E-MU 1820 (EiS 9/2004)
Do E-MU podchodzę trochę tak, jak chłopcy na boisku do 'fajnego' kolegi, który w piłkę gra jednak cokolwiek słabo i generalnie nierówno. Czyli z dozą sympatii, ale też brakiem zaufania i chęci współpracy. I słusznie, jak się okazuje.
Z E-MU zawsze był taki sam problem: niby przełomowe konstrukcje (np. chip 10k1 - serce sound(shit)blastera oraz APS), poteżne możliwości i niska cena, ale zawsze jakieś wpadki, chore rozwiązania konstruktorskie oraz niedomagania, które uniemożliwiały lub niepotrzebnie utrudniały pracę i właściwie wykluczały ten sprzęt z zastosowań pro.
Od paru dni bawię się nowymi produktami E-MU - 1820 i 1820m (szeroko opisanymi i wychwalonymi w EiS 9/2004) i niestety znów jest podobnie. W fazie 'gry wstepnej' gotów byłem już myśleć, że chłopaki (a może i dziewczyny) z E-MU przełamli złą passę. Cóż, niestety nie. Koncept aplikacji PatchMix DSP - panel, mixer zarządzający kartą - jest poważnie nieudany. Podczas pracy w tybie ASIO, fizyczne inputy karty nie są z definicji dostępne dla naszego programu (hosta). Aby były, trzeba tworzyć dziwne kanały typu send - AsioDirect Monitor (wow! e-mu-creative professional - jesteśmy w domu!), co z kolei wyłącza sygnał w głównego mixu. Mówiąc krótko, zanim zaczniesz działać musisz poświecić 10 min na klikanie pomiędzy twoim programem, a mixerem karty. Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy! Nie ma co marzyć również o pracy w dwóch programach (hostach) symultanicznie. Przeskoczenie z Cubase (ASIO) na SoundForge (korzystającego z driverów WDM) wymaga rekonfiguracji mixera (!) i kasowania routingu utworzonego dla ASIO. W przeciwnym bowiem razie, nie będziemy w stanie nic w SoundForge'u nagrać.
Nie przeczę, że karta brzmi dobrze, bo brzmi. Rozumiem też napięcie E-MU na stworzenie uniwersalnego, w pełni konfigurowalnego środowiska. Niestety, nie bardzo się to udało. Widziałem już w życiu parę rozwiązań dla tego typu kart i to, zastosowane w E-MU 1820 jest niedobre, nadmiernie skomplikowane i mało przyjazne użytkownikowi. Czy ten produkt naprawdę zasługuje na 'nasz typ'?
Z E-MU zawsze był taki sam problem: niby przełomowe konstrukcje (np. chip 10k1 - serce sound(shit)blastera oraz APS), poteżne możliwości i niska cena, ale zawsze jakieś wpadki, chore rozwiązania konstruktorskie oraz niedomagania, które uniemożliwiały lub niepotrzebnie utrudniały pracę i właściwie wykluczały ten sprzęt z zastosowań pro.
Od paru dni bawię się nowymi produktami E-MU - 1820 i 1820m (szeroko opisanymi i wychwalonymi w EiS 9/2004) i niestety znów jest podobnie. W fazie 'gry wstepnej' gotów byłem już myśleć, że chłopaki (a może i dziewczyny) z E-MU przełamli złą passę. Cóż, niestety nie. Koncept aplikacji PatchMix DSP - panel, mixer zarządzający kartą - jest poważnie nieudany. Podczas pracy w tybie ASIO, fizyczne inputy karty nie są z definicji dostępne dla naszego programu (hosta). Aby były, trzeba tworzyć dziwne kanały typu send - AsioDirect Monitor (wow! e-mu-creative professional - jesteśmy w domu!), co z kolei wyłącza sygnał w głównego mixu. Mówiąc krótko, zanim zaczniesz działać musisz poświecić 10 min na klikanie pomiędzy twoim programem, a mixerem karty. Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy! Nie ma co marzyć również o pracy w dwóch programach (hostach) symultanicznie. Przeskoczenie z Cubase (ASIO) na SoundForge (korzystającego z driverów WDM) wymaga rekonfiguracji mixera (!) i kasowania routingu utworzonego dla ASIO. W przeciwnym bowiem razie, nie będziemy w stanie nic w SoundForge'u nagrać.
