Robimy sterownik MIDI
- JankoMuzykant
- Posty:497
- Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00
- Kontakt:
1. Tymczasem się pospiesz - wyrosła Ci konkurencja...
He, to dobrze, że wyrosła konkurencja - będzie w czym wybierać :)
2. Przyznam, że ze sporym zainteresowaniem czekam na dalszy ciąg wydarzeń.
Obiecuję w najbliższym tygodniu ruszyć sprawę dalej (cóż, tandem: nadmiar obowiązków + lenistwo zrobiło swoje... do tego poprawialiśmy po ''fachowcach'' połowę mieszkania... ale to Polska właśnie)
3. Czy ten sterownik bedzie w pełni przeprogramowalny. Chodzi tu o to że jeżeli będzie miał mozliwośc podłączenia pedału to czy mogę przepisać komunikat pedału Sostuain na Modulation ( chodzi mi tutaj i NI B4 bo tam ktoś dał Leslie pod kontrolerem Madulation)
Tak, ale klasyczny sustain jest dwustanowy - potrzebujesz pedału z potencjometrem.
4. Jak wygląda sprawa z kółkami Pitch Band i Modulation czy można je zamontować (wtedy nie musze kupować drogiej klawiatury sterującej z kólkami tylko piano cyfrowe i nawet bedę miał jakiś zestaw brzmień tyle że wtedy będę mógł tych kółek używać z zewnętrznymi modułami brzmieniowymi a nie z wewnętrznym piana, czyż nie?).
Każda gałka może emitować co się chce więc w szczególności Modulation i Pich Band.
5. Acha no i jeszcze jedno za ile mniej więcej będzie można dostać jakieś sety do poszczególnych instrumentów np. Pro-53?
Tego nie wiadomo :)
Jak się sprawa rozwinie to pewnie (jak znam życie) pojawiły by się takie w sieci za darmo...
6. Czy jest możliwa po zainstalowaniu w sterowniku np. 20 suwaków praca z sequencerami typu Cubase. Dla łatwiejszej obsługi automatyki na heblach w projekcie?
To jest możliwe z każdym kontrolerem. Mechanicznie trzeba będzie sobie sprawę rozwiązać samemu.
He, to dobrze, że wyrosła konkurencja - będzie w czym wybierać :)
2. Przyznam, że ze sporym zainteresowaniem czekam na dalszy ciąg wydarzeń.
Obiecuję w najbliższym tygodniu ruszyć sprawę dalej (cóż, tandem: nadmiar obowiązków + lenistwo zrobiło swoje... do tego poprawialiśmy po ''fachowcach'' połowę mieszkania... ale to Polska właśnie)
3. Czy ten sterownik bedzie w pełni przeprogramowalny. Chodzi tu o to że jeżeli będzie miał mozliwośc podłączenia pedału to czy mogę przepisać komunikat pedału Sostuain na Modulation ( chodzi mi tutaj i NI B4 bo tam ktoś dał Leslie pod kontrolerem Madulation)
Tak, ale klasyczny sustain jest dwustanowy - potrzebujesz pedału z potencjometrem.
4. Jak wygląda sprawa z kółkami Pitch Band i Modulation czy można je zamontować (wtedy nie musze kupować drogiej klawiatury sterującej z kólkami tylko piano cyfrowe i nawet bedę miał jakiś zestaw brzmień tyle że wtedy będę mógł tych kółek używać z zewnętrznymi modułami brzmieniowymi a nie z wewnętrznym piana, czyż nie?).
Każda gałka może emitować co się chce więc w szczególności Modulation i Pich Band.
5. Acha no i jeszcze jedno za ile mniej więcej będzie można dostać jakieś sety do poszczególnych instrumentów np. Pro-53?
Tego nie wiadomo :)
Jak się sprawa rozwinie to pewnie (jak znam życie) pojawiły by się takie w sieci za darmo...
