Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
Witam
wszyscy wiemy, że dobór charakterystyki kolana w kompresorze to indywidualna sprawa, zalezy zarówno od obrabianego materiały, jak i od gustu muzycznego akutsya
moja pytanie jest nastepujace,
Czy macie jakies preferencje charakterystyki kolanka w zależności od gatunku muzyki ?
Jesli macie to jakie ?
pozdrawiam
wszyscy wiemy, że dobór charakterystyki kolana w kompresorze to indywidualna sprawa, zalezy zarówno od obrabianego materiały, jak i od gustu muzycznego akutsya
moja pytanie jest nastepujace,
Czy macie jakies preferencje charakterystyki kolanka w zależności od gatunku muzyki ?
Jesli macie to jakie ?
pozdrawiam
..:: nie samym basem człowiek żyje ::..
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
Wylacznie na ucho, w dodatku roznie w zaleznosci od instrumentu.
(chyba ze pytasz o kompresje na calosci miksu, a nie na poszczegolnych instrumentach, co nie zmienia faktu, ze tez na ucho). Gatunek muzyczny nie ma tu nic do rzeczy. W podobnie brzmiacych dwoch utworach na jednej plycie raz moze byc soft, drugi raz mniej soft.
(chyba ze pytasz o kompresje na calosci miksu, a nie na poszczegolnych instrumentach, co nie zmienia faktu, ze tez na ucho). Gatunek muzyczny nie ma tu nic do rzeczy. W podobnie brzmiacych dwoch utworach na jednej plycie raz moze byc soft, drugi raz mniej soft.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
w przypadku gdy raczej nie chcemy slyszec kompresora - pop, ew. instrumentalna muzyka, zawsze gdy kompersor powinien byc transparentny - soft.
Mozna by teraz powiedziec, ze w takim razie gdy kompresor stosujemy jako efekt - (wezmy taki house ala benny bensai, czy najnowsza madonna gdzie slychac pompowanie) niby hard - ale - tu tez nei zawsze!
Poza tym -zalezy czy ustawienie soft nie obniza progu. Czasami moze okazac sie, ze przy tym samym ustawieniu treshold przelaczanie pomiedzy soft i hard daje bardziej transparente wyjscie niz przy hard!
mysle, ze tego nijak nie da sie ocenic :D Naprawde ostatnio bardzo zafascynowaly mnie te brzmienia french-house, gdzie znaczna czesc syntezatorow po prostu radykalnie pompuje wraz ze stopa (przy tempie ok 120 wspaniale efekty uzyskuje sie dla release ok 260 , czasem 500 jesli nie chcemy przedbicia sytntezatorowego). i nawet tu, czasami stosuje soft, czasami hard knee - po prostu - no rules! :)
bjortos
Mozna by teraz powiedziec, ze w takim razie gdy kompresor stosujemy jako efekt - (wezmy taki house ala benny bensai, czy najnowsza madonna gdzie slychac pompowanie) niby hard - ale - tu tez nei zawsze!
Poza tym -zalezy czy ustawienie soft nie obniza progu. Czasami moze okazac sie, ze przy tym samym ustawieniu treshold przelaczanie pomiedzy soft i hard daje bardziej transparente wyjscie niz przy hard!
mysle, ze tego nijak nie da sie ocenic :D Naprawde ostatnio bardzo zafascynowaly mnie te brzmienia french-house, gdzie znaczna czesc syntezatorow po prostu radykalnie pompuje wraz ze stopa (przy tempie ok 120 wspaniale efekty uzyskuje sie dla release ok 260 , czasem 500 jesli nie chcemy przedbicia sytntezatorowego). i nawet tu, czasami stosuje soft, czasami hard knee - po prostu - no rules! :)
bjortos
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
wszystko ok ale benny benassi to nie house!!
the Sun Personality
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
Poza tym -zalezy czy ustawienie soft nie obniza progu. Czasami moze okazac sie, ze przy tym samym ustawieniu treshold przelaczanie pomiedzy soft i hard daje bardziej transparente wyjscie niz przy hard!
Tak, ale pompowanie nie bardzo jest zwiazane z nachyleniem kolana. Przyklad - kompresor hard o nieskonczonym nachyleniu - czyli limiter.
To czasy pracy decyduja o tym, ksztalt charakterystyki nachylenia krzywej (ktora oprocz kolana bardziej lub mniej zagietego moze nie byc za kolanem dosc liniowa, wrecz nie powinna byc) oraz interpretacja sygnalu (RMS/PEAK).
Inna sprawa - nie zawsze transparentny bedzie korzystny. Przyklad - zakladanie transparentnego kompresora na bebny nie zawsze bedzie dobrym pomyslem.
Tak, ale pompowanie nie bardzo jest zwiazane z nachyleniem kolana. Przyklad - kompresor hard o nieskonczonym nachyleniu - czyli limiter.
To czasy pracy decyduja o tym, ksztalt charakterystyki nachylenia krzywej (ktora oprocz kolana bardziej lub mniej zagietego moze nie byc za kolanem dosc liniowa, wrecz nie powinna byc) oraz interpretacja sygnalu (RMS/PEAK).
