Witam
mam problem polegający na próbach podłączenia dwóch urządzeń sterujących. Jestem w posiadaniu kontrolerów Evolution MK-225C oraz X-Session. Z tego co próbowałem niemożliwe jest podłączenie w/w instrumentów wspólnie przez USB, gdyż program umożliwia wybór tylko jednego urządzenia via USB. Postanowiłem pójśc inną drogą. X-Session jest wyposażony w port MIDI IN oraz MIDI OUT. MK-225C ma tylko port MIDI OUT. Nie mam doświadczenia z podłączaniem w szereg urządzeń MIDI i próby podłącznia MK-225C do X-Session 8 pinowym kablem nie daja rezultatów. Zaznacze ze X-Session jest podłączony do komputera przez USB. Jeśli ktokolwiek miał ten problem prosze o wyjaśnienie sposobu tego połączenia. Znajomy informował mnie że wymagany jest port MIDI THRU którego niestety nie ma w X-Session. Zatem czy firma Evolution nie przewidziała takiej sytuacji? Czy możliwa jest inna kombinacja połączenia tych urządzeń. Może trzeba X-Session podłączyć do PC zwykłym kablem MIDI. Poza tym urządzenia te są wyposażone w opcje MIDI from USB. Czy opcje te powinny być włączone czy nie?
Pomóżcie!
Z góry dzięki
NI Traktor, dwa urządzenia USB
Re: NI Traktor, dwa urządzenia USB
Jeśli oba sterowniki mają pracować jednocześnie to najbardziej eleganckim sposobem ich pracy będzie tryb, gdy jeden pracuje na porcie USB, a drugi na MIDI. Wtedy każdy z programów sekwencyjnych będzie widział oba sterowniki jako indywidualne, autonomiczne urządzenia ze wszystkimi ich możliwościami. Dublowanie urzadzeń po USB nie jest możliwe, a poprzez MIDI Thru trzeba się liczyć z trybem równoległym, np. oba nadają na tym samym kanale (sytuacja ciężka do opanowania), a nawet jeśli nie, to odbiorą sobie wzajemnie kanały MIDI - a jest ich tylko 16
.
[addsig]

[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS