Sony Acid PRO 7.0e - problem ze zmianami tempa

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Burny
Posty:15
Rejestracja:środa 12 sie 2009, 00:00
Sony Acid PRO 7.0e - problem ze zmianami tempa

Post autor: Burny » czwartek 20 maja 2010, 09:10

Witajcie.

SONY ACID PRO 7.0e ma mi w domyśle służyć jako narzędzie do wielościeżkowego zapisu i edycji audio.
Mając w perspektywie długo wyczekiwane nagrywanie mojego zespołu trapią mnie pewne kwestie dotyczące ACID.

Sprawa tyczy się pracy na projekcie, który uwzględnia zmiany tempa.

Przykładowo: gitarzysta nagrywa zwrotkę, która jest w tempie 120 i kończy "dojeżdżając" do refrenu, który ma już tempo 140. Zmienia efekt. Ja (realizator) cofam się dwa takty wstecz na stare tempo i odpalam REC. W momencie w którym kończy się zwrotka a zaczyna refren (a tempo zmienia się na 140) gitarzysta zaczyna grać.

I tu jest pies pogrzebany, że mimo że w głośnikach wszystko słychać jak należy, to wykres amplitudy jest przesuniętu w prawo (nie pokrywa się z dźwiękiem który reprezentuje).

Tak więc milczący na zwrotce gitarzysta w pierwszej nucie refrenu uderza w struny (słychać to oczywiście w głośnikach) a graficznie przedstawione jest to tak, że jego dźwiękowa "aktywność" zaczyna się znacznie później.

I TU UWAGA! Robiąc zbliżenie w kursorze ustawionym w obszarze występowania przesunięcia, w miarę powiększania wykres amplitudy stopniowo WĘDRUJE w lewo, przekracza linie zmiany tempa i wchodzi na obszar zwrotki w tempie 120 (co oczywiście jest totalna bzdurą).

Nie rozumiem tego zjawiska i trudno jest mi przez to pracować.

Rozwijając temat:
Ścieżki audio nagrywam w trybie ONE-SHOT (ustawienia audio w opcjach). Ma mi to teoretycznie zapewnić warunki, w których odgrywany klik jest pomocą w trakcie robienia projektu i nie ma zjawiska "kotwiczenia dźwięku" do mapy tempa. Wtajemniczeni pewnie się domyślają, że cyfrowe "poprawianie" bębniarza w trybie BEATMAPPED mija się z celem (lub nawet zwykła korekcja faz przez przesuwanie tracków).

Macie jakieś podobne doświadczenia w tej kwestii?
Jako ciekawostkę podam jeszcze fakt, że przez zmienianie długości KLIPU łapiąc go za lewy kraniec i machając w prawo i lewo, stopniowo ścieżka "ucieka" w prawą stronę. Dotyczy trybu BEATMAPPED.

Dwie rzeczy o których wspomniałem dość skutecznie utrudniają pracę.

Może otrzymam też odpowiedź, jak w świetle tego problemu wypadają inne DAW.
Pracuję na SONY z premedytacją (nie jest to przypadkowy wybór), ale być może pewnych rzeczy nie da ię przeskoczyć.

Czekam na opinie i pozdrawiam Forumowiczów.





ODPOWIEDZ