Witam. Stoję przed wyborem szyby do studia.
1]Chciałem się poradzić gdzie i jaką szybę kupić [ o jakich parametrach]
2]Czy szyba taka powinna być w ramach czy kupuję się gołą i montuje bezpośrednio w ścianie.
3]Jak wielkie szyby macie u siebie w studiach.
4]Jakie przeciętne wymiary mają takie szyby.
Ewentualnie jakieś inne porady dotyczące szyb do studia i ich montażu. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
Szyba do studia
Re: Szyba do studia
najwazniejsze - dwu lub trzykomorową dźwiękoszczelną....reszta od twoich preferencji
możesz kupic w ramie możesz też ramę zbudować samemu choćby z płyty wiórowej......
wielkośc taka jaka będzie ci odpowiadać
dobrzę by było gdyby takie szyby były dwie nachylone do siebie pod kątem - zmniejszy to wibracje i skieruje dobicia tam gdzie zechcesz (żeby nie dbijała na przykład prosto w mikrofon bądź twoje ucho - bo to niestety słychać)
możesz kupic w ramie możesz też ramę zbudować samemu choćby z płyty wiórowej......
wielkośc taka jaka będzie ci odpowiadać
dobrzę by było gdyby takie szyby były dwie nachylone do siebie pod kątem - zmniejszy to wibracje i skieruje dobicia tam gdzie zechcesz (żeby nie dbijała na przykład prosto w mikrofon bądź twoje ucho - bo to niestety słychać)
Re: Szyba do studia
ja bym chcial zapytac o wykonczenie/uszczelnienie szczelin pomiedzy szyba o scianami.
do tej pory mialem jedną witryne dzwiekoszczelna 5 komorowa (2 szyby) 36dB tlumienia, ktora byla wmontowana w sciane z karton gips... izolacja akustycznia nie nalezala do rewelacyjnych ale tez specjalnie o to nie dbalem.
obecnie robie remont, i stawiam gruba sciane 2x 24gazobeton (pomiedzy welna mineralna)... i teraz pytanie. wstawiajac tam dwie witryny, kazda po 43dB izolacji, jak wykonczyc aby ta izolacje zachowac... przeciez sama pianka montazowa + wykonczenie gipsem to chyba nie za bardzo ? a moze po osadzeniu szczeliny wypelnic silikonem ? albo jeszcze upchac tam welne mineralna ?
Pozdrawiam
[addsig]
do tej pory mialem jedną witryne dzwiekoszczelna 5 komorowa (2 szyby) 36dB tlumienia, ktora byla wmontowana w sciane z karton gips... izolacja akustycznia nie nalezala do rewelacyjnych ale tez specjalnie o to nie dbalem.
obecnie robie remont, i stawiam gruba sciane 2x 24gazobeton (pomiedzy welna mineralna)... i teraz pytanie. wstawiajac tam dwie witryny, kazda po 43dB izolacji, jak wykonczyc aby ta izolacje zachowac... przeciez sama pianka montazowa + wykonczenie gipsem to chyba nie za bardzo ? a moze po osadzeniu szczeliny wypelnic silikonem ? albo jeszcze upchac tam welne mineralna ?
Pozdrawiam
[addsig]
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Szyba do studia
i badz tu madry i na prosbie admina odswiezaj temat, i znowu wszyscy odpowiadaja na post z 2007 roku, zamiast na moj, a jak zaloze nowy temat, to od razu dostane opierdziel...eh...zapytam jeszcze raz :>
ja bym chcial zapytac o wykonczenie/uszczelnienie szczelin pomiedzy szyba o scianami.
do tej pory mialem jedną witryne dzwiekoszczelna 5 komorowa (2 szyby) 36dB tlumienia, ktora byla wmontowana w sciane z karton gips... izolacja akustycznia nie nalezala do rewelacyjnych ale tez specjalnie o to nie dbalem.
obecnie robie remont, i stawiam gruba sciane 2x 24gazobeton (pomiedzy welna mineralna)... i teraz pytanie. wstawiajac tam dwie witryny, kazda po 43dB izolacji, jak wykonczyc aby ta izolacje zachowac... przeciez sama pianka montazowa + wykonczenie gipsem to chyba nie za bardzo ? a moze po osadzeniu szczeliny wypelnic silikonem ? albo jeszcze upchac tam welne mineralna ?