Nie przeczę, że karta brzmi dobrze, bo brzmi. Rozumiem też napięcie E-MU na stworzenie uniwersalnego, w pełni konfigurowalnego środowiska. Niestety, nie bardzo się to udało. Widziałem już w życiu parę rozwiązań dla tego typu kart i to, zastosowane w E-MU 1820 jest niedobre, nadmiernie skomplikowane i mało przyjazne użytkownikowi. Czy ten produkt naprawdę zasługuje na 'nasz typ'?
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
. Koncept aplikacji PatchMix DSP - panel, mixer zarządzający kartą - jest poważnie nieudany. Podczas pracy w tybie ASIO, fizyczne inputy karty nie są z definicji dostępne dla naszego programu (hosta). Aby były, trzeba tworzyć dziwne kanały typu send - AsioDirect Monitor (wow! e-mu-creative professional - jesteśmy w domu!), co z kolei wyłącza sygnał w głównego mixu.
Nieprawda - wystarczy zwykly "send" ktory nie rozcina sygnalu. Direct monitor to - jak sama nazwa mowi - feature z AISO 2 ktore wlasnie pozwala na rozciecie toru sygnalu przez program zarzadzajacy (np. Cubase)
Mówiąc krótko, zanim zaczniesz działać musisz poświecić 10 min na klikanie pomiędzy twoim programem, a mixerem karty.
Zgadza sie, ale to cena niezwyklej elastycznosci konfiguracji. Mozesz skonfigurowac dokladnie jak chcesz. Karta jest "pro" wiec chyba dla ludzi ktorzy sie znaja i chca poswiecic pare chwil na konfiguracje?
Zawsze mozesz uzyc presetu.
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
J.w. totalna nieprawda. Mozna monitorowac dowolne przez wewnetrzny mixer, ewentualnie korzystac z insertow typu DirectMonitor i dodatkowo kontrolowac ten odsluch (wlaczenie, wylaczenie i glosnosc) bezposrednio z poziomu mixera Cubase
Nie ma co marzyć również o pracy w dwóch programach (hostach) symultanicznie.
To niestety prawda, nie ma Multihost-AISO. Nie mozna tez zainstalowac kilku kart w jednosczesnie
Przeskoczenie z Cubase (ASIO) na SoundForge (korzystającego z driverów WDM) wymaga rekonfiguracji mixera (!) i kasowania routingu utworzonego dla ASIO. W przeciwnym bowiem razie, nie będziemy w stanie nic w SoundForge'u nagrać.
Nieprawda, wystarczy w kanal wejscia z ktore chesz nagrywac wstawic dwa sendy - jeden do AISO drugi do WDM. Dodatkowo mozesz np. mixowac z kilku wejsc na jednego AUXa i dopiero z tego AUXa puscic w WDMa. Pokaz mi inna karte ktora potrafi to zrobic rowne elastycznie!
[addsig]
Nieprawda - wystarczy zwykly "send" ktory nie rozcina sygnalu. Direct monitor to - jak sama nazwa mowi - feature z AISO 2 ktore wlasnie pozwala na rozciecie toru sygnalu przez program zarzadzajacy (np. Cubase)
Mówiąc krótko, zanim zaczniesz działać musisz poświecić 10 min na klikanie pomiędzy twoim programem, a mixerem karty.
Zgadza sie, ale to cena niezwyklej elastycznosci konfiguracji. Mozesz skonfigurowac dokladnie jak chcesz. Karta jest "pro" wiec chyba dla ludzi ktorzy sie znaja i chca poswiecic pare chwil na konfiguracje?
