...Czes´c´
...jes´li nie producent to moz˙e ktos´ je testowa? i udoste˛pni? wyniki, jakies´ czasopismo, urzytkownik, itp. To co pisze prodycent wyg?a˛da naprawde˛ ciekawie, tylko znowu to ale... czy aby nie koloryzyje....
**********************
oczywis´cie z˙e "koloryzuje", choc´ do do kon´ca nie jest sprawiedliwe (dla producenta) okres´lenie. Chodzi o to, z˙e jez˙eli producent podaje ch-ki to sa˛ one zdejmowane albo w warunkach bezechowych, lub metoda˛ bramkowania sygna?u uz˙ytecznego od refleksów.
Chce˛ powiedziec´, z˙e to w z˙adnym stopniu nie przesa˛dza o tym jaka˛ finalna˛ ch-ke˛ be˛da˛ one mia?y jes´li zainstalujesz je u siebie.
W jednym i drugim przypadku przedstawione ch-ki nie sa˛ ca?os´ciowe, tzn nie dotycza˛ ca?ego zakresu od 20-20k. Tak naprawde˛ wiarygodne sa˛ one tylko w zakresie 300Hz do 20kHz to w zupe?nos´ci wystarczy by ocenic´ liniowos´c´ zestawu. Zakres niskich cze˛stotliwos´ci musi byc zdje˛ty inna˛ metoda˛ i ewentualnie po?a˛czony (sztucznie) z reszta˛ zakresu.
pozdrawiam
PS. Producenci z powodów w/w "boja˛" sie˛ ujawniac´ ch-ki swoich wyrobów. Tym zajmuje sie˛ prasa specjalistyczna i weryfikuje szumne zapewnienia producentów. ...
**********************
Poruszyliscie tu ciekawe zagadnienie i z tym co napisaliscie po czesci sie zgadzam, po czesci nie.
Producenci sprzetu w swoich katalogach i reklamach wypisuja na ogol rzeczy, w ktore czytajacy moze wierzyc tylko na swoje ryzyko. Malo sie tym ktokolwiek przejmuje i wiekszosc przechodzi nad tym do porzadku dziennego, chociaz slyszalem o wyjatku, ktory mial miejsce kilka lat temu we Francji. Otoz firma Behringer zostala zmuszona do wycofania z obiegu i zniszczenia calego nakladu swoich wszystkich katalogow. Stalo sie to za sprawa dystrybutora produktow konkurencyjnych, ktory w koncu mial dosc tego co wypisywal Behringer w swoich katalogach i po zakupieniu calej gamy produktow tej firmy zadal sobie trud przeprowadzenia przez niezaleznych ekspertow kompleksowych testow. Na podstawie wynikow udalo sie uzyskac nakaz sadowy wycofania z obiegu i zniszczenia wszystkich katalogow Behringera pod zarzutem (mowiac delikatnie) mijania sie z prawda.
Dla zwyciezcy poza moralna satysfakcja byla to jednak pyrrusowa wygrana.
Po pierwsze: pochlonelo to wszystko sporo czasu i pieniedzy (no, moze poza produktami Behringera zakupionymi do testow

).
Po drugie: nakaz mial charakter jednorazowy i za kazdym razem majac chec cos takiego powtorzyc, trzeba by bylo przez caly proceder przejsc od poczatku.
Po trzecie: orzeczenie bylo wazne tylko na terenie Francji i ktos kto chcialby w jakikolwiek sposob zrobic z niego uzytek w innym kraju mialby niestety w reku papierek prawdopodobnie tyle wart co broszury Behringera, o ktorych orzekal.
Po czwarte: prasa branzowa z powodow, o ktorych bedzie troche ponizej nie byla specjalnie zainteresowana naglosnieniem sprawy, wspominajac o niej jedynie po lebkach i w sposob majacy zadowolic obie strony konfliktu.
Wszystko zakonczylo sie jak w starym przyslowiu: "Psy szczekaja, karawana idzie dalej".
A jesli chodzi o prase branzowa, o ktorej piszecie i weryfikowanie przez nia szumnych zapewnien producentow, to moje spojrzenie na to jest nieco inne. Nie wiem czy przawdziwsze ale na pewno bardziej cyniczne.
Bazujac na moich obserwacjach opartych na dlugoletnim dostepie do prasy fachowej z wielu krajow, moge powiedziec ze nie spotkalem sie ze zlym (w swoim oddzwieku, oczywiscie) testem produktu. Wszystko jest na ogol swietnie i cacy, no chyba ze testujacy redaktor nie moze juz wyrobic z tandeta, ktora mu podsunieto do opisu i skrobnie pare nieprzychylnych uwag. Sa to jednak uwagi raczej marginalne i nie majace wiekszego wplywu na "pozytywny obraz" urzadzenia.
Moim zdaniem prasa jest zmuszona do takiego zachowania przez realia rynku, ktory powinna opisywac. Tytuly branzowe na calym swiecie ukazuja sie w relatywnie malych nakladach i nigdy nie utrzymalyby sie na rynku opierajac sie na prenumeracie i sprzedazy. Lwia czesc dochodow stanowia oplaty z reklam i tu w mysl przyslowia o nie gryzieniu karmiacej reki prasa musi sie zachowywac tak zeby "i wilk byl syty i owca cala" a przy tym jeszcze utrzymac tytul na rynku.
Tak wiec reasumujac:
- wszystkim, ktorzy swoje decyzje odnosnie sprzetu bazuja na podstawie katalogow i reklam zycze dalszych sukcesow w ich przyszlym zyciu
- czytajacym testy w prasie radze nauczyc sie je czytac, co przychodzi z czasem