wiadomo że 100 wymaga od niego dobrego doświadczenia i koordynacji ruchowej :), o wyposażeniu studia nie wspomnę....
**********************
swiete slowa. swoja droga, bardzo lubie nagrania na setke.
mimo wszystko maja to "cos", ten "feeling" czego nie maja inne nagrania.
choc nie zawsze :D
Jak zastąpić ścieżkę stopy?
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?
Czego Mytnik ? Przecież pewnie dobrze wiesz jak wygląda nagrywanie w studio. Dobrze wiesz, że często idzie się na kompromis. Nie każdy dysponuje super pomieszczeniami i doskonałymi mikrofonami. A tą metodę o której pisze stosuje trochę osób. Może z punktu widzenia perkusisty nie jest to najwygodniejsze ale przecież chodzi o końcowe nagranie. Gdyby chodziło o to żeby wszystkim było najwygodniej i najlepiej to by każdego na 100 nagrywali. A co na to realizator ? wiadomo że 100 wymaga od niego dobrego doświadczenia i koordynacji ruchowej :), o wyposażeniu studia nie wspomnę....
**********************
Dobrze wiem jak wygląda nagrywanie w studio, w domu, w garażu...
i jeśli realizator proponuje perkusiście taką opcję z braku laku to nie mówmy o studiu.
Poza tym ja szczerze gratuluję, a nie szydzę (pod warunkiem że cel został osiągnięty, a tak założyłem). Ja taką metodę odradzam bo nie wyobrażam sobie że można grać z takim samym feelingiem. Choć różne style są w muzyce i czasem to może faktycznie przynieść korzyści, ale w tradycyjnym instrumentarium takie montaże mnie odstraszają. Zresztą co mnie to obchodzi, jak was efekty zadowalają to róbcie nawet przejścia nagrywając kolejno poszczególne tomy:)
pozdrawiam
**********************
Dobrze wiem jak wygląda nagrywanie w studio, w domu, w garażu...
i jeśli realizator proponuje perkusiście taką opcję z braku laku to nie mówmy o studiu.
Poza tym ja szczerze gratuluję, a nie szydzę (pod warunkiem że cel został osiągnięty, a tak założyłem). Ja taką metodę odradzam bo nie wyobrażam sobie że można grać z takim samym feelingiem. Choć różne style są w muzyce i czasem to może faktycznie przynieść korzyści, ale w tradycyjnym instrumentarium takie montaże mnie odstraszają. Zresztą co mnie to obchodzi, jak was efekty zadowalają to róbcie nawet przejścia nagrywając kolejno poszczególne tomy:)
pozdrawiam
drummer
Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?
...**********************
widocznie nienagrywales nigdy bebnow z uzyciem mikrofonow np ambientowych itd... jak uwazasz ze zniknie w miksie to ok,
kazdy ma swoje sposoby...
*******************************
Kazdy ma swoje sposoby. Nagrywam z mikrofonem ambientowym, czasami dwoma w dwóch rogach. Centrale słychać ale jak podetniesz dół na ambiencie czyli tak jak powinno być to w mixie powinno być ok. Przecież nie trzeba az tyle tego ambientu bo reszta śladów (gitara, wokal) bedzie brzmiała zbyt płasko przy tak, przestrzennej perkusji. Zresztą zauważyłem ze jak sie przesadzi z ambientem to sobie nie potrzebnie zabierałem przestrzeń i później ciężej było wszytko upychać.
...
**********************
a jak wygląda u was przesuwanie fazy w ambientach? ostatnio pierwszy raz ustawiłem jedną wielkomembranówkę przed bębnami i jest ona opóźniona, (co oczywiście jest normalne), i co z tym robicie? równacie to?
tak samo mam z OH (mam na nich przesłuchy stopy)- też przesunięte w fazie, też je przesuwać?
czy zostawić tak jak jest wszystko a tylko dół podcinać żeby się stopy pozbyć?
pozdro
widocznie nienagrywales nigdy bebnow z uzyciem mikrofonow np ambientowych itd... jak uwazasz ze zniknie w miksie to ok,
kazdy ma swoje sposoby...
