Tworzenie soundfontów

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
peter7
Posty:4
Rejestracja:poniedziałek 08 sie 2005, 00:00
Tworzenie soundfontów

Post autor: peter7 » środa 10 sie 2005, 20:29

Witam!

W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?

Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
robert.cz
Posty:11
Rejestracja:piątek 22 kwie 2005, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: robert.cz » środa 10 sie 2005, 21:00

......Witam!

W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?

Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?

Pozdrawiam....

**********************

sprawdź tu ...

**********************

sprawdź tu www.extranslator.com

Awatar użytkownika
peter7
Posty:4
Rejestracja:poniedziałek 08 sie 2005, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: peter7 » środa 10 sie 2005, 21:09

.........Witam!

W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?

Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?

Pozdrawiam....

**********************

sprawdź tu http://www.extranslator.com...

**********************

ech... cyt. komunikat z Extreme Sample Converter v 2.3 "Konwersja do instrumentu nie obsługiwana", chociaż z informacji zawartej na wymienionej przez Ciebie stronie wynika co innego. Z kolei Vienna SF Studio jest produktem Creativa i pracuje na sterownikach tej firmy, stąd moje pytanie o kartę Maya, którą posiadam (brak oczywiście sterów Creativa)

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: MB » środa 10 sie 2005, 21:28

a co właściwie rozumiesz przez konwersję sampli do soundfontów? Przecież sample to są pojedyncze dźwięki, a SoundFont to cały program dla sprzętowego samplera kart Creative, zawierający wiele sampli pogrupowanych w strefy na klawiaturze i z zaprogramowanymi parametrami modulacji, obwiedni i filtru. Skąd taki konwerter ma wiedzieć, jakie sobie życzysz te ustwienia? Przeciez to jest kwestia wyborów estetycznych, a tego się nie da zautomatyzować.



Wydaje mi się, że pytanie jest równie bez sensu jak pytanie o program, który przekonwertuje nutki na utwór muzyczny.

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: WG » środa 10 sie 2005, 21:29

W jakim programie można skonwertować sample *wave do *sf2?

Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?

**********************

Możliwe ale niestety bezpośrednio jeszcze nie w tej wersji konwertera

Z pewnościa będzie.

Co to za format: audio, multisample w audio czy zwykłe wavy.



Czy w przypadku karty Maya 44 MK II v 1.40 jest to w ogóle możliwe?

**********************

Pewnie chodzi ci o tworzenie Soundfont-ów. Oryginalny (stary) wynalazek z Creative czyli Vienna SoundFont Editor działa tylko z kartami Creative. Więc tego edytora nie da się uruchomić na twojej karcie.



Są inne edytory do SoundFont-ów. Na przykład takie:

- Awave Studio

- SoundFaction Alive Soundfont Studio

- VSampler (to już typowy kombajn samplerowy z możliwością zapisu do SF2)



Inne możliwości:

Możesz wykorzystać SfzEd.

http://audio.clockbeat.com/sfZed.html

Jest to edytor samplera sfz, który możesz wykorzystać do utworzenia barw w formacie SFZ a następnie przekonwertować je z SFZ do SF2.



SFZ jest formatem tekstowym, a więc wystarczy że utworzysz nowy plik z rozszerzeniem sfz dodasz odnośnik do sampla czyli np.

sample=bass.wav

I już taki plik możesz konwertować do sf2 albo odtworzyć w sfz



Inne nowe możliwości pojawią się niebawem


WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: WG » środa 10 sie 2005, 21:33

Skąd taki konwerter ma wiedzieć, jakie sobie życzysz te ustwienia? Przeciez to jest kwestia wyborów estetycznych, a tego się nie da zautomatyzować.



Wydaje mi się, że pytanie jest równie bez sensu jak pytanie o program, który przekonwertuje nutki na utwór muzyczny....

**********************

Pewnie autorowi chodzi o zamianę tych wave-ów na sf2.

Nie wiemy czym są te wavy. Bo jeżeli to są np. próbki perkusyjne to zagadnienie nabiera już sensu, gorzej gdy są to sample mające stanowić jakąś całość barwy. Konwerter to nie jasnowidz

Awatar użytkownika
peter7
Posty:4
Rejestracja:poniedziałek 08 sie 2005, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: peter7 » środa 10 sie 2005, 21:49

...Skąd taki konwerter ma wiedzieć, jakie sobie życzysz te ustwienia? Przeciez to jest kwestia wyborów estetycznych, a tego się nie da zautomatyzować.



Wydaje mi się, że pytanie jest równie bez sensu jak pytanie o program, który przekonwertuje nutki na utwór muzyczny....