Zawsze mozesz uzyc presetu.
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
J.w. totalna nieprawda. Mozna monitorowac dowolne przez wewnetrzny mixer, ewentualnie korzystac z insertow typu DirectMonitor i dodatkowo kontrolowac ten odsluch (wlaczenie, wylaczenie i glosnosc) bezposrednio z poziomu mixera Cubase
Nie ma co marzyć również o pracy w dwóch programach (hostach) symultanicznie.
To niestety prawda, nie ma Multihost-AISO. Nie mozna tez zainstalowac kilku kart w jednosczesnie
Przeskoczenie z Cubase (ASIO) na SoundForge (korzystającego z driverów WDM) wymaga rekonfiguracji mixera (!) i kasowania routingu utworzonego dla ASIO. W przeciwnym bowiem razie, nie będziemy w stanie nic w SoundForge'u nagrać.
Nieprawda, wystarczy w kanal wejscia z ktore chesz nagrywac wstawic dwa sendy - jeden do AISO drugi do WDM. Dodatkowo mozesz np. mixowac z kilku wejsc na jednego AUXa i dopiero z tego AUXa puscic w WDMa. Pokaz mi inna karte ktora potrafi to zrobic rowne elastycznie!
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
... Dodatkowo mozesz np. mixowac z kilku wejsc na jednego AUXa i dopiero z tego AUXa puscic w WDMa. Pokaz mi inna karte ktora potrafi to zrobic rowne elastycznie!
**********************
Oczywiście karty Creamware i środowisko Scope.
Moim zdaniem to jedyne karty, które wyróżniają się swoimi możliwościami w zakresie miksowania i krosowania sygnałów w systemie i zdaje się długo pozostaną niedoścignione w tym temacie.
**********************
Oczywiście karty Creamware i środowisko Scope.
Moim zdaniem to jedyne karty, które wyróżniają się swoimi możliwościami w zakresie miksowania i krosowania sygnałów w systemie i zdaje się długo pozostaną niedoścignione w tym temacie.
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
Brawo Mr Szkudlik.
Amatorkę trzeba karać kompetencją !!!
Tak troche obok;
dlaczego w mediach brak młodych dynamicznych i kompetentnych ludzi.
Pokazuje sie wyłącznie reprezentantów młodego pokolenia mających problem np. Jak tańczyć HIP-HOP, albo Randka w ciemno, Jak jeździć na wrotkach.
Powstaje wrażenie , że to pokolenie debili i właśnie tacy mają być wzorami dla reszty.
O co chodzi ?
Amatorkę trzeba karać kompetencją !!!
Tak troche obok;
dlaczego w mediach brak młodych dynamicznych i kompetentnych ludzi.
Pokazuje sie wyłącznie reprezentantów młodego pokolenia mających problem np. Jak tańczyć HIP-HOP, albo Randka w ciemno, Jak jeździć na wrotkach.
Powstaje wrażenie , że to pokolenie debili i właśnie tacy mają być wzorami dla reszty.
O co chodzi ?

Były Band Leader, obecnie biurokrata. Hobby: home recording
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
A może masz info gdzie kupić "Beat Shop Two" ?
Oczywiście poza Azją i USA.
Zagadnięty Herman ( Crfeative Polska - po konferencji w Dublinie )
obiecał szybko coś w sprawie zrobić.
Jest już miesiąc po rozmowie i nic !
Oczywiście poza Azją i USA.
Zagadnięty Herman ( Crfeative Polska - po konferencji w Dublinie )
obiecał szybko coś w sprawie zrobić.
Jest już miesiąc po rozmowie i nic !
