Rendering ścieżek MIDI
Witajcie!
Czy poniższa sytuacja jest normalna (czuję przez skórę że nie) czy coś u mnie nie tak?
Mianowicie: używam darmowego sekwencera Reaper i niewiele droższej karty SB Live! ze sterownikami kx. Wszystko fajnie, nagrywam i miksuję ślady audio, ale jest problem ze ścieżkami midi:
1) nie działają na nich tłumiki ani efekty vst,
2) nie obejmuje ich rendering miksu.
Obchodzę to nagrywając te ścieżki na osobną ścieżkę audio w czasie rzeczywistym, ale trochę to upierdliwe, kiedy np. uznam że trzeba trochę przeedytować stopę - cała zabawa od nowa. Czy każdy sekwencer tak działa czy to wina karty czy programu?
Czy poniższa sytuacja jest normalna (czuję przez skórę że nie) czy coś u mnie nie tak?
Mianowicie: używam darmowego sekwencera Reaper i niewiele droższej karty SB Live! ze sterownikami kx. Wszystko fajnie, nagrywam i miksuję ślady audio, ale jest problem ze ścieżkami midi:
1) nie działają na nich tłumiki ani efekty vst,
2) nie obejmuje ich rendering miksu.
Obchodzę to nagrywając te ścieżki na osobną ścieżkę audio w czasie rzeczywistym, ale trochę to upierdliwe, kiedy np. uznam że trzeba trochę przeedytować stopę - cała zabawa od nowa. Czy każdy sekwencer tak działa czy to wina karty czy programu?
Re: Rendering ścieżek MIDI
Jeśli ścieżki MIDI są odgrywane przez kartę to jest to w 100% normalna sytuacja. Syntezator karty jest dla sekwencera urządzeniem zewnętrznym i jego sygnał wyjściowy nie jest dostępny dla silnika VST o ile go nie nagrasz na osobny ślad.
Re: Rendering ścieżek MIDI
Mam do wyboru tylko brzmienia z karty i "Microsoft Wavetable GS" czy coś w tym stylu. Oba zachowują się tak samo. Rozumiem że musiałbym użyć sound fontów lub VSTi?
Re: Rendering ścieżek MIDI
...Mam do wyboru tylko brzmienia z karty i "Microsoft Wavetable GS" czy coś w tym stylu. Oba zachowują się tak samo. Rozumiem że musiałbym użyć sound fontów lub VSTi?
...
**********************
jeśli używasz SoundFontów, to właśnie korzystasz z syntezatora pokładowego karty. "Microsoft Wavetable GS" to emulacja tego urządzenia wykonywana przez system operacyjny, dokładnie z tym samym skutkiem.
Programowa synteza wymaga zaangażowania wirtualnych instrumentów VSTi.
Pozostaje pytanie - czy naprawdę musisz. W końcu czy nagrywanie wyjścia z karty na ślad audio to aż taka straszna fatyga??? Pomyśl ile zachodu wymaga nagrywanie prawdziwych instrumentów i wokalistów. Bez pracy nie ma kołaczy!
...
**********************
jeśli używasz SoundFontów, to właśnie korzystasz z syntezatora pokładowego karty. "Microsoft Wavetable GS" to emulacja tego urządzenia wykonywana przez system operacyjny, dokładnie z tym samym skutkiem.
Programowa synteza wymaga zaangażowania wirtualnych instrumentów VSTi.
Pozostaje pytanie - czy naprawdę musisz. W końcu czy nagrywanie wyjścia z karty na ślad audio to aż taka straszna fatyga??? Pomyśl ile zachodu wymaga nagrywanie prawdziwych instrumentów i wokalistów. Bez pracy nie ma kołaczy!
Re: Rendering ścieżek MIDI
jeśli używasz SoundFontów, to właśnie korzystasz z syntezatora pokładowego karty.
**********************
A jak to się ma do plików *.sf czy *.sf2?
W końcu czy nagrywanie wyjścia z karty na ślad audio to aż taka straszna fatyga??? Pomyśl ile zachodu wymaga nagrywanie prawdziwych instrumentów i wokalistów. Bez pracy nie ma kołaczy!...
**********************
To temat trochę filozoficzny
Dobre narzędzia skracają czas pracy
A żywy instrument daje wiele w zamian. Ale w tym miejscu chodzi mi w ogóle o rozeznanie w kwestii sekwencera. Zatem - drążąc dalej - jeśli nie odpowiada mi sposób obsługi dostępnych brzmień midi i same brzmienia - szukam plików sf lub instrumentów VSTi? Czy są jakieś dobrze brzmiące i darmowe zarazem rzeczy do zaprogramowania perkusji? Tylko proszę - bez wyszukiwarki, bo dzięki czyjejś życzliwości, zamiast błąkać się po sieci i ściągać setki plików, używam właśnie dobrze brzmiących i darmowych zarazem efektów vst
**********************
A jak to się ma do plików *.sf czy *.sf2?