**********************

Pewnie autorowi chodzi o zamianę tych wave-ów na sf2.

Nie wiemy czym są te wavy. Bo jeżeli to są np. próbki perkusyjne to zagadnienie nabiera już sensu, gorzej gdy są to sample mające stanowić jakąś całość barwy. Konwerter to nie jasnowidz ...

**********************

Są to zwykłe wavy i chodzi mi o konwersję do formatu sf2, a nie do programu (?).

Zadam pytanie inaczej - jak powstają pliki sf2 - bardziej łopatologicznie - jak "zmusić' próbkę *wave aby "zagrała" w pełnej skali w SoundFont Playerze?

Jeśli zniechęca Was mój laicyzm, prosze o przykłady literatury z tej dziedziny.

Dzięki.

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: WG » środa 10 sie 2005, 22:14

Są to zwykłe wavy i chodzi mi o konwersję do formatu sf2, a nie do programu (?).

**********************

No to teraz mieszasz. SoundFonty mają pewną architekturę (dosyć rozbudowaną).



Najmniejszym elementem jest próbka czyli nasz wave, a największym albo najbardziej nadrzędnym preset.

Preset zbudowany jest z warstw, warstwa zbudowana jest ze stref a strefa skojarzona (podpięta) z próbką dźwiękową.

Taka jest budowa sf2 i inna być nie może

SoundFont jest zawsze zbudowany z programów czy chcemy czy nie.

A tak naprawdę to SoundFont to jest bank a bank jest zbudowany z presetów a preset ... i tak dalej tę bajkę można by ciagnąć ...



Zadam pytanie inaczej - jak powstają pliki sf2 - bardziej łopatologicznie - jak "zmusić' próbkę *wave aby "zagrała" w pełnej skali w SoundFont Playerze?

**********************

Hm. To jeszcze raz.



Pewnie masz sampler sfz. A jeżeli nie masz to zajrzyj tutaj.

http://www.rgcaudio.com/sfz.htm

Możesz bezpośrednio do niego ładować wavy, które bedą rozłożone na całej klawiaturze z punktem przyłożenia w C4 czyli "w środku" klawiatury.



SoundFonty tworzy się w edytorach czyli programach gdzie ładuje się próbki wave albo kilka próbek i poddaje edycji czyli przypisuje do zakresu klawiatury i ustala parametry brzmieniowe jak atak, release itd.

Awatar użytkownika
peter7
Posty:4
Rejestracja:poniedziałek 08 sie 2005, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: peter7 » środa 10 sie 2005, 22:32

...Są to zwykłe wavy i chodzi mi o konwersję do formatu sf2, a nie do programu (?).

**********************

No to teraz mieszasz. SoundFonty mają pewną architekturę (dosyć rozbudowaną).



Najmniejszym elementem jest próbka czyli nasz wave, a największym albo najbardziej nadrzędnym preset.

Preset zbudowany jest z warstw, warstwa zbudowana jest ze stref a strefa skojarzona (podpięta) z próbką dźwiękową.

Taka jest budowa sf2 i inna być nie może

SoundFont jest zawsze zbudowany z programów czy chcemy czy nie.

A tak naprawdę to SoundFont to jest bank a bank jest zbudowany z presetów a preset ... i tak dalej tę bajkę można by ciagnąć ...



Zadam pytanie inaczej - jak powstają pliki sf2 - bardziej łopatologicznie - jak "zmusić' próbkę *wave aby "zagrała" w pełnej skali w SoundFont Playerze?

**********************

Hm. To jeszcze raz.



Pewnie masz sampler sfz. A jeżeli nie masz to zajrzyj tutaj.

http://www.rgcaudio.com/sfz.htm

Możesz bezpośrednio do niego ładować wavy, które bedą rozłożone na całej klawiaturze z punktem przyłożenia w C4 czyli "w środku" klawiatury.



SoundFonty tworzy się w edytorach czyli programach gdzie ładuje się próbki wave albo kilka próbek i poddaje edycji czyli przypisuje do zakresu klawiatury i ustala parametry brzmieniowe jak atak, release itd....

**********************

Dzięki WG, wyczerpująca odpowiedź Pozdrawiam!!!

lee
Posty:33
Rejestracja:poniedziałek 13 cze 2005, 00:00

Re: Tworzenie soundfontów

Post autor: lee » czwartek 18 sie 2005, 14:14

u mnie jest problem z tym Extreme Sample Converterem

zrobiłem brzmienie na natives kontakcie i konwertuje do .sf2 i sample z których składa się soundfont maja inne detune niż w kontakcie.

Tzn. niby pisze te same cyfry ale słychać że są rozstrojone a w kontakcie takie nie były




ODPOWIEDZ