Jaki tor audio budujemy?

Tu zajmujemy się sprawami tyczącymi się urządzeń stosowanych przy nagłośnieniach imprez.
Awatar użytkownika
masta1988
Posty:28
Rejestracja:wtorek 07 sie 2012, 00:00
Jaki tor audio budujemy?

Post autor: masta1988 » niedziela 21 lis 2021, 10:02

Dzień dobry,


Przyśnił mi się nowy projekt:

boombox który będzie zwalał z nóg np
- na świeżym powietrzu przy ognisku,
- podczas prac na działce,
- na próbie zespołu garażowego,
Który będzie stosunkowo tanią konstrukcją.

Nagłośnienie:
- okazyjnie zakupiłem "przyjaźnie mobilny sprzęt nagłośnieniowy" Hand box ksx-250 za 600zl 8-)

Mamy tu prawdziwą końcówke + mixer i głośniki w twardej obudowie na kółkach. 4ohm. Mi ten sprzęt odpowiada. Za takie pieniądze

Tor audio:
Na wejściu mamy analogowy mixer 4rokanałowy
Na wyjściu mamy mikser-końcówkę-glosniki

Panowie i Panie. Chciałbym rozbudować ten system na stosunkowo tanich rozwiązaniach. Dlatego wybrałem producenta behringer do rozbudowy.
Walczymy o:
- krystalicznie czysty i soczysty dźwięk z głośnika,
- pełną kontrolę na wejściu,

Moje dwie propozycje to:
1. Rozbudowa (1100zl)
Na wejściu do mixera Behringer MDX4600 V2 procesor sygnałowy
Na wyjściu SU9920 lub/i coś podobnego np EX 3200 procesor dynamiki, procesor do posprzątania w fali różnorodnych hałasów i uwydatnienia tego co pozostało.

2. Przebudowa (1500zl)
Zamienić mixer analogowy na Behringer X AIR XR12 i zrobić presety torów audio. Może ktoś kto ma wiedzę ucho i praktykę mógłby mi pomóc żeby było to zrobione jak należy.

Moje pytania:
A. czy w "1" tor audio jest wystarczająco rozbudowany? Czy brakuje jakiegoś klocka za mikserem?

B. Mixer XAIR ma możliwość robienia tej samej roboty co SU9920, czy i tak będzie trzeba go zastosować zmieniając na XAIR?

C. Gdy ustawie i zapisze XAIR, to po włączeniu zasilania gotowy jest do pracy z wcześniej ustawionymi ustawieniami bez łączenia z ekranem?

D. Czy ktoś ma pomysł na inne rozwiązanie w celu rozszerzenia zestawu o fajne urządzenie dsp przed końcówką, i odpowiednie uzbrojenie kanału wejściowego?


Ps.
Nie mam doświadczenia i praktyki sprzętem zajmuje się hobbistycznie. "Boombox" jest mi potrzebny do tego żeby go mieć. Jeżeli ktoś nie widzi sensu w projekcie niech wie że nie o sens pytam😜

Czekam na pomoc,

Pozdrawiam!
Załączniki
20211120_123339.jpg
20211120_123339.jpg (93.33KiB)Przejrzano 1860 razy
20211120_123308.jpg
20211120_123308.jpg (115.52KiB)Przejrzano 1860 razy

Awatar użytkownika
masta1988
Posty:28
Rejestracja:wtorek 07 sie 2012, 00:00

Re: Jaki tor audio budujemy?

Post autor: masta1988 » poniedziałek 22 lis 2021, 20:50

Czy używacie procesora dsp zaraz przed nagłośnieniem?

W systemach kolumnowych są używane i robią mega robotę.

W opisach sprzętu można znalezc informacje że jest przydatny do końcowego mixu i masteringu w studio. Czy to prawda? czy jednak taki procesor często popsuje to co wypracowano. A pracujemy na końcu nad tym żeby na wszelkim nagosnianiu grało tak samo dobrze po zgraniu do pliku.

Często procesor dsp występuje jako przycisk turbo/dsp/supersound w wielu konstrukcjach wież marketowych, radiach samochodowych, i innych urządzeniach "ogrodniczych".

Pozdrawiam forumowiczów proszę o wypowiadanie się ponieważ w moim środowisku trudno znaleźć osoby które mają praktykę.

ODPOWIEDZ