Były Band Leader, obecnie biurokrata. Hobby: home recording
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
Koncept aplikacji PatchMix DSP - panel, mixer zarządzający kartą - jest poważnie nieudany. Podczas pracy w tybie ASIO, fizyczne inputy karty nie są z definicji dostępne dla naszego programu (hosta). Aby były, trzeba tworzyć dziwne kanały typu send - AsioDirect Monitor (wow! e-mu-creative professional - jesteśmy w domu!), co z kolei wyłącza sygnał w głównego mixu. Mówiąc krótko, zanim zaczniesz działać musisz poświecić 10 min na klikanie pomiędzy twoim programem, a mixerem karty.
********************************
...moim zdaniem jest udany; trzeba tylko podejsc do niego jak do kopii zewnetrznego mixera; i dokladnie tak musisz z nim pracowac; jesli kupisz nowy mixer nie przesle ci sygnalow zanim nie podepniesz kabli; jesli raz podepniesz kable to zostaja one dokladnie w tej samej konfiguracji jak w poprzednij sesji; jesli chcesz ja zmienic - zmieniasz (to wlasnie te 5-10 min);
I w zadnym wypadku nie tracisz sygnalu w glownym mixie!
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
************************************************
...nie rozumiem skad takie bzdury; oczywiscie ze monitorujesz sprzetowo jak ci sie podoba - najlepiej przez wyjscie sluchawkowe
Widziałem już w życiu parę rozwiązań dla tego typu kart i to, zastosowane w E-MU 1820 jest niedobre, nadmiernie skomplikowane i mało przyjazne użytkownikowi.
******************************
...jesli 'bawiles sie' z karta pare dni to rozumiem Twoje rozterki wewnetrzne - ale to troche za malo; jesli chodzi ci o 'przyjaznosc dla uzytkownika' spotakana w kartach multimedialnych - gdzie nic nie trzeba ani nie da sie ustawic/skonfigurowac to E-MU taka karta nie jest;
I moze dlatego dostala przydomek 'Professional'...
pozdrawiam
ovca
********************************
...moim zdaniem jest udany; trzeba tylko podejsc do niego jak do kopii zewnetrznego mixera; i dokladnie tak musisz z nim pracowac; jesli kupisz nowy mixer nie przesle ci sygnalow zanim nie podepniesz kabli; jesli raz podepniesz kable to zostaja one dokladnie w tej samej konfiguracji jak w poprzednij sesji; jesli chcesz ja zmienic - zmieniasz (to wlasnie te 5-10 min);
I w zadnym wypadku nie tracisz sygnalu w glownym mixie!
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
************************************************
...nie rozumiem skad takie bzdury; oczywiscie ze monitorujesz sprzetowo jak ci sie podoba - najlepiej przez wyjscie sluchawkowe

Widziałem już w życiu parę rozwiązań dla tego typu kart i to, zastosowane w E-MU 1820 jest niedobre, nadmiernie skomplikowane i mało przyjazne użytkownikowi.
******************************
...jesli 'bawiles sie' z karta pare dni to rozumiem Twoje rozterki wewnetrzne - ale to troche za malo; jesli chodzi ci o 'przyjaznosc dla uzytkownika' spotakana w kartach multimedialnych - gdzie nic nie trzeba ani nie da sie ustawic/skonfigurowac to E-MU taka karta nie jest;
I moze dlatego dostala przydomek 'Professional'...

pozdrawiam
ovca
Jestem muzykiem; gram na skrzypcach el., klawiszach, gitarze... zapraszam na moja strone: www.ovca.republika.pl oraz strone zespolu BORDERLINE: www.borderline.art.pl !!!
