Pogłos w panoramie

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Montuno
Posty:105
Rejestracja:piątek 24 gru 2004, 00:00
Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Montuno » środa 05 paź 2005, 12:04

Witajcie. Robie tak : (opis , potem pytanie)

Battery 2 - uzywam jako samplerka. Mam zebrane w nim swoje probki. Niestety nie wszystkie znich maja warstwy(w stylu zbierania pomieszczenia), głownie są to probki tzw. dry.

Jako ze jest mozliwosc ustawienia wyjsc do kazdego sampla.

Wszystkie wrzyucilem na wyjscie 3/4 a stope na 1/2 .

Na wyjsciu 3/4 zapieta mam wysylke (ale tylko jedna stereofoniczna). Czyli Generalnie (hihaty, stick, handclapy, snare, no wszystko procz stopy tam jest).- wszystko z dzwięków pseudo perkusyjnych.

Mam również zapięty ina insercie 3/4 kompresorek. - chocaiz czy to nie idotyczny pomysł by umieszczać na kanale 3/4 komprosor ?(gdzie nie jest tylko werbel i stopa ale tez sa inne rzeczy. NIe jestem zaawansowany w uzyciu kompresora! Wiec teoretycznie rozumiem ze mogłbym tak zrobić używajac wielopasmowego (c4), jednak wspomniane wczesniej zaawansowanie:).

Lecz moje pytanie bardziej tyczy sie pogłosów.

Czy waszym zdaniem na (snare handclap) powinien byc jeden poglos ?, a na pseudo cymbalsy drugi? bo na stope rozumiem ze raczej nie poglosowac. (nie robie muzyki typu ambient:) ).



I teraz jak rozumiem z wypowiedzi wczesniejszych. Lepiej byłoby zrobic dwie wysylki monofoniczne?...



Co za tym idzie) jezeli okazaloby sie ze robie bład i na snare powinien byc inny a na cymbalsy tez inne. To daje 2 wysylki + 2 wysylki... Dobrze rozumuje?.



Na emaila chetnie moge podeslac w celu podedukowania mnie:)), jakis kawalek który zrobiłem. i Ewentaulnie jakis to sie nazywa chyba kawalek referencyjny;).

Pozdrawiam.

P.s.

za orty przepraszam...
RME, MSP5, Yamacha P-120, Korg R-3, OSX

Krizz
Posty:263
Rejestracja:sobota 09 lis 2002, 00:00
Kontakt:

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Krizz » środa 05 paź 2005, 14:52

tigergold:

>Krizz spójrz na czasy postów mojego i MB. Nie czytałem Jego postu zanim napisałem.

********

Nie zwróciłem na to uwagi. Sorry.





>Wiem że wiesz Krizz co miałem na myśli wyrażając się prosto - "do przesady szeroko".

*********

Dla mnie "do przesady szeroko", oznacza ekstremalne uzycie wtyczki rozszerzającej panoramę - a dokładnie rzecz biorąc oznaczac będzie uzyskanie przeciwfazy dla jednego kanału w stosunku do drugiego. To jest przesadzone i brzmi okropnie. Ale nie dotyczy parametrów pogłosu.

To zupełnie naturalne że gdy instryment jest maksymalnie na lewo, pogłos będzie nadal w tym samym natężeniu w obydwu kanałach. Nie widze w tym nieprawidłowości, a co najwyżej niepożądane działanie, sądząc po problemie Feefrocka.



Feefrock:

>Po drugie nie zadziała na instrumenty ustawione w innej pozycji niż skrajna. Pozostaje zapiąć pogłos Kjaerhus. On jest mono.

*********

Sprawdziłem w domu. Mój przepis był niepełny, ponieważ nie wziałem pod uwagi tego, że pan na tracku dotyczy sygnału wyjściowego, a nie wejściowego. Modyfikując nieco te metodę, uzyskałem to czego potrzebujesz, a możesz to uzyskać na dwa sposoby:

1. Zostawiasz wszystko tak jak opisałem, tyle że pozycję w panoramie regulujesz nie w panelu tracku, tylko w samym instumencie (o ile on to obsługuje, ja akurat uzyłem z3ta+, gdzie opcja pan jest dostępna).

