Strona 1 z 6

Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 15:35
autor: zwierzu
Chciałbym aby w tym wątku użytkownicy podzielili się swoimi spostrzeżeniami odnośnie współpracy różnych aplikacji audio z procesorami wielordzeniowym, zwłaszcza zależy mi na szybkości renderingu.

Od kilku dni jestem posiadaczem Core2Quad i z pewnym rozczarowaniem stwierdzam, że rendering w Samplitude 8 wcale nie jest szybszy niż na starym procku PIV 3Ghz. Sam8 wykorzystuje tylko jeden rdzeń a pozostałe 3 rdzenie sobie odpoczywają. Fakt, że w tym czasie mogę sobie na kompie robić co tylko zechcę ale to nie o to chodzi.

Poprawia się natomiast wydajność pracy w projekcie - to co wcześniej krztusiło procka teraz zajmuje ledwie 17-20 % (i to jest piękne)

A jak to wygląda w Cubasie (różne wersje), Sonarze, Reaperze i innych?
[addsig]

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 15:56
autor: Soundscape
Ja siedzę w Cubase S4 na Athlonie X2 4200+ i też nie czuję zmiany w szybkości renderingu, a wcześniej miałem tylko Athlona 3000+. Natomiast tak jak i u Ciebie wydajność w projektach wzrosła o minimum 60%. Przykład: Athlon 3000+ pociągną 3 max 4 Massive-y z wymagającymi presetami. X2 4200+ ciągnie takich cudów 10-11. A rendering pozostanie renderingiem. Przynajmniej mogę sobie papierosa wypalić

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 15:58
autor: Jassio
Sam8 wykorzystuje tylko jeden rdzeń a pozostałe 3 rdzenie sobie odpoczywają. Fakt, że w tym czasie mogę sobie na kompie robić co tylko zechcę ale to nie o to chodzi.
**********************

Eeee... nie wierzę.... nawet mój Sonar Home Studio za 400zł wykorzytuje 2 rdzenie i (gdyby był odpowiedni system) 64 bity.
[addsig]

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 16:04
autor: zwierzu
...Sam8 wykorzystuje tylko jeden rdzeń a pozostałe 3 rdzenie sobie odpoczywają. Fakt, że w tym czasie mogę sobie na kompie robić co tylko zechcę ale to nie o to chodzi.
**********************

Eeee... nie wierzę.... nawet mój Sonar Home Studio za 400zł wykorzytuje 2 rdzenie i (gdyby był odpowiedni system) 64 bity.
...
**********************
W menedżerze zadań sa 4 okienka procka, tylko jedno jest aktywne a reszta tak sobie. Poza tym wczoraj specjalnie mierzyłem czas 2 godzinny 18 sladowy koncert z wtyczkami i MasterCompem w trybie fat na sumie to bite 40minut. Niewiele krócej niż na PIV3Ghz
Sam9 ma nowy silnik, może coś poprawili?
[addsig]

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 18:06
autor: Mruczasss
...Chciałbym aby w tym wątku użytkownicy podzielili się swoimi spostrzeżeniami odnośnie współpracy różnych aplikacji audio z procesorami wielordzeniowym, zwłaszcza zależy mi na szybkości renderingu.

Od kilku dni jestem posiadaczem Core2Quad i z pewnym rozczarowaniem stwierdzam, że rendering w Samplitude 8 wcale nie jest szybszy niż na starym procku PIV 3Ghz. Sam8 wykorzystuje tylko jeden rdzeń a pozostałe 3 rdzenie sobie odpoczywają. Fakt, że w tym czasie mogę sobie na kompie robić co tylko zechcę ale to nie o to chodzi.

Poprawia się natomiast wydajność pracy w projekcie - to co wcześniej krztusiło procka teraz zajmuje ledwie 17-20 % (i to jest piękne)

A jak to wygląda w Cubasie (różne wersje), Sonarze, Reaperze i innych?
...
**********************
a ile da rade zapiac massivow max ? - z 20 (szacuje ze 20+)

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 20:02
autor: Mruczasss
......Chciałbym aby w tym wątku użytkownicy podzielili się swoimi spostrzeżeniami odnośnie współpracy różnych aplikacji audio z procesorami wielordzeniowym, zwłaszcza zależy mi na szybkości renderingu.

Od kilku dni jestem posiadaczem Core2Quad i z pewnym rozczarowaniem stwierdzam, że rendering w Samplitude 8 wcale nie jest szybszy niż na starym procku PIV 3Ghz. Sam8 wykorzystuje tylko jeden rdzeń a pozostałe 3 rdzenie sobie odpoczywają. Fakt, że w tym czasie mogę sobie na kompie robić co tylko zechcę ale to nie o to chodzi.

Poprawia się natomiast wydajność pracy w projekcie - to co wcześniej krztusiło procka teraz zajmuje ledwie 17-20 % (i to jest piękne)

A jak to wygląda w Cubasie (różne wersje), Sonarze, Reaperze i innych?
...
**********************
a ile da rade zapiac massivow max ? - z 20 (szacuje ze 20+)...
**********************
dobra sam sobie odpowiem: znajac zycie nie masz massiva.

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 20:23
autor: Pietro
...Ja siedzę w Cubase S4 na Athlonie X2 4200+ i też nie czuję zmiany w szybkości renderingu
**********************
A ja na Intel Core2 Duo odczuwam. Jeśli wyłączę jeden rdzeń, rendering idzie 2 razy wolniej. Cubase na pewno już od wersji 3 wykorzystuje możliwości systemów wieloprocesorowych/wielordzeniowych. Z quadami też radzi sobie doskonale.

- Piotr

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 20:34
autor: LucasRose
ja mam core2, pracuje w abletonie 6 i wszystko jest git !

render jest naprawde bardzo szybki

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 21:22
autor: zwierzu

**********************
a ile da rade zapiac massivow max ? - z 20 (szacuje ze 20+)...
**********************
dobra sam sobie odpowiem: znajac zycie nie masz massiva. ...
***************
nie mam massiva ale chętnie sprawdzę jak sobie radzi, na razie nie mam czasu ale może jutro ściągnę demo i potestuję
[addsig]

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

: wtorek 08 sty 2008, 21:25
autor: zwierzu
a jak Reaper? czy PiotrK tu jest? :)
[addsig]