W końcu czy nagrywanie wyjścia z karty na ślad audio to aż taka straszna fatyga??? Pomyśl ile zachodu wymaga nagrywanie prawdziwych instrumentów i wokalistów. Bez pracy nie ma kołaczy!...
**********************
To temat trochę filozoficzny


A żywy instrument daje wiele w zamian. Ale w tym miejscu chodzi mi w ogóle o rozeznanie w kwestii sekwencera. Zatem - drążąc dalej - jeśli nie odpowiada mi sposób obsługi dostępnych brzmień midi i same brzmienia - szukam plików sf lub instrumentów VSTi? Czy są jakieś dobrze brzmiące i darmowe zarazem rzeczy do zaprogramowania perkusji? Tylko proszę - bez wyszukiwarki, bo dzięki czyjejś życzliwości, zamiast błąkać się po sieci i ściągać setki plików, używam właśnie dobrze brzmiących i darmowych zarazem efektów vst

Re: Rendering ścieżek MIDI
Czy są jakieś dobrze brzmiące i darmowe zarazem rzeczy do zaprogramowania perkusji?
**********************
Jeżeli chodzi o brzmienia analogowe, doskonały jest Drumatic. A sample akustyczne są do ściągnięcia w postaci soundfontów w wielu miejscach. Lub do wycięcia z różnych nagrań
**********************
Jeżeli chodzi o brzmienia analogowe, doskonały jest Drumatic. A sample akustyczne są do ściągnięcia w postaci soundfontów w wielu miejscach. Lub do wycięcia z różnych nagrań
www.myspace.com/pchelki
Re: Rendering ścieżek MIDI
Jeżeli chodzi o brzmienia analogowe, doskonały jest Drumatic. A sample akustyczne są do ściągnięcia w postaci soundfontów w wielu miejscach. Lub do wycięcia z różnych nagrań...
**********************
Rozumiem że "brzmienia analogowe" to coś innego niż perkusja akustyczna? Bo interesuje mnie ta druga. Załóżmy że ściągnę sobie jakieś sound fonty i co dalej? Czy zwykły sekwencer odtworzy je?
**********************
Rozumiem że "brzmienia analogowe" to coś innego niż perkusja akustyczna? Bo interesuje mnie ta druga. Załóżmy że ściągnę sobie jakieś sound fonty i co dalej? Czy zwykły sekwencer odtworzy je?
Re: Rendering ścieżek MIDI
...jeśli używasz SoundFontów, to właśnie korzystasz z syntezatora pokładowego karty.
**********************
A jak to się ma do plików *.sf czy *.sf2?
**********************
ano właśnie to są soundfonty, czyli programy barw zawierające próbki i parametry, które ładuje się do pokładowego sprzętowego syntezatora w kartach SoundBlaster/Live/Audigy.
**********************
A jak to się ma do plików *.sf czy *.sf2?
**********************
ano właśnie to są soundfonty, czyli programy barw zawierające próbki i parametry, które ładuje się do pokładowego sprzętowego syntezatora w kartach SoundBlaster/Live/Audigy.
Re: Rendering ścieżek MIDI
ano właśnie to są soundfonty, czyli programy barw zawierające próbki i parametry, które ładuje się do pokładowego sprzętowego syntezatora w kartach SoundBlaster/Live/Audigy....
**********************
Ale po to aby móc je zrenderować razem z audio i vst trzeba je wrzucić np do takiego czegoś a nie do dsp karty. Przynajmniej było tak u mnie na SB Live.
**********************
Ale po to aby móc je zrenderować razem z audio i vst trzeba je wrzucić np do takiego czegoś a nie do dsp karty. Przynajmniej było tak u mnie na SB Live.
www.myspace.com/pchelki
Re: Rendering ścieżek MIDI
Ale po to aby móc je zrenderować razem z audio i vst trzeba je wrzucić np do takiego czegoś a nie do dsp karty. Przynajmniej było tak u mnie na SB Live....
**********************
oj, to nie tak
Sound fonty można odtwarzać przy pomocy sfz, ale to przecież instrument wirtualny VSTi. I wcale nie potrzeba do tego SBLive. Natomiast po to, żeby zgrać dźwięk z syntezatora SB Live na ślad audio, sfz wcale nie jest potrzebny.
**********************
oj, to nie tak
Sound fonty można odtwarzać przy pomocy sfz, ale to przecież instrument wirtualny VSTi. I wcale nie potrzeba do tego SBLive. Natomiast po to, żeby zgrać dźwięk z syntezatora SB Live na ślad audio, sfz wcale nie jest potrzebny.