rzecz: dla wielu ludzi z branzy wiadoma rzecza jest ze fale akustyczne niskich czestotliwosci rozchodza sie na nieco innch zasadach dlatego jak zauwazyłem przy sytemach line aray bassy stoja tak jak stały przed 50lat... jednak przyczepilismy sie do tych nadstawek to uprzejmie prosze cie o odpowiedz.....????? dlaczego kolumny "nadstawki" maja kształt trapezu?
a moje przykłady co do głosników basowych które tak naprawde brzmia naturanie kiedy nie pracuja na 80% (szarpanina) tylko majac duuuze rezerwy pradowe uwazam za uzasadnione doswiadczeniem i autopsją)!
pozdrawiam!!!!
kazdy słyszy to co chce słyszec i kazdy rozumie to co jest mu wygodniejsze..
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
jak przedtem napisłeś takie kolumny mozna uzywac tylko i wyłącznie w pojedynke???????
Ustawić sobie możesz jak chcesz, niemniej zdecydowanie lepsze rezultaty da postawienie jednej skutecznej nadstawki na stronę niż zbieraniny paczek które zaprojektowane zostały tak aby grały same. Ze względu na interferencje dąży się do jak najbardziej punktowego źródła dźwięku. Sprawdziłem to w praktyce wielokrotnie.
absolutnie nie nawiazuje do zacnych plastikowych rcf-h tylkko o do zestawów scianowych! i kolejna rzecz: dla wielu ludzi z branzy wiadoma rzecza jest ze fale akustyczne niskich czestotliwosci rozchodza sie na nieco innch zasadach dlatego jak zauwazyłem przy sytemach line aray bassy stoja tak jak stały przed 50lat...
Fakt że teoria sumowania się basów znana była już od dawna. Nowością w systemach line array są przede wszystkim kształty falowodów odpowiedzialnych za propagację wysokich tonów i nieprawdą jest, że technologia ta była znana i stosowana kilkadziesiąt lat temu. Owszem, znana był układ kolumny głośnikowej (identyczne głośniki jeden nad drugim), który również eksploatowany jest w systemach line array.
jednak przyczepilismy sie do tych nadstawek to uprzejmie prosze cie o odpowiedz.....????? dlaczego kolumny "nadstawki" maja kształt trapezu?
1) aby pozbyć się jednej pary równoległych względem siebie ścian które powodują powstawanie fal stojących w obudowie
2) ze względów praktycznych, aby z braku dedykowanych monitorów można było położyć zestaw na bok i w ten sposób używać go jako monitora
3) aby zostawiać ze sobą nadstawki, PRZYSTOSOWANE DO TEGO (z odpowiednimi kątami rozproszenia driverów)
a moje przykłady co do głosników basowych które tak naprawde brzmia naturanie kiedy nie pracuja na 80% (szarpanina) tylko majac duuuze rezerwy pradowe uwazam za uzasadnione doswiadczeniem i autopsją)!
Tu się zgadzam. Można nawet obejrzeć strony producentów podających rzetelnie parametry głośników (np. 18Sound, Beyma) jaką kompresję mocy mają poszczególne modele przy różnych wartościach mocy. Im większa kompresja tym mniej dynamicznie brzmią głośniki, co w istocie skłania do posiadania większej rezerwy mocy.
Jestem realizator dźwięku live, konstruktorem nagłośnienia. Pełnię funkcję redaktora technicznego w magazynie Muzyka i Technologia.
- AlfonsoRodeo
- Posty:757
- Rejestracja:poniedziałek 28 lut 2005, 00:00
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
...
Właściwie bezkarnie można zestawiać obok siebie tylko basy, pod warunkiem jednak że będą takie same - wtedy faktycznie uzyskamy wzrost głośności, powiązany z ilością postawionego sprzętu.
pozdrawiam
...
**********************
A wlasciwie to nie do konca tak jest Zmienia sie kierunkowosc w zaleznosci od sposobu zestawienia i finalnie poza osia wcale natezenie nie jest wieksze. Taka ta fizyka...
[addsig]
Właściwie bezkarnie można zestawiać obok siebie tylko basy, pod warunkiem jednak że będą takie same - wtedy faktycznie uzyskamy wzrost głośności, powiązany z ilością postawionego sprzętu.
pozdrawiam
...
**********************
A wlasciwie to nie do konca tak jest Zmienia sie kierunkowosc w zaleznosci od sposobu zestawienia i finalnie poza osia wcale natezenie nie jest wieksze. Taka ta fizyka...
[addsig]
- AlfonsoRodeo
- Posty:757
- Rejestracja:poniedziałek 28 lut 2005, 00:00
Re: RCF ART322 + ART 705AS - aktywny zestaw nagłośnienia
Podejrzewam że wszyscy odpowiadają że drewno..choć coś musi być w tym że spora częś światowych lideró w produkcji systemów nagłośnieniowych skłoniła się do stosowania Tworzywa sztucznego (Mackie, JBL,RCF etc. etc)
i nie wydaje się żeby były to względy ekonomiczne ...
**********************
Zdecydowanie drewno ma to 'cos' w sobie. Na pewno produkcja z 'plastiku' kieruja WZGLEDY EKONOMICZNE, bo pomysl, ile osob trzeba o obslugi wtryskarki a ile do obslugi maszyn obrabiajacych i montujacych obudowy z MDF, sklejki czy wiorowej plyty. Plastikowe kolumny to z reguly wlasnie bardziej budzetowe produkcje. Jednym z niewielu naprawde profesjonalnych zetsawow z plastiku jest Ver-Tec, ale tam uzasadnione jest to potrzeba obnizenia wagi i tyle...
[addsig]
i nie wydaje się żeby były to względy ekonomiczne ...
**********************
Zdecydowanie drewno ma to 'cos' w sobie. Na pewno produkcja z 'plastiku' kieruja WZGLEDY EKONOMICZNE, bo pomysl, ile osob trzeba o obslugi wtryskarki a ile do obslugi maszyn obrabiajacych i montujacych obudowy z MDF, sklejki czy wiorowej plyty. Plastikowe kolumny to z reguly wlasnie bardziej budzetowe produkcje. Jednym z niewielu naprawde profesjonalnych zetsawow z plastiku jest Ver-Tec, ale tam uzasadnione jest to potrzeba obnizenia wagi i tyle...
[addsig]