Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
-
- Posty:6
- Rejestracja:czwartek 15 lis 2007, 00:00
- Kontakt:
Po przeczytaniu testu tego korektora (czyt. pieśni pochwalnej) w ostatnim numrzez EIS nie nie mogłem się powstrzymać i napisać co sądzę na ten temat.
Miałem ten korektor ok. 4 miesięcy w studio. Korektor kosztuje 17.700 zdaje się za tyle go kupiłem, sprzedałem potem nieco taniej, wypadało by o bardziej obiektywny opis.
Na początek cytuję:
"Nieprawdopodobny zapas w dynamice niskich częstotliwości pozwalał na dodanie subbasowych częstotliwości do każdej barwy centrali akustycznej i elektronicznej".
Co do dynamiki się zgodzę, co do subbasu - bzdura.
Niskie pasmo definitywnie jest podkolorowane wyższymi harmonicznymi i nie sięga prawdziwego subbasu. W porównaniu z filtrem półkowym górnoprzepustowym w Massive Passive, w ogóle nie możemy tu używać słowa subbas.Szczególnie w kontekście muzyki elektronicznej ten korektor się do subbasu NIE NADAJE.
Nigdzie nie jest napisana podstawowa cecha korektora - pasma są obsługiwane bardzo szeroką dobrocią (broad strokes), precyzyjne wycinanie jest NIEMOŻLIWE. To jest podstawowa cecha korektora która nie została opisana.
Kolejna cecha - korektor ZDECYDOWANIE BRUDZI muzykę elektroniczną i się do niej po prostu nie nadaje. Ten korektor nadaje się tylko do rocka i instrumentów akustycznych, do masteringu rocka jest to jeden z lepszych korektorów jakie można sobie wyobrazić.
Niestety nie jest to w żadnym wypadku uniwersalny korektor (jak np. Massive Passive) i w związku z tym jest moim zdaniem o wiele za drogi.
Tyle ode mnie sprostowania, dziękuję za uwagę i pozdrawiam EIS.
Miałem ten korektor ok. 4 miesięcy w studio. Korektor kosztuje 17.700 zdaje się za tyle go kupiłem, sprzedałem potem nieco taniej, wypadało by o bardziej obiektywny opis.
Na początek cytuję:
"Nieprawdopodobny zapas w dynamice niskich częstotliwości pozwalał na dodanie subbasowych częstotliwości do każdej barwy centrali akustycznej i elektronicznej".
Co do dynamiki się zgodzę, co do subbasu - bzdura.
Niskie pasmo definitywnie jest podkolorowane wyższymi harmonicznymi i nie sięga prawdziwego subbasu. W porównaniu z filtrem półkowym górnoprzepustowym w Massive Passive, w ogóle nie możemy tu używać słowa subbas.Szczególnie w kontekście muzyki elektronicznej ten korektor się do subbasu NIE NADAJE.
Nigdzie nie jest napisana podstawowa cecha korektora - pasma są obsługiwane bardzo szeroką dobrocią (broad strokes), precyzyjne wycinanie jest NIEMOŻLIWE. To jest podstawowa cecha korektora która nie została opisana.
Kolejna cecha - korektor ZDECYDOWANIE BRUDZI muzykę elektroniczną i się do niej po prostu nie nadaje. Ten korektor nadaje się tylko do rocka i instrumentów akustycznych, do masteringu rocka jest to jeden z lepszych korektorów jakie można sobie wyobrazić.
Niestety nie jest to w żadnym wypadku uniwersalny korektor (jak np. Massive Passive) i w związku z tym jest moim zdaniem o wiele za drogi.
Tyle ode mnie sprostowania, dziękuję za uwagę i pozdrawiam EIS.
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
"Nieprawdopodobny zapas w dynamice niskich częstotliwości pozwalał na dodanie subbasowych częstotliwości do każdej barwy centrali akustycznej i elektronicznej".
Co oznacza określenie: barwa centrali akustycznej?
Co do dynamiki się zgodzę, co do subbasu - bzdura.
Niskie pasmo definitywnie jest podkolorowane wyższymi harmonicznymi i nie sięga prawdziwego subbasu. W porównaniu z filtrem półkowym górnoprzepustowym w Massive Passive...
A to co znaczy: filtr półkowy górnoprzepustowy?
Co oznacza określenie: barwa centrali akustycznej?
Co do dynamiki się zgodzę, co do subbasu - bzdura.
Niskie pasmo definitywnie jest podkolorowane wyższymi harmonicznymi i nie sięga prawdziwego subbasu. W porównaniu z filtrem półkowym górnoprzepustowym w Massive Passive...
A to co znaczy: filtr półkowy górnoprzepustowy?
Jestem przystojny i młody
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
pewnie chodzi o shelf
spotykalem sie z nazwa półkowy, u realizatorów starszego pokolenia.
JEstem bardzo ciekaw czy ktos mial do czynienia z EQ masteringowymi (wogole jakimikolwiek) f-my GreatRiver
spotykalem sie z nazwa półkowy, u realizatorów starszego pokolenia.
