Witam serdecznie.
Zapewne wielu z nas zastanawia się nad zakupem monitorów bliskiego pola. Jak zauważyłem, temat ten jest dość często poruszany na forum eis, podobnie zresztą ma się sprawa z podzespołami komputerowymi.
Chciałbym się z wami podzielić moim osobistym i zapewne subiektywnym zdaniem.
Na co najczęściej zwracamy uwage przy zakupie monitorów? Sądze iż większość z was odpowiedziałaby że chodzi o brzmienie - może i tak, ale z mojej praktyki wynika że kwestia ta potrafi być zdradliwa, albowiem im lepsze - tym gorzej dla materiału nad którym pracujemy.
Wydaje mi się, że pracując z dźwiękiem na zestawie oferującym bardziej suche i robocze brzmienie możemy znacznie szybciej i łatwiej (wbrew pozorom) osiągnąć poprawny efekt. Tak jak ktoś kiedyś powiedział że ,,z ładnej miski jeść nie dają (z tym, ze w innym rozumieniu) tak i w kwesti pracy z dźwiękiem bardziej umyślne kroki będziemy stawiać na monitorach które zdążyliśmy już ,,osłuchać'', poznać ich zachowanie w konkretnych przypadkach: na czele z odwzorowaniem szczegółów oraz identyfikacją poszczególnych dźwięków w panoramie (warto też czasem wspomóc się innym zestawem - choćby słuchawkowym) . Chce powiedzieć, że nie zawsze muszą to być zestawy z wyższych półek. Powszechnie wiadomo że najważniejszym jest umieć słuchać.
To zdaje się byłoby na tyle odnośnie bliskiego pola. W przypadku odsłuch dalekiego pola, sprawa ta nabiera już innego wymiaru.
Pozdrawiam serdecznie i uniżenie kłaniam
Korthals Tadeusz.
Monitory raz jeszcze
Re: Monitory raz jeszcze
...Witam serdecznie.
Zapewne wielu z nas zastanawia się nad zakupem monitorów bliskiego pola. Jak zauważyłem, temat ten jest dość często poruszany na forum eis, podobnie zresztą ma się sprawa z podzespołami komputerowymi.
Chciałbym się z wami podzielić moim osobistym i zapewne subiektywnym zdaniem.
Na co najczęściej zwracamy uwage przy zakupie monitorów? Sądze iż większość z was odpowiedziałaby że chodzi o brzmienie - może i tak, ale z mojej praktyki wynika że kwestia ta potrafi być zdradliwa, albowiem im lepsze - tym gorzej dla materiału nad którym pracujemy.
Wydaje mi się, że pracując z dźwiękiem na zestawie oferującym bardziej suche i robocze brzmienie możemy znacznie szybciej i łatwiej (wbrew pozorom) osiągnąć poprawny efekt. Tak jak ktoś kiedyś powiedział że ,,z ładnej miski jeść nie dają (z tym, ze w innym rozumieniu) tak i w kwesti pracy z dźwiękiem bardziej umyślne kroki będziemy stawiać na monitorach które zdążyliśmy już ,,osłuchać'', poznać ich zachowanie w konkretnych przypadkach: na czele z odwzorowaniem szczegółów oraz identyfikacją poszczególnych dźwięków w panoramie (warto też czasem wspomóc się innym zestawem - choćby słuchawkowym) . Chce powiedzieć, że nie zawsze muszą to być zestawy z wyższych półek. Powszechnie wiadomo że najważniejszym jest umieć słuchać.
To zdaje się byłoby na tyle odnośnie bliskiego pola. W przypadku odsłuch dalekiego pola, sprawa ta nabiera już innego wymiaru.
Pozdrawiam serdecznie i uniżenie kłaniam
Korthals Tadeusz....
**********************
zawsze należy słuchać materiału na kilku "paczkach",jamniku,walkmanie,w samochodzie,na badziewnej wierzy typu wszystko w jednym itp.jeżeli wszędzie brzmi poprawnie to jest ok.w monitorach podstawą jest płaska charakterystyka i brak przekolorowań i właśnie za to płci się grubą flotę - myślę że każdy kto ma trochę większe niż podstawowe pojęcie o technice mixowania i masteringu nie kupi monitorów" bo ładnie brzmią".
