Kolejny plugin, a jakość próbki
Witam, nagrywam gitary do komputera przez terrateac ews88mt. Konwersja analogowo-cyfrowa dokonuje się w procesorze efektów Boss GT6 i z niego, cyfrowym wyjściem rejestruje na komputer pliki 24-bitowe/44.1 kHz.
Otóż, moje pytanko do znawców jest następujące:
Na ile pogarsza mi się plik dzwiękowy podczas kolejnego narzucania plaginów? Czy jest to do zmierzenia, czy wysłyszenia?
Często jest tak, iż wczytuję w próbkę np. korekcję, a po wysłuchaniu na innym zestawie głośnikowym materiału, słyszę inaczej i musze znowu dokonywać korekty brzmienia gitary.
Otóż, moje pytanko do znawców jest następujące:
Na ile pogarsza mi się plik dzwiękowy podczas kolejnego narzucania plaginów? Czy jest to do zmierzenia, czy wysłyszenia?
Często jest tak, iż wczytuję w próbkę np. korekcję, a po wysłuchaniu na innym zestawie głośnikowym materiału, słyszę inaczej i musze znowu dokonywać korekty brzmienia gitary.
Domorosły gitarzysta, aranżer, realizator dzwięku. Zespół Parking: www.parking.art.pl
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
zalezy to od jakosci wtyczek i programu edycyjneg,ale z tego co wiem raczej niemozliwe jest usłyszenie rezultatów "niszczenia" przez plugin tymbardzie przy 24 bitach... a pozatym , ja zawsze w sekwencerze robie takie operacje (Acid 4 ) i jakos są one do cofnięcia lub zmiany.....
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
Wiesz, mi się robią dropy i kliki przy zrzucaniu miksu do jednej ścieżki, w miejscach gdzie narzucony jest korektor na próbkę (głównie, gdy podbijam wysokie pasma) w WaveLab. Dlatego w niektórych przypadkach wczytuję w wave'a na stałe ustawienie, a plaginu już nie używam. Wiem, że to nieprofesjonalne, ale tak to robię. No i gdy się okazuje, że gitara jest nieczytelana jeszcze raz muszę zmienić korekcję.
Domorosły gitarzysta, aranżer, realizator dzwięku. Zespół Parking: www.parking.art.pl
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
...zalezy to od jakosci wtyczek i programu edycyjneg,ale z tego co wiem raczej niemozliwe jest usłyszenie rezultatów "niszczenia" przez plugin tymbardzie przy 24 bitach... a pozatym , ja zawsze w sekwencerze robie takie operacje (Acid 4 ) i jakos są one do cofnięcia lub zmiany........
**********************
Najlepiej robić to w czasie rzeczywistym. Wszystko pod kątrolą. No i nie trzeba ciągle cofać operacji.
**********************
Najlepiej robić to w czasie rzeczywistym. Wszystko pod kątrolą. No i nie trzeba ciągle cofać operacji.
www.homstudio.com.pl
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
...Wiesz, mi się robią dropy i kliki przy zrzucaniu miksu do jednej ścieżki, w miejscach gdzie narzucony jest korektor na próbkę (głównie, gdy podbijam wysokie pasma) w WaveLab. Dlatego w niektórych przypadkach wczytuję w wave'a na stałe ustawienie, a plaginu już nie używam. Wiem, że to nieprofesjonalne, ale tak to robię. No i gdy się okazuje, że gitara jest nieczytelana jeszcze raz muszę zmienić korekcję.
...
**********************
A nie lepiej stosować korekcję nieniszczącą w jakimś wielośladzie, np. Cubasis, Cubase SX/SL, Cakewalk czy Sonar?
Pozdro
Groover
...
**********************
A nie lepiej stosować korekcję nieniszczącą w jakimś wielośladzie, np. Cubasis, Cubase SX/SL, Cakewalk czy Sonar?
Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
popieram Grovera i Lepa...........
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
A nie lepiej stosować korekcję nieniszczącą w jakimś wielośladzie, np. Cubasis, Cubase SX/SL, Cakewalk czy Sonar?
**********************
Koledze zapewne chodzi o to, że ma słaby procesor, który nie wytrzymuje pracy z wtyczkami w czasie rzeczywistym i gubi próbki (stąd wzmianka o dropach). Stosowanie obróbki destruktywnej jest wtedy jedynym wyjściem i chodzi o to, czy przy kolejnych korekcjach akumulują się błędy.
Odpowiedź nie jest jednoznaczna, wszystko zależy od agresywności korekcji, rodzaju korektora i formatu pliku. Jeśli stłumisz fragment pasma powiedzmy o 30dB, i zapiszesz go do pliku wave 16-bitowego, a następnie stwierdzisz, że jednak to pasmo jest potrzebne i należy cofnąć korekcję, więc podbijesz je znów o 30dB, to w efekcie będzie tam słyszalny szum kwantyzacji 16-bitowej wzmocniony o 30dB, a więc m/w na poziomie 66dB. Aby tego uniknąć w przypadku radykalnej obróbki korektorem zawsze zapisuj pliki jako 24-bitowe, wówczas nie ma szans na słyszalną akumulację błędów.
Z drugiej strony, każdy korektor wprowadza przesunięcie fazowe (bez względu na to, czy tłumisz, czy wzmacniasz), zatem po wielu etapach obróbki typowym korektorem parametrycznym muzyka straci trochę na żywości i definicji, bowiem zostaną zniszczone transienty. Jest na to sposób, należy powtórną korekcję wykonać na materiale odwróconym w czasie, lecz tutaj trzeba dokładnie wiedzieć, co się robi.
**********************
Koledze zapewne chodzi o to, że ma słaby procesor, który nie wytrzymuje pracy z wtyczkami w czasie rzeczywistym i gubi próbki (stąd wzmianka o dropach). Stosowanie obróbki destruktywnej jest wtedy jedynym wyjściem i chodzi o to, czy przy kolejnych korekcjach akumulują się błędy.
Odpowiedź nie jest jednoznaczna, wszystko zależy od agresywności korekcji, rodzaju korektora i formatu pliku. Jeśli stłumisz fragment pasma powiedzmy o 30dB, i zapiszesz go do pliku wave 16-bitowego, a następnie stwierdzisz, że jednak to pasmo jest potrzebne i należy cofnąć korekcję, więc podbijesz je znów o 30dB, to w efekcie będzie tam słyszalny szum kwantyzacji 16-bitowej wzmocniony o 30dB, a więc m/w na poziomie 66dB. Aby tego uniknąć w przypadku radykalnej obróbki korektorem zawsze zapisuj pliki jako 24-bitowe, wówczas nie ma szans na słyszalną akumulację błędów.
Z drugiej strony, każdy korektor wprowadza przesunięcie fazowe (bez względu na to, czy tłumisz, czy wzmacniasz), zatem po wielu etapach obróbki typowym korektorem parametrycznym muzyka straci trochę na żywości i definicji, bowiem zostaną zniszczone transienty. Jest na to sposób, należy powtórną korekcję wykonać na materiale odwróconym w czasie, lecz tutaj trzeba dokładnie wiedzieć, co się robi.
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
Koledze zapewne chodzi o to
**********************
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Procesor mam dość mocny, i w rzeczywistym czasie uciągnie mi nawet 20 obładowanych plaginami ścieżek. Mój problem tkwił jedynie w tym. iż przy zrzucaniu ich do jednej stereofonicznej ścieżki, w miejscach gdzie w poszatkowanej ścieżce, w jakimś fragmencie użyłem korektora (podbicie wysokich), to w tym miejscu pojawiał się głośny kliknięcie. Dla tego musiałem na stałe w wave'a wczytać na korekcję. Na szczęscie pracuje na 24-bitowych próbkach i nigdy takich drastycznych zmian (o -30dB) nie stosowałem. W rezultacie musiałem obcinać pasma, bo początkowo przesadziłem z podbiciem dołów. Pozdro.
[Post edytowany przez Admina w dniu 19/01/2004]
**********************
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Procesor mam dość mocny, i w rzeczywistym czasie uciągnie mi nawet 20 obładowanych plaginami ścieżek. Mój problem tkwił jedynie w tym. iż przy zrzucaniu ich do jednej stereofonicznej ścieżki, w miejscach gdzie w poszatkowanej ścieżce, w jakimś fragmencie użyłem korektora (podbicie wysokich), to w tym miejscu pojawiał się głośny kliknięcie. Dla tego musiałem na stałe w wave'a wczytać na korekcję. Na szczęscie pracuje na 24-bitowych próbkach i nigdy takich drastycznych zmian (o -30dB) nie stosowałem. W rezultacie musiałem obcinać pasma, bo początkowo przesadziłem z podbiciem dołów. Pozdro.
[Post edytowany przez Admina w dniu 19/01/2004]
Domorosły gitarzysta, aranżer, realizator dzwięku. Zespół Parking: www.parking.art.pl
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
Mój problem tkwił jedynie w tym. iż przy zrzucaniu ich do jednej stereofonicznej ścieżki, w miejscach gdzie w poszatkowanej ścieżce, w jakimś fragmencie użyłem korektora (podbicie wysokich), to w tym miejscu pojawiał się głośny kliknięcie.
**********************
?? W jakim sofcie tak się robi? W kwasie? Makabra - brrrrrrr....
Zamieć na coś porządniejszego - choćby na Cubase SL. W nim takich jajów nie ma.
Pozdro
Groover
**********************
?? W jakim sofcie tak się robi? W kwasie? Makabra - brrrrrrr....
Zamieć na coś porządniejszego - choćby na Cubase SL. W nim takich jajów nie ma.
Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
-
- Posty:20
- Rejestracja:czwartek 04 gru 2003, 00:00
Re: Kolejny plugin, a jakość próbki
Z zasady każde urządzenie dodane do szeregu obniża jakość(pluginy też) dodając np.: szum własny(cyfrowy czy analogowy)....Przy cyfrówce dodawany jest szum maskujący,zmniejsza się też rzeczywista rozdzielczość bitowa próbki( rzecz wraz z kolejnymi operacjami nieunikniona).