Pozdrawiam
[addsig]
ja bym chcial zapytac o wykonczenie/uszczelnienie szczelin pomiedzy szyba o scianami.
do tej pory mialem jedną witryne dzwiekoszczelna 5 komorowa (2 szyby) 36dB tlumienia, ktora byla wmontowana w sciane z karton gips... izolacja akustycznia nie nalezala do rewelacyjnych ale tez specjalnie o to nie dbalem.
obecnie robie remont, i stawiam gruba sciane 2x 24gazobeton (pomiedzy welna mineralna)... i teraz pytanie. wstawiajac tam dwie witryny, kazda po 43dB izolacji, jak wykonczyc aby ta izolacje zachowac... przeciez sama pianka montazowa + wykonczenie gipsem to chyba nie za bardzo ? a moze po osadzeniu szczeliny wypelnic silikonem ? albo jeszcze upchac tam welne mineralna ?
Pozdrawiam
[addsig]
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Szyba do studia
...i badz tu madry i na prosbie admina odswiezaj temat, i znowu wszyscy odpowiadaja na post z 2007 roku, zamiast na moj, a jak zaloze nowy temat, to od razu dostane opierdziel...eh...zapytam jeszcze raz :>
...
**********************
Cześć!
Niektórzy czytają
Wracając do temtu.
Izolacyjność akustyczna okna zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj, budowa i właściwości akustyczne ramy, wymiary oszklenia, czy właśnie uszczelnienie. Skoro pytasz tylko o uszczelnienie to teoretycznie zwykła pianka montażowa powinna wystarczyć. Każda jest o "dobrej" izolacyjności akustycznej. Dobrej tzn. lepszej niż użyte standardowo w budownictwie okna bo to one są w zasadzie problemem przepuszczania hałasu. Standard dla okien zespolonych to min 30dB.
Izolacyjność twoich okien jest w miarę dobra, ale bliżej im do średniej niż do górnej półki. Są też okna (i drzwi również) o podwyższonej dźwiękochłonności np. 50dB i to właśnie do ich montażu przeznaczone są pianki o podwyższonym parametrze izolacji akustycznej. Przykładem jest Soudafoam Low Expansion firmy SOUDAL gdzie Rstw=58 dB. Inni producenci też na 100% mają coś w swoich ofertach. Podaję tylko przykład, który znam.
Ważne, a w zasadzie najważniejsze jest to, aby samo osadzenie okna było bardzo szczelne i precyzyjnie wykonane. Szczelina pomiędzy ramą a otworem na okno jak najmniejsza. Jeżeli to zepsujesz to żadna pianka ani inne uszczelnienie nie pomoże. Wykończenie pianki w zasadzie może być dowolne byleby zgodne ze sztuką budowlaną
. Użycie materiałów jest uzależnione od Ciebie.
Masz w pobliżu dwie firmy OKLAND i PressGlas może one Ci coś więcej doradzą, podpowiedzą. Pierwsza jest specjalistą w produkcji okien drewnianych pod indywidualne projekty, druga to znany producent szyb zespolonych. Zawsze można zapytać... prawie zawsze
.
Jest jeszcze forum Muratora i innych tego typu wydawnictw.
Pozdrawiam i powodzenia
Piotr
...
**********************
Cześć!
Niektórzy czytają

Wracając do temtu.
