Miks i mastering analogowy a cyfrowy
- wishmaster2
- Posty:222
- Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
- Kontakt:
ps. przytaczanie wypowiedzi Alana Parsonsa jest dokladnie tak samo "ostatecznym argumentem", jak ogladanie sie na poglady Utley'a
z Portishead (zreszta i szeregu innych znanych postaci) ktory o cyfrze - w zadnym momencie - nawet nie chce slyszec :)
z Portishead (zreszta i szeregu innych znanych postaci) ktory o cyfrze - w zadnym momencie - nawet nie chce slyszec :)
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
...witam,natrafilem na ciekawostke i posluchajcie sami.
Co tu duzo gadac Analogowy mix to jest to !!
http://www.homerecordingbootcamp.com/lessons/avril.html
milego sluchania...
**********************
bez zartow...
Co tu duzo gadac Analogowy mix to jest to !!

http://www.homerecordingbootcamp.com/lessons/avril.html
milego sluchania...
**********************
bez zartow...
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
...Temat nudzi, czy nie, jedno co dla mnie pewne - przynajmniej ta jedna rzecz - (wiem bo mialem sposobnosc) zaden z mikserow DAW'oskich nie umywa sie do dobrego miksera sprzetowego w temacie separacji poszczegolnych kanalow
w przestrzeni stereo :)...
**********************
Ja tez mam sposobnosc - pracuje na konsolecie analogowej (i to nie z tych malych) jakies 15 lat. Jednoczesnie DAW jest stale w uzyciu.
w przestrzeni stereo :)...
**********************
Ja tez mam sposobnosc - pracuje na konsolecie analogowej (i to nie z tych malych) jakies 15 lat. Jednoczesnie DAW jest stale w uzyciu.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
...witam,natrafilem na ciekawostke i posluchajcie sami.
Co tu duzo gadac Analogowy mix to jest to !!
http://www.homerecordingbootcamp.com/lessons/avril.html
milego sluchania...
**********************
Przeciętny słuchacz nie zauważy różnicy. Z kolei siedząc w pracy w słuchawkach do telemarketingu (prawda dosyć obcięte pasmo) też jej nie słyszę. A nie każdy lata w słuchawkach za parę stów, lub słucha muzyki na "wygórowanym" sprzęcie, więc w tym momencie nie ma znaczenia czy analog czy cyfra. A dużej różnicy nie ma. I jeszcze gusty dochodzą. Co kto lubi.
Co tu duzo gadac Analogowy mix to jest to !!

http://www.homerecordingbootcamp.com/lessons/avril.html
milego sluchania...
**********************
Przeciętny słuchacz nie zauważy różnicy. Z kolei siedząc w pracy w słuchawkach do telemarketingu (prawda dosyć obcięte pasmo) też jej nie słyszę. A nie każdy lata w słuchawkach za parę stów, lub słucha muzyki na "wygórowanym" sprzęcie, więc w tym momencie nie ma znaczenia czy analog czy cyfra. A dużej różnicy nie ma. I jeszcze gusty dochodzą. Co kto lubi.
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
...ps. przytaczanie wypowiedzi Alana Parsonsa jest dokladnie tak samo "ostatecznym argumentem"[...]
Na ostateczny argument zalozyciela tematu odpowiedzialem w identyczny ostateczny sposob.
[...] jak ogladanie sie na poglady Utley'a
z Portishead (zreszta i szeregu innych znanych postaci) ktory o cyfrze - w zadnym momencie - nawet nie chce slyszec :) ...
I zeby nie byc do konca tak slepo nastawiony w swojej wypowiedzi dodatkowo podalem przyklad pomylki kilku ludzi w odsluchu analog-cyfra, moze nie tym razem w kwestii samego miksu, a medium nagraniowego (co zreszta jest duzo bardziej krytyczne w porownaniach niz owe miksowanie).
Na powyzszy temat bylo juz tu sporo mowione, jesli dobrze pamietam, kol. Milaszewki nawet podawal jakies probki brzmien miksu cyfrowego i analogowego. Mi sie juz nie chce pisac na temat zjawisk, ktore powoduja w pewnych sytuacjach wrazenie lepszego brzmienia analogu, a co nie zawsze jest do zaakceptowania (chyba kol. Matiz kiedys przy kolejnym temacie zwracal uwage, co sie dzieje z plikiem po przejsciu przez sumator Neve).
Miksujcie sobie na czym chcecie, ale przestancie mowic, ze sol jest lepsza od cukru czy odwrotnie, bo i tak liczy sie efekt finalny, a ten wcale nie musi byc taki oczywisty, jak mowi kol. wishmaster2.
P.S. No i ciagle to przeswiadczenie w pierwszej kolejnosci o sprzecie, a nie o czlowieku, co go obsluguje...
Na ostateczny argument zalozyciela tematu odpowiedzialem w identyczny ostateczny sposob.
[...] jak ogladanie sie na poglady Utley'a
z Portishead (zreszta i szeregu innych znanych postaci) ktory o cyfrze - w zadnym momencie - nawet nie chce slyszec :) ...
I zeby nie byc do konca tak slepo nastawiony w swojej wypowiedzi dodatkowo podalem przyklad pomylki kilku ludzi w odsluchu analog-cyfra, moze nie tym razem w kwestii samego miksu, a medium nagraniowego (co zreszta jest duzo bardziej krytyczne w porownaniach niz owe miksowanie).
Na powyzszy temat bylo juz tu sporo mowione, jesli dobrze pamietam, kol. Milaszewki nawet podawal jakies probki brzmien miksu cyfrowego i analogowego. Mi sie juz nie chce pisac na temat zjawisk, ktore powoduja w pewnych sytuacjach wrazenie lepszego brzmienia analogu, a co nie zawsze jest do zaakceptowania (chyba kol. Matiz kiedys przy kolejnym temacie zwracal uwage, co sie dzieje z plikiem po przejsciu przez sumator Neve).