6. Czy jest możliwa po zainstalowaniu w sterowniku np. 20 suwaków praca z sequencerami typu Cubase. Dla łatwiejszej obsługi automatyki na heblach w projekcie?
To jest możliwe z każdym kontrolerem. Mechanicznie trzeba będzie sobie sprawę rozwiązać samemu.
Pozdrawia Adam (przypadkiadama.com)
Re: Robimy sterownik MIDI
3. Czy ten sterownik bedzie w pełni przeprogramowalny. Chodzi tu o to że jeżeli będzie miał mozliwośc podłączenia pedału to czy mogę przepisać komunikat pedału Sostuain na Modulation ( chodzi mi tutaj i NI B4 bo tam ktoś dał Leslie pod kontrolerem Madulation)
Tak, ale klasyczny sustain jest dwustanowy - potrzebujesz pedału z potencjometrem.
******************************************************
Chodzi mi o to żeby wykorzystać ten pedał co już go mam. W mojej obecnej klawiaturze mam przycisk Modulation a nie kółko więc jest też 2 stanowe. W Cubase da się te komunikaty przepisać że po prostu komputer dostaje CC od Sostuain a do programu przesyła CC modulation. Tylko nie zawsze chce mi się włączać Cubase a B4 chodzi też jako Standalone. Czyli kontroler jak myśle musiałby wysyłać min i max wartość Modulation.
Napisałeś też że gażda gałka wysyła co się chce tylko ( jak nie to mnie poprawcie) Pitch Band wysyła komunikaty dłuższe niż inne kontrolery. Czyżby wszystkie zaprogramowane gałki miały wysyłać stany od ok -16000 do 16000?
Tak, ale klasyczny sustain jest dwustanowy - potrzebujesz pedału z potencjometrem.
******************************************************
Chodzi mi o to żeby wykorzystać ten pedał co już go mam. W mojej obecnej klawiaturze mam przycisk Modulation a nie kółko więc jest też 2 stanowe. W Cubase da się te komunikaty przepisać że po prostu komputer dostaje CC od Sostuain a do programu przesyła CC modulation. Tylko nie zawsze chce mi się włączać Cubase a B4 chodzi też jako Standalone. Czyli kontroler jak myśle musiałby wysyłać min i max wartość Modulation.
Napisałeś też że gażda gałka wysyła co się chce tylko ( jak nie to mnie poprawcie) Pitch Band wysyła komunikaty dłuższe niż inne kontrolery. Czyżby wszystkie zaprogramowane gałki miały wysyłać stany od ok -16000 do 16000?
Nie ma co
Re: Robimy sterownik MIDI
Chodzi mi o to żeby wykorzystać ten pedał co już go mam. W mojej obecnej klawiaturze mam przycisk Modulation a nie kółko więc jest też 2 stanowe. W Cubase da się te komunikaty przepisać że po prostu komputer dostaje CC od Sostuain a do programu przesyła CC modulation. Tylko nie zawsze chce mi się włączać Cubase a B4 chodzi też jako Standalone. Czyli kontroler jak myśle musiałby wysyłać min i max wartość Modulation.
-----------------------
Coś takiego można sklecić również programowo... Jakieś + Delphi cy cóś + MIDI Yoke
Napisałeś też że gażda gałka wysyła co się chce tylko ( jak nie to mnie poprawcie) Pitch Band wysyła komunikaty dłuższe niż inne kontrolery. Czyżby wszystkie zaprogramowane gałki miały wysyłać stany od ok -16000 do 16000?
