...
Chciałbym zapytać profesjonalistów jak to jest z tymi „żywymi reżyserkami”.
Słyszałem ostatnio opinie ,że reżyserka powinna być „prawie” komorą bezechową , ponieważ
każde pomieszczenie jakoś tam gra , a w przypadku kiedy zrobimy mix w pomieszczeniu o
jakimś tam czasie pogłosu i charakterystyce , to w innym może już nie brzmieć tak dobrze.
Ostatnio obłożyłem całą swoją reżyserkę watą szklaną i
zrobiło się głucho , mixuje mi się gorzej , są też gorsze efekty mojej pracy ,ale to może
kwestia przyzwyczajenia słuchu do nowych warunków?...
'glucha' rezyserka to prawie taki sam problem jak kompletnie nie wygluszona, z tym ze po drugiej stronie bieguna.....
wygluszenie pomieszczenia nie polega na 'przypadkowym' oblozeniu pomieszczenia wata mineralna.
nie prawda jest, iz rezyserka powinna byc komora bezdechowa....
wygluszenie ma na celu zlikwidowanie fal stojacych, flutter echoes, i przede wszystkim kontrole w dole pasma.
bez zaglebienia tematu (polecam tutaj - http://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-etc/) niewiele wskorasz... potrzebne by tez byly jakies narzedzia...np. majk omnidirectional i darmowy software (w celu zbadania gdzie sa peaki a gdzie dipy w twoim pomieszczeniu)
reasumujac, popelniles blad montujac wygluszenie na 'chlopski rozum'; nie dziwie sie ze gorzej ci sie pracuje.
poczytaj sobie na gearslutz forum, to skarbnica wiedzy w tej kwestii, poza tym jest tam kilku panow, ktorzy maja spora wiedze w temacie i pomoga
bez info na temat wymiarow pomieszczenia, rozmieszczenia sprzetow, info o budynku/scianach itd sie nie obedzie
powodzenia
[addsig]