Sample Extreme...
Wtam szanownych Kolegów11
Mam pytanie do używaczy Extreme-..
Czy konwerterując jakiś bank sf2 na - powiedzmy KONTAKT,
zrobi to normalnie /próbka-próbka/, czy rozbije mi na warstwy
i będzi to np. 6-8 dźwięków?
Przeleciałem kiedyś jakieś demo, jak było w powijakach,
specjalnie się nad nim nie zatrzymywałem ,ale trochę wydoroślał
i myślę sobie, że mógłby mi się może kiedyś przydać!!
pozdr. kami
jestem entuzjastą realizacji komputerowej
Re: Sample Extreme...
Czy konwerterując jakiś bank sf2 na - powiedzmy KONTAKT,
*************
Soundfont-owe Presety konwertowane są na pojedyncze programy/pliki NKI Kontakta.
zrobi to normalnie /próbka-próbka/, czy rozbije mi na warstwy
i będzi to np. 6-8 dźwięków?
*************
Rozbije na warstwy pod warunkiem, że wybierzesz opcję drugą ale ...
co się z tym wiąże wyjaśnione jest poniżej.
1. Jeżeli nie interesuje nas układ warstw a chcemy dokładnie przenieść parametry każdej próbki to musimy wybrać opcję Kontakt (Zapis wszystkich parametrów). W przypadku stref z takimi samymi parametrami, są one pakowane do jednej grupy co nieco ułatwia edycję później. Więcej niestety nie da się z tym zrobić, bo to już oznacza utratę pewnych informacji. Na tym etapie zachowamy jeszcze dane.
2. Jeżeli chcemy aby każda warstwa czyli Layer z SF2 był rozbity na Grupy w Kontakcie wybieramy opcję konwersji Kontakt (Zapis struktury warstw). Rozwiązanie idealne do celów późniejszej edycji albo zachowania takiej samej struktury jak w oryginale, ale musimy się liczyć z tym, że możemy utracić pewne ustawienia. Związane jest to z wewnętrzną strukturą brzmień kontakowych o czym poniżej.
--
Format używany w Kontakcie jest dosyć nietypowy i jest to pewien kompromis, wynikający z architektury, wziętej bezpośrednio o ile się nie mylę z programu Reaktor a edycją.
Sample albo strefy Zone bo pełnią prawie tę samą funkcję, składowane są w Grupach te z kolei tworzą Program brzmieniowy NKI. Programy tworzą banki NKM.
Parametry decydujące o charakterze brzmienia, czyli obwiednie, filtry, przełączanie próbek "keyswitching", składowane są w Grupach (Group). Parametry decydujące o głośności, ustawieniu w panoramie, (roz)strojeniu, rozstawieniu na klawiaturze i w dynamice składowane są w strefach (Zone).
Dlatego chcąc ustawić inny atak każdej próbce, musimy je umieścić w osobnych grupach i tam dokonywać modyfikacji parametrów. Stąd biorą się te dwie opcje konwersji.
Struktura barw Kontakt-owych nie ogranicza jego możliwości brzmieniowych a co jedynie może przysporzyć pewnych problemów edycyjych.
*************
Soundfont-owe Presety konwertowane są na pojedyncze programy/pliki NKI Kontakta.
zrobi to normalnie /próbka-próbka/, czy rozbije mi na warstwy
i będzi to np. 6-8 dźwięków?
*************
Rozbije na warstwy pod warunkiem, że wybierzesz opcję drugą ale ...

co się z tym wiąże wyjaśnione jest poniżej.
1. Jeżeli nie interesuje nas układ warstw a chcemy dokładnie przenieść parametry każdej próbki to musimy wybrać opcję Kontakt (Zapis wszystkich parametrów). W przypadku stref z takimi samymi parametrami, są one pakowane do jednej grupy co nieco ułatwia edycję później. Więcej niestety nie da się z tym zrobić, bo to już oznacza utratę pewnych informacji. Na tym etapie zachowamy jeszcze dane.
2. Jeżeli chcemy aby każda warstwa czyli Layer z SF2 był rozbity na Grupy w Kontakcie wybieramy opcję konwersji Kontakt (Zapis struktury warstw). Rozwiązanie idealne do celów późniejszej edycji albo zachowania takiej samej struktury jak w oryginale, ale musimy się liczyć z tym, że możemy utracić pewne ustawienia. Związane jest to z wewnętrzną strukturą brzmień kontakowych o czym poniżej.
--
Format używany w Kontakcie jest dosyć nietypowy i jest to pewien kompromis, wynikający z architektury, wziętej bezpośrednio o ile się nie mylę z programu Reaktor a edycją.
Sample albo strefy Zone bo pełnią prawie tę samą funkcję, składowane są w Grupach te z kolei tworzą Program brzmieniowy NKI. Programy tworzą banki NKM.
Parametry decydujące o charakterze brzmienia, czyli obwiednie, filtry, przełączanie próbek "keyswitching", składowane są w Grupach (Group). Parametry decydujące o głośności, ustawieniu w panoramie, (roz)strojeniu, rozstawieniu na klawiaturze i w dynamice składowane są w strefach (Zone).
Dlatego chcąc ustawić inny atak każdej próbce, musimy je umieścić w osobnych grupach i tam dokonywać modyfikacji parametrów. Stąd biorą się te dwie opcje konwersji.
Struktura barw Kontakt-owych nie ogranicza jego możliwości brzmieniowych a co jedynie może przysporzyć pewnych problemów edycyjych.
Re: Sample Extreme...
...Czy konwerterując jakiś bank sf2 na - powiedzmy KONTAKT,
*************
Soundfont-owe Presety konwertowane są na pojedyncze programy/pliki NKI Kontakta.
zrobi to normalnie /próbka-próbka/, czy rozbije mi na warstwy
i będzi to np. 6-8 dźwięków?
