Witam
Proszę o dobrą radę i pomoc. Mam kłopot z odsłuchem na scenie. Używam brzmień z laptopa +moduł. Na ogół na koncertach spotykam się z sytuacją, że brak diboxów czasem monitorów. Postanowiłem kupić sobie cały ten sprzęt. Przychodzi mi do głowy taki pomysł mikser - może Soundcraft epm6 z synchronicznymi wyjściami ( odpada mi dibox )do tego jakis wzmacniacz słuchawkowy i słuchawki. Spokojnie wpinam sygnał z karty + moduł. To pierwsze rozwiązanie. Natomiast drugie to motu 828mk3. Czyli karta, mikser,dibox w jednym, nie wiem jak działają tam wyjścia słuchawkowe czy potrzebny jest wzmacniacz z limiterem, żebym słuchu nie stracił. Co wydaje się być dobrym rozwiązaniem, jeśli wersja 1 to czy ten mikser, jaki wzmacniacz słuchawkowy,jakie słuchawki czy moze motu?
odsłuch, komfort na scenie
Re: odsłuch, komfort na scenie
Musisz miec dwie niejako niezaleznerzeczy. Po pierwsze odsluch- czyli mikser lub wielowejsciowy interfejs, paczki albo sluchawki. Ja wybralbym zwykly prosty mikser - zawsze pewniejsze urzadzenie, ktore sie nie zawiesi.
Druga sprawa to dibox - i nie "interfejs z diboxem" ani mikser, bo takich nie ma. Musisz miec dibox stereo albo dwa mono, najlepiej najzwyklejsze transformatorowe z odlaczana masa. Wtedy jestes pewny, ze unikniesz petli mas. Tansze chinskie diboxy transformatorowe moze i popsuja troche brzmienie, ale korzysci sa nie do przecenienia
Druga sprawa to dibox - i nie "interfejs z diboxem" ani mikser, bo takich nie ma. Musisz miec dibox stereo albo dwa mono, najlepiej najzwyklejsze transformatorowe z odlaczana masa. Wtedy jestes pewny, ze unikniesz petli mas. Tansze chinskie diboxy transformatorowe moze i popsuja troche brzmienie, ale korzysci sa nie do przecenienia

Re: odsłuch, komfort na scenie
...Musisz miec dwie niejako niezaleznerzeczy. Po pierwsze odsluch- czyli mikser lub wielowejsciowy interfejs, paczki albo sluchawki. Ja wybralbym zwykly prosty mikser - zawsze pewniejsze urzadzenie, ktore sie nie zawiesi.
Druga sprawa to dibox - i nie "interfejs z diboxem" ani mikser, bo takich nie ma. Musisz miec dibox stereo albo dwa mono, najlepiej najzwyklejsze transformatorowe z odlaczana masa. Wtedy jestes pewny, ze unikniesz petli mas. Tansze chinskie diboxy transformatorowe moze i popsuja troche brzmienie, ale korzysci sa nie do przecenienia
...
**********************
Może źle myślę ale jeśli mikser ma wyjście synchrnoniczne to nie potrzebny jest dibox
Druga sprawa to dibox - i nie "interfejs z diboxem" ani mikser, bo takich nie ma. Musisz miec dibox stereo albo dwa mono, najlepiej najzwyklejsze transformatorowe z odlaczana masa. Wtedy jestes pewny, ze unikniesz petli mas. Tansze chinskie diboxy transformatorowe moze i popsuja troche brzmienie, ale korzysci sa nie do przecenienia

