Nowy produkt PSP

Tu jest miejsce na Wasze pytania i opinie. Można przedstawić swoje zdanie, niekoniecznie na tematy ściśle związane z tym, o czym piszemy w magazynie.
Awatar użytkownika
JM
Posty:831
Rejestracja:sobota 17 lip 2004, 00:00
Re: Nowy produkt PSP

Post autor: JM » czwartek 29 wrz 2005, 20:22

Nie spodziewałem się takiego kierunku dyskusji (język instrukcji), lecz wiele mi ona wyjaśnia.

Byłem „pełen uznania dla tych Gości”, lecz po wypowiedziach przedstawiciela PSP muszę przyznać, że PRYSŁY ZMYSŁY.



Dlaczego? Bo ze strony przedstawiciela PSP padły zdumiewające argumenty:

„My instrukcji nie piszemy. Instrukcje są piasane przez rodowitego Amerykanina.”

**********

A kogo to obchodzi? Dla mnie choćby Chińczyk.



„Nasze instrukcje liczą po kilkadziesiąt stron i zrobienie tego dobrze i w naszym standardzie jest to minimum dodatkowy TYDZIEŃ pracy na jeden produkt.”

**********

A co to za argument? A co to za koszty zrobienie tłumaczenia i danie użytkownikowi chociażby PDF-a?.



„Wolimy ten czas poświęcić na tworzenie nowych produktów zamiast być zaproszeniem dymanym przez piratów…”

**********

Klienta nie interesuje, na co WOLI przeznaczać czas producent (może np. na dziewczyny).

Każdy produkt (np. samochód) może zostać skradziony, lecz czy to oznacza, że producent może nie dać do niego jakiegoś podzespołu, np. hamulców?



Całkowicie SŁUSZNIE niektórzy Koledzy podnieśli sprawą obligatoryjności instrukcji obsługi w języku polskim wynikającą z przepisów.

Całkowicie NIESŁUSZNIE ktoś tu mataczył twierdząc, że instrukcja to niby tak, lecz „podręcznik” to „przejaw dobrej woli ze strony producenta” i „nieobowiązkowy ukłon porządnego stronę użytkowników”. Produkt powinien być wyposażony w instrukcję i kropka. Reszta to słowotwórcza zabawa bez znaczenia prawnego.



Jeśli hipotetycznie ktoś poinformowałby Urząd Ochrony Rynku i Konsumenta o braku instrukcji do produktu w języku polskim, rzeczony urząd mógłby wydać zakaz obrotu tym towarem (i tak to bywa w praktyce).



Jeżeli ktoś udowodni, że poniósł określone straty w wyniku niepełnych informacji zamieszczonych w instrukcji (nie mówiąc już o sytuacji, gdy instrukcja napisana jest w „języku wroga”, czyli nie jest dla użytkownika źródłem informacji) ma pełne i skuteczne prawo do odszkodowania.



O ile mogę zrozumieć rozczarowanie piractwem ze strony PSP i określone problemy (i tak nieporównywalnie mniejsze niż mają producenci hardware), o tyle nie rozumiem argumentów użytych przez przedstawiciela PSP, a szczególnie pisania o nich w ten sposób. To poważny błąd taktyczny.

Nigdy takie argumenty nie powinny być użyte przez prawdziwego HANDLOWCA. Powinien przeprosić i obiecać poprawę (i mniejsza o to czy obietnicy dotrzyma).



Mimo wszystko nie zmieniam zdania o klasie produktów PSP.

Awatar użytkownika
PSP
Posty:172
Rejestracja:poniedziałek 17 lut 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: PSP » czwartek 29 wrz 2005, 21:18

Zgadzam się klienta nie obchodzi ile kosztuje wytworzenie produktu ale interesuje go cena.