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
dzięki za Wasze opinie, szanowni adwersarze i 'polemikanci'
(może z wyjątkiem Janunia, który zbyt emocjonalnie chyba jedzie, a przy okazji jakieś swoje deale ubija...)
do poszczegolnych Waszych uwag spróbuje ustosunkować się, na tyle, na ile czas mi pozwoli. co do głównego wątku jednak, pozostaję przy swoim: 'pro' musi nie oznaczać nadmiernych i niepotrzebnych kompikacji. czym prościej można rozwiązać dane zadanie, tym lepiej.
porównajcie rozwiązania emu do choćby m-audio firewire 410 (mimo kilku różnic, to sprzęt o podobnym zasiegu). tamten mikser oferuje sporo możliwości a jednocześnie jest intuicyjny i logiczny. nie trzeba spędzać godzin studjując strukturę, można na nim sprawnie i szybko działać. i o to chodzi.
nie jestem sprzętowym maniakiem, więc nie chcę się z Wami licytować, która firma/platforma jest lepsza lub gorsza. wyrażam jedynie własną opinię, bo do tego m.in. służy to forum.
pzdr tymczasem.

(może z wyjątkiem Janunia, który zbyt emocjonalnie chyba jedzie, a przy okazji jakieś swoje deale ubija...)
do poszczegolnych Waszych uwag spróbuje ustosunkować się, na tyle, na ile czas mi pozwoli. co do głównego wątku jednak, pozostaję przy swoim: 'pro' musi nie oznaczać nadmiernych i niepotrzebnych kompikacji. czym prościej można rozwiązać dane zadanie, tym lepiej.
porównajcie rozwiązania emu do choćby m-audio firewire 410 (mimo kilku różnic, to sprzęt o podobnym zasiegu). tamten mikser oferuje sporo możliwości a jednocześnie jest intuicyjny i logiczny. nie trzeba spędzać godzin studjując strukturę, można na nim sprawnie i szybko działać. i o to chodzi.
nie jestem sprzętowym maniakiem, więc nie chcę się z Wami licytować, która firma/platforma jest lepsza lub gorsza. wyrażam jedynie własną opinię, bo do tego m.in. służy to forum.
pzdr tymczasem.
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
nie jestem sprzętowym maniakiem, więc nie chcę się z Wami licytować, która firma/platforma jest lepsza lub gorsza. wyrażam jedynie własną opinię, bo do tego m.in. służy to forum.
**********************
...oczywiscie ze od tego jest forum i wiele osob wypowiada sie tu wyrazajac swoje opinie - Ty jednak oprocz swojej opini rzuciles stek bzdur zapominajac, ze zagladaja tu tez ludzie pragnacy zasiegnac zdania 'fachowcow' m.in. na temat sprzetu - i tu wprowadzasz ich w blad (co mi sie osobiscie nie podoba)
Napisales te informacje w taki sposob, jakbys testowal ten sprzet juz przynajmniej 1000 razy zamiast napisac, ze masz takie problemy ze sprzetem lub nie potrafisz tego zrobic... (bo taka jest prawda);
a tak poza tym to mozesz pisac co ci sie podoba...
pozdrawiam
ovca
**********************
...oczywiscie ze od tego jest forum i wiele osob wypowiada sie tu wyrazajac swoje opinie - Ty jednak oprocz swojej opini rzuciles stek bzdur zapominajac, ze zagladaja tu tez ludzie pragnacy zasiegnac zdania 'fachowcow' m.in. na temat sprzetu - i tu wprowadzasz ich w blad (co mi sie osobiscie nie podoba)
Napisales te informacje w taki sposob, jakbys testowal ten sprzet juz przynajmniej 1000 razy zamiast napisac, ze masz takie problemy ze sprzetem lub nie potrafisz tego zrobic... (bo taka jest prawda);
a tak poza tym to mozesz pisac co ci sie podoba...
pozdrawiam
ovca
Jestem muzykiem; gram na skrzypcach el., klawiszach, gitarze... zapraszam na moja strone: www.ovca.republika.pl oraz strone zespolu BORDERLINE: www.borderline.art.pl !!!
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
Podtrzymuję wszystko, co napisałem o EMU 1820m. Tak karta jest beznadziejna, koncepcyjnie spieprzona, a szkoda bo niewiele zabrakło by była naprawdę wartościowym urządzeniem. Mówię to z pełną odpowiedzialnością.
