Witam!
Mam taki problem, mianowicie ustawiam tempo projektu na np. 86BPM i importuję na jedną ścieżkę 2barową pętlę (jaki jest polski odpowienidk słowa bar - takt?), którą to powtarzam (funkcja repeat) tak, żeby trwała ok. 5min, ale teraz co się dzieje... pod koniec okazuje się, że któraś tam z kolei powtórka pętli przestaje być zsynchronizowana z tempem projektu, czyli są małe przesunięcia - teraz pytam jak najłatwiej to wyrównać? Bo teraz 100 x przesuwać jedną pętelkę, żeby grała równo to trochę uciążliwe - jaki jest prostszy sposób na ten zabieg? Mam nadzieję, że jasno to opisałem - z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrowienia!
Cubase SX3 - hurtowe wyrównywanie pętli
Re: Cubase SX3 - hurtowe wyrównywanie pętli
Hmm....raczej ci nie pomogę... Ale wiem z własnego doświadczenia o co chodzi bo taki sam błąd wykazuje program o nazwie Acoustica Mixer(prosty sekwencer) w której przy n-tej sekwencji całość się rozłazi
myśle ze ten błąd leży w strukturze programu
a czy twoje pętle napewno są "PERFEKCYJNIE" przycięte??
pozdrawiam


a czy twoje pętle napewno są "PERFEKCYJNIE" przycięte??
pozdrawiam
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Cubase SX3 - hurtowe wyrównywanie pętli
róznice wynikają z nieidealnego przycięcia sampla, mozna to zniwelować, ustawiając co powiedzmy 4takty (tyle ile trwa dokłądnie loop) jakiegoś markera, co oznacza, ze sample nie są ustawiane jeden po drugim, ale co 4takty, bedzie miedzy nimi minimalna przerwa, lub nadwyżka czasu ale start zawsze będzie co 4ty takt, czyli nie rozjedzie się.
po prostu musisz co 4ry takty startowac od nowa loop'ka.
Nie wiem dokładnie jak to zrealizować w Cubase, bo cubase'a nie używam, ale metoda jest taka sama.
po prostu musisz co 4ry takty startowac od nowa loop'ka.
Nie wiem dokładnie jak to zrealizować w Cubase, bo cubase'a nie używam, ale metoda jest taka sama.
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Cubase SX3 - hurtowe wyrównywanie pętli
...róznice wynikają z nieidealnego przycięcia sampla, mozna to zniwelować, ustawiając co powiedzmy 4takty (tyle ile trwa dokłądnie loop) jakiegoś markera, co oznacza, ze sample nie są ustawiane jeden po drugim, ale co 4takty, bedzie miedzy nimi minimalna przerwa, lub nadwyżka czasu ale start zawsze będzie co 4ty takt, czyli nie rozjedzie się.
po prostu musisz co 4ry takty startowac od nowa loop'ka.
Nie wiem dokładnie jak to zrealizować w Cubase, bo cubase'a nie używam, ale metoda jest taka sama.
...
**********************
w przypadku programu Acoustica jest inaczej. W ACIDzie sample kleją się nawet w 20 min a w Acoustice juz w 2 min się rozklejają. Nie zawsze wiec zależy to od przycięcia
po prostu musisz co 4ry takty startowac od nowa loop'ka.
Nie wiem dokładnie jak to zrealizować w Cubase, bo cubase'a nie używam, ale metoda jest taka sama.
...
