
Pulchna stopa
Co zrobić żeby stopa była bardziej "okrągła" i "kopiąca"?

Re: Pulchna stopa
Wskrzesic Bonhama.
Re: Pulchna stopa
...Wskrzesic Bonhama....
**********************
Wiem że Bonham niszczył stopy jak się rozkręcał, ale nie mial chyba perkusyjek VST...
Może jednak ktoś mi powie, co?
**********************
Wiem że Bonham niszczył stopy jak się rozkręcał, ale nie mial chyba perkusyjek VST...

Może jednak ktoś mi powie, co?
Re: Pulchna stopa
...Co zrobić żeby stopa była bardziej "okrągła" i "kopiąca"?
...
**********************
Można by na przykład ustawić kompresor (jeżeli masz samą stopę bez przesłuchów na ścieżce) att25ms rel35 rat5:3 output(drive)+2-5dB;
a na korektorze podciąć w okolicy 250Hz o Q=2 -6-10dB, +2-3dB 80-120Hz; podbić +3-5dB od 2-3 KHz Q=3 (to pasmo i okolice nadają stopie więcej wyrazistości). Ważne jest i ustawienie kompresora który "pompuje" stopę a także częstotliwości które ma "pompować". Trzeba próbować.

**********************
Można by na przykład ustawić kompresor (jeżeli masz samą stopę bez przesłuchów na ścieżce) att25ms rel35 rat5:3 output(drive)+2-5dB;
a na korektorze podciąć w okolicy 250Hz o Q=2 -6-10dB, +2-3dB 80-120Hz; podbić +3-5dB od 2-3 KHz Q=3 (to pasmo i okolice nadają stopie więcej wyrazistości). Ważne jest i ustawienie kompresora który "pompuje" stopę a także częstotliwości które ma "pompować". Trzeba próbować.
Re: Pulchna stopa
......Co zrobić żeby stopa była bardziej "okrągła" i "kopiąca"?
...
**********************
Można by na przykład ustawić kompresor (jeżeli masz samą stopę bez przesłuchów na ścieżce) att25ms rel35 rat5:3 output(drive)+2-5dB;
a na korektorze podciąć w okolicy 250Hz o Q=2 -6-10dB, +2-3dB 80-120Hz; podbić +3-5dB od 2-3 KHz Q=3 (to pasmo i okolice nadają stopie więcej wyrazistości). Ważne jest i ustawienie kompresora który "pompuje" stopę a także częstotliwości które ma "pompować". Trzeba próbować....
**********************
No widzisz! I o to mi chodziło, dzięx. Popróbuję... A już myślałem że będę musiał naprawdę wskrzesić Bonhama...

**********************
Można by na przykład ustawić kompresor (jeżeli masz samą stopę bez przesłuchów na ścieżce) att25ms rel35 rat5:3 output(drive)+2-5dB;
a na korektorze podciąć w okolicy 250Hz o Q=2 -6-10dB, +2-3dB 80-120Hz; podbić +3-5dB od 2-3 KHz Q=3 (to pasmo i okolice nadają stopie więcej wyrazistości). Ważne jest i ustawienie kompresora który "pompuje" stopę a także częstotliwości które ma "pompować". Trzeba próbować....
**********************
No widzisz! I o to mi chodziło, dzięx. Popróbuję... A już myślałem że będę musiał naprawdę wskrzesić Bonhama...
Re: Pulchna stopa
Ja jednak wole Bonhama.

