Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
Groover
Posty:1096
Rejestracja:niedziela 02 mar 2003, 00:00
Kontakt:
Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: Groover » środa 16 sty 2008, 08:33

......Ja siedzę w Cubase S4 na Athlonie X2 4200+ i też nie czuję zmiany w szybkości renderingu
**********************
A ja na Intel Core2 Duo odczuwam. Jeśli wyłączę jeden rdzeń, rendering idzie 2 razy wolniej. Cubase na pewno już od wersji 3 wykorzystuje możliwości systemów wieloprocesorowych/wielordzeniowych. Z quadami też radzi sobie doskonale.
**********************

chyba nie do końca Z tego co wiem obecnie TYLKO SONAR 7 potrafi zapędzić 4 rdzenie QuadCore do roboty.

Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl

Awatar użytkownika
Groover
Posty:1096
Rejestracja:niedziela 02 mar 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: Groover » środa 16 sty 2008, 08:40

...Kolega montazysta sie ostatnio cieszyl ze mu MAc robi rendering prawie w czasie rzeczyistym :)
**********************

prawie robi wielką różnicę
BTW przeprowadzałem ostatnio testy 2rdzeniowych AMD i Intel oraz 4-rdzeniowego Intela - okazało się, że na dzień dzisiejszy 2-rdzeniowy wygrywa z 4-rdzeniowym w połączeniu z Cubase SX3. A AMD z identycznym zegarem co Intel Core 2 Duo jest o niemal 20% mniej wydajny w Cubase SX3.

Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: grembo » środa 16 sty 2008, 09:44

no zgodnie z tym co u gory pisza (ze wykorzystywany jest jeden rdzen) - to widac w Core2Duo jeden z dwoch jest silniejszy niz w Quad jeden z czterech :)

Awatar użytkownika
Groover
Posty:1096
Rejestracja:niedziela 02 mar 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: Groover » środa 16 sty 2008, 11:15

...no zgodnie z tym co u gory pisza (ze wykorzystywany jest jeden rdzen) - to widac w Core2Duo jeden z dwoch jest silniejszy niz w Quad jeden z czterech :)...
**********************

tyle, że ja tu mówię o wydajności pod kątem ilości zapiętych wtyczek. Szybkość liczenia zgrywki wynika już stricte z częstotliwości zegara + szybkości pamięci + szybkości dysku

Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl

Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: oduck » środa 16 sty 2008, 12:09

...tylko ze u nas duzo pracuje dysk - przy grafice ostro proc
a przy filmach zaleznie co sie robi...
**********************

np fullHD bez kompresji - jedna klatka cos kolo 8MB, x25 klatek na sekunde... ;)




a co do wydajnosci w renderingu to ponawiam prosbe o przemyslenie kwestii ze nie wszystkie procesy da sie rozdzielic, i musza byc na jednym rdzeniu liczone



fan dobrego brzmienia ;)

Awatar użytkownika
PiotrK
Posty:1517
Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: PiotrK » środa 16 sty 2008, 12:25

Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 07:00 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]

Awatar użytkownika
somebody-someone
Posty:174
Rejestracja:wtorek 19 kwie 2005, 00:00

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: somebody-someone » środa 16 sty 2008, 12:29

Orientujecie się jak wygląda z obsługą 8 rdzeni (np. nowy Mac Pro) w aplikacjach DAW?
..:: Dobra muzyka to koincydencja wielu zbiorów zawierających jedynie dobre pierwiastki ::..

Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: Kyle » środa 16 sty 2008, 12:46

np fullHD bez kompresji - jedna klatka cos kolo 8MB
**********************
Dokładnie 6075 KB czyli niemal 6 MB

CraQ
Posty:5
Rejestracja:poniedziałek 08 maja 2006, 00:00

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: CraQ » środa 16 sty 2008, 13:53

Generalnie wielozadaniowość przy renderingu rzeczy zmiennych w czasie jest nieco trudniejsza do uzyskania niż wielozadaniowość przy np projektach statycznych (patrz ray-tracing). Chyba niewiele firm potrafi jeszcze zaimpelementować pełne wsparcie dla wielowątkowości... Z pozycji procesorów czy systemów operacyjnych nie jest to problem, bo jakiś proces zarządza innymi procesami czy wątkami, którym wysyła odpowiednie dane do przetworzenia. A te właśnie wątki obsługiwane są przez inne rdzenie/procesory. Problem jest w tym, żeby soft potrafił to w pełni wykorzystać.

Ostatnio zakupiłem sobie licencję do programu Temper (teraz chyba będę żałował że zakupiłem, ale to nieistotne). Otóż program w pewnych momentach zachowuje się jakby wykorzystywał jeden rdzeń, a po załadowaniu go od nowa, nagle obciążone są dwa rdzenie (mam Core2Duo z 4MB cache).

Więc postanowiłem uczyć się od nowa nowego softu i padło na Sonara LE.

"Stosowny obrazek.png" można łatwo opisać. Program jest stary i przystosowany przede wszystkim do działania za pomocą jednego procesu (który w danym momencie jest aktywny), więc z zasady, zawsze będzie wykorzystywał 100% pierwszego rdzenia (coś jakby "dosowy" lub stary "windowsowy" kod był wrzucony w ładniejszą windowsową oprawkę (dokładnie to samo dzieje sie z jednymi z pierwszych gierek pod windowsa). W sumie szczęście, że działa i nie wysypuje się :)
[addsig]
Poszukuję niestandardowych brzmień i rytmów w elektronice. Od czasu do czasu stworze jakiś kawałek. Od roku jestem zafascynowany dubstepem i wszelkiej maści muzyką basową.

Awatar użytkownika
ciuciom
Posty:55
Rejestracja:sobota 28 lip 2007, 00:00

Re: Aplikacje audio a procesory wielordzeniowe

Post autor: ciuciom » środa 16 sty 2008, 18:17

Generalnie niech ktoś mi powie czy warto kupić komputer z 4-rdzeniowym procesorem. Chce pracować na Cubase SX3 lub jeżeli będzie konieczność zmiany to Cubase 4. Komputer będzie stosowany do nagrań wielośladowych nawet miejscami może pojawić się nagranie 16-20 śladowe. A jeżeli będzie problem czy to z rdzeniami czy z softem to jaka konfiguracja będzie w tym momencie najlepsza. A i czy windows XP obsługuje 4-rdzenie? A może potrzebna Vista? Pozdrawiam i czekam na odp.

ODPOWIEDZ