A oto szczegóły i odpowiedzi na bzdury, które parę osób raczyło powypisywać powyżej.
Koncept aplikacji PatchMix DSP - panel, mixer zarządzający kartą - jest poważnie nieudany. Podczas pracy w tybie ASIO, fizyczne inputy karty nie są z definicji dostępne dla naszego programu (hosta). Aby były, trzeba tworzyć dziwne kanały typu send - AsioDirect Monitor (wow! e-mu-creative professional - jesteśmy w domu!), co z kolei wyłącza sygnał w głównego mixu.
Nieprawda - wystarczy zwykly "send" ktory nie rozcina sygnalu. Direct monitor to - jak sama nazwa mowi - feature z AISO 2 ktore wlasnie pozwala na rozciecie toru sygnalu przez program zarzadzajacy (np. Cubase)
Prawda. Zwykły send nie wystarczy. Na zwykłym sendzie twoj host (np. Cubase) nie widzi wejść karty. Owszem, możesz zarejestrować sygnał z mic czy line, ale łącznie z całym miksem (!). Powodzenia
)
Dlatego potrzebny jest ASIO direct monitor.
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
J.w. totalna nieprawda. Mozna monitorowac dowolne przez wewnetrzny mixer, ewentualnie korzystac z insertow typu DirectMonitor i dodatkowo kontrolowac ten odsluch (wlaczenie, wylaczenie i glosnosc) bezposrednio z poziomu mixera Cubase
Niesetety prawda, kolego. To ty wypisujesz bzdury. Nie można dowolnie monitorować przez wew. mixer bo ASIO direct monitor odcina sygnał z głównego miksu! A to oznacza konieczność monitorowania przez hosta, czyli z latencją, mniejszą badź wiekszą ale zawsze.
Przeskoczenie z Cubase (ASIO) na SoundForge (korzystającego z driverów WDM) wymaga rekonfiguracji mixera (!) i kasowania routingu utworzonego dla ASIO. W przeciwnym bowiem razie, nie będziemy w stanie nic w SoundForge'u nagrać.
Nieprawda, wystarczy w kanal wejscia z ktore chesz nagrywac wstawic dwa sendy - jeden do AISO drugi do WDM. Dodatkowo mozesz np. mixowac z kilku wejsc na jednego AUXa i dopiero z tego AUXa puscic w WDMa. Pokaz mi inna karte ktora potrafi to zrobic rowne elastycznie!
Pomyśl chwilę i spróbuj zrobić to o czym piszesz. Po pierwsze masz do dyspozycji tylko jeden WDM a wejsć karty masz kilka, po drugie Direct Monitor blokuje kanał i drugi send nie dostarcza sygnału!
Jest tak jak mówię, musisz rekonfigurować mixer.
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
...nie rozumiem skad takie bzdury; oczywiscie ze monitorujesz sprzetowo jak ci sie podoba - najlepiej przez wyjscie sluchawkowe
Otórz nie monitorujesz sprzętowo, chyba nie wiesz co to znaczy monitoring sprzętowy. Gdy wejście ma zapiety Direct Monitor (co jest konieczne by host go widział) możesz monitorować tylko przez ASIO.
...oczywiscie ze od tego jest forum i wiele osob wypowiada sie tu wyrazajac swoje opinie - Ty jednak oprocz swojej opini rzuciles stek bzdur zapominajac, ze zagladaja tu tez ludzie pragnacy zasiegnac zdania 'fachowcow' m.in. na temat sprzetu - i tu wprowadzasz ich w blad (co mi sie osobiscie nie podoba)
Jeżeli po tym co napisałeś dalej uważasz się za fachowca rzetelnie informującego masy, to gratulacje.
Zgadza sie, ale to cena niezwyklej elastycznosci konfiguracji. Mozesz skonfigurowac dokladnie jak chcesz. Karta jest "pro" wiec chyba dla ludzi ktorzy sie znaja i chca poswiecic pare chwil na konfiguracje?