**********************
Może źle myślę ale jeśli mikser ma wyjście synchrnoniczne to nie potrzebny jest dibox
-
- Posty:12
- Rejestracja:wtorek 24 lut 2009, 00:00
Re: odsłuch, komfort na scenie
a ja proponuje aktywne dwa monitory. kazdy z kanałów zapinasz koncówki w monitorze a pozniej symetrycznie dalej juz do konsolety. Waznym elementem jest uwzglednienie faktu wyjscia separowanego (czyli np. dibox) lub znalezienie modułu ak. z trafkiem liniowym na wyjsciu
......Musisz miec dwie niejako niezaleznerzeczy. Po pierwsze odsluch- czyli mikser lub wielowejsciowy interfejs, paczki albo sluchawki. Ja wybralbym zwykly prosty mikser - zawsze pewniejsze urzadzenie, ktore sie nie zawiesi.
Druga sprawa to dibox - i nie "interfejs z diboxem" ani mikser, bo takich nie ma. Musisz miec dibox stereo albo dwa mono, najlepiej najzwyklejsze transformatorowe z odlaczana masa. Wtedy jestes pewny, ze unikniesz petli mas. Tansze chinskie diboxy transformatorowe moze i popsuja troche brzmienie, ale korzysci sa nie do przecenienia
...
**********************
Może źle myślę ale jeśli mikser ma wyjście synchrnoniczne to nie potrzebny jest dibox...
**********************
......Musisz miec dwie niejako niezaleznerzeczy. Po pierwsze odsluch- czyli mikser lub wielowejsciowy interfejs, paczki albo sluchawki. Ja wybralbym zwykly prosty mikser - zawsze pewniejsze urzadzenie, ktore sie nie zawiesi.
Druga sprawa to dibox - i nie "interfejs z diboxem" ani mikser, bo takich nie ma. Musisz miec dibox stereo albo dwa mono, najlepiej najzwyklejsze transformatorowe z odlaczana masa. Wtedy jestes pewny, ze unikniesz petli mas. Tansze chinskie diboxy transformatorowe moze i popsuja troche brzmienie, ale korzysci sa nie do przecenienia

**********************
Może źle myślę ale jeśli mikser ma wyjście synchrnoniczne to nie potrzebny jest dibox...
**********************
Re: odsłuch, komfort na scenie
A budżecik jaki? I ile to ma ważyć/zajmować miejsca?
Tanie mięso psy jedzą.
Re: odsłuch, komfort na scenie
**********************
Może źle myślę ale jeśli mikser ma wyjście synchrnoniczne to nie potrzebny jest dibox...
--------------------------------------------------------------------
Kolega miał na myśli wyjścia symetryczne ;) czyli np. souncraft C10,
ma dość kanałów i dwa miksy, co pozwoli ci wypuścić sygnał do transmisji i na odsłuch dla ciebie. Często używany przez klawiszowców na scenie właśnie do sumowania sygnałów, ich symetryzacji i robienia własnego miksu monitorowego.
Re: odsłuch, komfort na scenie
Może źle myślę ale jeśli mikser ma wyjście synchrnoniczne to nie potrzebny jest dibox...
**********************
symetryczne jeżeli już, niby tak ale jest to symetria w oparciu układ elektroniczny natomiast uwierz mi że w niektórych sytuacjach tylko diboxy transformatorowe (pasywne) dają radę - w klubach bywają tak cudaczne instalacje że pozostaje płacz (rzutniki, lodówki, ekspresy do kawy i nagłośnienie na jednym, nieuziemionym obwodzie), poza tym dibox posiada różne udogodnienia jak odcięcie masy, pad, odwracanie fazy, przecież w pośpiechu nie będziesz przelutowywał kabli
[addsig]
lubie rockenrola, PGR'y i inne bajery
Re: odsłuch, komfort na scenie
Budżet myślę, że podobny jak cena motu jakies 3500zł. Jeśli chodzi o gabaryt to oczywiście najmniejszy. Jeśli chodzi o dibox to bardzo cenne są uwagi Zwierzaka. Natomiast nadal nie wiem Motu czy mikser,osobna karta itd.
Re: odsłuch, komfort na scenie
.Natomiast nadal nie wiem Motu czy mikser,osobna karta itd. ...
**********************
taniej i skuteczniej jednak chyba mikser+dibox z wyjściem link, czyli - klawisze wpinasz do diboxa (lub kilku w zależności od potrzeb) i sygnał idzie do stołu akustyka gdzie na poszczególnych kanałach realizator ma pełną kontrolę a z kolei wyjściem link podajesz sobie sygnał do mikserka i dowolnie miksujesz swój odsłuch. tanie i dobre diboxy (ważne: 2 kanałowe stereo) to np stage line
[addsig]
**********************
taniej i skuteczniej jednak chyba mikser+dibox z wyjściem link, czyli - klawisze wpinasz do diboxa (lub kilku w zależności od potrzeb) i sygnał idzie do stołu akustyka gdzie na poszczególnych kanałach realizator ma pełną kontrolę a z kolei wyjściem link podajesz sobie sygnał do mikserka i dowolnie miksujesz swój odsłuch. tanie i dobre diboxy (ważne: 2 kanałowe stereo) to np stage line
[addsig]
lubie rockenrola, PGR'y i inne bajery