2. Jesli instrument DXi lub VSTi nie ma parametru pan, przechylasz odpowiednio na lewo i prawo tak input pan jak i output pan w panelu sendów z pogłosem. Pan w wysyłce do pogłosów na tracku zostawiasz w centrum tak dla prawokanałowego jak i lewokanałowego pogłosu, a ich zawartośc w danym kanale regulujesz przy pomocy send volume (czyli np. 0.0 dB dla pogłosy prawokanałowego, i -inf dla pogłosu lewokanałowego, jesli chcesz mieć pogłos maksymalnie na prawo). Oznacza to że musisz dodatkowo, oprócz pan dla instrumentu (który nie bedzie wpływał na pozycję pogłosu dla danego instrumentu), osobno wyregulować pozycję pogłosu, ale i tak oszczędność jest znaczna, bo wciąż oznacza tylko dwa pogłosy na sendzie dla całego projektu, a nie na każdą ścieżkę osobno.



Mówisz o monofonicznym pogłosie: co z tego że ustawisz go sobie przypuśćmy 50% na lewo, skoro on nadal będzie monofoniczny i będzie brzmiał ch**owo. Mój przepis oznacza 100% "monofonizację" pogłosu tylko przy estremalnych ustawieniach instrumentów na lewo lub prawo.

Krizz
Posty:263
Rejestracja:sobota 09 lis 2002, 00:00
Kontakt:

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Krizz » środa 05 paź 2005, 15:00

Montuno:

>Czy waszym zdaniem na (snare handclap) powinien byc jeden poglos ?, a na pseudo cymbalsy drugi? bo na stope rozumiem ze raczej nie poglosowac. (nie robie muzyki typu ambient:) ).

***********

Zalezy co chcesz uzyskać. Słyszałem dobre uzycie bramkowanych pogłosów na stopach (np. kawałki Eternal Basement).

Na werblach (snare) często robi sie pogłosy bramkowane. Ogólnie nie ma zasady, ważne żeby wszystko ze sobą współgrało i by pogłos nie przysłaniał reszty.



>I teraz jak rozumiem z wypowiedzi wczesniejszych. Lepiej byłoby zrobic dwie wysylki monofoniczne?...

***********

Nie widzę związku Twojego problemu z w opisywanym powyżej. Chyba że też umieszczasz snare w panoramie i chcesz miec pogłos w tym samym miejscu panoramy. Twoja wola.

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Feefrock » czwartek 22 lut 2007, 18:54

Wracam dziś do problemu. Porobiłem testy z pogłosami i oto wyniki.
1.kazdy pogłos zapiety w insert działa poprawnie. Jest stereo. Suwakiem panoramy mogę umieścic instrument wraz z odbiciem w miejscu gdzie chcę. To rozumiem.
2. Każdy pogłos zapięty na busie juz tak nie działa. Tzn. suwakiem panoramy tym na traku zmieniamy jedynie umiejscowienie sygnału suchego. Ok. Suwak pan na wysyłce nie działa. Odbicia zawsze generowane są z tego samego miejsca, czyli ze środka. Nigdy z innego miejsca.
3. Zapiecie na szynie innego pluginu np eq działa poprawnie. Czyli suwak panoramy na wysyłce umiejscawia nam obrobiony tym pluginem sygnał w odpowiednim miejscu.

CZemu steroofoniczny z natury pogłos zawsze zapięty w szynę odbija w tym samym miescu a w insercie tak gdzie chcemy?

j.bravo
Posty:386
Rejestracja:środa 01 wrz 2004, 00:00

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: j.bravo » piątek 23 lut 2007, 03:08

...Wracam dziś do problemu. Porobiłem testy z pogłosami i oto wyniki.
1.kazdy pogłos zapiety w insert działa poprawnie. Jest stereo. Suwakiem panoramy mogę umieścic instrument wraz z odbiciem w miejscu gdzie chcę. To rozumiem.
2. Każdy pogłos zapięty na busie juz tak nie działa. Tzn. suwakiem panoramy tym na traku zmieniamy jedynie umiejscowienie sygnału suchego. Ok. Suwak pan na wysyłce nie działa. Odbicia zawsze generowane są z tego samego miejsca, czyli ze środka. Nigdy z innego miejsca.
3. Zapiecie na szynie innego pluginu np eq działa poprawnie. Czyli suwak panoramy na wysyłce umiejscawia nam obrobiony tym pluginem sygnał w odpowiednim miejscu.