To jest typowo polskie podejście. Niestety, twoje rozumienie 'pro' ogranicza się do formuły: czym bardziej skomplikowane i zagmatwane, tym bardziej 'pro'. Powodzenia (i wielu upojnych wieczorów z konfigurowaniem emu)!
A tak na marginesie: takie myślenie wiele wyjaśnia. również to, dlaczego w Polsce powstaje tak dużo 'dobrej i odkrywczej' muzyki, dlaczego jesteśmy liderami i twórcami trendów...
A oto szczegóły i odpowiedzi na bzdury, które parę osób raczyło powypisywać powyżej.
Koncept aplikacji PatchMix DSP - panel, mixer zarządzający kartą - jest poważnie nieudany. Podczas pracy w tybie ASIO, fizyczne inputy karty nie są z definicji dostępne dla naszego programu (hosta). Aby były, trzeba tworzyć dziwne kanały typu send - AsioDirect Monitor (wow! e-mu-creative professional - jesteśmy w domu!), co z kolei wyłącza sygnał w głównego mixu.
Nieprawda - wystarczy zwykly "send" ktory nie rozcina sygnalu. Direct monitor to - jak sama nazwa mowi - feature z AISO 2 ktore wlasnie pozwala na rozciecie toru sygnalu przez program zarzadzajacy (np. Cubase)
Prawda. Zwykły send nie wystarczy. Na zwykłym sendzie twoj host (np. Cubase) nie widzi wejść karty. Owszem, możesz zarejestrować sygnał z mic czy line, ale łącznie z całym miksem (!). Powodzenia

Dlatego potrzebny jest ASIO direct monitor.
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
J.w. totalna nieprawda. Mozna monitorowac dowolne przez wewnetrzny mixer, ewentualnie korzystac z insertow typu DirectMonitor i dodatkowo kontrolowac ten odsluch (wlaczenie, wylaczenie i glosnosc) bezposrednio z poziomu mixera Cubase
Niesetety prawda, kolego. To ty wypisujesz bzdury. Nie można dowolnie monitorować przez wew. mixer bo ASIO direct monitor odcina sygnał z głównego miksu! A to oznacza konieczność monitorowania przez hosta, czyli z latencją, mniejszą badź wiekszą ale zawsze.
Przeskoczenie z Cubase (ASIO) na SoundForge (korzystającego z driverów WDM) wymaga rekonfiguracji mixera (!) i kasowania routingu utworzonego dla ASIO. W przeciwnym bowiem razie, nie będziemy w stanie nic w SoundForge'u nagrać.
Nieprawda, wystarczy w kanal wejscia z ktore chesz nagrywac wstawic dwa sendy - jeden do AISO drugi do WDM. Dodatkowo mozesz np. mixowac z kilku wejsc na jednego AUXa i dopiero z tego AUXa puscic w WDMa. Pokaz mi inna karte ktora potrafi to zrobic rowne elastycznie!
Pomyśl chwilę i spróbuj zrobić to o czym piszesz. Po pierwsze masz do dyspozycji tylko jeden WDM a wejsć karty masz kilka, po drugie Direct Monitor blokuje kanał i drugi send nie dostarcza sygnału!
Jest tak jak mówię, musisz rekonfigurować mixer.
Gdy nagrywasz voc musisz monitorować via ASIO aby vokalista się słyszał, monitoring sprzętowy nie jest w ogóle możliwy!
...nie rozumiem skad takie bzdury; oczywiscie ze monitorujesz sprzetowo jak ci sie podoba - najlepiej przez wyjscie sluchawkowe
Otórz nie monitorujesz sprzętowo, chyba nie wiesz co to znaczy monitoring sprzętowy. Gdy wejście ma zapiety Direct Monitor (co jest konieczne by host go widział) możesz monitorować tylko przez ASIO.