Re: Pulchna stopa
Można by na przykład ustawić kompresor (jeżeli masz samą stopę bez przesłuchów na ścieżce) att25ms rel35 rat5:3 output(drive)+2-5dB;
a na korektorze podciąć w okolicy 250Hz o Q=2 -6-10dB, +2-3dB 80-120Hz; podbić +3-5dB od 2-3 KHz Q=3 (to pasmo i okolice nadają stopie więcej wyrazistości). Ważne jest i ustawienie kompresora który "pompuje" stopę a także częstotliwości które ma "pompować". Trzeba próbować....
**********************
Chwileczkę - przecież tego typu porady są zupełnie bez sensu. Skąd wiesz, jaka jest twardość oryginalnej stopy, skąd wiesz ile ma energii w paśmie 80-120 a ile w paśmie 2-3k, żeby wyrokować o tym, o ile dB należy podbić i jaki stopień kompresji zastosować? Jeśli stopa pochodzi z próbek (a przecież kolega wspomina o VST) to może mieć całkowicie dowolne właściwości i powyższa porada jest psu na budę. Przecież zupełnie inne ustawienia zastosujesz do typowej rockowej stopy akustycznej, a zupełnie inne do elektronicznego 909 czy 808 albo trip-hopowego pierdnięcia z taśmy. Równie więc dobrze (z takim samym prawdopodobieństwem sukcesu i porażki) możnaby podać całkowicie losowe ustawienia
A co do oryginalnego pytania - zawsze myślałem, że kopanie wymaga twardości, zatem pulchny i kopiący są cechami wzajemnie się wykluczającymi. No chyba, że jakoś nietypowo rozumiesz te określenia, ale wtedy wypada trochę sprecyzować o co chodzi ...
a na korektorze podciąć w okolicy 250Hz o Q=2 -6-10dB, +2-3dB 80-120Hz; podbić +3-5dB od 2-3 KHz Q=3 (to pasmo i okolice nadają stopie więcej wyrazistości). Ważne jest i ustawienie kompresora który "pompuje" stopę a także częstotliwości które ma "pompować". Trzeba próbować....
**********************
Chwileczkę - przecież tego typu porady są zupełnie bez sensu. Skąd wiesz, jaka jest twardość oryginalnej stopy, skąd wiesz ile ma energii w paśmie 80-120 a ile w paśmie 2-3k, żeby wyrokować o tym, o ile dB należy podbić i jaki stopień kompresji zastosować? Jeśli stopa pochodzi z próbek (a przecież kolega wspomina o VST) to może mieć całkowicie dowolne właściwości i powyższa porada jest psu na budę. Przecież zupełnie inne ustawienia zastosujesz do typowej rockowej stopy akustycznej, a zupełnie inne do elektronicznego 909 czy 808 albo trip-hopowego pierdnięcia z taśmy. Równie więc dobrze (z takim samym prawdopodobieństwem sukcesu i porażki) możnaby podać całkowicie losowe ustawienia

A co do oryginalnego pytania - zawsze myślałem, że kopanie wymaga twardości, zatem pulchny i kopiący są cechami wzajemnie się wykluczającymi. No chyba, że jakoś nietypowo rozumiesz te określenia, ale wtedy wypada trochę sprecyzować o co chodzi ...
Re: Pulchna stopa
a także częstotliwości które ma "pompować". Trzeba próbować....
**********************
A da się to zrobić używając "pętli sterującej" kompresora?
**********************
A da się to zrobić używając "pętli sterującej" kompresora?

Sampling (kreatywny): z użyciem PC
Re: Pulchna stopa
Można naściągać różnych próbek stopy ( i innych ) i je miksować. Wydaje mi się że wyjściowe brzmienie jest lepiej znaleźć jak najlepsze niż próbować zrobić bombę z kapiszona.
Re: Pulchna stopa
...Można naściągać różnych próbek stopy ( i innych ) i je miksować. Wydaje mi się że wyjściowe brzmienie jest lepiej znaleźć jak najlepsze niż próbować zrobić bombę z kapiszona....
**********************
A z pluginów : PSP Mix Pressor ( !!! ) i Double Delay z Cubase w funkcji Follow Me ( z 5 % ) - świetnie udaje "oddech" stopy.
**********************
A z pluginów : PSP Mix Pressor ( !!! ) i Double Delay z Cubase w funkcji Follow Me ( z 5 % ) - świetnie udaje "oddech" stopy.