Cubase 5 - zmiana ścieżki nagrywania po zaznaczeniu tracku

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Ipkis
Cubase 5 - zmiana ścieżki nagrywania po zaznaczeniu tracku

Post autor: Ipkis » poniedziałek 16 maja 2011, 00:19

Witam,

jestem nowy na forum co wcale nie oznacza, że jestem laikiem w obsłudze interfejsów audio.

Ale mimo, że nie jestem początkujący i bawię się Cubasem już od jakiegoś czasu nie mogę rozkminić jednej opcji. Mianowicie:

Wiadomo, żeby nagrać cokolwiek należy „przycisnąć” „Reckord” i można działać (pomijam wcześniejsze ustawienia). Tu wszystko u mnie gra i nie mam z tym problemów. Problem pojawia się w momencie gdy nagrywam (np. wokal), wszystko się ładnie rejestruje na ścieżkę „Audio Mono” i super ale gdy tylko zaznaczę, lewym klawiszem myszki, inny track: przeskakuje mi nagrywanie na ten właśnie track. Innymi słowy:
Podkład jest zgrany na jedną ścieżkę (np. Track 1) a wokal nagrywa się na Track 2. Podczas nagrywania, gdy kliknę na Track 1 wokal zaczyna się nagrywać na podkładzie. Oczywiście klikając „Pool” Tracku 1 zaznacza się tam „przycisk” „Reckord” i odznacza się na „Tacku 2”. Ta samo dzieje się gdy nagrywam i  chcąc ściszyć/podgłosnić podkład (w mikserze) ściągam faider (suwak) Tracku 1 w dół/górę, od razu nagrywanie przeskakuje na ten właśnie track i znów wokal nagrywa się na podkładzie.

Słyszałem, że da się zmienić w ustawieniach, żeby „przycisk” „Reckord” nie włączał się automatycznie po zaznaczeniu Tracku ale nie wiem jak to zrobić. Pomożecie?

[addsig]
Nagrania, mix, mastering:
www.ip-studio.pl

Blog dla realizatorów:
https://www.facebook.com/techniquesrecordingaudio?fref=ts

Awatar użytkownika
janos

Re: Cubase 5 - zmiana ścieżki nagrywania po zaznaczeniu tracku

Post autor: janos » poniedziałek 16 maja 2011, 07:41

File / Preferences / Editing / Project & Mixer / Enable Record on Selected Track

Ipkis

Re: Cubase 5 - zmiana ścieżki nagrywania po zaznaczeniu tracku