Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
http://www.digido.com/
kolega wyslal mi link - chce to ustawic u siebie. System ten pozwala na ustawienie odpowiedniej glosnosci do komfortowej i skutecznej pracy nad materialem muzycznym.
CIEZKAWY ANGIELSKi!
kolega wyslal mi link - chce to ustawic u siebie. System ten pozwala na ustawienie odpowiedniej glosnosci do komfortowej i skutecznej pracy nad materialem muzycznym.
CIEZKAWY ANGIELSKi!
Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
...http://www.digido.com/portal/pmodule_id=11/pmdmode=fullscreen/pageadder_page_id=59/
...
**********************
Konkretny artukuł, właśnie ostatnio szukałem jakiejś dobrej lektury w kwestii poziomu odsłuchu przy pracy nad materiałem,, czy stały czy nie , jaki itd.
Odwdzięczam się linkiem do fajnego tekstu o tworzeniu i mixowaniu utworu "pop". Nie jest to b. specjalistyczna wiedza, ale jest to ciekawa lektura dla początkujących i dla tych zaawansowanych, którzy popadli w rutynę prowadzącą do braku nowych pomysłów.
Tutaj link: http://www.digitalaudioservice.de/
...
**********************
Konkretny artukuł, właśnie ostatnio szukałem jakiejś dobrej lektury w kwestii poziomu odsłuchu przy pracy nad materiałem,, czy stały czy nie , jaki itd.
Odwdzięczam się linkiem do fajnego tekstu o tworzeniu i mixowaniu utworu "pop". Nie jest to b. specjalistyczna wiedza, ale jest to ciekawa lektura dla początkujących i dla tych zaawansowanych, którzy popadli w rutynę prowadzącą do braku nowych pomysłów.
Tutaj link: http://www.digitalaudioservice.de/
Cały czas zmierzamy ku perfekcji :)
Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
...cos link polecial
http://www.digido.com...
**********************
A próbował czy działa?
A przy okazji - będziemy niesłychanie radzi gdy część z użytkowników naszego forum "wyumie" się wreszcie tytułowania swych linków.
[addsig]
http://www.digido.com...
**********************
A próbował czy działa?
A przy okazji - będziemy niesłychanie radzi gdy część z użytkowników naszego forum "wyumie" się wreszcie tytułowania swych linków.
[addsig]
Administrator serwisu
Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
nie poleciał ;) pierwszy podany przez Ciebie działa bez zarzutu
pozdr.
pozdr.
Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
...nie poleciał ;) pierwszy podany przez Ciebie działa bez zarzutu
pozdr....
**********************
Wszystkie działają, widać zmowa jakaś
[addsig]
pozdr....
**********************
Wszystkie działają, widać zmowa jakaś

[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
a adminowi chodzilo o to , rzecz której i ja z czasem sie nauczyłem ;)
Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
Mi się pomysł podoba aby stosować różny RMS dla różnych gatunków muzyki ale IMO to nie przejdzie z powodów technicznych.
Sądzę, że ideałem byłby system gdzie płyta CD ma zakodowany oprócz dźwięku poziom jego odniesienia. Urządzenie wtedy samo przełącza się na odpowiednie wzmocnienie sygnału.
Chociaż dla mp3 a ten format opanował rynek to moze się udać. 90% takich urządzeń ma upgradowalny firmware, także przejście na taki system mogło by się udać. Szkoda tylko, że MP3 jest 16-bitowy
K-System jest od dawna zamplementowany we wtyczce Voxengo SPAN. Używam jej praktycznie zawsze do kontroli sygnałów, IMO ma świetny monitoring.
Osobiście używając SPAN stosuję krzywę Slope w granicach 4.5 - 6.0 jako, że bardziej mi to odpowiada brzmieniowo i się nieźle sprawdza na różnych systemach PA. Kiedyś MB słusznie wspomniał, że utwory powinny oscylować w granicach 3.0 jako, że i referencyjny szum różowy ma przebieg płaski właśnie dla tej krzywej. Ale co dziwne, że dla mnie utwory są wtedy zbyt "jaskrawo" i "jasno" brzmiące
Sądzę, że ideałem byłby system gdzie płyta CD ma zakodowany oprócz dźwięku poziom jego odniesienia. Urządzenie wtedy samo przełącza się na odpowiednie wzmocnienie sygnału.
Chociaż dla mp3 a ten format opanował rynek to moze się udać. 90% takich urządzeń ma upgradowalny firmware, także przejście na taki system mogło by się udać. Szkoda tylko, że MP3 jest 16-bitowy

K-System jest od dawna zamplementowany we wtyczce Voxengo SPAN. Używam jej praktycznie zawsze do kontroli sygnałów, IMO ma świetny monitoring.
Osobiście używając SPAN stosuję krzywę Slope w granicach 4.5 - 6.0 jako, że bardziej mi to odpowiada brzmieniowo i się nieźle sprawdza na różnych systemach PA. Kiedyś MB słusznie wspomniał, że utwory powinny oscylować w granicach 3.0 jako, że i referencyjny szum różowy ma przebieg płaski właśnie dla tej krzywej. Ale co dziwne, że dla mnie utwory są wtedy zbyt "jaskrawo" i "jasno" brzmiące

Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
utwory powinny oscylować w granicach 3.0 jako, że i referencyjny szum różowy ma przebieg płaski właśnie dla tej krzywej. Ale co dziwne, że dla mnie utwory są wtedy zbyt "jaskrawo" i "jasno" brzmiące
...
**********************
chciałbym uściślić, że nie chodziło tu o tworzenie jakiegokolwiek technicznego wzorca "poprawności" i proszę się w żadnym wypadku nie kierować tym -3dB/okt jako wyznacznikiem. Po prostu można zauważyć, że w przypadku wielu wydawnictw takie coś można zaobserwować, przy czym te "3" należy traktować jako wartość bardzo zgrubną. Ale artykuł Katza dotyczy chyba raczej poziomów?
Przy okazji drugie uściślenie: MP3 wcale nie jest ograniczone do 16 bitów. Jedna sprawa to kwestia dziedziny - MP3 reprezentuje sygnał w dziedzinie częstotliwości, a tam nie ma mowy o rozdzielczości bitowej próbek (bo nie ma próbek), druga sprawa to formaty danych obsługiwane przez standard. Oficjalnie 24 bity są jak najbardziej poprawnym formatem we i wy (inna sprawa to jak to wygląda od strony konkretnych implementacji).

**********************
chciałbym uściślić, że nie chodziło tu o tworzenie jakiegokolwiek technicznego wzorca "poprawności" i proszę się w żadnym wypadku nie kierować tym -3dB/okt jako wyznacznikiem. Po prostu można zauważyć, że w przypadku wielu wydawnictw takie coś można zaobserwować, przy czym te "3" należy traktować jako wartość bardzo zgrubną. Ale artykuł Katza dotyczy chyba raczej poziomów?
Przy okazji drugie uściślenie: MP3 wcale nie jest ograniczone do 16 bitów. Jedna sprawa to kwestia dziedziny - MP3 reprezentuje sygnał w dziedzinie częstotliwości, a tam nie ma mowy o rozdzielczości bitowej próbek (bo nie ma próbek), druga sprawa to formaty danych obsługiwane przez standard. Oficjalnie 24 bity są jak najbardziej poprawnym formatem we i wy (inna sprawa to jak to wygląda od strony konkretnych implementacji).
Re: Ciekawy artykuł Bob Katz'a o K14
chciałbym uściślić, że nie chodziło tu o tworzenie jakiegokolwiek technicznego wzorca "poprawności" i proszę się w żadnym wypadku nie kierować tym -3dB/okt jako wyznacznikiem.
**********************
Akurat ja się nie kieruję tym 3.0dB/okt bo to mi się nie za bardzo sprawdza. Ale co ciekawe sprawdza mi się świetnie krzywa w zakresie 4.5-6.0. Jasne, że jest to pewien poziom odniesienia, który nie może być 100% wzorcem bo wszystko zależy od składników brzmieniowych, typu muzyki etc. Ale męcząc te poziomy głośności taka rzecz świetnie pomaga wstępnie wyrównać utwory. Potem oczywiście ucho.
Ale artykuł Katza dotyczy chyba raczej poziomów?
**********************
No tak. Z tym, że właśnie te krzywe a może to być np. Loudness Contour wiążą się z wynikami otrzymanych poziomów głośności.
Przy okazji drugie uściślenie: MP3 wcale nie jest ograniczone do 16 bitów. Jedna sprawa to kwestia dziedziny - MP3 reprezentuje sygnał w dziedzinie częstotliwości.
**********************
Fakt. Dzięki za ważną korektę. Nie wiem skąd się wziął pomysł z ograniczeniem do 16-bitów. Format wejściowy jest faktycznie dowolny.
Chcesz powiedzieć, że mniej zniekształceń otrzymamy konwertując do MP3 bezpośrednio z materiału 24-bitowego ?
IMO jest to bez znaczenia
Ale nie omieszkam sprawdzić.
**********************
Akurat ja się nie kieruję tym 3.0dB/okt bo to mi się nie za bardzo sprawdza. Ale co ciekawe sprawdza mi się świetnie krzywa w zakresie 4.5-6.0. Jasne, że jest to pewien poziom odniesienia, który nie może być 100% wzorcem bo wszystko zależy od składników brzmieniowych, typu muzyki etc. Ale męcząc te poziomy głośności taka rzecz świetnie pomaga wstępnie wyrównać utwory. Potem oczywiście ucho.
Ale artykuł Katza dotyczy chyba raczej poziomów?
**********************
No tak. Z tym, że właśnie te krzywe a może to być np. Loudness Contour wiążą się z wynikami otrzymanych poziomów głośności.
Przy okazji drugie uściślenie: MP3 wcale nie jest ograniczone do 16 bitów. Jedna sprawa to kwestia dziedziny - MP3 reprezentuje sygnał w dziedzinie częstotliwości.
**********************
Fakt. Dzięki za ważną korektę. Nie wiem skąd się wziął pomysł z ograniczeniem do 16-bitów. Format wejściowy jest faktycznie dowolny.
Chcesz powiedzieć, że mniej zniekształceń otrzymamy konwertując do MP3 bezpośrednio z materiału 24-bitowego ?
IMO jest to bez znaczenia

Ale nie omieszkam sprawdzić.