Witam, mam pewien problem z interfacem audio e-mu 1820.
mysle ze najlepiej zobrazuje cala sytuacje moj mail do sklepu, w ktorym ja zakupilem, poniewaz chodzi tu nie tylko o sprzet, ale i traktowanie klienta przez sklep.
"Kilka miesiecy temu zakupilem w Panstwa salonie przy ulicy Emili Plater w Warszawie interface audio e-mu 1820. Tuz po zainstalowaniu karty pojawil sie problem z preampami, ktory zglosilem w punkcie zakupu. Karta zostala przetestowana, nie stwierdzono usterek i odmowiono mi wyslania urzadzenia do serwisu. Jednakowoz problem pojawia sie dalej, co uniemozliwia mi korzystanie z jednej z wazniejszych funkcji karty e-mu 1820, ktora procz wspomnianych preampow dziala bez zarzutu.
Opis problemu:
Karta po wlaczeniu zasilania +48v phantom i podlaczeniu kablem xlr->xlr z wtykami Neutrik zachowuje sie dziwnie. Przy rejestracji dzwieku pojawiaja sie bardzo dziwne dzwieki w okolicach 30 hz, ktorych amplituda jest nieregularna, natomiast przy duzym wzmocnieniu sygnalu powoduje “zerwanie” dzwieku, co w praktyce wyglada na przester. Dzieje sie tak na obydwu wejsciach mikrofonowych, testowane na 2 mikrofonach – mxl 770 mxl oraz mca sp1. Co ciekawe problem wystepuje rowniez przy nie podlaczonym kablu. Sterowniki karty jak I aplikacja Patch Mix zostaly updatowane do najnowszych wersji, natomiast problem nie zniknal. Problem nie wystepuje przy podlaczeniu tych samych mikrofonow do miksera analogowego z ktorego sygnal idzie do uniwersalnych wejsc mikrofonowo/instrumentalnych w karcie e-mu 1820. Dla tego mam podstawy sadzic ze uszkodzone sa preampu +48v w karcie muzycznej.
W zaistniałej sytuacji proszę o odpowiedz oraz reakcje, gdys sprzet jest na gwarancji, a ja nie moge korzystac z jego bardzo waznej funkcji. "
W rozmowie telefonicznej Pan ze sklepu stwierdzil ze sklep nie ma obowiazku wyslania sprzetu do serwisu jezeli nie stwierdzi sam usterki poniewaz jest to dla nich zbyt kosztowne. Dodam, ze sprzet jest na gwarancji, a problem wystepowal od samego poczatku.
Pozdrawiam i prosze o odpowiedz,
Mateusz Telega
E-mu 1820 - duży problem z kartą oraz sklepem
-
- Posty:1
- Rejestracja:piątek 12 sie 2005, 00:00
Re: E-mu 1820 - duży problem z kartą oraz sklepem
Mam podobną kartę i nie powinno być żadnych przydźwięków tego typu na preampach. Proponowałbym sprawdzić kartę w innym komputerze, a także z mikrofonem dynamicznym. Czy to tylko występuje po włączeniu phantoma - bez kabla? Czy jak jest podłączony jeden mikrofon to także?
Czy po wyłączeniu 48 V problem znika? Czy pomaga kręcenie gałkami? Proponowałbym jednak sprawdzić kartę w sklepie i być przy tym sprawdzaniu (ze swoimi mikrofonami i kablami), bo jeśli tam nie występują usterki, to może coś jest z instalacją w komputerze. Jeśli usterki wystąpią także w sklepie, to już nie będą mieli wymówek. Ale trzeba przy tym być, żeby być samemu pewnym swoich racji. Taki problem może się także pojawić, jak jest coś żle skonfigurowane w mikserze i jakiś nieczynny kanał powoduje sprzężenie.
Czy po wyłączeniu 48 V problem znika? Czy pomaga kręcenie gałkami? Proponowałbym jednak sprawdzić kartę w sklepie i być przy tym sprawdzaniu (ze swoimi mikrofonami i kablami), bo jeśli tam nie występują usterki, to może coś jest z instalacją w komputerze. Jeśli usterki wystąpią także w sklepie, to już nie będą mieli wymówek. Ale trzeba przy tym być, żeby być samemu pewnym swoich racji. Taki problem może się także pojawić, jak jest coś żle skonfigurowane w mikserze i jakiś nieczynny kanał powoduje sprzężenie.