Izolacyjność akustyczna okna zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj, budowa i właściwości akustyczne ramy, wymiary oszklenia, czy właśnie uszczelnienie. Skoro pytasz tylko o uszczelnienie to teoretycznie zwykła pianka montażowa powinna wystarczyć. Każda jest o "dobrej" izolacyjności akustycznej. Dobrej tzn. lepszej niż użyte standardowo w budownictwie okna bo to one są w zasadzie problemem przepuszczania hałasu. Standard dla okien zespolonych to min 30dB.
Izolacyjność twoich okien jest w miarę dobra, ale bliżej im do średniej niż do górnej półki. Są też okna (i drzwi również) o podwyższonej dźwiękochłonności np. 50dB i to właśnie do ich montażu przeznaczone są pianki o podwyższonym parametrze izolacji akustycznej. Przykładem jest Soudafoam Low Expansion firmy SOUDAL gdzie Rstw=58 dB. Inni producenci też na 100% mają coś w swoich ofertach. Podaję tylko przykład, który znam.
Ważne, a w zasadzie najważniejsze jest to, aby samo osadzenie okna było bardzo szczelne i precyzyjnie wykonane. Szczelina pomiędzy ramą a otworem na okno jak najmniejsza. Jeżeli to zepsujesz to żadna pianka ani inne uszczelnienie nie pomoże. Wykończenie pianki w zasadzie może być dowolne byleby zgodne ze sztuką budowlaną

Masz w pobliżu dwie firmy OKLAND i PressGlas może one Ci coś więcej doradzą, podpowiedzą. Pierwsza jest specjalistą w produkcji okien drewnianych pod indywidualne projekty, druga to znany producent szyb zespolonych. Zawsze można zapytać... prawie zawsze

Jest jeszcze forum Muratora i innych tego typu wydawnictw.
Pozdrawiam i powodzenia
Piotr
Re: Szyba do studia
hm tak się też nad oknem zastanawiam bo chwilowo miałem na ślepo między pomieszczeniami. Ale ilość budowlanej roboty, wyrąbywania dziury w fundamentach itd. Czy przy współczesnej technice video nie jest rozsądnie zastąpienie szyby wyświetlaczami lcd połączonymi z kamerkami?
Re: Szyba do studia
witam serdecznie.
poniżej pozwoliłem sobie zamieścić tłumaczenie rozdziału dot. okien wewnętrznych. Proszę o wyrozumiałość w kwestii dokładności przekładu na j. Polski. tekst pochodzi ze świetnej broszury "acoustics101" firmy Auralex.
broszura dostępna jest pod adresem:
http://www.acoustics101.com/common/acoustics101v3_0.pdf
Okna wewnętrzne str. 31
Podwójne okno między pokojem kontrolnym a studiem znajduje często zastosowanie ponieważ okno z pojedynczą szybą kiepsko zatrzymuje dźwięk. Powinieneś chcieć utrzymać/zamontować szyby równolegle do siebie aby zmaksymalizować przerwę powietrzna między nimi. Nie chcesz/Nie powinieneś używać 3 szyb ponieważ ich użycie realnie zmniejsza przerwę powietrzną miedzy szybami. Jeśli musisz pochylić swoje szkło pochyl jedynie jedną szybę nie dwie, i ustaw je pod delikatnym katem rozwartym ku górze. Tak jak pokazano na zdjęciu 4.3Wiedz, że jeśli nie będziesz mógł pochylić szyby o przynajmniej 8 st. - prawdopodobnie marnujesz swój czas.
Nie jest istotne jak zdecydujesz skonstruować swoje okno, dobrym sposobem na dokładne wyczyszczenie szyb przed ich montażem jest delikatnie zmieszanie jednej kropli/kieliszka mydła w naczyniu/kuwecie IVORY z 1 galonem wody destylowanej. Lub porostu użyj preparatu do czyszczenia szyb WINDEX. Postaraj się przy czyszczeniu ponieważ będziesz długo patrzył na ewentualne smugi na szybach. Polecam użycie rękawic gumowych i bawełnianej ściereczki podczas instalacji szyb.
