Strona 1 z 2
Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 20:29
autor: peter7
Witam!
W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?
Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?
Pozdrawiam.
Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 21:00
autor: robert.cz
......Witam!
W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?
Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?
Pozdrawiam....
**********************
sprawdź tu
...
**********************
sprawdź tu
www.extranslator.com
Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 21:09
autor: peter7
.........Witam!
W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?
Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?
Pozdrawiam....
**********************
sprawdź tu
http://www.extranslator.com...
**********************
ech... cyt. komunikat z Extreme Sample Converter v 2.3 "Konwersja do instrumentu nie obsługiwana", chociaż z informacji zawartej na wymienionej przez Ciebie stronie wynika co innego. Z kolei Vienna SF Studio jest produktem Creativa i pracuje na sterownikach tej firmy, stąd moje pytanie o kartę Maya, którą posiadam (brak oczywiście sterów Creativa)
Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 21:28
autor: MB
a co właściwie rozumiesz przez konwersję sampli do soundfontów? Przecież sample to są pojedyncze dźwięki, a SoundFont to cały program dla sprzętowego samplera kart Creative, zawierający wiele sampli pogrupowanych w strefy na klawiaturze i z zaprogramowanymi parametrami modulacji, obwiedni i filtru. Skąd taki konwerter ma wiedzieć, jakie sobie życzysz te ustwienia? Przeciez to jest kwestia wyborów estetycznych, a tego się nie da zautomatyzować.
Wydaje mi się, że pytanie jest równie bez sensu jak pytanie o program, który przekonwertuje nutki na utwór muzyczny.
Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 21:29
autor: WG
W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?
Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?
**********************
Możliwe ale niestety bezpośrednio jeszcze nie w tej wersji konwertera
Z pewnościa będzie.
Co to za format: audio, multisample w audio czy zwykłe wavy.
Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?
**********************
Pewnie chodzi ci o tworzenie Soundfont-ów. Oryginalny (stary) wynalazek z Creative czyli Vienna SoundFont Editor działa tylko z kartami Creative. Więc tego edytora nie da się uruchomić na twojej karcie.
Są inne edytory do SoundFont-ów. Na przykład takie:
- Awave Studio
- SoundFaction Alive Soundfont Studio
- VSampler (to już typowy kombajn samplerowy z możliwością zapisu do SF2)
Inne możliwości:
Możesz wykorzystać SfzEd.
http://audio.clockbeat.com/sfZed.html
Jest to edytor samplera sfz, który możesz wykorzystać do utworzenia barw w formacie SFZ a następnie przekonwertować je z SFZ do SF2.
SFZ jest formatem tekstowym, a więc wystarczy że utworzysz nowy plik z rozszerzeniem sfz dodasz odnośnik do sampla czyli np.
sample=bass.wav
I już taki plik możesz konwertować do sf2

albo odtworzyć w sfz
Inne nowe możliwości pojawią się niebawem
Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 21:33
autor: WG
Skąd taki konwerter ma wiedzieć, jakie sobie życzysz te ustwienia? Przeciez to jest kwestia wyborów estetycznych, a tego się nie da zautomatyzować.
Wydaje mi się, że pytanie jest równie bez sensu jak pytanie o program, który przekonwertuje nutki na utwór muzyczny....
**********************
Pewnie autorowi chodzi o zamianę tych wave-ów na sf2.
Nie wiemy czym są te wavy. Bo jeżeli to są np. próbki perkusyjne to zagadnienie nabiera już sensu, gorzej gdy są to sample mające stanowić jakąś całość barwy. Konwerter to nie jasnowidz

Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 21:49
autor: peter7
...Skąd taki konwerter ma wiedzieć, jakie sobie życzysz te ustwienia? Przeciez to jest kwestia wyborów estetycznych, a tego się nie da zautomatyzować.
Wydaje mi się, że pytanie jest równie bez sensu jak pytanie o program, który przekonwertuje nutki na utwór muzyczny....
**********************
Pewnie autorowi chodzi o zamianę tych wave-ów na sf2.
Nie wiemy czym są te wavy. Bo jeżeli to są np. próbki perkusyjne to zagadnienie nabiera już sensu, gorzej gdy są to sample mające stanowić jakąś całość barwy. Konwerter to nie jasnowidz