Jesli większość naszych produktow nie sprzedala sie w Polsce w ilosci nie większej niż ilość palców u rąk (ja mam 5 palców na jedną rękę nie wiem jak inni forumowicze) to przerzucenie kosztów tłumaczenia na nich oznaczałoby, że cena wersji zlokalizowanej byłaby przynajmniej 2krotnie wyższa.



Proszę zwrócić uwagę, że ceny dla Polskich klientów są niższe o przynajmniej 22% (a więc wielkość VATu) niż dla pozostałych klientów EU jest to więc znów kolejny ukłon w stronę naszego loklanego rynku.



Z tego co zauważyliśmy i wywnioskowaliśmy z rozmów z naszymi legalnymi użytkownikami to jednak kryterium cenowe jest dla nich znacznie ważniejsze niż tłumaczenie instrukcji stąd też taka decyzja.



Antoni Ożyński


Awatar użytkownika
Pewu
Posty:849
Rejestracja:sobota 07 cze 2003, 00:00

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: Pewu » czwartek 29 wrz 2005, 21:22

Do kolegów Marck9, R.B. w porywach hanuman i JM - czy Wam naprawdę coś upadło na czajnik?

Wtyczki firmy PSP to nie jakaś tam produkcja, to są doceniane na całym świecie HITY. I to jeden w drugi, tak jak kiedyś przeboje ABBy. Dochodzi do tego, iż userzy, tudzież dziennikarze prześcigają się w newsach, nawet nie do końca rzetelnych (patrz FutureMusic, november(!) 2005, str. 12(!)).

To nie są zabawki dla gringos, tu trzeba wiedzieć po co, jak i z czym. Jeśli ktoś jest kulawy w języku angoli, to już jest jego problem. A żaden znany mi zawodowiec nie wspomni, iż brakuje mu instrukcji po polsku, bo i po co.

Jeśli ktoś decyduje się na zakup Merca dla siebie, to chyba jeździć potrafi (a przynajmniej tyle możnaby od niego wymagać). Co do supportu niech wypowiedzą się raczej Ci, co zakupili legalne wersje - czy kiedykolwiek nasza PSP pozostawiła kogoś z problemem? Wątpię.



Normalnie szlag mnie trafia czytając wypociny co niektórych "kolegów".

Powiem tak: nie zmuszajcie do bezsensownej pracy tych, co już i tak ciężko tyrają, zacznijcie pracować nad sobą. Tu pozdrowienia ze chmurnego, lecz wciąż ociekającego winem Huttwil, a tudzież od sympatyków, użytkownika i paru innych - zszokowanych takim szczeniackim podejściem do sprawy - zawodowców.



P.S.

...Nigdy takie argumenty nie powinny być użyte przez prawdziwego HANDLOWCA. Powinien przeprosić i obiecać poprawę (i mniejsza o to czy obietnicy dotrzyma)...



Kolego JM, jeśli jesteś zawodowcem w tym temacie, to fragmencik "(i mniejsza o to czy obietnicy dotrzyma)" powinienes zachować raczej dla siebie, i sam pewnie dobrze już wiesz czemu. Nie masz tu do czynienia z gówniarzami.
Sympatycznie zielonokreskowy nadworny klaun Forum EiS

Awatar użytkownika
JM
Posty:831
Rejestracja:sobota 17 lip 2004, 00:00

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: JM » czwartek 29 wrz 2005, 21:52

...Zgadzam się klienta nie obchodzi ile kosztuje wytworzenie produktu ale interesuje go cena...

**********************

Dziękuję za tę wypowiedź, ale cały czas nie mogę zrozumumieć w czym problem. Przecież przy odrobinie dobrej woli można to zrobić naprawdę tanim kosztem, a nawet bezkosztowo np. na zasadzie: przetłumacz mi studencie na język naszych ojców a dostaniesz za to legalny program. Przypuszczałem też, że dla Was, uczestników targów (m.in. za wielką wodą), ojców i matek programów nie jest to problem.