CZemu steroofoniczny z natury pogłos zawsze zapięty w szynę odbija w tym samym miescu a w insercie tak gdzie chcemy?...
**********************
To normalne. Takie są Reverby. Słyszałeś kiedys poglos tylko lewej strony sali? Jeśli więc chcesz uzyskać efekt "nienaturalny" musisz pokombinować.

Zauważyłem też,że każdy efekt inaczej reaguje na panorame wysyłki, na przykład Waves TrueVerb słabo (lubi przesunąć pogłos werbla na lewo, mimo że wysyłka jest na środku panoramy), a np. UAD-1 DreamVerb całkiem nieźle - mam gitare dry na 75% w bok, wysyłke daje na 100% w ten sam bok a na powrocie uzyskuje jakieś 50% na tym samym boku. To mi akurat pasuje, wiec nie musiałem "zgłębiać" tematu.

Jestem przystojny i młody

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Feefrock » piątek 23 lut 2007, 09:23



Zauważyłem też,że każdy efekt inaczej reaguje na panorame wysyłki, na przykład Waves TrueVerb słabo (lubi przesunąć pogłos werbla na lewo, mimo że wysyłka jest na środku panoramy), a np. UAD-1 DreamVerb całkiem nieźle - mam gitare dry na 75% w bok, wysyłke daje na 100% w ten sam bok a na powrocie uzyskuje jakieś 50% na tym samym boku. To mi akurat pasuje, wiec nie musiałem "zgłębiać" tematu.

...
**********************
To fakt. Ale problem jest gdy chce się mieć instrument skrajnie. Wtedy zawsze ucieka on do środka i nagranie staje sie za wąskie. Kolejna sprawa to wystepujące dziwne zjawisko. Zakladam na tomy pogłos w celu umieszczenia ich w okreslonym pomieszczeniu i co słyszę na wyjściu? Dwa sygnały. Jeden to suchy kocioł po lewej a drugi to smuga na środku. Czy to jest naturalne zjawisko pogłosu? Nie sądzę. Wejdź do dużego pustego pokoju i rzuć jakiś przedmiot w lewą stronę, czy usłyszysz odbicie tylko ze środka? Jedyny ratunek to jak pisał MB sposób natężeniowy, ale to nie jest to samo co prawdziwy pogłos.

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: matiz » piątek 23 lut 2007, 09:48

co słyszę na wyjściu? Dwa sygnały. Jeden to suchy kocioł po lewej a drugi to smuga na środku. Czy to jest naturalne zjawisko pogłosu? Nie sądzę.

Wez dwa monofoniczne poglosy, daj je na lewo i na prawo, wysylaj odpowiednio panoramujac i po sprawie. W Cubase pewno jakos sie to da zrobic przy pomocy jakis dodatkowych wtyczek routujacych.

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Feefrock » piątek 23 lut 2007, 11:00

Jedyne rozsądne rozwiązanie to nagrywanie z pogłosem pomieszczenia.

Awatar użytkownika
Laliszon
Posty:438
Rejestracja:piątek 23 gru 2005, 00:00

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Laliszon » piątek 23 lut 2007, 11:27

...Jedyne rozsądne rozwiązanie to nagrywanie z pogłosem pomieszczenia....
**********************
E Jest przecie prosty sposób, wystarczy zrobić tak:
1. na śladzie który chcemy spogłosować dajemy w insert interesujący nas rewerb, ustawiamy go na 100% mixu efektu

2. robimy solo tracku i poprostu zgrywamy ten potężny pogłos jako mix stereo

3. otwieramy nowy track pod spodem czystego, z czystego wyrzucamy insert precz.a do nowego importujemytrak zgrany wcześniej

4. mamy 2 tracki, czysty i sam reverb teraz sobie je dowolnie mieszamy i panoramujemy, dajemy eq i co tam chcemy, i wogóle nie zawracamy głowy prockowi, przynajmniej nie tak bardzo.

5. nawet kiedy przenosilibyśmy teraz sesję np przez OMF albo TL efekty nam sostaną takie jakie chcemy.


Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Pogłos w panoramie

Post autor: Feefrock » piątek 23 lut 2007, 12:01

Jest to jakies rozwiązanie, ale w przypadku gdybysmy chcieli cos zmieniac w pogłosie, to dłubanina od poczatku

[addsig]

ODPOWIEDZ