Figura 4.3 przedstawia preferowana metodę konstrukcji twojego podwójnego okna. Upewnij się aby szyba nigdzie nie dotykała drewna , a całą konstrukcje osadź na „SheetBlock'u” aby odizolować ja od pokoju kontrolnego i ścian w studio. Wrzuć w przerwę między szybami kilka opakowań „silica gel” tak aby absorbował on wilgoć wewnątrz okna. Ma to zapobiegać parowaniu szyb od wewnątrz. Wytapetuj/wyklej wewnętrzny obwód przerwy powietrznej między szybami „Studiofoam'em” aby pomóc w obcięciu rezonansu/obniżyć oddźwięk.
Kilka wyjaśnień dotyczących rożnych typów szyb:
* PLATE GLASS – to porostu lity kawałek szkła- zwykła szyba. Ten rodzaj szyb ma najgorsze właściwości jeśli chodzi o izolacje dźwięku.
* INSULATED GLASS (szyba izolowana)– to właściwie 2 cienkie kawałki szyby oddzielone przerwa powietrzną. Ten typ szyby posiada hermetyczną ramę wokół szyb i sprawuje się całkiem nieźle w kwestii i izolacji. Tego typu szyby dostępne są również z wypełnieniem argonowym, nie powietrznym. Tutaj należy się wyjaśnienie: prędkość dźwięku w środowisku argonu jest inna niż w środowisku powietrza. To zjawisko znane jest jako „impedance mismatch” i może dać ci odrobinę lepsza STC = (SOUND TRANSMITION CLASS- klasa transmisji dźwięku n.t.)
* W końcu najlepszym rodzajem szyby w kwestii izolacji dźwięku zdaje się być szyba laminowana. Szyba laminowana jest podobna do szyby izolowanej z ta różnicą ze w miejscu gdzie w szybie izolowanej znajduje się przestrzeń powietrzna w szybie laminowanej znajduje się przezroczysty klej. Szyba laminowana posiada lepsza „impedance mismatch” niż może zaoferować szyba izolowana (insulated glass). Mocno polecamy użycie szyb laminowanych w przypadku budowy jakiegokolwiek studia
Na koniec kilka uwag dotyczących barier szklanych: Bariery szklane są zazwyczaj pożądane kiedy zależy nam na naturalnym świetle, jedyne co nie jest w tym wypadku pożądane to spojrzenia gapiów. Bariery szklane zdają się być świetnym odtwórca dźwięku -”sound prrformer” (nota tłumacza: zdanie wydaje się być pozbawione sensu . Wydaje mi się ze chodzi tu porostu o izolacje dźwiękowa). Typowo wyróżniamy 2 rodzaje Barier szklanych.: SOLID BLOCK (bariera zwarta/lita) oraz HOLLOW BLOCK (bariera posiadająca w środku pustą przestrzeń).
Dobrem/sprytem/efektywnością (ang. - the neat thing n.t.) jest to że nie ma wielkiej różnicy w działaniu tych dwóch barier ponieważ bariera typu Hollow Block jest właściwie ewakuowana (ang. Evacuated), (cokolwiek to oznacza w w tym kontekście. n.t). Tak się dzieje kiedy 2 kawałki szkła zostają podgrzane w wysokiej temperaturze tak aby zespolić je razem i uformować miedzy nimi pusta przestrzeń. Powietrze wtłaczane w pusta przestrzeń miedzy szybami podczas formowania tego bloku posiada temperaturę wielu tysięcy stopni c. Jako ze się ochładza, pojemność kieszeni pozostaje stała, ale temperatura wydatnie spada. Kiedy tak się dzieje ciśnienie niezmiennie spada do „next-to-nothing” (to chyba nieskończoność lub prawie nic n.t.). co, w tym znaczeniu nazywamy próżnia. (ma tutaj zastosowanie prawo Boyle'a-Mariotte'a patrz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Boyle'a-Mariotte'a n.t. ). Jako że dźwięk nie może przedostać się przez próżnie, jest to niezwykle przydatne dla kontroli dźwięku. Mocno rekomendujemy produkty wytwarzane przez firme Pittsburgh Corning której bariery szklane posiadają znakomita wartość.