Merytorycznie jest to znacznie łatwiejsze niż tłumaczenie w drugą stronę.

A co do koniecznego czasu, który trzeba by na to poświęcić: myślę, że byłby niewiele dłuższy niż czytanie i odpowiadanie na tym forum.



Życzę sukcesu komercyjnego również w Polsce.



Serdecznie pozdrawiam

Awatar użytkownika
JM
Posty:831
Rejestracja:sobota 17 lip 2004, 00:00

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: JM » czwartek 29 wrz 2005, 22:04

...Kolego JM, jeśli jesteś zawodowcem w tym temacie, to fragmencik "(i mniejsza o to czy obietnicy dotrzyma)" powinienes zachować raczej dla siebie, i sam pewnie dobrze już wiesz czemu. Nie masz tu do czynienia z gówniarzami....

**********************

PEWU, nie wypowiadaj się w tematach, o których nie masz pojęcia. Myślę, że koledzy z PSP dobrze zrozumieli o co chodzi.

Nie chodzi tu o traktowanie ludzi jak "gówniarzy", lecz o elementarne zasady podejścia do klienta (w nawiasie podałem niestety również smutną rzeczysistość).

O tych zasadach dowiedziałem się m.in. ze studiów podyplomowych na najlepszej uczelni ekonomicznej kraju. A praktykę znam z życia.

Awatar użytkownika
Kuma
Posty:319
Rejestracja:sobota 13 lis 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: Kuma » czwartek 29 wrz 2005, 22:26

Hm..dla porządku należałoby dodać, że na polskojęzycznym forum PSP nie ma ani jednego wątku na temat polskich instrukcji. Forum generalnie świeci pustkami (co świadczy w pewnym stopniu o ilości legalnych użytkowników), ale na wszystkie pytania dotyczące wtyczek otrzymuje się odpowiedzi od PSP.

Wystarczy kupić jakąś wtyczkę, aby uzyskać dostęp do tego forum i pytać do woli. Rekompensatą za niedogodnośći może będzie zaoszczędzonych (co najmniej) parę setek zielonych.

Dla uściślenia - ja również uważam (mimo, że nie mam problemów z angielskim), że powinny być polskie instrukcje. Zwłaszcza, że jedyna znana mi w polskiej wersji jest moim zdaniem naprawdę znakomita. Z drugiej strony zastanawiam się ile jeszcze razy tańsze od zagranicznych odpowiedników miałyby być te pluginy, żeby na polskojęzycznym forum PSP zrobiło się tłoczno? Trochę wstyd..



pozdrawiam
bębniarz

Awatar użytkownika
PSP
Posty:172
Rejestracja:poniedziałek 17 lut 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: PSP » czwartek 29 wrz 2005, 22:39

Mogę w imieniu PSP złożyć deklarację, że jeżeli zgłosi się do nas osoba, która zaproponuje profesjonalne (poprawna i zrozumiała polszczyzna; doskonała znajomość zagadnień i terminów dotyczących realizacji nagrań dzwiękowych) tłumaczenie lub napisanie instrukcji do naszych wtyczek W ZAMIAN za nasze produkty to taką osobę przyjmiemy z otwartymi ramionami. Powstałe w ten sposób instrukcje będziemy przekazywać naszym legalnym użytkownikom.



Z poważaniem

Antoni Ożyński




hanuman
Posty:78
Rejestracja:wtorek 21 paź 2003, 00:00

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: hanuman » czwartek 29 wrz 2005, 22:47

..Zgadzam się klienta nie obchodzi ile kosztuje wytworzenie produktu ale interesuje go cena.



Jesli większość naszych produktow nie sprzedala sie w Polsce w ilosci nie większej niż ilość palców u rąk (ja mam 5 palców na jedną rękę nie wiem jak inni forumowicze) to przerzucenie kosztów tłumaczenia na nich oznaczałoby, że cena wersji zlokalizowanej byłaby przynajmniej 2krotnie wyższa.