Miksujcie sobie na czym chcecie, ale przestancie mowic, ze sol jest lepsza od cukru czy odwrotnie, bo i tak liczy sie efekt finalny, a ten wcale nie musi byc taki oczywisty, jak mowi kol. wishmaster2.
P.S. No i ciagle to przeswiadczenie w pierwszej kolejnosci o sprzecie, a nie o czlowieku, co go obsluguje...
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
jedno co dla mnie pewne - przynajmniej ta jedna rzecz - (wiem bo mialem sposobnosc) zaden z mikserow DAW'oskich nie umywa sie do dobrego miksera sprzetowego w temacie separacji poszczegolnych kanalow
w przestrzeni stereo :)...
**********************
Oki, niech zgadnę: dobry mixer sprzętowy stał sobie w porządnym studio, z porządnymi odsłuchami itd. itp. a DAW w warunkach "normalnych"?
No i nie dziwota że lepszy mix powstał... w lepszych warunkach
[addsig]
w przestrzeni stereo :)...
**********************
Oki, niech zgadnę: dobry mixer sprzętowy stał sobie w porządnym studio, z porządnymi odsłuchami itd. itp. a DAW w warunkach "normalnych"?
No i nie dziwota że lepszy mix powstał... w lepszych warunkach
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
- wishmaster2
- Posty:222
- Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
- Kontakt:
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
Ja tez mam sposobnosc - pracuje na konsolecie analogowej (i to nie z tych malych) jakies 15 lat.
*******************************
Nie wiem jak sie sprawuje zachwalane przez Ciebie Nuendo, ale w Sonarze ruszajac panorama (poza ustawieniami skrajnymi) wyraznie slysze "nieschodzacy" ze srodka dzwiek. Mowa oczywiscie o sygnale mono.
W tej chwili dysponuje budzetowym Behringerem UB1204FX i tutaj w zasadzie rowniez nieciekawie sie sprawa przedstawia w tej kwesti. A nie wspomnialbym o tym, gdybym nie slyszal na wlasne uszy, ze moze byc zupelnie inaczej. Bede goloslowny, poniewaz nie pamietam dokladnie na jakim mikserze przesluchiwalem i sygnal byl niesamowicie "wyszczuplony" przesuwal sie
w panoramie jak zyletka, po bokach absolutna cisza. Ale ten sam efekt zauwazylem nawet w moim wielosladzie - bardzo stara Yamaha MT120 - co prawda nie za bardzo wiem jak mozna by ja wykorzystac w roli miksera, ale balans sygnalem w panoramie (ta yamaszka ma 4 wejscia) tez jest nieskonczenie bardziej selektywny w stosunku do tego co oferuje Sonar. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje i nie pisze teraz z przekory zeby sie spierac z kims kto 15 lat siedzi w rzemiosle i na pewno lepiej ode mnie wie co mowi. Z drugiej jednak strony ja tez wiem co slysze...
*******************************
Nie wiem jak sie sprawuje zachwalane przez Ciebie Nuendo, ale w Sonarze ruszajac panorama (poza ustawieniami skrajnymi) wyraznie slysze "nieschodzacy" ze srodka dzwiek. Mowa oczywiscie o sygnale mono.
W tej chwili dysponuje budzetowym Behringerem UB1204FX i tutaj w zasadzie rowniez nieciekawie sie sprawa przedstawia w tej kwesti. A nie wspomnialbym o tym, gdybym nie slyszal na wlasne uszy, ze moze byc zupelnie inaczej. Bede goloslowny, poniewaz nie pamietam dokladnie na jakim mikserze przesluchiwalem i sygnal byl niesamowicie "wyszczuplony" przesuwal sie
w panoramie jak zyletka, po bokach absolutna cisza. Ale ten sam efekt zauwazylem nawet w moim wielosladzie - bardzo stara Yamaha MT120 - co prawda nie za bardzo wiem jak mozna by ja wykorzystac w roli miksera, ale balans sygnalem w panoramie (ta yamaszka ma 4 wejscia) tez jest nieskonczenie bardziej selektywny w stosunku do tego co oferuje Sonar. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje i nie pisze teraz z przekory zeby sie spierac z kims kto 15 lat siedzi w rzemiosle i na pewno lepiej ode mnie wie co mowi. Z drugiej jednak strony ja tez wiem co slysze...
- wishmaster2
- Posty:222
- Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
- Kontakt:
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
ps. przesluchiwalem ten efekt na niezlych sluchawkach, a nie na monitorach.
Wydaje mi sie, ze zeby to lepiej uchwycic do tego potrzebne beda tym razem
jednak sluchawki.
Wydaje mi sie, ze zeby to lepiej uchwycic do tego potrzebne beda tym razem
jednak sluchawki.
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
...ps. przesluchiwalem ten efekt na niezlych sluchawkach, a nie na monitorach.
Wydaje mi sie, ze zeby to lepiej uchwycic do tego potrzebne beda tym razem
jednak sluchawki....
**********************
Masz próbki nagrania? Bardzo chętnie to usłyszę, myślę że nie tylko ja.
[addsig]
Wydaje mi sie, ze zeby to lepiej uchwycic do tego potrzebne beda tym razem
jednak sluchawki....
**********************
Masz próbki nagrania? Bardzo chętnie to usłyszę, myślę że nie tylko ja.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
- wishmaster2
- Posty:222
- Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
- Kontakt:
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy
Ok. cos pokombinuje, wieczorkiem podlacze Yamaszke, sprobuje puscic przez nia jakis sygnal z VSynta