Reason i partie gitary

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
maćko_wwa
Posty:4
Rejestracja:piątek 11 lis 2011, 00:00
Reason i partie gitary

Post autor: maćko_wwa » piątek 11 lis 2011, 20:56

Witam wszystkich serdecznie. Mam do Was pewne pytanie - chodzi o zaprogramowanie gitary w reasonie. Chciałbym w swoim projekcie wykorzystać gitarkę. Umiem grać na gitarze, ale zamiast zgrywać gitatę jako sygnał audio próbuje ją zaprogramować w sekwencerze. Tak jak napisałem w temacie używam programu reason. Mój problem polega na tym, że nie wiem jak zabrać się do przenoszenia całych akordów gitarowych do sekwencera. Załóżmy, że wybieram sobie sampler, wrzucam do niego jakieś próbki, ustawiam sobie barwę i tak dalej i kiedy dźwięk już mi odpowiada chcę zacząć programować ścieżke w sekwencerze. I kompletnie nie wiem jak się za to zabrać. Wcześniej nigdy nie programowałem gitary, z resztą zajmuje się muzyką tylko hobbystycznie, w przeszłości wykorzystywałem głównie instrumenty klawiszowe i perkusyjne, które o wiele łatwiej jest zaprogramować na komputerze.


 


Powiem prościej, załóżmy, że chcę zaprogramować prostą sekwencję jak np. tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=npuppho6mNw od 1:00 i nie wiem jak w sekwencerze zaprogramować chociażby akord a-moll.


 


Może i to banalne pytanie, ale mam nadzieję, że ktoś mi to wytłumaczy. Pozdrawiam.


MrExplosion
Posty:471
Rejestracja:piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Reason i partie gitary

Post autor: MrExplosion » piątek 11 lis 2011, 21:43

Jeśli jako próbki masz pojedyncze nuty to po prostu programujesz akord składający się z dźwięków a, e i c (c o ponad oktawę wyżej niż a, jak w gitarze). Tylko że to raczej nie zabrzmi dobrze. Lepiej by było jako próbkę wrzucić gotowy akord i to grany różnymi artykulacjami. A i tak najlepiej zabrzmi gitara nagrana na żywo, albo przynajmniej loop.

Awatar użytkownika
maćko_wwa
Posty:4
Rejestracja:piątek 11 lis 2011, 00:00

Re: Reason i partie gitary

Post autor: maćko_wwa » piątek 11 lis 2011, 22:01

Cześć, ja oczywiście najchętniej zgrałbym gitarę jako ścieżkę audio, tzn. zagrałbym na gitarze i wrzuciłbym to do reasona. Z tym, że w reasonie starsznie ciężko jest się posługiwać zewnętrznymi strumieniami audio. Masz rację, że takie ręczne programowanie będzie raczej dosyć słabo brzmiało a do tego jest bardzo mozolne, ale z drugiej strony nie mogę nigdzie znaleźć gotowych akordów gitarowych do reasona. Znalazłem refill z pętlami do REXa ale one mnie nie satysfakcjonują, tzn. słabo umiem posługiwać się tym loop playerem i nie potrafię odpowiednio poprzycinać pętli i edytować poszczególnych slice'ów. Ma ktoś może jakieś rozwiązanie? Pozdrawiam


Awatar użytkownika
maćko_wwa
Posty:4
Rejestracja:piątek 11 lis 2011, 00:00

Re: Reason i partie gitary

Post autor: maćko_wwa » piątek 11 lis 2011, 22:07

PS: A czy istnieją jakieś wtyczki VST które pozwalają na w miarę prosty sposób zagrania akordów gitarowych? Wtedy mógłbym sobie połączyć Reasona za pomocą ReWire z jakimś programem który obsługuje wtyczki VST. To w sumie dużo kombinowania, ale może to jest jakiś pomysł.


MrExplosion
Posty:471
Rejestracja:piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Reason i partie gitary

Post autor: MrExplosion » piątek 11 lis 2011, 22:17

Zdecydowanie najłatwiej odpalić jakiś inny program i nagrać tam gitarę, następnie pociąć ją na poszczególne motywy (pętle), i potem w reasonie wrzucić te pętle do samplera. Nie widzę w tym niczego skomplikowanego

Awatar użytkownika
maćko_wwa
Posty:4
Rejestracja:piątek 11 lis 2011, 00:00

Re: Reason i partie gitary

Post autor: maćko_wwa » piątek 11 lis 2011, 22:26

I tak chyba właśnie zrobię, to wydaje się najprostszym rozwiązaniem. Martwi mnie tylko jedno - ja mam tylko zwykłą gitarkę akustyczną, natomiast samplery dają mi możliwość imitacji gry na każdym sprzęcie i dowolnych ustawień dźwięku. Zastanawiałem się po prostu czy nie ma jakiegoś w miarę prostego sposobu aby zaprogramować gitarę, bo wtedy mógłbym wypróbować różnych brzmień w moich nagraniach.


ODPOWIEDZ