Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Jeśli masz pomysł jak usprawnić sprzęt lub pracę i chcesz się nim podzielić, pisz tutaj śmiało.
Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: Zbynia » środa 14 lut 2007, 12:45

pamietaj zeby byla drewniana bo niestety profile metalowe potrafia dac znac o sobie gdy nie sa idealnie spasowane

Awatar użytkownika
Yayaya
Posty:196
Rejestracja:niedziela 10 wrz 2006, 00:00

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: Yayaya » środa 14 lut 2007, 13:43

tak, co do drewnianej kratownicy jestem pewny. patrząc na te panele z linka, to nie jestem do nich przekonany. płyty NIDA SONIC są gipsowo-kartonowe :| przyjrzę się FERMACELLom

Awatar użytkownika
Bodhitto
Posty:47
Rejestracja:poniedziałek 30 sie 2004, 00:00

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: Bodhitto » środa 14 lut 2007, 17:49

......rozważana jest taka opcja zaczynając od zewnątrz:

płyty osb, kratownica drewniana (takie cos), wełna mineralna, płyty włóknowo-gipsowe.
i teraz co dalej: czy na te płyty można wrzucać od razu piramidki, ustroje rozpraszające itp? czy może lepiej pokryć całość lnem i dopiero? a może inne rozwiązanie będzie lepsze (i nie droższe, bo fundusze nie są zbyt duże)?...
**********************
Częstokroć akustycy zalecają bardzo dobre płyty gipsowo-włóknowe FERMACELL....
**********************
Jeśli zrobisz perforacje w płytach, to możesz je pokryć ze względów estetycznych głównie jak najcieńszą tkaniną, tak, żeby skuteczność pochłaniania wysokich częstotliwości nie była niepotrzebnie zredukowana. Ale przede wszystkim musisz wyliczyć, jaki procent otworów pokryje płyty w kratownicy, aby we właściwej równowadze redukować najwyższe częstotliwości.

mellodeque
Posty:573
Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: mellodeque » czwartek 15 lut 2007, 08:44

Zalez w jakich płytach chcesz perforację/otwory robić - jesli w KG abo KW - to nie polecam otwornicą, of coz da sie zrobić otworki, ładne itp - ale po co - skoro po 60pln mamy płyty już typowo do adaptacji akustycznej.

Płyty takie nie muszą znajdować się wszędzie, tylko w miejscach najbardziej narażonych na odbicia i inne dziwne rzeczy związane z falą akustyczną, U mnie zwykłe KG spisują się znakomicie, kto był i słyszał ten wie.

generalnie, jesli do tematu podejdzie sie z minimalną wiedzą o akustyce, da sie naprawdę niedużymi nakłdami osiągnąć przyzwoite efekty.

Masa materiałów akustycznych jest na rynku, ale z tego co widze 70% osób tutaj piszących siedzi i dłubie w domu, gdzie manewry są bardzo ograniczone, a i ich dzialania (ludzi) często kończą się na amatorskich zastosowaniach.

Syndrom "chciejstwa i profesjonalizmu", tak bym określił zapędy wielu, niejednokrotnie adaptacja i wyposażanie się w wszystko - jest nieuzasadniona.

Kto chce siedzieć i dłubać w pokoju dla siebie nie musi inwestować ogromnys sum, wystarczą podstawowe pojęcia i już można sobie stan akustyki poprawić.

NIestety pełna adaptacja akustyczna nie ogranicza się do gąbek, dyfuzorów czy bastrapów i innych wełn minieralnych - to zagadnienie dla matematyków bardziej. Kto chce profesjonalnie przygotować jakiekolwiek pomieszczenie - niech lepiej buduje je od nowa. - Trzeba uwzględnić tak wiele czynników, że zadanie nie jest proste.

Począwszy od samego pomieszczenia, od warunków wewnętrznych, zewnętrznych, od mocy nagłośnienia w środku, od profilu działań, od instalacji róznego typu, od dobrej podłogi na śluzach powietrznych kończąc.

Życzę każdemu by miał środki i samozaparcie by zrobić pomieszczenie zgodnie ze wszystkimi aspektami oracy z dźwiękiem - zadanie karkołomne i nie dla wszystkich, nie wspominając o stanie finansowym za PRO rozwiązania.
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/

Awatar użytkownika
SLP
Posty:266
Rejestracja:wtorek 20 lip 2004, 00:00

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: SLP » czwartek 15 lut 2007, 10:25

NIestety pełna adaptacja akustyczna nie ogranicza się do gąbek, dyfuzorów czy bastrapów i innych wełn minieralnych - to zagadnienie dla matematyków bardziej. Kto chce profesjonalnie przygotować jakiekolwiek pomieszczenie - niech lepiej buduje je od nowa. - Trzeba uwzględnić tak wiele czynników, że zadanie nie jest proste.

