mam pytanko jak ustawic kompresor w Cakewalk HomeStudio 2002?
konkretniej zalezy mi na tym aby sygnal podczas nagruwania byl podawany wpierw na kompresor a potem do piero byl magruwany. bo teraz nagrywa mi sygnal i dopiero nagrana sciezka zostaje poddana kompresji, tylko ze z reguly sa momenty ktore nagraly sie przsterowane :( Pamietam ze jak uzywalem Samplitude to tam mozna bylo taki "chwyt" zrobic. Prosze o podpowiedzi..
Kompresor w Cakewalk!
Zainteresowania to muzyka głownie el i troche Funk, Soul. Chwilowo poza działalnościa! Zamierzam to zmienic :D
Re: Kompresor w Cakewalk!
Żaden kompresor wtyczkowy w żadnym programie nie uchroni Cię od przesterowania, bowiem operuje na sygnale, który już jest wprowadzony do komputera przez przetworniki karty. Jeśli przekroczyłeś maksymalny poziom i przesterowałeś kartę, to jest już "po obiedzie". Niestotne, czy zastosuje kompresor pracujący w czasie rzeczywistym czy po nagraniu (offline) - efekt będzie taki sam.
Re: Kompresor w Cakewalk!
Ciagle klopoty z przesterowaniem.
A wlasciwie to dlaczego nie mozna by rozwiazac ten problem (podobnie jak w przet. A/D) w nastepujacy sposob:
Sygnal z mikrofonu doprowadzic do dwoch rownoleglych przedwzmacniaczy o roznych ustawieniach "GAIN" (powiedzmy o 30dB), nastepnie sygnaly zdygitalizowac i nagrac. Oba kanaly zmiksowac w jeden przy uzyciu przelacznika reagujacego na przekroczenie okreslonego poziomu syg. kanalu o wyzszej czulosci. Dodatkowo, by uniknac bledu zwloki, mozna wykorzystac cyfrowy prescan sygnalu. Przelaczanie odbywaloby sie na "rownych" poziomach (kanal cichy wzmocniony o 30 dB).
Gdzie w tej metodzie jest haczyk ?
A wlasciwie to dlaczego nie mozna by rozwiazac ten problem (podobnie jak w przet. A/D) w nastepujacy sposob:
Sygnal z mikrofonu doprowadzic do dwoch rownoleglych przedwzmacniaczy o roznych ustawieniach "GAIN" (powiedzmy o 30dB), nastepnie sygnaly zdygitalizowac i nagrac. Oba kanaly zmiksowac w jeden przy uzyciu przelacznika reagujacego na przekroczenie okreslonego poziomu syg. kanalu o wyzszej czulosci. Dodatkowo, by uniknac bledu zwloki, mozna wykorzystac cyfrowy prescan sygnalu. Przelaczanie odbywaloby sie na "rownych" poziomach (kanal cichy wzmocniony o 30 dB).
Gdzie w tej metodzie jest haczyk ?
Re: Kompresor w Cakewalk!
Gdzie w tej metodzie jest haczyk ?...
**********************
Na pierwszy rzut oka sprytne, ale widzę jeden problem. Sygnały w obu wersjach mają mocno różny SNR. Chodzi mi zarówno o szum analogowy jak i błąd kwantowania. Jeśli teraz będziemy się co chwilę przełączać pomiędzy jedną a drugą wersją sygnału, to w końcowym efekcie pojawi się szkodliwa, bo wyraźnie słyszalna modulacja szumu.
**********************
Na pierwszy rzut oka sprytne, ale widzę jeden problem. Sygnały w obu wersjach mają mocno różny SNR. Chodzi mi zarówno o szum analogowy jak i błąd kwantowania. Jeśli teraz będziemy się co chwilę przełączać pomiędzy jedną a drugą wersją sygnału, to w końcowym efekcie pojawi się szkodliwa, bo wyraźnie słyszalna modulacja szumu.
Re: Kompresor w Cakewalk!
Zgoda, ale ten szum bedzie maskowany bardzo silnym sygnalem. Poza tym, mozna napisac stosowny algorytm "lagodnego" przelaczania z miksowaniem, znamy przeciez przebieg dynamiki.
