Behringer a DBX

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Pine
Posty:233
Rejestracja:czwartek 26 maja 2005, 00:00
Behringer a DBX

Post autor: Pine » niedziela 26 cze 2005, 09:51

Ostatnio bylem przekonany do kupna kompresora DBX 266

po przeczytaniu forum mam watpliwosci miedzy Behringer MDX 2600, lub Behringer MDX 4600 tez nie wiem jakie sa roznice miedzy tymi dwoma oprocz tego ze 4600 jest dla 4 sciezek mono a 2600 dla 2. Prosze o wypowiedz osobe ktora miala kontakt z tymi urzadzeniami. Jeszcze dodam ze potrzebuje kompresor do muzyki techno. Czyli w tym momencie kompresja jest rowniez czescia pomyslu przy takiej muzyce.





Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.

Awatar użytkownika
dj_jon-x
Posty:64
Rejestracja:sobota 07 maja 2005, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: dj_jon-x » niedziela 26 cze 2005, 11:10

Behringer 2600 jest w porządku, nie miałem okazji używać go w roli typowo muzycznej, tylko jako procesora dynamiki na sumie, ale jest w porządku. 4600 to kompresor przeznaczony raczej do zapinania na poszczególne ślady, poszczególne wejścia. Wszystko zależy od tego, do czego stricte potrzebujesz kompresora - do grania live, do tworzenia w studio ? Jak rozwiniesz swoje pytanie szerzej na pewno więcej osób będzie w stanie ci odpowiedzieć.
everybody kombinerki

Awatar użytkownika
alius
Posty:364
Rejestracja:wtorek 30 mar 2004, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: alius » niedziela 26 cze 2005, 12:07

...Ostatnio bylem przekonany do kupna kompresora DBX 266

po przeczytaniu forum mam watpliwosci miedzy Behringer MDX 2600, lub Behringer MDX 4600 tez nie wiem jakie sa roznice miedzy tymi dwoma oprocz tego ze 4600 jest dla 4 sciezek mono a 2600 dla 2. Prosze o wypowiedz osobe ktora miala kontakt z tymi urzadzeniami. Jeszcze dodam ze potrzebuje kompresor do muzyki techno. Czyli w tym momencie kompresja jest rowniez czescia pomyslu przy takiej muzyce.





...

**********************

Witam!

Ja używam 2600 na scenie, podczas live-actów, dla dwóch miców. Sprawuje się świetnie. 4600 o ile pamiętam nie miał de-essera.

W jaki sposób chcesz używać tego kompa przy produkcji? Pytam, bo może są inne rozwiązania...

Pine
Posty:233
Rejestracja:czwartek 26 maja 2005, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: Pine » niedziela 26 cze 2005, 14:02

Kompresora bede uzywac tylko w domowym studio i potrzebuje kompresowac perkusje osobno na 2 trackach potem ja wpuszcze spowrotem do miksera a na sam koniec kompresowac delikatnie calosc ktora wychodzi z miksera. Jak wiecie w techno musi byc dobrze zrobiony BIT z bassem.

Nie wiem czy tym samym bedzie zakupienie 2 szt. kompresora 2600 czy jednej 4600 ?











Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.

Awatar użytkownika
alius
Posty:364
Rejestracja:wtorek 30 mar 2004, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: alius » niedziela 26 cze 2005, 14:33

Nie wiem czy tym samym bedzie zakupienie 2 szt. kompresora 2600 czy jednej 4600 ?

...

**********************

4600 da radę. Ale mam jeszcze jedno pytanie? Bębny grają z automatu perkusyjnego czy z kompa?

Awatar użytkownika
devil
Posty:849
Rejestracja:środa 05 mar 2003, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: devil » niedziela 26 cze 2005, 15:01

mam 2600 od 3 dni do lokalnego radia.

roznica jest taka jak mowil juz ktos, czyli 4600 nie ma de-esera.

skoro uzywaswz do bebnow to de-eser nie potrzebny, jezeli do wokalu to bardziej przyda sie 2600, no i 2600 ma troche lepsza regulacje (tak mi sie zdaje) gdyz w 4600 nie ma poprostu miejsca na taka ilosc gałek jak w 2600, ale tego tez nei jestem pewien, bys musial oblukac na zdjeciach



pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"

Pine
Posty:233
Rejestracja:czwartek 26 maja 2005, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: Pine » niedziela 26 cze 2005, 16:40

Dzieki za wypowiedz bebny beda z akai 2000xl tylko tego uzywam do produkcji. A jeszcze w ramach wyjasnienia dokladniej co to de-eser ?



Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.

Awatar użytkownika
alius
Posty:364
Rejestracja:wtorek 30 mar 2004, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: alius » niedziela 26 cze 2005, 17:01

To taki kompresor z włączonym układem sidechain, w którego tor wpięty jest korektor z podbitym kawałkiem pasma odpowiadającym za głoski syczące.



Więcej info tutaj.



BTW. Przy pomocy układu sidechain można uzyskać bardzo prosto ten charakterystyczny efekt pompowania przy pojawieniu się stopy. Wystarczy że jako side chain na gotowy miks wepniesz stopę. Taki myk



shouts!

Pine
Posty:233
Rejestracja:czwartek 26 maja 2005, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: Pine » niedziela 26 cze 2005, 17:16

Dlaczego pytales o bebny z kompa czy z automatu ?
Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.

Awatar użytkownika
alius
Posty:364
Rejestracja:wtorek 30 mar 2004, 00:00

Re: Behringer a DBX

Post autor: alius » niedziela 26 cze 2005, 17:23

Bo znam paru zapaleńców, którzy robią muzę na kompie i kupują świecące lampkami graty, by z powrotem zgrać to do kompa.

ODPOWIEDZ