Sztuczki i tricki
- minimalmusic
- Posty:270
- Rejestracja:wtorek 06 maja 2003, 00:00
Re: Sztuczki i tricki
to ja sie moze spytam..:
macie jakis trick, ktory pozwala na zrobienie konkretnej sciezki basowej i do tego jeszcze konkretniejszej sciezki bitu .. ?
normalnie powstaja przestery, czym linia basowa mocniejsza, tym wieksze..
ja zazwyczaj miksuje utwor na ucho i probuje dojsc do konsensusu miedzy bitem i basem..
ale mozna zrobic sciezke basowa, w ktorej pozniej "ręcznie" powycinac / sciszyc / zmienic czestotliwosc w miejscach gdzie bedzie bit .. ale to troche pod gorke ;]
to samo mozna zrobic stosujac kompresor + bramke..
nom, ma ktos jeszcze na to jakies patenty ?
macie jakis trick, ktory pozwala na zrobienie konkretnej sciezki basowej i do tego jeszcze konkretniejszej sciezki bitu .. ?
normalnie powstaja przestery, czym linia basowa mocniejsza, tym wieksze..
ja zazwyczaj miksuje utwor na ucho i probuje dojsc do konsensusu miedzy bitem i basem..
ale mozna zrobic sciezke basowa, w ktorej pozniej "ręcznie" powycinac / sciszyc / zmienic czestotliwosc w miejscach gdzie bedzie bit .. ale to troche pod gorke ;]
to samo mozna zrobic stosujac kompresor + bramke..
nom, ma ktos jeszcze na to jakies patenty ?
Re: Sztuczki i tricki
..
ale mozna zrobic sciezke basowa, w ktorej pozniej "ręcznie" powycinac / sciszyc / zmienic czestotliwosc w miejscach gdzie bedzie bit .. ale to troche pod gorke ;]
to samo mozna zrobic stosujac kompresor + bramke..
nom, ma ktos jeszcze na to jakies patenty ?...
**********************
czy dobrze rozumiem ? np.""Stopa" i bas w momentach nachodzenia na siebie powstaje PEAK ? co z tym zrobic ? ja zrobiła bym tak...
1) nalezy znalesc czestotliwosci ktore sie wzbudzaja tzn, nachodza na siebie i albo Uzyc EQ. i przyciszyc dana czestotliwosc w jednym lub drugim , albo wysłac obydwa razem na inny kanał i delikatnie Equalizowac obydwa :) ja bym zrobiła to tak , oczywiscie mozna wsadzic Limiter . i prasowac
pozdrawiam Urszulka :)
ale mozna zrobic sciezke basowa, w ktorej pozniej "ręcznie" powycinac / sciszyc / zmienic czestotliwosc w miejscach gdzie bedzie bit .. ale to troche pod gorke ;]
to samo mozna zrobic stosujac kompresor + bramke..
nom, ma ktos jeszcze na to jakies patenty ?...
**********************
czy dobrze rozumiem ? np.""Stopa" i bas w momentach nachodzenia na siebie powstaje PEAK ? co z tym zrobic ? ja zrobiła bym tak...
1) nalezy znalesc czestotliwosci ktore sie wzbudzaja tzn, nachodza na siebie i albo Uzyc EQ. i przyciszyc dana czestotliwosc w jednym lub drugim , albo wysłac obydwa razem na inny kanał i delikatnie Equalizowac obydwa :) ja bym zrobiła to tak , oczywiscie mozna wsadzic Limiter . i prasowac

pozdrawiam Urszulka :)
Pozdrawiam Ula :)
- minimalmusic
- Posty:270
- Rejestracja:wtorek 06 maja 2003, 00:00
Re: Sztuczki i tricki
hmm ja tez specem nie jestem, ale chyba o to chodzi ;)
problem w tym, ze i bit i bas "grają" w tych samych czestotliwosciach.. przez obcinanie wspolnych czest. zubożeje moja stopa, a to juz nie bedzie "to".. muzyka ktora tworze charakteryzuje sie mocnym energicznym i glebokim bitem , oraz rownie mocnym basem..