Proszę zwrócić uwagę, że ceny dla Polskich klientów są niższe o przynajmniej 22% (a więc wielkość VATu) niż dla pozostałych klientów EU jest to więc znów kolejny ukłon w stronę naszego loklanego rynku.



Z tego co zauważyliśmy i wywnioskowaliśmy z rozmów z naszymi legalnymi użytkownikami to jednak kryterium cenowe jest dla nich znacznie ważniejsze niż tłumaczenie instrukcji stąd też taka decyzja.



Antoni Ożyński


...

**********************

Zrozumiałem. Polskiej instrukcji nie opłaca sie robić dla 5 polskich legalnych uzytkowników i powinni oni zrozumiec, ze i tak nie ma sie co rzucać o brak w pudełku VW polskiej instrukcji bo i tak tanio był.

Co prawda nie podoba mi sie taki styl robienia interesow ale nie wnikam dalej, nie moja firma, nie moje publicity i nie mój biznes.

Ale dlaczego w takim razie dlaczego nie wydacie podrecznika (vide robiacy furore podrecznik do cubase sx autorstwa Thoda Browna) ) o mozliwościach i zastosowaniu Waszych produktów? Tego to już nie rozumiem . Bo zarobiliibyscie i na piratach ( ktorzy tak jak Pan to opisał Was "dymają") jak i na legalnych sierotach-anglonalfabetach bez instrukcji.

hanuman
Posty:78
Rejestracja:wtorek 21 paź 2003, 00:00

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: hanuman » czwartek 29 wrz 2005, 22:48

...Mogę w imieniu PSP złożyć deklarację, że jeżeli zgłosi się do nas osoba, która zaproponuje profesjonalne (poprawna i zrozumiała polszczyzna; doskonała znajomość zagadnień i terminów dotyczących realizacji nagrań dzwiękowych) tłumaczenie lub napisanie instrukcji do naszych wtyczek W ZAMIAN za nasze produkty to taką osobę przyjmiemy z otwartymi ramionami. Powstałe w ten sposób instrukcje będziemy przekazywać naszym legalnym użytkownikom.



Z poważaniem

Antoni Ożyński



...

**********************



to mi sie podoba:)


Awatar użytkownika
pawello
Posty:968
Rejestracja:piątek 02 maja 2003, 00:00
Lokalizacja:Tarnów, Polska
Kontakt:

Re: Nowy produkt PSP

Post autor: pawello » czwartek 29 wrz 2005, 23:01

Jesteśmy polską firmą i jesteśmy z tego dumni i wszędzie w świecie podkreślamy nasze korzenie gdyż uważamy, że nie mamy powodu do wstydu, że pochodzimy z takiego kraju jakim jest Polska. Tym samym promujemy nasz kraj w świecie więc argumenty patryiotów do mnie nie trafiają.

Naszym legalnym użytkownikom staramy się na wszelkie sposoby ułatwiać życie odpowiadać nawet na podstawowe pytania i za każdym razem jesteśmy ogromnie szczęśliwi, gdy pozyskujemy legalnego polskiego klienta. Te osoby to jednak wyjątki, które szanują nas i naszą pracę i są gotowe za nasz wysiłek zapłacić. Im za to dziękujemy.



Antoni Ożyński

PSP...

**********************

A ja nie uzywam produktow PSP bo mnie na nie nie stac Podziwiam... i nie uzywam.. To rowniez taki rodzaj lojalnosci wobec krajanow - pirata - byc moze - ale pirata polskiego programu - nigdy! Nie dajcie sie Panowie prowokowac zaczepnym tonem pieniaczy.. Z kazdej sytuacji jest jakies wyjscie! Student przetlumaczy student dostanie i wszyscy beda zadowoleni.. A swoja droga -oby tak dalej bo wtyczki sa wysmienite!
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)

ODPOWIEDZ