Opis Zięcia 4.3
4.3 Konstrukcja okna wewnętrznego – podwójnego
a. okno równolegle- najlepsza metoda
Okno szklane laminowane o grubości co najmniej 3/16 cala
na dole „sheetBlock” lub „”StopGap”
b. ukośne okno- metoda akceptowalna
Uwaga. Jako że straty izolacji dźwiękowej będącej rezultatem pochylenia okna, bywają zwykle większe niż relatywne zalety w kwestii odbicia dźwięku, pochylanie szyb nie jest generalnie zalecane w rozwiązaniach studyjnych.
n.t.= nota tlumacza
pozdrawiam tuman
[addsig]
poniżej pozwoliłem sobie zamieścić tłumaczenie rozdziału dot. okien wewnętrznych. Proszę o wyrozumiałość w kwestii dokładności przekładu na j. Polski. tekst pochodzi ze świetnej broszury "acoustics101" firmy Auralex.
broszura dostępna jest pod adresem:
http://www.acoustics101.com/common/acoustics101v3_0.pdf
Okna wewnętrzne str. 31
Podwójne okno między pokojem kontrolnym a studiem znajduje często zastosowanie ponieważ okno z pojedynczą szybą kiepsko zatrzymuje dźwięk. Powinieneś chcieć utrzymać/zamontować szyby równolegle do siebie aby zmaksymalizować przerwę powietrzna między nimi. Nie chcesz/Nie powinieneś używać 3 szyb ponieważ ich użycie realnie zmniejsza przerwę powietrzną miedzy szybami. Jeśli musisz pochylić swoje szkło pochyl jedynie jedną szybę nie dwie, i ustaw je pod delikatnym katem rozwartym ku górze. Tak jak pokazano na zdjęciu 4.3Wiedz, że jeśli nie będziesz mógł pochylić szyby o przynajmniej 8 st. - prawdopodobnie marnujesz swój czas.
Nie jest istotne jak zdecydujesz skonstruować swoje okno, dobrym sposobem na dokładne wyczyszczenie szyb przed ich montażem jest delikatnie zmieszanie jednej kropli/kieliszka mydła w naczyniu/kuwecie IVORY z 1 galonem wody destylowanej. Lub porostu użyj preparatu do czyszczenia szyb WINDEX. Postaraj się przy czyszczeniu ponieważ będziesz długo patrzył na ewentualne smugi na szybach. Polecam użycie rękawic gumowych i bawełnianej ściereczki podczas instalacji szyb.
Figura 4.3 przedstawia preferowana metodę konstrukcji twojego podwójnego okna. Upewnij się aby szyba nigdzie nie dotykała drewna , a całą konstrukcje osadź na „SheetBlock'u” aby odizolować ja od pokoju kontrolnego i ścian w studio. Wrzuć w przerwę między szybami kilka opakowań „silica gel” tak aby absorbował on wilgoć wewnątrz okna. Ma to zapobiegać parowaniu szyb od wewnątrz. Wytapetuj/wyklej wewnętrzny obwód przerwy powietrznej między szybami „Studiofoam'em” aby pomóc w obcięciu rezonansu/obniżyć oddźwięk.
Kilka wyjaśnień dotyczących rożnych typów szyb:
* PLATE GLASS – to porostu lity kawałek szkła- zwykła szyba. Ten rodzaj szyb ma najgorsze właściwości jeśli chodzi o izolacje dźwięku.
* INSULATED GLASS (szyba izolowana)– to właściwie 2 cienkie kawałki szyby oddzielone przerwa powietrzną. Ten typ szyby posiada hermetyczną ramę wokół szyb i sprawuje się całkiem nieźle w kwestii i izolacji. Tego typu szyby dostępne są również z wypełnieniem argonowym, nie powietrznym. Tutaj należy się wyjaśnienie: prędkość dźwięku w środowisku argonu jest inna niż w środowisku powietrza. To zjawisko znane jest jako „impedance mismatch” i może dać ci odrobinę lepsza STC = (SOUND TRANSMITION CLASS- klasa transmisji dźwięku n.t.)