**********************
Święte słowa.
Skoro kolega zamierza robić to na własną rękę, to na początek proponuję zrobić sobie eksperymenty pt. sprawdzenie jakie mamy fale stojące w pomieszczeniu.
Ja jako amator korzystałem z dwóch metod:
1. obliczenia matematyczne fal stojących biorące pod uwagę rozmiary pomiszczenia. (potrzebne: miarka, kartka, ołówek, głowa, kalkulator)
2. badanie na żywo wzmocnień w różnych zakresach częstotliwości, zwłaszcza niskich. (potrzebne: komputer+karta, przygotowana np. w SounForge'u sinusoida o stałej głośności i przebiegu fali w czasie od 20Hz do 300Hz i kolejna od 300 w górę.., ustawiony mikrofon - najlepiej w kącie, bo tam najbardziej się wybijają rezonanse pokoju) Puszcza się sygnał przez głośniki i nagrywa przez mikrofon do kompa. Od razu widać, że przy pewnych częstotliwościach mamy b. silne wzmocnienia i te właśnie częstotliwości musimy zredukować za pomocą odpowiednio nastrojonych-zbudowanych absorberów.
3. można też pójść na kompromis, jesli środki na adaptację są skąpe i ,też drogą eksperymentu, wybrać najlepsze miejsce odsłuchowe w przyszłej reżyserce. Czyli: ustawiać mikrofon na różnych długościach pomieszczenia i z każdej robić nagranie. Potem analizować każde nagranie na analizatorze i wybrać to miejsce ,w którym nagrany materiał charakteryzjue się najsłabszymi pikami w danych częstotliwościach lub ma ich najmniej. Oczywiście to "wybrane" miejsce też musi się godzić z wygodą i funkcjonalnością....... więc czy chcemy czy nie, to jednak trzeba trochę funduszy w to włożyć.
Powodzenia.

Dopiero mając wyniki takich badań można zabrać się za adaptację i wybierać odpowiednie metody.
Cały czas zmierzamy ku perfekcji :)

mellodeque
Posty:573
Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: mellodeque » czwartek 15 lut 2007, 11:15

MOżna jesli masz mikrofon pomiarowy - bo używanie noramlnych mikrofonów mija sie z celem, z uwagi na ich nieliniowość i czułość, która przy badaniu niskich częstotliwości bedzie ostro zakłamywać cały proces badawczo-porównawczy.
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/

Awatar użytkownika
SLP
Posty:266
Rejestracja:wtorek 20 lip 2004, 00:00

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: SLP » czwartek 15 lut 2007, 11:23

...MOżna jesli masz mikrofon pomiarowy - bo używanie noramlnych mikrofonów mija sie z celem, z uwagi na ich nieliniowość i czułość, która przy badaniu niskich częstotliwości bedzie ostro zakłamywać cały proces badawczo-porównawczy....
**********************
Powinno się, ale w warunkach domowych z dobrą pojemnościówką też da radę. Zwłaszcza określenie najsilniejszych rezonansów z przedziału 20 - 300 Hz. Piki są tak wyraźne, że kolorowanie mikrofonu nie ma tu wyraźnego wpływu. Przynajmniej w moim przypadku wyniki analizy nagrań pokryły się dokładnie z wyliczeniami na kartce. Oczywiście cały czas mowa o w/w paśmie.
Cały czas zmierzamy ku perfekcji :)

Awatar użytkownika
Yayaya
Posty:196
Rejestracja:niedziela 10 wrz 2006, 00:00

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: Yayaya » czwartek 15 lut 2007, 16:55

a co jeśli nie ma jeszcze tego pomieszczenia? zamontować samo osb i dopiero robić pomiary?

Awatar użytkownika
SLP
Posty:266
Rejestracja:wtorek 20 lip 2004, 00:00

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: SLP » piątek 16 lut 2007, 12:46

...a co jeśli nie ma jeszcze tego pomieszczenia? zamontować samo osb i dopiero robić pomiary?...
**********************
nie bardzo kumam... jak nie ma pomieszczenia to gdzie chcesz montowac osb? A może chcesz robić pomieszczenie w pomieszczeniu?

Jak masz pomieszczenie to pierw robisz pomiary (gołe ściany itp) a do ich wyników dopiero stosujesz odpowiednie systemy adaptacji.

Cały czas zmierzamy ku perfekcji :)

Awatar użytkownika
Yayaya
Posty:196
Rejestracja:niedziela 10 wrz 2006, 00:00

Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki

Post autor: Yayaya » sobota 17 lut 2007, 14:39

to jest jedno duże pomieszczenie (200m^2 bodajże), w jego środku by się zrobiło studio i reżyserkę. można to potraktować jak pomieszczenie w pomieszczeniu

ODPOWIEDZ