jakos daje rade, ale pytam, bo moze ktos zna prostsze sposoby 'walki' z przesterami w dolnych partiach.. :)
problem w tym, ze i bit i bas "grają" w tych samych czestotliwosciach.. przez obcinanie wspolnych czest. zubożeje moja stopa, a to juz nie bedzie "to".. muzyka ktora tworze charakteryzuje sie mocnym energicznym i glebokim bitem , oraz rownie mocnym basem..
jakos daje rade, ale pytam, bo moze ktos zna prostsze sposoby 'walki' z przesterami w dolnych partiach.. :)
Re: Sztuczki i tricki
problem w tym, ze i bit i bas "grają" w tych samych czestotliwosciach.. przez obcinanie wspolnych czest. zubożeje moja stopa, a to juz nie bedzie "to".. muzyka ktora tworze charakteryzuje sie mocnym energicznym i glebokim bitem , oraz rownie mocnym basem..
jakos daje rade, ale pytam, bo moze ktos zna prostsze sposoby 'walki' z przesterami w dolnych partiach.. :)...
**********************
Wbrew pozorom im więcej najniższych częstotliwości tym mniej energii i mniej "kopa". Energia elektronicznej stopy i basu leży zazwyczaj w zakresie 60Hz-120Hz, a nawet wyżej. Podetnij bas i stopę na 50Hz korektorem w trybie highpass i kompresuj łącznie (lepiej stosować kilkukrotną kompresję z niewielkim ratio niż jednokrotnie silną). Usuwając nadmiarowe niskie częstotliwości uzyskasz więcej miejsca na wykop. Bardzo ważna jest staranna regulacja czasu powrotu (release) kompresora. Czas zadziałania (attack) nie za krótki, żeby nie zniszczyć pików - lepiej za kompresorem dodać szybki limiter ustawiony na -1dB
jakos daje rade, ale pytam, bo moze ktos zna prostsze sposoby 'walki' z przesterami w dolnych partiach.. :)...
**********************
Wbrew pozorom im więcej najniższych częstotliwości tym mniej energii i mniej "kopa". Energia elektronicznej stopy i basu leży zazwyczaj w zakresie 60Hz-120Hz, a nawet wyżej. Podetnij bas i stopę na 50Hz korektorem w trybie highpass i kompresuj łącznie (lepiej stosować kilkukrotną kompresję z niewielkim ratio niż jednokrotnie silną). Usuwając nadmiarowe niskie częstotliwości uzyskasz więcej miejsca na wykop. Bardzo ważna jest staranna regulacja czasu powrotu (release) kompresora. Czas zadziałania (attack) nie za krótki, żeby nie zniszczyć pików - lepiej za kompresorem dodać szybki limiter ustawiony na -1dB
Re: Sztuczki i tricki
Triki ..... czesto stosowany jest taki ""Trick"" hihihih
np. Stopa . obciac EQ- HPF dół tak, aby w skrajnym wachaniu nie przekraczyła. 50 Hz . i dodawac potem Harmoniczne , tak Aby odzyskac ten bas, Stopa wali jak oszlała, nie przekracza 50 hz :) ja uzywam do tego Spl Tube Vitalizer , mozna takaze probowac roznych plaginow , proponował bym kontrolowac Analizerem widma Bardzo pomaga . tak dokrecona stopa nie moze byc dłuzsza niz 2/4 taktu inaczej ....... fruwac bedzie jak szalona
np. Stopa . obciac EQ- HPF dół tak, aby w skrajnym wachaniu nie przekraczyła. 50 Hz . i dodawac potem Harmoniczne , tak Aby odzyskac ten bas, Stopa wali jak oszlała, nie przekracza 50 hz :) ja uzywam do tego Spl Tube Vitalizer , mozna takaze probowac roznych plaginow , proponował bym kontrolowac Analizerem widma Bardzo pomaga . tak dokrecona stopa nie moze byc dłuzsza niz 2/4 taktu inaczej ....... fruwac bedzie jak szalona
- OYCIECPIOTR
- Posty:237
- Rejestracja:wtorek 25 lut 2003, 00:00
Re: Sztuczki i tricki
Nic specjalnego, ale zawsze:
1). przy barwach ,,moogowatych" uzyskanych z softsynthów analogowe ocieplenie uzyskuję przepuszczając taką barwę przez kostkę Bossa Turbodrive i miksując ją z orginalną ścieżką.