To tylko w zastepstwie dla analogowego headroomu.
To tylko w zastepstwie dla analogowego headroomu.
Re: Kompresor w Cakewalk!
...Żaden kompresor wtyczkowy w żadnym programie nie uchroni Cię od przesterowania, bowiem operuje na sygnale, który już jest wprowadzony do komputera przez przetworniki karty. Jeśli przekroczyłeś maksymalny poziom i przesterowałeś kartę, to jest już "po obiedzie". Niestotne, czy zastosuje kompresor pracujący w czasie rzeczywistym czy po nagraniu (offline) - efekt będzie taki sam....
**********************
Dzieki za wskazowki! cos czuje w powoli wiosennym powietrzu ze czeka mnie zakup komresorka! :) Pozdrawiam i dzieki za posta!
**********************
Dzieki za wskazowki! cos czuje w powoli wiosennym powietrzu ze czeka mnie zakup komresorka! :) Pozdrawiam i dzieki za posta!
Zainteresowania to muzyka głownie el i troche Funk, Soul. Chwilowo poza działalnościa! Zamierzam to zmienic :D
Re: Kompresor w Cakewalk!
...Zgoda, ale ten szum bedzie maskowany bardzo silnym sygnalem. Poza tym, mozna napisac stosowny algorytm "lagodnego" przelaczania z miksowaniem, znamy przeciez przebieg dynamiki.
To tylko w zastepstwie dla analogowego headroomu....
**********************
Nie zapominaj, że maskowanie psychoakustyczne dotyczy głównie składników addytywnych, a tutaj mamy zakłócenie multiplikatywne: szum zmodulowany zbinaryzowaną (lub nie- w wersji łagodnego przełączania) obwiednią sygnału, a to niestety sprzyja percepcji (tzw. zjawisko demaskującej komodulacji - patrz Urszula Jorasz, "Selektywność układu słuchowego", rozprawa habilitacyjna, UAM Poznań, 1999). Na dodatek głębokość tej modulacji jest bardzo znaczna (30dB). Oczywiście gdybam, takie coś wymaga sprawdzenia eksperymentalnego.
Kipst: myśląc o kompresorze koniecznie weź również pod uwagę możliwość jego pracy jako szybki limiter, bo tylko limiter jest naprawdę w stanie zabezpieczyć przetworniki przed przesterowaniem.
To tylko w zastepstwie dla analogowego headroomu....
**********************
Nie zapominaj, że maskowanie psychoakustyczne dotyczy głównie składników addytywnych, a tutaj mamy zakłócenie multiplikatywne: szum zmodulowany zbinaryzowaną (lub nie- w wersji łagodnego przełączania) obwiednią sygnału, a to niestety sprzyja percepcji (tzw. zjawisko demaskującej komodulacji - patrz Urszula Jorasz, "Selektywność układu słuchowego", rozprawa habilitacyjna, UAM Poznań, 1999). Na dodatek głębokość tej modulacji jest bardzo znaczna (30dB). Oczywiście gdybam, takie coś wymaga sprawdzenia eksperymentalnego.
Kipst: myśląc o kompresorze koniecznie weź również pod uwagę możliwość jego pracy jako szybki limiter, bo tylko limiter jest naprawdę w stanie zabezpieczyć przetworniki przed przesterowaniem.
Re: Kompresor w Cakewalk!
MB: Moze przy niewielkiej roznicy poziomow (6dB) ten szum szumu bylby do przyjecia.
Swoja droga to trudne do ustawienia nagrania live, mozna by zapisywac na czterech sladach w odstepach poziomow co 3dB, a nastepnie wybrac ten najlepszy (bez przelaczania).
Swoja droga to trudne do ustawienia nagrania live, mozna by zapisywac na czterech sladach w odstepach poziomow co 3dB, a nastepnie wybrac ten najlepszy (bez przelaczania).

Re: Kompresor w Cakewalk!
No tak, w ten sposób wynalazłeś zmiennoprzecinkowy przetwornik A/C
