..." Przeciez to realizator jest odpowiedzialny za pasmo, obciecie pasma nastepuje przy kodowaniu i trzeba "recznie" zadbac, zeby nie bylo nic wyzej. "
Ale przy exporcie do WAV nie ma miejsca ani kodowanie ani kompresja.
No wlasnie, wiec skad mialoby sie wziac ograniczenie pasma?
"Jak plik ma takie a nie inne probkowanie, to dlaczego mialby miec obciete pasmo? "
Próbkowanie nie ma nic wspólnego z pasmem.
Troche ma, w sensie, ze trzeba ograniczyc pasmo jezeli przewidujemy redukcje czestotliwosci probkowania.
"Obrobka nie nastepuje w procesorze, tylko podczas kodowania do ac3 czy innych formatow."
Wydaje mi się, że bass management odbywa się właśnie w procesorze ( wyjaśnię, że tak nazywam preamp ONKYO PR-SC885. Jest to taki model jak amplituner ONKYO 905 ale pozbawiony końcówek mocy z XLR na aktywne monitory.)
Ale mieszasz ciagle dwie rzeczy - material zrodlowy, ktory wydostaje sie ze studia, czyli szesc pelnopasmowych wavow, z tym, co dostaje procesor w zakodowanej (np. do ac3) formie, z pocietym pasmem lfe i tylu. Bass management jest zlem koniecznym, pojawil sie w momencie pojawienia sie malutkich satelitek, zeby cokolwiek dalo sie uslyszec.
Żródłem jest komp PC który po HDMI wysyła wszystkie sześć traków, jak się okazuje
, w pełnym paśmie do preampa czy ampa.
No wlasnie, bo nie obcinasz pasma.
"W procesorze jest bass management, ale to calkiem cos innego, to jest pomoc dla posiadaczy malych glosniczkow."
W odpowiedzi na zadane pytanie w temacie:
- trak LFE jest emitowany w systemie 5.1 przez żródło dźwięku w pełnym pasimie zaś bass management przeprowadza stosowny układ we wzmacniaczu.
Do traku LFE kieruje się wszystkie pozostałe ślady i odpowiednio je fazuje.
Przytoczę tu przypadek realizacji HD DVD/BluRay EW&F/Chicago gdzie realizator umieścił w kanale centralnym git. basową i stopę dr. Jednocześnie w subie mamy wsparcie z zawartości kanału centralnego. ...
"Kieruje sie" - kto kieruje? Najczesciej procesor u odbiorcy. Sluchajac na kinie domowym nie wiesz, czy to "wsparcie" z suba jest zrobione przez realizatora (swiadomie, sendem czy bassmanagementem podczas zgrania) czy powstaje w dekoderze, ktory wie, jakie mamy satelitki, i ze wszystko ponizej 180Hz musi isc do suba. Wiedziec na pewno bedziemy jak rozkodujemy normalnie strumien do wavow i "obejrzymy" w DAW.