Inna sprawa - nie zawsze transparentny bedzie korzystny. Przyklad - zakladanie transparentnego kompresora na bebny nie zawsze bedzie dobrym pomyslem.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
Zawsze na bebny ( grupa ) zakladam kompresor o twrdym kolanie, to daje konkretne uderzenie , wokal , pady to co gra w tle, soft, Klawisze ktore chciałbym wyeksponowac, tutaj trzeba pogałkowac, czasami miekkie zamula, a twarde powoduje ze dzwiek jest krzykliwy , Logic posiada kompresor gdzie kolano jest regulowane , ustawiam wtedy cos po srodku . ale bardziej w kierunku hard.
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
...wszystko ok ale benny benassi to nie house!!
...
**********************
przepraszam - to był taki skrót myślowy - mówiłem o muzyce house, która ma to charakterystyczne pompowanie takie jak u bennego :)
a swoją drogą: mój kolega, który nie za bardzo siedzi w muzyce klubowej stwierdził, że słuchając tej muzy której stopa steruje kompresorem po prostu nie wytrzymuje - zaczyna od razu boleć go głowa od tego efektu pompowania :D
.. a wcale nie puszczałem mu tego na 120dB ;)
pozdr.
bjortos
...
**********************
przepraszam - to był taki skrót myślowy - mówiłem o muzyce house, która ma to charakterystyczne pompowanie takie jak u bennego :)
a swoją drogą: mój kolega, który nie za bardzo siedzi w muzyce klubowej stwierdził, że słuchając tej muzy której stopa steruje kompresorem po prostu nie wytrzymuje - zaczyna od razu boleć go głowa od tego efektu pompowania :D
.. a wcale nie puszczałem mu tego na 120dB ;)
pozdr.
bjortos
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
...w przypadku gdy raczej nie chcemy slyszec kompresora - pop, ew. instrumentalna muzyka, zawsze gdy kompersor powinien byc transparentny - soft.
*******************
soft knee, stosujesz gdy chcesz wyeksponować działanie kompresora ?
*******************
soft knee, stosujesz gdy chcesz wyeksponować działanie kompresora ?
..:: nie samym basem człowiek żyje ::..
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
...Wylacznie na ucho, w dodatku roznie w zaleznosci od instrumentu.
(chyba ze pytasz o kompresje na calosci miksu, a nie na poszczegolnych instrumentach, co nie zmienia faktu, ze tez na ucho). Gatunek muzyczny nie ma tu nic do rzeczy. W podobnie brzmiacych dwoch utworach na jednej plycie raz moze byc soft, drugi raz mniej soft....
**********************
dokładnie, pytam o kompresje na cołości miksu, nakładam ciężką kompresje (prawie że radiową ) , i przerabiam wszystkie gatunki muzyki, od klasycznej po wspomnianego już benassiego
do jednych gatunków lepiej sie sprawdza soft, do drugich hard,
soft na całości brzmi zazwyczaj lepiej troche cieplej, ale trzeba mu ustawić treshold odrobine niżej, używając soft mozna stracić nawet 1db, a zdarza sie że 1 db to nie mało,
(chyba ze pytasz o kompresje na calosci miksu, a nie na poszczegolnych instrumentach, co nie zmienia faktu, ze tez na ucho). Gatunek muzyczny nie ma tu nic do rzeczy. W podobnie brzmiacych dwoch utworach na jednej plycie raz moze byc soft, drugi raz mniej soft....
**********************
dokładnie, pytam o kompresje na cołości miksu, nakładam ciężką kompresje (prawie że radiową ) , i przerabiam wszystkie gatunki muzyki, od klasycznej po wspomnianego już benassiego
do jednych gatunków lepiej sie sprawdza soft, do drugich hard,
soft na całości brzmi zazwyczaj lepiej troche cieplej, ale trzeba mu ustawić treshold odrobine niżej, używając soft mozna stracić nawet 1db, a zdarza sie że 1 db to nie mało,
..:: nie samym basem człowiek żyje ::..
Re: Soft Knee vs Hard Knee - preferencje gatunkowe
pytam o kompresje na cołości miksu, nakładam ciężką kompresje (prawie że radiową ) , i przerabiam wszystkie gatunki muzyki, od klasycznej
Dlaczego tak? Pomijajac klasyke, co uzyskujesz, jesli miks jest gesty i glosny?
Rozumiem, ze oczywiscie sprawdzasz na niezmasterowaynych utworach?
soft na całości brzmi zazwyczaj lepiej troche cieplej, ale trzeba mu ustawić treshold odrobine niżej, używając soft mozna stracić nawet 1db, a zdarza sie że 1 db to nie mało, ...
Co znaczy "stracic" i co z znaczy ze "zdarza sie że 1 db to nie mało"?
Dlaczego tak? Pomijajac klasyke, co uzyskujesz, jesli miks jest gesty i glosny?
Rozumiem, ze oczywiscie sprawdzasz na niezmasterowaynych utworach?
soft na całości brzmi zazwyczaj lepiej troche cieplej, ale trzeba mu ustawić treshold odrobine niżej, używając soft mozna stracić nawet 1db, a zdarza sie że 1 db to nie mało, ...
Co znaczy "stracic" i co z znaczy ze "zdarza sie że 1 db to nie mało"?
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!