BionicFX
Panowie, szykujcie karty graficzne, bo miejmy nadzieję że wkrótce będą one służyć nie tylko do rzeczy tak przyziemnych jak DOOM.
engine RAVEX (Revolutionary Audio Video EXchange) działa w czasie rzeczywistym, wykonując operacje audio na sprzęcie do grafiki 3D. RAVEX dodaje tylko 2 ms do istniejącej latencji. Odpalenie każdego procesu zajmuje około 15 MB, więc na karcie 256 MB będzie można odpalić 15-20 wtyczek śmigających w 96kHz.
I ma być za darmo.
szczegóły w linku.
karta nVidia jako DSP - RAVEX
Re: karta nVidia jako DSP - RAVEX
sęk w tym, że interfejs graficzny jest prawie jednokierunkowy - prawie, bo w drugą stronę można się komunikować z bardzo małym strumieniem danych. Co komu po przetwarzaniu próbek 96kHz, skoro nie ma tego jak odebrać z karty?
Przy okazji - te "rewelacyjne" doniesienia o przetwarzaniu audio silnikiem kart graficznych mają już całkiem długą brodę: od kilku lat o nich piszą i jak dotąd nikt nie opublikował żadnej działającej aplikacji.
Przy okazji - te "rewelacyjne" doniesienia o przetwarzaniu audio silnikiem kart graficznych mają już całkiem długą brodę: od kilku lat o nich piszą i jak dotąd nikt nie opublikował żadnej działającej aplikacji.
Re: karta nVidia jako DSP - RAVEX
Przy okazji - te "rewelacyjne" doniesienia o przetwarzaniu audio silnikiem kart graficznych mają już całkiem długą brodę: od kilku lat o nich piszą i jak dotąd nikt nie opublikował żadnej działającej aplikacji....
Fakt, sprawa nie jest nowa. A przy okazji, na czym dokladnie jest zrobiona karta UAD-1?
Fakt, sprawa nie jest nowa. A przy okazji, na czym dokladnie jest zrobiona karta UAD-1?
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: karta nVidia jako DSP - RAVEX
No i na dokladke warto by dodac, ze duze stoly cyfrowe, jak np. Neve Capricorn dziala na bazie kosci SGI. Kiedy z osiem lat temu rozmawialem z przedstawicielem NEVE'a na ten temat, wyjasnial mi, ze zaden wtedy dostepny uklad audio nie mogl sobie pozwolic na tak zaawansowane operacje, jak pelen top klasy engine chcannel strip plus cale otoczenie do niego. Po kilku probach przystosowania elektroniki cyfrowej dedykowanej do audio, porzucono ten kierunek i przeprojektowano calosc pod procesory Silicona. Niestety, jak na tak duza kosolete (a wlasciwie sterownik, bo od tego momentu sama konsola znalazla sie w kilku rackach) elektroniki bylo tyle, ze calosc pobiera z zasilania 36A

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!