*************
Rozbije na warstwy pod warunkiem, że wybierzesz opcję drugą ale ...
co się z tym wiąże wyjaśnione jest poniżej.
1. Jeżeli nie interesuje nas układ warstw a chcemy dokładnie przenieść parametry każdej próbki to musimy wybrać opcję Kontakt (Zapis wszystkich parametrów). W przypadku stref z takimi samymi parametrami, są one pakowane do jednej grupy co nieco ułatwia edycję później. Więcej niestety nie da się z tym zrobić, bo to już oznacza utratę pewnych informacji. Na tym etapie zachowamy jeszcze dane.
2. Jeżeli chcemy aby każda warstwa czyli Layer z SF2 był rozbity na Grupy w Kontakcie wybieramy opcję konwersji Kontakt (Zapis struktury warstw). Rozwiązanie idealne do celów późniejszej edycji albo zachowania takiej samej struktury jak w oryginale, ale musimy się liczyć z tym, że możemy utracić pewne ustawienia. Związane jest to z wewnętrzną strukturą brzmień kontakowych o czym poniżej.
--
Format używany w Kontakcie jest dosyć nietypowy i jest to pewien kompromis, wynikający z architektury, wziętej bezpośrednio o ile się nie mylę z programu Reaktor a edycją.
Sample albo strefy Zone bo pełnią prawie tę samą funkcję, składowane są w Grupach te z kolei tworzą Program brzmieniowy NKI. Programy tworzą banki NKM.
Parametry decydujące o charakterze brzmienia, czyli obwiednie, filtry, przełączanie próbek "keyswitching", składowane są w Grupach (Group). Parametry decydujące o głośności, ustawieniu w panoramie, (roz)strojeniu, rozstawieniu na klawiaturze i w dynamice składowane są w strefach (Zone).
Dlatego chcąc ustawić inny atak każdej próbce, musimy je umieścić w osobnych grupach i tam dokonywać modyfikacji parametrów. Stąd biorą się te dwie opcje konwersji.
Struktura barw Kontakt-owych nie ogranicza jego możliwości brzmieniowych a co jedynie może przysporzyć pewnych problemów edycyjych....
**********************
DZIęKUJE "WG"! Tak sie złożyło, że musiałem na trochę zniknąć
i nie zdązyłem odpowiedziec.Daleś mi taką wyczerpująca lekcje na ten temat, że miełem wątpliwości z kim mam do czynienia!! Generalnie...
sprawdzilem.. zobaczyłem.. i tak jest! na wesji demo, z minutową
"chrypką"!!
Jeszcze raz dziekuję ! pozdr.. kami-----------
*************
Soundfont-owe Presety konwertowane są na pojedyncze programy/pliki NKI Kontakta.
zrobi to normalnie /próbka-próbka/, czy rozbije mi na warstwy
i będzi to np. 6-8 dźwięków?
*************
Rozbije na warstwy pod warunkiem, że wybierzesz opcję drugą ale ...

co się z tym wiąże wyjaśnione jest poniżej.
1. Jeżeli nie interesuje nas układ warstw a chcemy dokładnie przenieść parametry każdej próbki to musimy wybrać opcję Kontakt (Zapis wszystkich parametrów). W przypadku stref z takimi samymi parametrami, są one pakowane do jednej grupy co nieco ułatwia edycję później. Więcej niestety nie da się z tym zrobić, bo to już oznacza utratę pewnych informacji. Na tym etapie zachowamy jeszcze dane.
2. Jeżeli chcemy aby każda warstwa czyli Layer z SF2 był rozbity na Grupy w Kontakcie wybieramy opcję konwersji Kontakt (Zapis struktury warstw). Rozwiązanie idealne do celów późniejszej edycji albo zachowania takiej samej struktury jak w oryginale, ale musimy się liczyć z tym, że możemy utracić pewne ustawienia. Związane jest to z wewnętrzną strukturą brzmień kontakowych o czym poniżej.
--
Format używany w Kontakcie jest dosyć nietypowy i jest to pewien kompromis, wynikający z architektury, wziętej bezpośrednio o ile się nie mylę z programu Reaktor a edycją.
Sample albo strefy Zone bo pełnią prawie tę samą funkcję, składowane są w Grupach te z kolei tworzą Program brzmieniowy NKI. Programy tworzą banki NKM.
Parametry decydujące o charakterze brzmienia, czyli obwiednie, filtry, przełączanie próbek "keyswitching", składowane są w Grupach (Group). Parametry decydujące o głośności, ustawieniu w panoramie, (roz)strojeniu, rozstawieniu na klawiaturze i w dynamice składowane są w strefach (Zone).
Dlatego chcąc ustawić inny atak każdej próbce, musimy je umieścić w osobnych grupach i tam dokonywać modyfikacji parametrów. Stąd biorą się te dwie opcje konwersji.
Struktura barw Kontakt-owych nie ogranicza jego możliwości brzmieniowych a co jedynie może przysporzyć pewnych problemów edycyjych....
**********************
DZIęKUJE "WG"! Tak sie złożyło, że musiałem na trochę zniknąć
i nie zdązyłem odpowiedziec.Daleś mi taką wyczerpująca lekcje na ten temat, że miełem wątpliwości z kim mam do czynienia!! Generalnie...
sprawdzilem.. zobaczyłem.. i tak jest! na wesji demo, z minutową
"chrypką"!!
Jeszcze raz dziekuję ! pozdr.. kami-----------
jestem entuzjastą realizacji komputerowej
Re: Sample Extreme...
Kiedy bedzie mozna konwertować do exs 24 ?
Logic pro X | Focusrite Pro 26 | M Audio Project Mix IO