Microsoft - mapowanie dźwięku

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00
Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Feefrock » wtorek 11 lip 2006, 23:05

Używając programu SoundForge jako magnetofonu mamy mozliwość wybory żródła dźwięku. Są tam wszystkie wyjścia karty jak również coś co nazywa się mapowaniem dźwieku. Co to jest mapowainie.

pawelq
Posty:347
Rejestracja:piątek 19 sie 2005, 00:00

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: pawelq » środa 12 lip 2006, 00:36

Co to jest mapowainie....
**********************
Coś czego należy unikać.

Krizz
Posty:263
Rejestracja:sobota 09 lis 2002, 00:00
Kontakt:

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Krizz » środa 12 lip 2006, 00:36

...Używając programu SoundForge jako magnetofonu mamy mozliwość wybory żródła dźwięku. Są tam wszystkie wyjścia karty jak również coś co nazywa się mapowaniem dźwieku. Co to jest mapowainie....
**********************
Mapowanie dźwięku jest to przypisanie jakiegoś wejścia/wyjścia audio do, nazwijmy to, "urządzenia" pośredniczącego o takiej właśnie nazwie. Wybierająca mapowanie dźwięku Microsoft wykorzystasz urządzenie ustawiane w panelu sterowania->dźwięki i urządzenia audio->audio.
Moim zdaniem oczywiście najlepiej omijać mapowanie i bezpośrednio korzystać ze źródła.

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Feefrock » środa 12 lip 2006, 08:37


Mapowanie dźwięku jest to przypisanie jakiegoś wejścia/wyjścia audio do, nazwijmy to, "urządzenia" pośredniczącego o takiej właśnie nazwie. Wybierająca mapowanie dźwięku Microsoft wykorzystasz urządzenie ustawiane w panelu sterowania->dźwięki i urządzenia audio->audio.
Moim zdaniem oczywiście najlepiej omijać mapowanie i bezpośrednio korzystać ze źródła....
**********************

Tylko, że poprzez mapowanie wgrywa mi się bez błędów. Uzywając żródła Motu Mix (posiadam interfejs Motu) gubi mi fragmenty nagrania. Przełączając na mapowanie wgrywa sie poprawnie mix piosenki. O co chodzi?

Awatar użytkownika
Gerry
Posty:552
Rejestracja:czwartek 09 cze 2005, 00:00

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Gerry » środa 12 lip 2006, 08:43

...
Mapowanie dźwięku jest to przypisanie jakiegoś wejścia/wyjścia audio do, nazwijmy to, "urządzenia" pośredniczącego o takiej właśnie nazwie. Wybierająca mapowanie dźwięku Microsoft wykorzystasz urządzenie ustawiane w panelu sterowania->dźwięki i urządzenia audio->audio.
Moim zdaniem oczywiście najlepiej omijać mapowanie i bezpośrednio korzystać ze źródła....
**********************

Tylko, że poprzez mapowanie wgrywa mi się bez błędów. Uzywając żródła Motu Mix (posiadam interfejs Motu) gubi mi fragmenty nagrania. Przełączając na mapowanie wgrywa sie poprawnie mix piosenki. O co chodzi?
...
**********************
wgrywa czy nagrywa?
...kto pyta nie błądzi :-)) Niech milczę jesli nie mam nic ciekawego do powiedzenia...

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Feefrock » środa 12 lip 2006, 17:10


...
**********************
wgrywa czy nagrywa?...
**********************
Jak zwał tak zwał. Dziś sprawdziłem, nawet przez mapowanie gubi fragmenty miksu. Robię miks w Sonarze, zgranie robię do SoundForgea w czasie rzeczywistym (nie mixdownem). W czasie odsłuchiwania jest ok. Po zgraniu plik zawiera błędy w postaci przeskoków. Poza tym SF wstawia indexy GAP. Co się dzieje?

richtig
Posty:845
Rejestracja:wtorek 17 maja 2005, 00:00

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: richtig » środa 12 lip 2006, 19:08

Może zwiększ latencję...
www.myspace.com/pchelki

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Feefrock » środa 12 lip 2006, 19:36

...Może zwiększ latencję......
**********************
Zwiększyłem, ustawiłem duży bufor I/O, read caching, 1,5G plik wymiany, wylączyłem wszystkie bajery w XPku i nic

Krizz
Posty:263
Rejestracja:sobota 09 lis 2002, 00:00
Kontakt:

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Krizz » czwartek 13 lip 2006, 00:20

......Może zwiększ latencję......
**********************
Zwiększyłem, ustawiłem duży bufor I/O, read caching, 1,5G plik wymiany, wylączyłem wszystkie bajery w XPku i nic...
**********************
Sprawa prosta - kombinacja procek/HDD nie daje rady. Renderuj albo kup sobie osobny HDD do zgrywania w ten, jakże nieracjonalny, sposób. No chyba że robisz równocześnie jakis live performance :)
Defragmentacja też może pomóc. Pamietaj, że jeśli twój miks ma dużo ścieżek audio, HDD jest zmuszony do równoczesnego pobierania danych z dysku jak i zapisywania na dysk.

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Microsoft - mapowanie dźwięku

Post autor: Feefrock » czwartek 13 lip 2006, 08:50


Sprawa prosta - kombinacja procek/HDD nie daje rady. Renderuj albo kup sobie osobny HDD do zgrywania w ten, jakże nieracjonalny, sposób. No chyba że robisz równocześnie jakis live performance :)
Defragmentacja też może pomóc. Pamietaj, że jeśli twój miks ma dużo ścieżek audio, HDD jest zmuszony do równoczesnego pobierania danych z dysku jak i zapisywania na dysk....
**********************
Sposób jest dość racjonalny, zważywszy na fakt, że część sygnału przepuszczam przez zewnętrzne procesory

ODPOWIEDZ