Re: E-mu 1820 - duży problem z kartą oraz sklepem
...Mam podobną kartę i nie powinno być żadnych przydźwięków tego typu na preampach. Proponowałbym sprawdzić kartę w innym komputerze, a także z mikrofonem dynamicznym. Czy to tylko występuje po włączeniu phantoma - bez kabla? Czy jak jest podłączony jeden mikrofon to także?
Czy po wyłączeniu 48 V problem znika? Czy pomaga kręcenie gałkami? Proponowałbym jednak sprawdzić kartę w sklepie i być przy tym sprawdzaniu (ze swoimi mikrofonami i kablami), bo jeśli tam nie występują usterki, to może coś jest z instalacją w komputerze. Jeśli usterki wystąpią także w sklepie, to już nie będą mieli wymówek. Ale trzeba przy tym być, żeby być samemu pewnym swoich racji. Taki problem może się także pojawić, jak jest coś żle skonfigurowane w mikserze i jakiś nieczynny kanał powoduje sprzężenie....
**********************
Witam,
Szczerze mówiąc jednak obstawiałbym uszkodzony preamp... Ale: może weź swoją kartę i udaj się do najbliższego znajomego z komputerem, zainstaluj i potestuj ją na innych maszynach. Zaoszczędzisz w ten sposób na wycieczce do Stolycy, a i sklep, w którym zakupiłeś urządzenie będzie miał oszczędzone trochę stresów i czasu.
Przed zwracaniem się do sklepu, powinno się absolutnie wykluczyć usterkę, która być może leży po stronie np. instalacji lub konfiguracji komputera. Bynajmniej nie twierdzę, że tak jest w istocie (patrz początek postu).
Pozdrawiam
Bronek
[addsig]
Czy po wyłączeniu 48 V problem znika? Czy pomaga kręcenie gałkami? Proponowałbym jednak sprawdzić kartę w sklepie i być przy tym sprawdzaniu (ze swoimi mikrofonami i kablami), bo jeśli tam nie występują usterki, to może coś jest z instalacją w komputerze. Jeśli usterki wystąpią także w sklepie, to już nie będą mieli wymówek. Ale trzeba przy tym być, żeby być samemu pewnym swoich racji. Taki problem może się także pojawić, jak jest coś żle skonfigurowane w mikserze i jakiś nieczynny kanał powoduje sprzężenie....
**********************
Witam,
Szczerze mówiąc jednak obstawiałbym uszkodzony preamp... Ale: może weź swoją kartę i udaj się do najbliższego znajomego z komputerem, zainstaluj i potestuj ją na innych maszynach. Zaoszczędzisz w ten sposób na wycieczce do Stolycy, a i sklep, w którym zakupiłeś urządzenie będzie miał oszczędzone trochę stresów i czasu.
Przed zwracaniem się do sklepu, powinno się absolutnie wykluczyć usterkę, która być może leży po stronie np. instalacji lub konfiguracji komputera. Bynajmniej nie twierdzę, że tak jest w istocie (patrz początek postu).
Pozdrawiam
Bronek
[addsig]
-----------------
Pozdrawiam
Bronek
info@novamusic.pl
www.novamusic.pl
GG: 2509797
Pozdrawiam
Bronek
info@novamusic.pl
www.novamusic.pl
GG: 2509797
Re: E-mu 1820 - duży problem z kartą oraz sklepem
Miałem już różne problemy ze sklepami i bardzo pomocny okazał się rzecznik praw konsumenta. Jeżeli sklep tak traktuje ciebie i sprawę gwarancji to skontaktuj się z lokalnym rzecznikiem i sprubuj skorzystać z jego pomocy. W moim przypadku poskutkowało. Raz chodziło o zbyt długą naprawę sprzętu na gwarancji, od razu dało się go naprawić. Drugim razem o zmianę ceny towaru w związku ze zmianą ceny euro, też okazało się że nie dopłacę więcej.
Pozdrawiam i daj znać co dalej.
Pozdrawiam i daj znać co dalej.