Novation Nocturn + AutoMap + Ableton Live - jak przyporządkować?

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
AYM
Novation Nocturn + AutoMap + Ableton Live - jak przyporządkować?

Post autor: AYM » wtorek 26 paź 2010, 11:51

Witam

Z góry zaznaczę, że w temacie muzyki tworzonej na komputerze jestem raczej laikiem, aczkolwiek od kilku lat coś sobie w miarę możliwości skrobię w FL czy w Abletonie Live..

Do czego mi sprzęt potrzebny? A do tego żeby do muzyki granej na żywo (gitar, perki, itp) dogrywać czasami schizowe dźwięki, jakieś pady, sample, przestrzenne tony. Sprzęt ma być dla mnie intuicyjny na scenie, żebym szybko mógł zmieniać wszelkie parametry instrumentu VST (Reso, Pan, Space itp, oraz inne nie Abletonowe).

Dlatego też sięgnąłem po wychwalany (ale też i krytykowany) Automap, dodawany do Novation Nocturn 25.

Niestety, siedziałem wczoraj dobrych parę godzin, żeby poznać "intuicyjny" sposób przyporządkowywania poszczególnych knobów i padów.

Przeczytałem instrukcję Automap do Abletona, lecz chyba nie wszystko jest dla mnie jasne z tego co napisali. Oczywiście wpisuję pod Midi Port In & Out Automap Midi. W ustawieniach Live'a ustawiam Remote Input i Output również Audiomap tak jak to jest pokazane w instrukcji. I działam z funkcją Learn właczoną z klawiatury.

Jednakże, jedyne co udało mi się zrobić to przyporządkować wszystkie suwaki do jednego knoba. Każdy kolejny element z klawiatury podporządkowywuje się poprzedniej funkcji z Live'a. Czyli wszędzie mam np. Volume..;)

Nie wiem również jak przyporządkować pady perkusyjne pod konkretne dźwięki z piano roll - chce mieć tam po prostu elementy perkusji..