**********************
w przypadku programu Acoustica jest inaczej. W ACIDzie sample kleją się nawet w 20 min a w Acoustice juz w 2 min się rozklejają. Nie zawsze wiec zależy to od przycięcia
Re: Cubase SX3 - hurtowe wyrównywanie pętli
Czyżby Cubase był aż tak nieudolny w obsłudze pętli? Aż się wierzyć nie chce ... W Sonarze - lub ACID - plik o cechach pętli rytmiczej może się automatycznie rozciągnąć - lub ścisnąć - i ustawić do tempa utworu dokładnie między granicami oczek siatki. Oczywiście tylko wtedy, gdy w dialogu Clip Properties zaznaczymy opcję Loop. W Cubase - wersja SX1 - żeby nie wiem jak dokładnie pętla była przygotowana w jakimś edytorze - nigdy się nie wpasuje idealnie w siatkę, i dlatego się rozjedzie po paru kopiach w szeregu. Wyjście: opcja Stretch. Po imporcie najpierw ustaw sobie dokładnie Region w który chcesz wpasować petlę, kliknij w obszar zaimportowanej pętli prawą stroną myszki i wybierz Process>Time Stretch. W dialogu wcisnij guzik Set to locators range, algorytm High, accuracy 5 - albo sound>rhythm - i powinno się wpasować idealnie w siatkę. Potem sobie pastuj do woli.
Jeszcze inna metoda polega na pocięciu pętli na plasterki - kliknij dwukrotnie w obszar zaimportowanej pętli i w oknie edytora ustaw tzw. hitpoints po ustaleniu długości w taktach (barach) i czułości detekcji. Zamknij okno - w menu Process pojawi się opcja Hitpoints - Create Rex Slices. Obydwie metody są słuszne przy założeniu, że pętla została przygotowana prawidłowo w adekwatnym edytorze.
Powodzenia,
Maciej Dobrski.
Jeszcze inna metoda polega na pocięciu pętli na plasterki - kliknij dwukrotnie w obszar zaimportowanej pętli i w oknie edytora ustaw tzw. hitpoints po ustaleniu długości w taktach (barach) i czułości detekcji. Zamknij okno - w menu Process pojawi się opcja Hitpoints - Create Rex Slices. Obydwie metody są słuszne przy założeniu, że pętla została przygotowana prawidłowo w adekwatnym edytorze.
Powodzenia,
Maciej Dobrski.
Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.
Re: Cubase SX3 - hurtowe wyrównywanie pętli
Aha czyli rozumiem, ze mellodeque liczysz tak jak ja, ze to co ma 4 snare = loop (nie wiem jak to dokladnie jest fachowo... stopa-cykacz-werbel-cykacz to jest 1 takt, tak? czyli wedlug podzialu z cuabse, 2 takty to jest jeden bar, a 2 bary to nasz loop... troche zakrecone, ale sie rozumiemy) :D
Ja markery ustawiam tylko, zeby sobie zaznaczyc gdzie jest refren i gdzie zwrotki razem z intro i outro.
Ta moja petelka nie jest super dokladna, bo to jest plik importowany z FL, ale jak ją troche przycialem, to teraz nic sie juz nie rozlazi. Na drugi raz bede staral sie zeby wszystko bylo dobrze poprzycinane... dzieki Dobmatt za rady - jutro wszystko wyprobuje i sie zobaczy czy tak jest latwiej.
Sonara omijam jakos i Acid tez mi nie podchodzi, a Cubase mi sie bardzo podoba i mysle, ze mozna na nim zrobic praktycznie wszystko jak sie
tylko wie w jaki sposob.
Jakby cos jeszcze bylo nie tak to napisze, narazie wielkie dzieki za wasze odpowiedzi!!
Pozdrowienia!
Ja markery ustawiam tylko, zeby sobie zaznaczyc gdzie jest refren i gdzie zwrotki razem z intro i outro.
Ta moja petelka nie jest super dokladna, bo to jest plik importowany z FL, ale jak ją troche przycialem, to teraz nic sie juz nie rozlazi. Na drugi raz bede staral sie zeby wszystko bylo dobrze poprzycinane... dzieki Dobmatt za rady - jutro wszystko wyprobuje i sie zobaczy czy tak jest latwiej.
Sonara omijam jakos i Acid tez mi nie podchodzi, a Cubase mi sie bardzo podoba i mysle, ze mozna na nim zrobic praktycznie wszystko jak sie
tylko wie w jaki sposob.
Jakby cos jeszcze bylo nie tak to napisze, narazie wielkie dzieki za wasze odpowiedzi!!
Pozdrowienia!