Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
genngott
Posty:184
Rejestracja:czwartek 31 maja 2007, 00:00
Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: genngott » wtorek 12 cze 2007, 14:20

...Zwykle rozmowa z bębniarzami nie należy do łatwych, nawet z tymi z najwyższej pułki...
**********************
To mi się podoba To prawda że rozmowa z bebniarzami nie należy do łatwych. A spróbuj człowieku cokolwiek zasugerować o "równości grania"...
**********************
To jakaś reguła jest?...
**********************
www.despisestudio.com

Awatar użytkownika
genngott
Posty:184
Rejestracja:czwartek 31 maja 2007, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: genngott » wtorek 12 cze 2007, 14:25

no powiem wam szczerze że ja mam chyba szczęście bo koleś z którym gram praktycznie na każdej próbie powtarza że jest c... i grać nie potrafi a taką dynamikę jaką reprezentuje : " ...to se można o kant d... potrzaść..."
www.despisestudio.com

Marck9
Posty:214
Rejestracja:środa 01 maja 2002, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: Marck9 » środa 13 cze 2007, 09:05

Ja bym poszatkował cały plik (w Nuendo 3 jest chyba taka automatyczna opcja) i poprzemieszczał uderzenia ręcznie. Nawet bez zbytniego równania do siatki. Tylko tak żeby było lepiej ale bez fanatyzmu
Myślę, że cała praca zajmie Ci jakieś 2 godz.

Można jeszcze szybciej. Załaduj KTDrumTrigger zgraj ślad stopy do midi, zastosuj kwantyzację i z samplera wyzwalaj jakieś brzmienie.

Pozdrawiam
Marck9 - Warszawa

Awatar użytkownika
spiker
Posty:1211
Rejestracja:czwartek 17 paź 2002, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: spiker » środa 13 cze 2007, 09:46

Można jeszcze szybciej. Załaduj KTDrumTrigger zgraj ślad stopy do midi, zastosuj kwantyzację i z samplera wyzwalaj jakieś brzmienie.
**********************
To bardzo dobre wyjście....ale pod jednym warunkiem: bębniarz grał do klika. Wtedy siatka kwantyzacji MIDI na coś sie przyda. Jesli nawet jednak grał do klika a w ramach taktu "jechał w buraki" to i tak na nic kwantyzacja.
Posiadacze Sonara mają nieco lepiej - tam jest Snap Audio i mozna wykreowac mapę zmian tempa (nawet jak nie gral do klika) potem uczynić z tej mapy obowiązujący "grid" i skwantyzować MIDI do siatki Audio Snap. Może pomóc...ale niekoniecznie.

tak czy owak KTDrumTrigger i generacja sladu MIDI to najprostszy, najszybszy i najskuteczniejszy sposób.
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...

Awatar użytkownika
devil
Posty:849
Rejestracja:środa 05 mar 2003, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: devil » środa 13 cze 2007, 10:17

hmmm... przeczytalem caly watek bardzo dokladnie itd.
mam tylko pytanie, skoro sa przesluchy, tzn ze byly to zywe bebny, tak ?
skoro zywe bebny, kazdy el. perkusji osobno itd, czyli talerze tez sa na jakis dwoch majkach (jako para stereo, lub 2x mono)

wszysyc mowia o wyrownywaniu recznie sciezki stopy, a co z przesluchami na talerzach ? werbel i tomy dadza rade, bo przesluchy raczej powinny byc niewielkie.
oczywisice wszystko zalezy jak sie bebny zmiksuje, jezeli ktos potraktuje talerze drastycznie przez EQ i wytnie prawie cale dolne pasmo i niski srodek, to stopa moze byc juz nieslyszalna, ale jezeli mocno slychac stope, to tak latwo niebedzie

ja najczesciej po nagraniach nagrywam z bebniarzem kilka pojedynczych uderzen, niekoniecznie aby zrobic z nich probke (choc czasami tez, i podstawiam) ale poto, aby wlasnie w momentach gdzie jest krzywo, moc wyrownac stope, a talerze uzupelnic pojedynczymi uderzeniami ktore tez zostaly nagrane.

jezeli tego nie zrobiles to bedziesz musial szukac takich zagrywek na talerzech (gdzie nie ma uderzenia stopy) i odpowiednio wklejac.
inaczej mozesz miec podwojne uderzenie stopy, jedno glosnie po wyrownaniu i jedno ciche z przesluchow z talerzy (ktore nadal bedzie krzywe)

Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"

Awatar użytkownika
skibas
Posty:133
Rejestracja:poniedziałek 09 paź 2006, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: skibas » środa 13 cze 2007, 20:33


jezeli tego nie zrobiles to bedziesz musial szukac takich zagrywek na talerzech (gdzie nie ma uderzenia stopy) i odpowiednio wklejac.
inaczej mozesz miec podwojne uderzenie stopy, jedno glosnie po wyrownaniu i jedno ciche z przesluchow z talerzy (ktore nadal bedzie krzywe)

Pozdrawiam...
**********************
właśnie też mam teraz takie problemy:/
[URL]www.orkiestrazegluga.pl[/URL] | [URL]www.dzwiek.org[/URL]