**********************
To wygląda tak, że programujesz, co ma wysylać dany kontroler - gałka, przycisk itd. Może wysyłać i wielobajtowe sysexy jeśli trzeba; Pitch Bend to MSB+LSB, ale może być też jeden kontroler. Wymądrzam się, bo ostatnio wzięło mnie na mikrokontrolery i bawię się właśnie takim układem przypisując mu różne dziwolągi do sterowania ;)
Jacek
-----------------------
Coś takiego można sklecić również programowo... Jakieś + Delphi cy cóś + MIDI Yoke

Napisałeś też że gażda gałka wysyła co się chce tylko ( jak nie to mnie poprawcie) Pitch Band wysyła komunikaty dłuższe niż inne kontrolery. Czyżby wszystkie zaprogramowane gałki miały wysyłać stany od ok -16000 do 16000?
**********************
To wygląda tak, że programujesz, co ma wysylać dany kontroler - gałka, przycisk itd. Może wysyłać i wielobajtowe sysexy jeśli trzeba; Pitch Bend to MSB+LSB, ale może być też jeden kontroler. Wymądrzam się, bo ostatnio wzięło mnie na mikrokontrolery i bawię się właśnie takim układem przypisując mu różne dziwolągi do sterowania ;)
Jacek
- JankoMuzykant
- Posty:497
- Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00
- Kontakt:
Re: Robimy sterownik MIDI
**********************
To wygląda tak, że programujesz, co ma wysylać dany kontroler - gałka, przycisk itd. Może wysyłać i wielobajtowe sysexy jeśli trzeba; Pitch Bend to MSB+LSB, ale może być też jeden kontroler. Wymądrzam się, bo ostatnio wzięło mnie na mikrokontrolery i bawię się właśnie takim układem przypisując mu różne dziwolągi do sterowania ;)
**********************
No właśnie tak jest ;)
Z tym, że nie przewiduję precyzji większej niz siedmiobitowa - czylki mniej ważny bajt PB będzie zerowy.
To niestety cena prostych przetworników... choć można nieco układ zmienić i analizować kolejne komunukaty PB wysyłając wartości pośrednie wyliczone z dynamiki zmian. Problem w skomplikowaniu algorytmu jak i w pewnej latencji całości.
To wygląda tak, że programujesz, co ma wysylać dany kontroler - gałka, przycisk itd. Może wysyłać i wielobajtowe sysexy jeśli trzeba; Pitch Bend to MSB+LSB, ale może być też jeden kontroler. Wymądrzam się, bo ostatnio wzięło mnie na mikrokontrolery i bawię się właśnie takim układem przypisując mu różne dziwolągi do sterowania ;)
**********************
No właśnie tak jest ;)
Z tym, że nie przewiduję precyzji większej niz siedmiobitowa - czylki mniej ważny bajt PB będzie zerowy.
To niestety cena prostych przetworników... choć można nieco układ zmienić i analizować kolejne komunukaty PB wysyłając wartości pośrednie wyliczone z dynamiki zmian. Problem w skomplikowaniu algorytmu jak i w pewnej latencji całości.
Pozdrawia Adam (przypadkiadama.com)
- mr-hammond
- Posty:1416
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Robimy sterownik MIDI
Kiedy będziemy się mogli spodziewać gotowego wyrobu , kiedy bedzie mozna go mieć jużw domu /:):) /???
Na kiedy przewidujesz "produkcje"?:)
Popierajmy rodzime produkcje ;)
Pozdrawiam
PAWEŁ
Acha czy twój kontroler bedzie wysyłał komunikaty od 1-127 czy bedzie pomijał niektróre liczby ?
Na kiedy przewidujesz "produkcje"?:)
Popierajmy rodzime produkcje ;)
Pozdrawiam
PAWEŁ

Acha czy twój kontroler bedzie wysyłał komunikaty od 1-127 czy bedzie pomijał niektróre liczby ?