Zapewne wielu z nas zastanawia się nad zakupem monitorów bliskiego pola. Jak zauważyłem, temat ten jest dość często poruszany na forum eis, podobnie zresztą ma się sprawa z podzespołami komputerowymi.
Chciałbym się z wami podzielić moim osobistym i zapewne subiektywnym zdaniem.
Na co najczęściej zwracamy uwage przy zakupie monitorów? Sądze iż większość z was odpowiedziałaby że chodzi o brzmienie - może i tak, ale z mojej praktyki wynika że kwestia ta potrafi być zdradliwa, albowiem im lepsze - tym gorzej dla materiału nad którym pracujemy.
Wydaje mi się, że pracując z dźwiękiem na zestawie oferującym bardziej suche i robocze brzmienie możemy znacznie szybciej i łatwiej (wbrew pozorom) osiągnąć poprawny efekt. Tak jak ktoś kiedyś powiedział że ,,z ładnej miski jeść nie dają (z tym, ze w innym rozumieniu) tak i w kwesti pracy z dźwiękiem bardziej umyślne kroki będziemy stawiać na monitorach które zdążyliśmy już ,,osłuchać'', poznać ich zachowanie w konkretnych przypadkach: na czele z odwzorowaniem szczegółów oraz identyfikacją poszczególnych dźwięków w panoramie (warto też czasem wspomóc się innym zestawem - choćby słuchawkowym) . Chce powiedzieć, że nie zawsze muszą to być zestawy z wyższych półek. Powszechnie wiadomo że najważniejszym jest umieć słuchać.
To zdaje się byłoby na tyle odnośnie bliskiego pola. W przypadku odsłuch dalekiego pola, sprawa ta nabiera już innego wymiaru.
Pozdrawiam serdecznie i uniżenie kłaniam
Korthals Tadeusz....
**********************
zawsze należy słuchać materiału na kilku "paczkach",jamniku,walkmanie,w samochodzie,na badziewnej wierzy typu wszystko w jednym itp.jeżeli wszędzie brzmi poprawnie to jest ok.w monitorach podstawą jest płaska charakterystyka i brak przekolorowań i właśnie za to płci się grubą flotę - myślę że każdy kto ma trochę większe niż podstawowe pojęcie o technice mixowania i masteringu nie kupi monitorów" bo ładnie brzmią".
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu-następnie pokona doświadczeniem :)
Re: Monitory raz jeszcze
zawsze należy słuchać materiału na kilku "paczkach",jamniku,walkmanie,w samochodzie,na badziewnej wierzy typu wszystko w jednym itp.jeżeli wszędzie brzmi poprawnie to jest ok.w monitorach podstawą jest płaska charakterystyka i brak przekolorowań i właśnie za to płci się grubą flotę - myślę że każdy kto ma trochę większe niż podstawowe pojęcie o technice mixowania i masteringu nie kupi monitorów" bo ładnie brzmią"....
**********************
Dziękuje za uzupełnienie :)
- minimalmusic
- Posty:270
- Rejestracja:wtorek 06 maja 2003, 00:00
Re: Monitory raz jeszcze
hehe, no tak.. to jak w takim razie wybrac owe najlepsze monitory ?
idziemy do sklepu, wrzucamy nasz material do sprzetu, ktory w danym sklepie obsluguje monitory i sluchamy...
dla mnie oczywistym jest, ze kupie takie monitory, na ktorych moj material brzmi 'najlepiej'..
slyszalem juz swoje numery doslownie wszedzie, wiem jak gdzie brzmia i jak brzmiec powinny..
te monitory, ktore wg mnie najlepiej oddadza brzmienie materialu beda w moim studio...
pzdr
idziemy do sklepu, wrzucamy nasz material do sprzetu, ktory w danym sklepie obsluguje monitory i sluchamy...
dla mnie oczywistym jest, ze kupie takie monitory, na ktorych moj material brzmi 'najlepiej'..
slyszalem juz swoje numery doslownie wszedzie, wiem jak gdzie brzmia i jak brzmiec powinny..
te monitory, ktore wg mnie najlepiej oddadza brzmienie materialu beda w moim studio...
pzdr