Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
najdłuższy plik w sesji trwa 30.000s (1440004r)
Czyli jest jednak dluzszy niz 30 sekund. Moze audition przy zgrywaniu "zaokragla" dlugosc pliku do swoich wartosci? Sprobuj uciac te cztery probki...
Czyli jest jednak dluzszy niz 30 sekund. Moze audition przy zgrywaniu "zaokragla" dlugosc pliku do swoich wartosci? Sprobuj uciac te cztery probki...
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
devil slyszales o vst dx wrapper?
co do roznicy dlugosci pliku z audio w porownaniu z wavem to ma pelne prawo sie roznic.....
bo na plycie nie jest wav
teoretycznie przy mixdownie wtyczki nie powinny wprowadzac opoznien - ale jak jest w praktyce przepieknie widac na vsti spectrasonica.....nie da sie wyeksportowac(przynajmniej pod frutem i sonarem) bo zwyczajnie sie opozniaja.....niby sa tam ustawienia do renderingu ale nie zawsze dziala to nalezycie
wbudowane wtyczki raczej tez nie powinny tak robic ale jak pisalem wczesniej - czy jest to jakikolwiek problem?
bo nie wydaje mi sie
ot taka ciekawostka
co do roznicy dlugosci pliku z audio w porownaniu z wavem to ma pelne prawo sie roznic.....
bo na plycie nie jest wav
teoretycznie przy mixdownie wtyczki nie powinny wprowadzac opoznien - ale jak jest w praktyce przepieknie widac na vsti spectrasonica.....nie da sie wyeksportowac(przynajmniej pod frutem i sonarem) bo zwyczajnie sie opozniaja.....niby sa tam ustawienia do renderingu ale nie zawsze dziala to nalezycie
wbudowane wtyczki raczej tez nie powinny tak robic ale jak pisalem wczesniej - czy jest to jakikolwiek problem?
bo nie wydaje mi sie
ot taka ciekawostka
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
Matiz - skróciłem najdłuzszy plik sesji do 1439999r, teraz żaden plik nie przekracza tej wartości.
Po wyrenderowaniu mixdownu ma on 1441535r długości, czyli o 1536r więcej od najdłuższego pliku - dokładnie tyle samo, co poprzednio.
Zbynia - abstrahujemy tutaj od CD Audio - porównujemy tylko najdłuższy plik w sesji i finalny mixdown.
Po wyrenderowaniu mixdownu ma on 1441535r długości, czyli o 1536r więcej od najdłuższego pliku - dokładnie tyle samo, co poprzednio.
Zbynia - abstrahujemy tutaj od CD Audio - porównujemy tylko najdłuższy plik w sesji i finalny mixdown.
ESI Juli@ + KRK RP8 gen2
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
- latencja wynikająca z użycia VST przy odtwarzaniu sesji - to rzecz normalna
- mixdown jest renderowany nie w czasie rzeczywistym, a jako taki nie powinien ulegać latencji
**********************
mixdown renderowany poza off-line powinien być identyczny z odtwarzaniem sesji w czasie rzeczywistym, jeśli tak nie jest, to jest to powód do narzekania na "kiepską jakość miksowania w DAW". Nic więc dziwnego, że producenci nie korzystają z faktu, że przy pracy off-line można się cofnąć w czasie i stosować inne sztuczki skutkujące zerową latencją.
Inna sprawa, że wydajesz się mylić pojęcie latencji systemu z opóźnieniem wprowadzanym przez wtyczki. To opóźnienie host może kompensować, ale nie musi, tak samo jak nie kompensuje go analogowy stół mikserski gdy korzystasz z zewnętrznych sprzętowych procesorów sygnału.
- mixdown wydłuża się o 0,032s a dokładnie o 1536 ramek...
**********************
1536 ramek czy raczej próbek dźwięku? Tak się dziwnie składa, że 1536 próbek to dokładnie długość jednej ramki w kodowaniu MP3 i zaczynam podejrzewać, że jest w to zamieszane jakieś kodowanie, które przemilczałeś.
- mixdown jest renderowany nie w czasie rzeczywistym, a jako taki nie powinien ulegać latencji
**********************
mixdown renderowany poza off-line powinien być identyczny z odtwarzaniem sesji w czasie rzeczywistym, jeśli tak nie jest, to jest to powód do narzekania na "kiepską jakość miksowania w DAW". Nic więc dziwnego, że producenci nie korzystają z faktu, że przy pracy off-line można się cofnąć w czasie i stosować inne sztuczki skutkujące zerową latencją.