Re: Robimy sterownik MIDI
Wydawało mi się że coś niecoś wiem z elektroniki. Teraz to się już boję tego projektu:) no może przesadzam
p.s. popieram dział konstrukcje. Sam mam mały patent na program: wizualno-dźwiękowy metronom, ale z wtyczką vst czy directX sam sobie na pewno nie poradzę, a w takim dziale napewno znalazłby się ktoś kto uzupełnił by mój kod
p.s. popieram dział konstrukcje. Sam mam mały patent na program: wizualno-dźwiękowy metronom, ale z wtyczką vst czy directX sam sobie na pewno nie poradzę, a w takim dziale napewno znalazłby się ktoś kto uzupełnił by mój kod
drummer
- JankoMuzykant
- Posty:497
- Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00
- Kontakt:
Re: Robimy sterownik MIDI
...Kiedy będziemy się mogli spodziewać gotowego wyrobu , kiedy bedzie mozna go mieć jużw domu /:):) /???
Na kiedy przewidujesz "produkcje"?:)
Popierajmy rodzime produkcje ;)
No i właśnie słowo ''rodzime'' jest kluczem do problemu długiego czasu powstawania takich projektów. Ponieważ w ''rodzim-landii'' trzeba zasuwać dzień cały za chlebusiem robiąc z reguły coś innego niż się luibi. To drugie niestety często nie może dostarczać tego chlebusia w ilościach zadowalających. Stąd hobbystyczne podejście wielu do pomysłów, które być może w innym wymiarze mogły by przynieść godziwe zyski... A hobbystycznie - znaczy długo i w ramach wolnego czasu ;)
Acha czy twój kontroler bedzie wysyłał komunikaty od 1-127 czy bedzie pomijał niektróre liczby ?
Prototyp posiada rozdzielczość siedmiobitową - czyli gałka może wysyłać dowolną wartość z przedizłu <0, 127>.
Oczywiście dla wejść dwustanowych będzie możliwość emisji dwóch dowolnych (ale wcześniej ustalonych) wartości. Prawdopodobnie będzie możliwa także praca ''czterosuwowa'' - jak w długopisie na ''pstyczek''. Czyli pierwsza para komunikatów przy parzystym wciskaniu i puszczaniu, druga przy nieparzystym. Oczywiście nie każde z czterech zdarzeń musi cokolwiek wysyłać.
Na kiedy przewidujesz "produkcje"?:)
Popierajmy rodzime produkcje ;)
No i właśnie słowo ''rodzime'' jest kluczem do problemu długiego czasu powstawania takich projektów. Ponieważ w ''rodzim-landii'' trzeba zasuwać dzień cały za chlebusiem robiąc z reguły coś innego niż się luibi. To drugie niestety często nie może dostarczać tego chlebusia w ilościach zadowalających. Stąd hobbystyczne podejście wielu do pomysłów, które być może w innym wymiarze mogły by przynieść godziwe zyski... A hobbystycznie - znaczy długo i w ramach wolnego czasu ;)
Acha czy twój kontroler bedzie wysyłał komunikaty od 1-127 czy bedzie pomijał niektróre liczby ?
Prototyp posiada rozdzielczość siedmiobitową - czyli gałka może wysyłać dowolną wartość z przedizłu <0, 127>.
Oczywiście dla wejść dwustanowych będzie możliwość emisji dwóch dowolnych (ale wcześniej ustalonych) wartości. Prawdopodobnie będzie możliwa także praca ''czterosuwowa'' - jak w długopisie na ''pstyczek''. Czyli pierwsza para komunikatów przy parzystym wciskaniu i puszczaniu, druga przy nieparzystym. Oczywiście nie każde z czterech zdarzeń musi cokolwiek wysyłać.
