Pomysł na podkład

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
Awatar użytkownika
Yayaya
Posty:196
Rejestracja:niedziela 10 wrz 2006, 00:00
Pomysł na podkład

Post autor: Yayaya » środa 09 kwie 2008, 20:46

witam :)

o ile podczas tworzenia nagrań sekcja perkusyjna + bas, stopa układają mi się fajnie, to nie mam pomysłu na pady itp. dodanie padu w tle niesamowicie zwiększa przestrzeń i żywotność w miksie, ale także zamula brzmienie całości
w pierwszej chwili gdy próbuję z jakimś padem, to ustawię głośność i zgrubsza korekcję i jest fajnie. po kilku minutach jednak pad zaczyna przeszkadzać i zaczynam to sciszać, sciszać, sciszać... aż praktycznie ma się wrazenie jakby go nie było. wtedy wyłączenie go na dobre powoduje straszną pustkę w miksie, a włączenie z powrotem nie dodaje żadnych walorów artystycznych poza zapełnieniem miksu no i bonusowo zamuleniem i wkurzeniem
czy zbyt mało pracuję nad usadowieniem padu w miksie czy ja może się do tego zupełnie źle zabieram?

Awatar użytkownika
NoRd384
Posty:767
Rejestracja:środa 06 sie 2003, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: NoRd384 » środa 09 kwie 2008, 21:06

Obetnij padowi dół, zmniejsz wybrzmiewanie "Release" tak aby pad szybko się "ucinał", ścisz do takiego stanu jak opisywałeś i gotowe.
[addsig]
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]

scalar
Posty:65
Rejestracja:piątek 22 cze 2007, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: scalar » czwartek 10 kwie 2008, 16:58

Poza tym czy pad musi grać cały czas?
A może daj mu pograć głośniej i go wyłącz, by długo oczekiwany cieszył znowu przez jakiś czas?
EiS jest super! Pozdrawiam Redakcję!

Awatar użytkownika
Yayaya
Posty:196
Rejestracja:niedziela 10 wrz 2006, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: Yayaya » czwartek 10 kwie 2008, 21:06

Obetnij padowi dół, zmniejsz wybrzmiewanie "Release" tak aby pad szybko się "ucinał", ścisz do takiego stanu jak opisywałeś i gotowe.
-----------------------------------------------------------------------
dzięki, popróbuję z tym ustawieniem. co jednak jak pad przeszkadza mi na prawie całym paśmie? (np zbyt obecna góra?) mogę go dalej podcinać, tylko czy wtedy nie skończy sie to nadmiernym kaleczeniem i w efekcie popsuciem dźwięku? można powiedziec, że wtedy należy zmienić pad - tylko jak ten jest tym najbardziej odpowiadającym?


Poza tym czy pad musi grać cały czas?
A może daj mu pograć głośniej i go wyłącz, by długo oczekiwany cieszył znowu przez jakiś czas?
-----------------------------------------------------------------------
w sumie cała potęga padu, jak może pograć głośno, dlatego fajnie się go stosuje na wstęp i rozwinięcie. potem jednak - w miarę dochodzenia nowych instrumentów - pad zaczyna przeszkadzać, a jego wyłączenie brutalnie zabiera przestrzeń w miksie. w ostatniej produkcji zdecydowałem się na podkład skrzypcowy w samym tylko refrenie. Jest to jesdnak taki półśrodek tylko...

richtig
Posty:845
Rejestracja:wtorek 17 maja 2005, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: richtig » czwartek 10 kwie 2008, 21:58

A czy nie ma w tym padzie jakichś kłopotów z fazą? W takim wypadku sam mógłby brzmieć ładnie, ale już z wieloma innymi ścieżkami niekoniecznie. Może jakaś próbka dźwiękowa??
www.myspace.com/pchelki

scalar
Posty:65
Rejestracja:piątek 22 cze 2007, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: scalar » piątek 11 kwie 2008, 12:05

Przecież po wyłączeniu brutalnym zostaje zazwyczaj fejd w postaci ogona czy to z relase czy to z delay/pogłos! Ważne jest co gra pad, bo jeśli go wyłączysz w jakimś nietrafnym miejscu to zawsze będzie kaszanka.
Po to się wyłącza pad między innymi by albo zrobić miejsce na inną warstwę (ślad), albo by wpuścić trochę powietrza.
Temat staje się banalny bo wałkujemy tu elementarne sprawy.
Może napisz co chcesz uzyskać.
EiS jest super! Pozdrawiam Redakcję!

Awatar użytkownika
gores
Posty:288
Rejestracja:czwartek 13 kwie 2006, 00:00
Lokalizacja:Kraków
Kontakt:

Re: Pomysł na podkład

Post autor: gores » piątek 11 kwie 2008, 16:40

świetny patent na pady, który mi się sprawdza to lekka kompresja ale nie na PEAK tylko na RMS. Spróbuj tak, często po takim trafionym zabiegu z padem nie trzeba już wiele robić, szybko znajdziesz dla niego miejsce w miksie nawet bez obcinania dołu.
[addsig]

Awatar użytkownika
Yayaya
Posty:196
Rejestracja:niedziela 10 wrz 2006, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: Yayaya » sobota 12 kwie 2008, 15:14

dzięki za wypowiedzi.

@richtig: oto próbka. w tej próbce celowo obciąłem końcówkę, by plik nie był za duży. normalnie po ustawieniu odpowiedniego czasu wybrzmiewania daję padowi wybrzmieć do końca.

@scalar: to co piszesz jest mi wiadome. co do mojego problemu najlepiej opisuje mój poprzedni post: "w sumie cała potęga padu, jak może pograć głośno, dlatego fajnie się go stosuje na wstęp i rozwinięcie. potem jednak - w miarę dochodzenia nowych instrumentów - pad zaczyna przeszkadzać" można go wtedy wyłączyć, ale to tak, jakby nagle wyłączyć bas w utworze - niby nie gra on pierwszoplanowej roli, ale bez niego utwór nie ma sensu

@gores: dzięki, w następnej produkcji pokombinuję z kompresją




Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: grembo » sobota 12 kwie 2008, 16:03

pady stosuje rzadko - bez kompresji, za to je mocno rozjasniam (ok.12khz) i bardzo sciszam - sa slyszalen, ale sa bardzo lekkie.
To patent ze stringow w orkiestrach troche, zauwazylem - ze gdy sekcja smykow ma zejsc na dalszy plan odchodza od niej powoli bassy, pozniej wiolonczele, dopiero pozniej jest sciszanie juz samych parti np. altowek i skrzypiec. Wtedy, aby stringi uruchomic dodaje sie troche wiolonczel, lub zeby znowu dostaly wagi - kontrabasaow i vice versa. Czyli automatyka :)

Awatar użytkownika
Yayaya
Posty:196
Rejestracja:niedziela 10 wrz 2006, 00:00

Re: Pomysł na podkład

Post autor: Yayaya » wtorek 15 kwie 2008, 17:40

dzięki, każda uwaga się przyda

ODPOWIEDZ