JEstem bardzo ciekaw czy ktos mial do czynienia z EQ masteringowymi (wogole jakimikolwiek) f-my GreatRiver
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
...pewnie chodzi o shelf
**********************
To akurat jest jasne bo shelf po angielsku znaczy półka.
Ale może być po angielsku: what means hipass shelf filter?
**********************
To akurat jest jasne bo shelf po angielsku znaczy półka.
Ale może być po angielsku: what means hipass shelf filter?
Jestem przystojny i młody
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
?
no chyba odcina basy (pólkowo) - a przepuszcza czestotliwosci wysokie - taki dolno zaporowy - wysoko przepustowy :)
no chyba odcina basy (pólkowo) - a przepuszcza czestotliwosci wysokie - taki dolno zaporowy - wysoko przepustowy :)
-
- Posty:6
- Rejestracja:czwartek 15 lis 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
A to co znaczy: filtr półkowy górnoprzepustowy? ...
**********************
pomyliłem się chodziło mi o filtr półkowy dolnych częstotliwości
**********************
pomyliłem się chodziło mi o filtr półkowy dolnych częstotliwości
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
masteringcafe - spotkales sie w swoejej pracy z Greatriverem?
-
- Posty:6
- Rejestracja:czwartek 15 lis 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
...masteringcafe - spotkales sie w swoejej pracy z Greatriverem?
...
**********************
Nie,
Zależy o który chodzi, EQ2NV czy MAQ. Czytałem jakieś opinie na Gearslutz ale z opinii to wiadomo niewiele można wywnioskować.
W następny czwartek jadę na demo do Londynu, główne w celu przesłuchania GML8200 i Fearnów VT-4 ale może będą mieli Great Rivera (mają tam trochę tego) to posłucham.
Podaję linka do testu Fearn VT-4 vs. Great River na PSW, moim zdaniem GR wysiada.
http://www.3daudioinc.com/3db/showthread.php?t=3460&highlight=fearn+vt-4
...
**********************
Nie,
Zależy o który chodzi, EQ2NV czy MAQ. Czytałem jakieś opinie na Gearslutz ale z opinii to wiadomo niewiele można wywnioskować.
W następny czwartek jadę na demo do Londynu, główne w celu przesłuchania GML8200 i Fearnów VT-4 ale może będą mieli Great Rivera (mają tam trochę tego) to posłucham.
Podaję linka do testu Fearn VT-4 vs. Great River na PSW, moim zdaniem GR wysiada.
http://www.3daudioinc.com/3db/showthread.php?t=3460&highlight=fearn+vt-4
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
Posluchalem :)
No tak - Fearn niezwykle ciekawy - taki zapewne bardziej masteringowy. Jasniejszy - wyrownany, z ladnym srodkiem - najmniej Pultec korzystnie wyszedl.
Gr tez jest oki - zwazajac na cene jeszcze.
Ale jest jeden szkopul - tu w tescie wzial udzial taki raczej insertowy-trackingowy egzemplarz. a ja mysle o
No tak - Fearn niezwykle ciekawy - taki zapewne bardziej masteringowy. Jasniejszy - wyrownany, z ladnym srodkiem - najmniej Pultec korzystnie wyszedl.
Gr tez jest oki - zwazajac na cene jeszcze.
Ale jest jeden szkopul - tu w tescie wzial udzial taki raczej insertowy-trackingowy egzemplarz. a ja mysle o
Re: Chandler TG12345 test w EIS - uwagi
tym
to moze startowac w porownaniach gdyz jest masteringowym (z zalozenia) urzadzeniem. JEszcze w testach czy porownaniach go nie widzialem.
Cenowo rozni sie nieco mniej od Fearna - ale wciaz jest duuuuzo tanszy. A moze bardzo dobry.
Acha - wydaje mi sie ze na tej stronie - probki z Fearn sa nieco glosniejsze - a napewno te jonell. moze przez to ze co innego podbito o 6db w dolach. a mianowicie 40 db nizej (140 zamiast 180 hz podbitych w GR). A to wplywa bardziej na ogolna glosnosc.
Za to posluchaj probek Marabeth - tam GR wydaje mi sie wrecz lepszy
na marginesie fajna muza w tym tescie :) Ostatnio sluchame podanych przez Daviego Peluso i Sputnikow testów - malo mi uszy nie zwiedly (nagrania nie bylyDAVI'ego !)
to moze startowac w porownaniach gdyz jest masteringowym (z zalozenia) urzadzeniem. JEszcze w testach czy porownaniach go nie widzialem.
Cenowo rozni sie nieco mniej od Fearna - ale wciaz jest duuuuzo tanszy. A moze bardzo dobry.
Acha - wydaje mi sie ze na tej stronie - probki z Fearn sa nieco glosniejsze - a napewno te jonell. moze przez to ze co innego podbito o 6db w dolach. a mianowicie 40 db nizej (140 zamiast 180 hz podbitych w GR). A to wplywa bardziej na ogolna glosnosc.
Za to posluchaj probek Marabeth - tam GR wydaje mi sie wrecz lepszy
na marginesie fajna muza w tym tescie :) Ostatnio sluchame podanych przez Daviego Peluso i Sputnikow testów - malo mi uszy nie zwiedly (nagrania nie bylyDAVI'ego !)