Pozdrawia Adam (przypadkiadama.com)
- mr-hammond
- Posty:1416
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Robimy sterownik MIDI
Dzieki za uspokojenie ;)
Co sie tyczy pracy hobbystycznej to niestety takie życie ;)
jednak mam nadzieje ze niedługo stane sie posiadaczem tego wyrobu ;)
Słuchaj tyle ludzi juz czeka na to ( moze bedziesz mógł wybudowac sobie drugi domek za kontroler ) ?:) czego zycze ;)
Pozdrawiam
PAWEŁ
Co sie tyczy pracy hobbystycznej to niestety takie życie ;)
jednak mam nadzieje ze niedługo stane sie posiadaczem tego wyrobu ;)
Słuchaj tyle ludzi juz czeka na to ( moze bedziesz mógł wybudowac sobie drugi domek za kontroler ) ?:) czego zycze ;)
Pozdrawiam
PAWEŁ

Re: Robimy sterownik MIDI
Witam wszystich,jako zarejetrowany jestem tu pierwszy raz.
Mam dwa pytania.
Przerobiłem klawiaturę wymontowaną ze starych organów na
klawiaturę MIDI.Dla zainteresowanych dodam,że wzorowałem się
na projekcie opisanym w EP 3/96.Ponieważ w wolnych chwilach bawię się
elektroniką,zmieniłem trochę opisany tam układ: użyłem procesora AT89C4051,program napisałem za pomocą Bascoma 8051 łączonego z asemblerem.Spodziewałem się,że program napisany w języku wyższego poziomu (Bascom to w końcu dialekt Basica) nie poradzi sobie z MIDI ale
o dziwo działa to wszystko znakomicie.Pewnie, że asembler..Niestety,jeszcze nie znam..
Przez magistralę I2C do procesora dołączyłem przetwornik a/c PCF8591,który ma cztery analogowe wejścia ( np. cztery potencjometry).Wykorzystałem na razie trzy i mogę wysyłać komunikaty Volume,Modulation i Pitch Bender.
I tutaj moje pytanie: przetwornik jest ośmiobitowy a komunikat Pitch Bender,jak wiadomo, składa się z dwóch 7-mio bitowych słów (LSB 0-127 i MSB 0-127).Jakiej trzeba użyć sztuczki,aby z ośmiu bitów uzyskać rozdzielczość 14-to bitową?Czy profesjonalne klawiatury w praktyce wysyłają rzeczywiście wartości od 0 do 16383 ( taka jest możliwa wartość do zapisania w 14 bitach)?
Ja w końcu użyłem tylko jednego bajtu,ściślej 7-miu bitów tego bajtu,drugi ma zawsze wartość zero.Wysyłam wartości od 0-127,
no i działa,choć jestem pewien,że z niewłaściwą rozdzielczością, nie daje mi to spokoju.Jakiego użyć algorytmu aby "przeliczyć" to 7 na 14? Bo skoro działa gdy wysyłam tylko jeden bajt, to co powinno być w tym drugim?Zdaję sobie sprawę,że dosłownie nie da się przy pomocy przetwornika 8-mio bitowego uzyskać 14-to bitowej rozdzielczości ale może jest na to jakiś sposób?
Drugie pytanie dotyczy samej klawiatury.Jak w prostych klawiaturach rozwiązany jest problem dynamiki?Czy są to układy które mierzą czas
między naciśnięciem a puszczeniem klawisza?Domyślam się,że nie jest
to proste,ale zrobić klawiaturę dynamiczną,to byłby szczyt marzeń..
Może JankoMuzykant coś wie na ten temat?
Mogę pomóc przy malowaniu...8-)
Pozdr.
Mam dwa pytania.
Przerobiłem klawiaturę wymontowaną ze starych organów na
klawiaturę MIDI.Dla zainteresowanych dodam,że wzorowałem się
na projekcie opisanym w EP 3/96.Ponieważ w wolnych chwilach bawię się
elektroniką,zmieniłem trochę opisany tam układ: użyłem procesora AT89C4051,program napisałem za pomocą Bascoma 8051 łączonego z asemblerem.Spodziewałem się,że program napisany w języku wyższego poziomu (Bascom to w końcu dialekt Basica) nie poradzi sobie z MIDI ale
o dziwo działa to wszystko znakomicie.Pewnie, że asembler..Niestety,jeszcze nie znam..