Inna sprawa, że wydajesz się mylić pojęcie latencji systemu z opóźnieniem wprowadzanym przez wtyczki. To opóźnienie host może kompensować, ale nie musi, tak samo jak nie kompensuje go analogowy stół mikserski gdy korzystasz z zewnętrznych sprzętowych procesorów sygnału.
- mixdown wydłuża się o 0,032s a dokładnie o 1536 ramek...
**********************
1536 ramek czy raczej próbek dźwięku? Tak się dziwnie składa, że 1536 próbek to dokładnie długość jednej ramki w kodowaniu MP3 i zaczynam podejrzewać, że jest w to zamieszane jakieś kodowanie, które przemilczałeś.
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
mixdown renderowany poza off-line powinien być identyczny z odtwarzaniem sesji w czasie rzeczywistym, jeśli tak nie jest, to jest to powód do narzekania na "kiepską jakość miksowania w DAW". Nic więc dziwnego, że producenci nie korzystają z faktu, że przy pracy off-line można się cofnąć w czasie i stosować inne sztuczki skutkujące zerową latencją.
Inna sprawa, że wydajesz się mylić pojęcie latencji systemu z opóźnieniem wprowadzanym przez wtyczki. To opóźnienie host może kompensować, ale nie musi, tak samo jak nie kompensuje go analogowy stół mikserski gdy korzystasz z zewnętrznych sprzętowych procesorów sygnału.
- mixdown wydłuża się o 0,032s a dokładnie o 1536 ramek...
**********************
1536 ramek czy raczej próbek dźwięku? Tak się dziwnie składa, że 1536 próbek to dokładnie długość jednej ramki w kodowaniu MP3 i zaczynam podejrzewać, że jest w to zamieszane jakieś kodowanie, które przemilczałeś....
**********************
Czy 'poza off-line' to 'online'?
Nie mylę latencji CPU z opóźnieniem wtyczek, ale nie wiedziałem, że VST potrafią takowe wprowadzać nawet podczas renderowania (czyli wtedy, gdy "nikomu się nie śpieszy" i czekamy tylko tyle, ile system potrzebuje na wyrenderowanie).
Stół analogowy + zewn. procesory sygnału: jak wtedy walczy się z opóźnieniami? (pytam z ciekawości)
Ramek w znaczeniu próbek. Ale bardzo ciekawe spostrzeżenie, że to akurat dokładnie tyle, co 1 ramka w mp3. Jak już wyżej pisałem - nie ma żadnych plików kompresowanych w tej sesji, jedynie wave 48/16,
Ale zrobiłem następującą rzecz - wyłączyłem master channel (czyli out'y wychodzą do karty a nie do bus'a) i wydłużenie zmalało i wynosi teraz dokładnie 30 próbek. Jedyne FX teraz to EQ (ten z miksera A1.5), kompletnie nic poza tym.
Inna sprawa, że wydajesz się mylić pojęcie latencji systemu z opóźnieniem wprowadzanym przez wtyczki. To opóźnienie host może kompensować, ale nie musi, tak samo jak nie kompensuje go analogowy stół mikserski gdy korzystasz z zewnętrznych sprzętowych procesorów sygnału.
- mixdown wydłuża się o 0,032s a dokładnie o 1536 ramek...
**********************
1536 ramek czy raczej próbek dźwięku? Tak się dziwnie składa, że 1536 próbek to dokładnie długość jednej ramki w kodowaniu MP3 i zaczynam podejrzewać, że jest w to zamieszane jakieś kodowanie, które przemilczałeś....
**********************
Czy 'poza off-line' to 'online'?
Nie mylę latencji CPU z opóźnieniem wtyczek, ale nie wiedziałem, że VST potrafią takowe wprowadzać nawet podczas renderowania (czyli wtedy, gdy "nikomu się nie śpieszy" i czekamy tylko tyle, ile system potrzebuje na wyrenderowanie).