...oczywiscie ze od tego jest forum i wiele osob wypowiada sie tu wyrazajac swoje opinie - Ty jednak oprocz swojej opini rzuciles stek bzdur zapominajac, ze zagladaja tu tez ludzie pragnacy zasiegnac zdania 'fachowcow' m.in. na temat sprzetu - i tu wprowadzasz ich w blad (co mi sie osobiscie nie podoba)
Jeżeli po tym co napisałeś dalej uważasz się za fachowca rzetelnie informującego masy, to gratulacje.
Zgadza sie, ale to cena niezwyklej elastycznosci konfiguracji. Mozesz skonfigurowac dokladnie jak chcesz. Karta jest "pro" wiec chyba dla ludzi ktorzy sie znaja i chca poswiecic pare chwil na konfiguracje?
To jest typowo polskie podejście. Niestety, twoje rozumienie 'pro' ogranicza się do formuły: czym bardziej skomplikowane i zagmatwane, tym bardziej 'pro'. Powodzenia (i wielu upojnych wieczorów z konfigurowaniem emu)!
A tak na marginesie: takie myślenie wiele wyjaśnia. również to, dlaczego w Polsce powstaje tak dużo 'dobrej i odkrywczej' muzyki, dlaczego jesteśmy liderami i twórcami trendów...
Re: E-MU 1820 (EiS 9/2004)
...Podtrzymuję wszystko, co napisałem o EMU 1820m. Tak karta jest beznadziejna, koncepcyjnie spieprzona, a szkoda bo niewiele zabrakło by była naprawdę wartościowym urządzeniem. Mówię to z pełną odpowiedzialnością.
To, co napisałeś niestety tylko potwierdza moją opinię o Creative. Po doświadczeniach z SB Live Platinium kilka dobrych lat temu, poprzysiągłem sobie, że nigdy nie kupię nic wydającego dźwięk a pochodzącego z tej firmy. I tak czekałem, kiedy wreszcie ktoś opisze wady nowego, cudownego i profesjonalnego sytemu EMU 1820
Jak już przestali ustawiać na sztywno 48 kHz, to spaprali co innego.
Mówiąc ogólnie, Creative wyssał i zniszczył markę i renomę Ensoniq a teraz zabrał się za E-Mu. A pamiętam deklaracje o niezależności, jaką miał się cieszyć ten dział pod skrzydłami Creative....
Właśnie likwidują cześć sprzętową oferty E-Mu, wyprzedają moduły Proteus i MP, karty rozszerzeń. Kolejna firma legenda znika z rynku.
Creative robi doskonałe myszki i klawiatury. Sam mam Prodikeys DM, super sprawa. Ale Creative Professional to na razie jest jedno wielkie chciejstwo, niestety...
Pozdrawiam,
Maciej R.
To, co napisałeś niestety tylko potwierdza moją opinię o Creative. Po doświadczeniach z SB Live Platinium kilka dobrych lat temu, poprzysiągłem sobie, że nigdy nie kupię nic wydającego dźwięk a pochodzącego z tej firmy. I tak czekałem, kiedy wreszcie ktoś opisze wady nowego, cudownego i profesjonalnego sytemu EMU 1820

Jak już przestali ustawiać na sztywno 48 kHz, to spaprali co innego.
Mówiąc ogólnie, Creative wyssał i zniszczył markę i renomę Ensoniq a teraz zabrał się za E-Mu. A pamiętam deklaracje o niezależności, jaką miał się cieszyć ten dział pod skrzydłami Creative....

Właśnie likwidują cześć sprzętową oferty E-Mu, wyprzedają moduły Proteus i MP, karty rozszerzeń. Kolejna firma legenda znika z rynku.
Creative robi doskonałe myszki i klawiatury. Sam mam Prodikeys DM, super sprawa. Ale Creative Professional to na razie jest jedno wielkie chciejstwo, niestety...
Pozdrawiam,
Maciej R.