Przez magistralę I2C do procesora dołączyłem przetwornik a/c PCF8591,który ma cztery analogowe wejścia ( np. cztery potencjometry).Wykorzystałem na razie trzy i mogę wysyłać komunikaty Volume,Modulation i Pitch Bender.
I tutaj moje pytanie: przetwornik jest ośmiobitowy a komunikat Pitch Bender,jak wiadomo, składa się z dwóch 7-mio bitowych słów (LSB 0-127 i MSB 0-127).Jakiej trzeba użyć sztuczki,aby z ośmiu bitów uzyskać rozdzielczość 14-to bitową?Czy profesjonalne klawiatury w praktyce wysyłają rzeczywiście wartości od 0 do 16383 ( taka jest możliwa wartość do zapisania w 14 bitach)?
Ja w końcu użyłem tylko jednego bajtu,ściślej 7-miu bitów tego bajtu,drugi ma zawsze wartość zero.Wysyłam wartości od 0-127,
no i działa,choć jestem pewien,że z niewłaściwą rozdzielczością, nie daje mi to spokoju.Jakiego użyć algorytmu aby "przeliczyć" to 7 na 14? Bo skoro działa gdy wysyłam tylko jeden bajt, to co powinno być w tym drugim?Zdaję sobie sprawę,że dosłownie nie da się przy pomocy przetwornika 8-mio bitowego uzyskać 14-to bitowej rozdzielczości ale może jest na to jakiś sposób?
Drugie pytanie dotyczy samej klawiatury.Jak w prostych klawiaturach rozwiązany jest problem dynamiki?Czy są to układy które mierzą czas
między naciśnięciem a puszczeniem klawisza?Domyślam się,że nie jest
to proste,ale zrobić klawiaturę dynamiczną,to byłby szczyt marzeń..
Może JankoMuzykant coś wie na ten temat?
Mogę pomóc przy malowaniu...8-)
Pozdr.
- JankoMuzykant
- Posty:497
- Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00
- Kontakt:
Re: Robimy sterownik MIDI
I tutaj moje pytanie: przetwornik jest ośmiobitowy a komunikat Pitch Bender,jak wiadomo, składa się z dwóch 7-mio bitowych słów (LSB 0-127 i MSB 0-127).Jakiej trzeba użyć sztuczki,aby z ośmiu bitów uzyskać rozdzielczość 14-to bitową?
Można np. analizować cyklicznie wartość wejściową i przechowywać kilka próbek. Wysyłac należało by nie dane odczytanie bezpośrednio lecz wyliczone ze średniej zmian i wysyłać powinno się je odpowiednio gęściej. Nie jest to takie proste, żeby ''ładnie grało'' należy uwzględnić dynamikę zmian...
Drugie pytanie dotyczy samej klawiatury.Jak w prostych klawiaturach rozwiązany jest problem dynamiki?Czy są to układy które mierzą czas
między naciśnięciem a puszczeniem klawisza?
Tak, to jest proste. Pierwszy styk zapuszcza licznik klawisza, drugi wysyła note z dynamiką wyliczoną z wartości tego licznika.
Można np. analizować cyklicznie wartość wejściową i przechowywać kilka próbek. Wysyłac należało by nie dane odczytanie bezpośrednio lecz wyliczone ze średniej zmian i wysyłać powinno się je odpowiednio gęściej. Nie jest to takie proste, żeby ''ładnie grało'' należy uwzględnić dynamikę zmian...
Drugie pytanie dotyczy samej klawiatury.Jak w prostych klawiaturach rozwiązany jest problem dynamiki?Czy są to układy które mierzą czas
między naciśnięciem a puszczeniem klawisza?
Tak, to jest proste. Pierwszy styk zapuszcza licznik klawisza, drugi wysyła note z dynamiką wyliczoną z wartości tego licznika.
Pozdrawia Adam (przypadkiadama.com)