...
**********************
Są to zwykłe wavy i chodzi mi o konwersję do formatu sf2, a nie do programu (?).
Zadam pytanie inaczej - jak powstają pliki sf2 - bardziej łopatologicznie - jak "zmusić' próbkę *wave aby "zagrała" w pełnej skali w SoundFont Playerze?
Jeśli zniechęca Was mój laicyzm, prosze o przykłady literatury z tej dziedziny.
Dzięki.
Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 22:14
autor: WG
Są to zwykłe wavy i chodzi mi o konwersję do formatu sf2, a nie do programu (?).
**********************
No to teraz mieszasz. SoundFonty mają pewną architekturę (dosyć rozbudowaną).
Najmniejszym elementem jest próbka czyli nasz wave, a największym albo najbardziej nadrzędnym preset.
Preset zbudowany jest z warstw, warstwa zbudowana jest ze stref a strefa skojarzona (podpięta) z próbką dźwiękową.
Taka jest budowa sf2 i inna być nie może
SoundFont jest zawsze zbudowany z programów czy chcemy czy nie.
A tak naprawdę to SoundFont to jest bank a bank jest zbudowany z presetów a preset ... i tak dalej tę bajkę można by ciagnąć ...
Zadam pytanie inaczej - jak powstają pliki sf2 - bardziej łopatologicznie - jak "zmusić' próbkę *wave aby "zagrała" w pełnej skali w SoundFont Playerze?
**********************
Hm. To jeszcze raz.
Pewnie masz sampler sfz. A jeżeli nie masz to zajrzyj tutaj.
http://www.rgcaudio.com/sfz.htm
Możesz bezpośrednio do niego ładować wavy, które bedą rozłożone na całej klawiaturze z punktem przyłożenia w C4 czyli "w środku" klawiatury.
SoundFonty tworzy się w edytorach czyli programach gdzie ładuje się próbki wave albo kilka próbek i poddaje edycji czyli przypisuje do zakresu klawiatury i ustala parametry brzmieniowe jak atak, release itd.
Re: Tworzenie soundfontów
: środa 10 sie 2005, 22:32
autor: peter7
...Są to zwykłe wavy i chodzi mi o konwersję do formatu sf2, a nie do programu (?).
**********************
No to teraz mieszasz. SoundFonty mają pewną architekturę (dosyć rozbudowaną).
Najmniejszym elementem jest próbka czyli nasz wave, a największym albo najbardziej nadrzędnym preset.
Preset zbudowany jest z warstw, warstwa zbudowana jest ze stref a strefa skojarzona (podpięta) z próbką dźwiękową.
Taka jest budowa sf2 i inna być nie może
SoundFont jest zawsze zbudowany z programów czy chcemy czy nie.
A tak naprawdę to SoundFont to jest bank a bank jest zbudowany z presetów a preset ... i tak dalej tę bajkę można by ciagnąć ...
Zadam pytanie inaczej - jak powstają pliki sf2 - bardziej łopatologicznie - jak "zmusić' próbkę *wave aby "zagrała" w pełnej skali w SoundFont Playerze?
**********************
Hm. To jeszcze raz.
Pewnie masz sampler sfz. A jeżeli nie masz to zajrzyj tutaj.
http://www.rgcaudio.com/sfz.htm
Możesz bezpośrednio do niego ładować wavy, które bedą rozłożone na całej klawiaturze z punktem przyłożenia w C4 czyli "w środku" klawiatury.
SoundFonty tworzy się w edytorach czyli programach gdzie ładuje się próbki wave albo kilka próbek i poddaje edycji czyli przypisuje do zakresu klawiatury i ustala parametry brzmieniowe jak atak, release itd....
**********************
Dzięki WG, wyczerpująca odpowiedź

Pozdrawiam!!!
Re: Tworzenie soundfontów
: czwartek 18 sie 2005, 14:14
autor: lee
u mnie jest problem z tym Extreme Sample Converterem
zrobiłem brzmienie na natives kontakcie i konwertuje do .sf2 i sample z których składa się soundfont maja inne detune niż w kontakcie.
Tzn. niby pisze te same cyfry ale słychać że są rozstrojone a w kontakcie takie nie były