* W końcu najlepszym rodzajem szyby w kwestii izolacji dźwięku zdaje się być szyba laminowana. Szyba laminowana jest podobna do szyby izolowanej z ta różnicą ze w miejscu gdzie w szybie izolowanej znajduje się przestrzeń powietrzna w szybie laminowanej znajduje się przezroczysty klej. Szyba laminowana posiada lepsza „impedance mismatch” niż może zaoferować szyba izolowana (insulated glass). Mocno polecamy użycie szyb laminowanych w przypadku budowy jakiegokolwiek studia
Na koniec kilka uwag dotyczących barier szklanych: Bariery szklane są zazwyczaj pożądane kiedy zależy nam na naturalnym świetle, jedyne co nie jest w tym wypadku pożądane to spojrzenia gapiów. Bariery szklane zdają się być świetnym odtwórca dźwięku -”sound prrformer” (nota tłumacza: zdanie wydaje się być pozbawione sensu . Wydaje mi się ze chodzi tu porostu o izolacje dźwiękowa). Typowo wyróżniamy 2 rodzaje Barier szklanych.: SOLID BLOCK (bariera zwarta/lita) oraz HOLLOW BLOCK (bariera posiadająca w środku pustą przestrzeń).
Dobrem/sprytem/efektywnością (ang. - the neat thing n.t.) jest to że nie ma wielkiej różnicy w działaniu tych dwóch barier ponieważ bariera typu Hollow Block jest właściwie ewakuowana (ang. Evacuated), (cokolwiek to oznacza w w tym kontekście. n.t). Tak się dzieje kiedy 2 kawałki szkła zostają podgrzane w wysokiej temperaturze tak aby zespolić je razem i uformować miedzy nimi pusta przestrzeń. Powietrze wtłaczane w pusta przestrzeń miedzy szybami podczas formowania tego bloku posiada temperaturę wielu tysięcy stopni c. Jako ze się ochładza, pojemność kieszeni pozostaje stała, ale temperatura wydatnie spada. Kiedy tak się dzieje ciśnienie niezmiennie spada do „next-to-nothing” (to chyba nieskończoność lub prawie nic n.t.). co, w tym znaczeniu nazywamy próżnia. (ma tutaj zastosowanie prawo Boyle'a-Mariotte'a patrz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Boyle'a-Mariotte'a n.t. ). Jako że dźwięk nie może przedostać się przez próżnie, jest to niezwykle przydatne dla kontroli dźwięku. Mocno rekomendujemy produkty wytwarzane przez firme Pittsburgh Corning której bariery szklane posiadają znakomita wartość.
Opis Zięcia 4.3
4.3 Konstrukcja okna wewnętrznego – podwójnego
a. okno równolegle- najlepsza metoda
Okno szklane laminowane o grubości co najmniej 3/16 cala
na dole „sheetBlock” lub „”StopGap”
b. ukośne okno- metoda akceptowalna
Uwaga. Jako że straty izolacji dźwiękowej będącej rezultatem pochylenia okna, bywają zwykle większe niż relatywne zalety w kwestii odbicia dźwięku, pochylanie szyb nie jest generalnie zalecane w rozwiązaniach studyjnych.
n.t.= nota tlumacza
pozdrawiam tuman
[addsig]
http://www.minimummasy.art.pl/
http://www.kozaczkiewicz.com/index.php/tatapali
http://www.kozaczkiewicz.com/index.php/tatapali
Re: Szyba do studia
Tlumaczenie wydaje mi sie merytorycznie poprawna, natomiast
sama tresc oryginalu wyglada mi na typowy belkot reklamowy.
sama tresc oryginalu wyglada mi na typowy belkot reklamowy.