*******************************
Kazdy ma swoje sposoby. Nagrywam z mikrofonem ambientowym, czasami dwoma w dwóch rogach. Centrale słychać ale jak podetniesz dół na ambiencie czyli tak jak powinno być to w mixie powinno być ok. Przecież nie trzeba az tyle tego ambientu bo reszta śladów (gitara, wokal) bedzie brzmiała zbyt płasko przy tak, przestrzennej perkusji. Zresztą zauważyłem ze jak sie przesadzi z ambientem to sobie nie potrzebnie zabierałem przestrzeń i później ciężej było wszytko upychać.
...
**********************
a jak wygląda u was przesuwanie fazy w ambientach? ostatnio pierwszy raz ustawiłem jedną wielkomembranówkę przed bębnami i jest ona opóźniona, (co oczywiście jest normalne), i co z tym robicie? równacie to?
tak samo mam z OH (mam na nich przesłuchy stopy)- też przesunięte w fazie, też je przesuwać?
czy zostawić tak jak jest wszystko a tylko dół podcinać żeby się stopy pozbyć?
pozdro
[URL]www.orkiestrazegluga.pl[/URL] | [URL]www.dzwiek.org[/URL]
Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?
...
**********************
a jak wygląda u was przesuwanie fazy w ambientach? ostatnio pierwszy raz ustawiłem jedną wielkomembranówkę przed bębnami i jest ona opóźniona, (co oczywiście jest normalne), i co z tym robicie? równacie to?
tak samo mam z OH (mam na nich przesłuchy stopy)- też przesunięte w fazie, też je przesuwać?
czy zostawić tak jak jest wszystko a tylko dół podcinać żeby się stopy pozbyć?
pozdro...
**********************
i to jest kolejna sprawa o ktorej kiedys pisalem, i niektorzy sie z tego smiali.
przesuniecie bedzie zawsze, gdyz wiadomo roznica odleglosci pomiedzy mikrofonem od werbla a talerzy jest chyba z jakis metr, a werbel i tak uslyszysz w majkach od talerzy.
zasadniczo rownac nie trzeba, jezeli brzmi ok, to moze tak zostac.
w wiekszosci przypadkow tego nie robie. ale kilka razy zalezalo mi na jak najblizszym surowym brzmieniu bebnow (bez zadnych poglosow, ambientow itd) i dopiero wyrownanie talerzy, (przesuniecie i kilka milisekund) spowodowalo ze calosc zabrzmiala tak jak powinna, przede wszystkim blisko
Pozdrawiam
**********************
a jak wygląda u was przesuwanie fazy w ambientach? ostatnio pierwszy raz ustawiłem jedną wielkomembranówkę przed bębnami i jest ona opóźniona, (co oczywiście jest normalne), i co z tym robicie? równacie to?
tak samo mam z OH (mam na nich przesłuchy stopy)- też przesunięte w fazie, też je przesuwać?
czy zostawić tak jak jest wszystko a tylko dół podcinać żeby się stopy pozbyć?
pozdro...
**********************
i to jest kolejna sprawa o ktorej kiedys pisalem, i niektorzy sie z tego smiali.
przesuniecie bedzie zawsze, gdyz wiadomo roznica odleglosci pomiedzy mikrofonem od werbla a talerzy jest chyba z jakis metr, a werbel i tak uslyszysz w majkach od talerzy.
zasadniczo rownac nie trzeba, jezeli brzmi ok, to moze tak zostac.
w wiekszosci przypadkow tego nie robie. ale kilka razy zalezalo mi na jak najblizszym surowym brzmieniu bebnow (bez zadnych poglosow, ambientow itd) i dopiero wyrownanie talerzy, (przesuniecie i kilka milisekund) spowodowalo ze calosc zabrzmiala tak jak powinna, przede wszystkim blisko
Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"