Adaptacja starej komórki na studio muzyczne
----------------
Jesli dobrze pamietam, doslownie pare dni temu ktos z LWW prosil o pomoc w kwestii akustyki na forum dzwiek.org.
Wykres odpowiedzi pomieszczenia nie wyglądał zbyt zachęcająco po zastosowaniu tych wszystkich piramidek..
[addsig]
- APAMA_acoustic
- Posty:29
- Rejestracja:środa 07 lip 2010, 00:00
Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne
owszem dlatego całego studia nie robi się z piramidek co nie oznacza, iż nie stosujemy je w cale. Stsoujemy tylko w odpowiednich proporcjach!

- APAMA_acoustic
- Posty:29
- Rejestracja:środa 07 lip 2010, 00:00
Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne
Ponownie w tym numerze 08.2010 r możecie sami przekonać sie, iż w studio stosuje się także piramidki - to dla niedowiarków i że materiały piankowe, ale tylko profesjonalne potrafią stworzyć super akustykę studia.
pozdrawiam
Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne
...piramidki służą do rozpraszania dźwięku i pochłaniania wysokich i średnich częstotliwości
******************
Do rozpraszania potrzebny jest twardy materiał a nie miękki. Piramidki z pianki prawie nie rozpraszają a głównie tłumią. Tłumią średnie i wysokie częstotliwości czyli dokładnie te, których nie powinno się tłumić w studio....
W związku z tym mam do Ciebie, MB, pytanie. Czy konstruowanie czegoś na wzór dyfuzora Shroedera (płyta, do której są przymocowane różnej długości klocki o przekroju kwadratowym) ze styropianu ma sens? Czy lepiej zrobić to z kantówki?
Jednocześnie biorąc pod uwagę, że pod spodem byłby panel DIY (gęsta wełna mineralna i być może najdzie mnie by zrobić jeszcze pomiędzy dwoma warstwami wełny komorę powietrzną) o szerokości około 15 centymetrów.
Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne
**********************
Tak, ma sens, ponieważ rozpraszanie stosuje się przede wszystkim dla składowych wyższych częstotliwości, które po pierwsze są najbardziej kierunkowe, a po drugie decydują o słyszalnym dyskretnym charakterze wszelkich odbić (słyszalne kolejne echa). W tym zakresie częstotliwości twardy styropian lub styrodur jest wystarczająco zwarty, żeby większa część padającej fali ulegała odbiciu. Czołowy producent dyfuzorów, brytyjski RPG ma w swojej ofercie takie ustroje właśnie ze spienionego polistyrenu. Sam wypróbowałem produkty portugalskiego Vicoustic (8x tańsze of RPG) i polecam - są bardzo skuteczne.
Czy lepiej zrobić to z kantówki?
***********************
Z pewnością dyfuzory z drewna są twardsze i będą lepiej działały dla średnich częstotliwości. Ale równocześnie są dużo droższe.
Jednocześnie biorąc pod uwagę, że pod spodem byłby panel DIY (gęsta wełna mineralna i być może najdzie mnie by zrobić jeszcze pomiędzy dwoma warstwami wełny komorę powietrzną) o szerokości około 15 centymetrów.
***********************
Nie mam doświadczenia z takimi kombinowanymi ustrojami, ale zdaje się, że Realtraps produkuje coś takiego. Nie sądzę, żeby pustka miała sens, jeśli powietrze nie może przejść przez drewno.
Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne
Dysponuję pomieszczeniem o wymiarach 3.20 (dł) x 2.08 (szer.) x 2.50 (wys.).
Czy w takim pomieszczeniu powinienem myśleć jeszcze o innej adaptacji, czy tylko absorbery z wełny mineralnej?