Stół analogowy + zewn. procesory sygnału: jak wtedy walczy się z opóźnieniami? (pytam z ciekawości)
Ramek w znaczeniu próbek. Ale bardzo ciekawe spostrzeżenie, że to akurat dokładnie tyle, co 1 ramka w mp3. Jak już wyżej pisałem - nie ma żadnych plików kompresowanych w tej sesji, jedynie wave 48/16,
Ale zrobiłem następującą rzecz - wyłączyłem master channel (czyli out'y wychodzą do karty a nie do bus'a) i wydłużenie zmalało i wynosi teraz dokładnie 30 próbek. Jedyne FX teraz to EQ (ten z miksera A1.5), kompletnie nic poza tym.
ESI Juli@ + KRK RP8 gen2
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
Ale zrobiłem następującą rzecz - wyłączyłem master channel (czyli out'y wychodzą do karty a nie do bus'a) i wydłużenie zmalało i wynosi teraz dokładnie 30 próbek. Jedyne FX teraz to EQ (ten z miksera A1.5),
**********************
To Dynamic EQ wprowadza ci te opóźnienia i pewnie jeszcze inne wtyczki zapięte jako insert na tracku.
MB już wcześniej dobrze ci sugerował a tak namieszałeś, że nikt nie wie o co chodzi
Po prostu to jest brak kompensacji opóźnienia dla wtyczek. Zależnie ile ich wepniesz o tyle będziesz miał przesunięty materiał audio. Co celów synchronizacji audio/video rzecz bardzo ważna.
Poczytaj w instrukcji, być może piszą o tym fakcie i jak sobie z tym radzić akurat w tej wersji programu. Pewnie 2.0 ma to poprawione ale tego akurat nie sprawdzałem.
Także sygnał masz opóźniony i długość pliku wynikowego jest dłuższa a nawet losowa zależna od ilości wtyczek i ich ustawień
.
Sprawdzałem przed chwilką.
**********************
To Dynamic EQ wprowadza ci te opóźnienia i pewnie jeszcze inne wtyczki zapięte jako insert na tracku.
MB już wcześniej dobrze ci sugerował a tak namieszałeś, że nikt nie wie o co chodzi

Po prostu to jest brak kompensacji opóźnienia dla wtyczek. Zależnie ile ich wepniesz o tyle będziesz miał przesunięty materiał audio. Co celów synchronizacji audio/video rzecz bardzo ważna.
Poczytaj w instrukcji, być może piszą o tym fakcie i jak sobie z tym radzić akurat w tej wersji programu. Pewnie 2.0 ma to poprawione ale tego akurat nie sprawdzałem.
Także sygnał masz opóźniony i długość pliku wynikowego jest dłuższa a nawet losowa zależna od ilości wtyczek i ich ustawień

Sprawdzałem przed chwilką.
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
Poczytaj w instrukcji, być może piszą o tym fakcie i jak sobie z tym radzić akurat w tej wersji programu. Pewnie 2.0 ma to poprawione ale tego akurat nie sprawdzałem.
**********************
Ma
http://www.adobe.com/products/audition/overview2.html
Plug-in delay compensation
Add filters and effects to tracks and buses throughout the signal chain without knocking tracks out of sync.
**********************
Ma
http://www.adobe.com/products/audition/overview2.html
Plug-in delay compensation
Add filters and effects to tracks and buses throughout the signal chain without knocking tracks out of sync.
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
Wyłącz wszystko co masz na sladach: EQ i efekty i wtedy zgraj i porównaj. Jeśli tak będzie ok, to sprawa jest oczywista... Odnośnie kompensacji latencji, to czy pokładowy EQ też się zalicza do plug-in'ów?
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
Odnośnie kompensacji latencji, to czy pokładowy EQ też się zalicza do plug-in'ów?...
**********************
W 2.0? Wszystkie efekty, które nie mają słówka "(process)" w Edit View i mogą być zapinane w MultitrackView i Mastering rack, są w 2.0 zrealizowane jako VST. Czyli moim zdaniem się zaliczają.
**********************
W 2.0? Wszystkie efekty, które nie mają słówka "(process)" w Edit View i mogą być zapinane w MultitrackView i Mastering rack, są w 2.0 zrealizowane jako VST. Czyli moim zdaniem się zaliczają.
Re: Dlaczego Audition 1.5 wydłuża...
Jeśli masz rację, to albo nie działa ta kompensacja w AA 2.0 jak należy, albo nie w tym problem.