Dźwięk nabiera trochę więcej ,,ciała".
2). Edytory jak Sound Forge, Cool Edit: funkcja noise reduction ustawiona w drastycznych położeniach potrafi dać bardzo ciekawe efekty w przypadku gitary elektrycznej. Barwa nabiera bardziej syntetycznego, vocoderowego charakteru. Ciekawie brzmi w krótkich solach, czy motywach melodycznych (zwłaszcza w muzyce około artrockowej).
3). efekt Jeffa z Carcass (stare dzieje): wokal odwraca się, przepuszcza przez delaya (uwaga na te wtyczki, które zmieniają długość wave`a), po czym znów odwraca. Lekko horrorowy klimacik.
4). Do odjechanych, dziwnych głosów (niekoniecznie wokali) polecam też PSP Pianoverb z odstrojeniem w górę.
5). patent dobrze sprawdzający się przy pojedyńczych dźwiękach, najlepiej pojedyńczym słowie dwusylabowym. Przepuszcza się taki dźwięk przez delay ustawiony tak, żeby powtórzenia obejmowały całe słowo (np: DYSKU dysku dysku dysku..., a nie: DYSKdUskuskuskusku....). Powtórzeń musi być dosyć dużo - plik powinien wydłużyć się o kilka sekund. Teraz te wszystkie powtórzenia zaznaczamy i zmieniamy wysokość i długość obszaru funkcją Pitch Bend. Po dwóch, trzech takich operacjach uzyskuje się szalony i komiczny efekt: zaznaczony obszar odgrywany będzie coraz szybciej i wyżej, kończąc się na pisku.
Pzdr
[URL=http://chomikuj.pl/MISIORPLIKI/SAMPLE+24bity]darmowe sample analogów[/URL]
Re: Sztuczki i tricki
do generowania tego dolu uzywalem wtyczki subbas zawartej w pakiecie cubase SL - ale trzeba miec zainstalowane wtyczki "vintage" z cubase VST.. SX i SL przy instalacji pytaja czy maja je rowniez zainstalowac.. podejzewam ze ta wtyczka znajdzie sie rowniez w starszych cubase'ach.. innych tego typu szukaj na http://www.kvr-vst.com
[addsig]
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)
Re: Sztuczki i tricki
Bardzo się cieszę, że ten wątek wrócił.
Ostatnio, kiedy chcę uzyskać jakiś ciekawy dźwięk, bawię się w ten sposób: miksuję dwa sygnały audio, ale mnożąc je, a nie sumując (można to zrobić na różne sposoby, w zależności, kto jakiego oprogramowania używa) - niby banalne, ale często efekty potrafią pozytywnie zaskoczyć. Dobrze wypada szczególnie mieszanie odgłosów rejestrowanych przez mikrofon (np. dźwięków otoczenia) z syntetycznymi - ciężko to opisać, ale efekt dodaje naturalności brzmieniu.
Ostatnio, kiedy chcę uzyskać jakiś ciekawy dźwięk, bawię się w ten sposób: miksuję dwa sygnały audio, ale mnożąc je, a nie sumując (można to zrobić na różne sposoby, w zależności, kto jakiego oprogramowania używa) - niby banalne, ale często efekty potrafią pozytywnie zaskoczyć. Dobrze wypada szczególnie mieszanie odgłosów rejestrowanych przez mikrofon (np. dźwięków otoczenia) z syntetycznymi - ciężko to opisać, ale efekt dodaje naturalności brzmieniu.