...Mam pytanie jak zapiąć rejestrator analogowy np.Alessis czy Fostex VL2442 pod konsletę analogową np. Behringer MX9000, żeby mieć kontrolę za pomocą tłumików zarówno podczas nagrywania śladów jak i podczas miksu bez przepinania kabelków. Czy można wykorzystać do tego celu inserty ? **********************
Jezeli konsoleta nie ma 2x wiecej kanalow niz sciezek w rejetratorze to zeczywscie inserty sa najlepiszym miejscem. Wejscia rejestratora do SEND, wyjscia do RETURN i juz.
Oczywiscie zakladam ze to zawodowy rejestrator, to znaczy ze potrafi spiac wejscie z wyjsciem na stale, rozpinac je tylko podczas odtwarzania konkretnego sladu.
Wada - nie masz specjalnie wplywu na dzwiek przed rejestracja (tylko gain w preampie), co w przypadku analogowego rejestratora moze miec znaczenie.
Fachowo sie to robi tak:
1) sposob "separate channel"
- dzwiek wchodzi do kanalow, powiedzmy, od numerow 1-16, potem jest kierowany nie do sumy tylko do rejestratora. W tym miejscu mozesz jeszcze przed rejestracja dodac korekcje, wpiac kompresor w inserta itp. Przy mocno jednak kaprysnych analogowych tasmach ma to sens.
- powroty z rejestratora doprowadzasz do kanalow 17-32, na ktorych mixujesz sobie i muzykom odsluch.
2) sposob "inline"
znany z konsol SSL
w jednym "pasku" konsolety sa umieszczone de facto dwa kanaly, glowny (przed rejestratorem) i powrotny (po rejestratorze). Konsola taka ma wiec w kazdym pasku dwa zestawy korektorow, wysylek oraz... dwa fadery - zwykle glowny 10cm a powrotny 6cm (w SSLach mozna je zamienic przyciskiem i uzywac 10cm do mixu odsluchu)
Wygodne toto bo masz slad w jednym miejscu konsoli, bez szukania.
zdjecie SSLa inline - wyraznie widac te dwa fadery
TUTAJ na zdjeciu widac kolejny feature SSLa - taki "kalkulatorek" u gory kanalu, ktory kieruje wyjscie toru glownego (przed rejestratorem) na dowolnie wybrane sciezki rejestratora (jedna lub kilka)
[addsig]