Awatar użytkownika
genngott
Posty:184
Rejestracja:czwartek 31 maja 2007, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: genngott » czwartek 14 cze 2007, 00:51

oczywisice wszystko zalezy jak sie bebny zmiksuje, jezeli ktos potraktuje talerze drastycznie przez EQ i wytnie prawie cale dolne pasmo i niski srodek, to stopa moze byc juz nieslyszalna, ale jezeli mocno slychac stope, to tak latwo niebedzie

**********************
no cóż generalnie stopa "prześwituje" na każdej ścieżce... w blachach jest jej rzeczywiście dużo...:( nawet bardzo dużo ale i w werblu jej nie brakuje... z blachami generalnie to podsunąłeś świetny pomysł na co szczerze mówiąc jeszcze nie wpadłem (bom początkujący) ale kwestia tomów.... hmm dużo "przejść" które kolega perkusista wykonuje na tomach jest razem ze stopą która "tu i ówdzie sobie bywa" a w tym samych momentach generalnie nie ma żadnych oznak życia ani na werblu ani na blachach,więc stopa ewidentnie wbija się w tomy i to jest bardzo uciążliwe... jak ją wyplenić żeby niestracić na tomach?? też osobno dogrywać każdy tom i kleić+kompresor?
żeby za bardzo nie rozwijać wątku...:) tomy też pozostawiają wiele do życzenia... no wiem-automat hehe
www.despisestudio.com

Awatar użytkownika
NoRd384
Posty:767
Rejestracja:środa 06 sie 2003, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: NoRd384 » czwartek 14 cze 2007, 01:05

jezeli tego nie zrobiles to bedziesz musial szukac takich zagrywek na talerzech (gdzie nie ma uderzenia stopy) i odpowiednio wklejac.
inaczej mozesz miec podwojne uderzenie stopy, jedno glosnie po wyrownaniu i jedno ciche z przesluchow z talerzy (ktore nadal bedzie krzywe)

Pozdrawiam...
**********************
Stopa na przesłuchach z talerzy ? to jak ty te bębny masz ustawione ? :D
Tak naprawdę te przesłuchy (stopa/bachy) giną w mixie przy pełnej aranżacji. Co innego hi-hat + werbel. Często dogrywaliśmy hihat osobno jako ostatni aby uniknąć tego przesłuchu którzy jest straszny.
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]

Awatar użytkownika
genngott
Posty:184
Rejestracja:czwartek 31 maja 2007, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: genngott » czwartek 14 cze 2007, 01:22

...jezeli tego nie zrobiles to bedziesz musial szukac takich zagrywek na talerzech (gdzie nie ma uderzenia stopy) i odpowiednio wklejac.
inaczej mozesz miec podwojne uderzenie stopy, jedno glosnie po wyrownaniu i jedno ciche z przesluchow z talerzy (ktore nadal bedzie krzywe)

Pozdrawiam...
**********************
Stopa na przesłuchach z talerzy ? to jak ty te bębny masz ustawione ? :D
Tak naprawdę te przesłuchy (stopa/bachy) giną w mixie przy pełnej aranżacji. Co innego hi-hat + werbel. Często dogrywaliśmy hihat osobno jako ostatni aby uniknąć tego przesłuchu którzy jest straszny....
**********************
no w zasadzie to masz rację... ale hihat dogrywaliście metodą jedno uderzenie i kopiuj wklej? czy w jakiś inny sposób? z hihatem i werblem to klejny problem ale jeszcze do tego nie doszedłem jeśli chodzi o przesłuchy stopy w blachach to problem pojawia się w momencie kiedy chcę wyciągnąć 4 pojedyńcze uderzenia w blachy i np umieścić każdą w innej panoramie a jednocześnie kolo uderza mi te 4 razy stopą która lata mi razem z blachami... hmmm no i tu jest problem
www.despisestudio.com

Awatar użytkownika
NoRd384
Posty:767
Rejestracja:środa 06 sie 2003, 00:00

Re: Jak zastąpić ścieżkę stopy?

Post autor: NoRd384 » czwartek 14 cze 2007, 01:35

no w zasadzie to masz rację... ale hihat dogrywaliście metodą jedno uderzenie i kopiuj wklej? czy w jakiś inny sposób? z hihatem i werblem to klejny problem ale jeszcze do tego nie doszedłem jeśli chodzi o przesłuchy stopy w blachach to problem pojawia się w momencie kiedy chcę wyciągnąć 4 pojedyńcze uderzenia w blachy i np umieścić każdą w innej panoramie a jednocześnie kolo uderza mi te 4 razy stopą która lata mi razem z blachami... hmmm no i tu jest problem...
**********************
Czekaj bo mam inne kwiatki stopa na blachach, werblu i czym jeszcze ? Człowieku w co ty tam nap... ? w kubeł ?
Dogrywaliśmy hi-hat osobno po nagraniu całych bębnów. Tzn perkusista grał bez hi-hata w powietrzu udeżajac w imaginowany hi-hat tak zeby czucia nie stracił. Czasami nawet bez blach. Hi-hat i blachy były dogrywane przy następnym podejściu :) w ten sposób pozbywaliśmy sie przesłuchów.
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]

ODPOWIEDZ