Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Wiecie może który wzmacniacz będzie lepszy jeśli chodzi o szumy i ogólną jakość rejestracji? Chodzi o podłączenie pojemnościówki "mocno-średniej" klasy. Przepuszczać sygnał przez Soundcrafta i wpinać się liniowo do karty czy bezpośrednio pod wejście z +48 na karcie?
:)
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Na karcie na pewno lepszy jest nawet od zewnętrznych praampow
jednokanałowych w klasie do 1000zl to daj sobie spokoj bo szkoda gotówki .
...Wiecie może który wzmacniacz będzie lepszy jeśli chodzi o szumy i ogólną jakość rejestracji? Chodzi o podłączenie pojemnościówki "mocno-średniej" klasy. Przepuszczać sygnał przez Soundcrafta i wpinać się liniowo do karty czy bezpośrednio pod wejście z +48 na karcie?...
jednokanałowych w klasie do 1000zl to daj sobie spokoj bo szkoda gotówki .
...Wiecie może który wzmacniacz będzie lepszy jeśli chodzi o szumy i ogólną jakość rejestracji? Chodzi o podłączenie pojemnościówki "mocno-średniej" klasy. Przepuszczać sygnał przez Soundcrafta i wpinać się liniowo do karty czy bezpośrednio pod wejście z +48 na karcie?...
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Maya44 ma przetworniki AKM te same które stosuje firma Yamaha w swoich urządzeniach rejestrujących oraz RME , wiec ja bym się nie bawil w zewnętrzne preampy chyba ze w cenie od 2000zl wzwyż wtedy zauważysz poprawe jakości a jak nie masz kasy to ten preamp spokojnie ci wystarczy bez szumow mixerow .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Samo podpiecie pojemnosciowki nic nie da musisz pluginami nasycenia tasmy wzbogacić ten wokal jakos żeby to ladnie brzmiało w mixie . Na rynku są takie np. softube , i wiele innych , wystarczy poszukać na sieci nawet dużo darmowych jest .
...Wiecie może który wzmacniacz będzie lepszy jeśli chodzi o szumy i ogólną jakość rejestracji? Chodzi o podłączenie pojemnościówki "mocno-średniej" klasy. Przepuszczać sygnał przez Soundcrafta i wpinać się liniowo do karty czy bezpośrednio pod wejście z +48 na karcie?...
...Wiecie może który wzmacniacz będzie lepszy jeśli chodzi o szumy i ogólną jakość rejestracji? Chodzi o podłączenie pojemnościówki "mocno-średniej" klasy. Przepuszczać sygnał przez Soundcrafta i wpinać się liniowo do karty czy bezpośrednio pod wejście z +48 na karcie?...
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
ponadto jeszcze powinieneś na sumie po podaniu efektow typu plugin nasycenia tasmy , reverb wzbogacić ten wokal na sumie od sciezki vocalu to bym zapial akai quad comp(resor) .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Caly czas mówimy o amatorskich nagraniach , bo nie da się wokalu na pojemnosciowce zarejestrować bez profesjonalnych warunków akustycznych typu profesjonalnie zaprojektowana i wygluszona kabina akustyczna opomiarowana , to wciąż sa warunki amatorskie czyli home studio a nie studio w studio się nie stosuje stockowych preampow z interfejsow audio typu ESI czy RME bo to jest ta sama klasa , tylko zewnętrzne , i one maja na tyle czysta charakterystykę żeby ci nagraly szelest twoich spodni , wiec nonsensem jest wlazenie w taki sprzet jak nie masz profesjonalnych warunków akustycznych bo kazda nawet najprostrza obrobka profesjonalnego realizatora pokaze gdzie i w jakich warunkach nagrywales ten material tego się nie da przeskoczyć zadnymi mixerami . Studio to studio i kupe kasy trzeba wlozyc w same pomieszczenia i warunki nagrywania wygłuszenia pomiary a home studio to home studio czyli domowe warunki amatorskie który dobry realizator dzwieku zawsze pozna w materiale gdzie było nagranie robione bo wystarczy ze ci podniesie wokal odpowiednia ilość decybeli na porządnych odsłuchach i będzie chciał to cudo obrobić na porządnych komercyjnych pluginach czego się nie da zrobić bez nieodzownych wzbogacen sygnalu które w takich warunkach domowych powstają .
...Wiecie może który wzmacniacz będzie lepszy jeśli chodzi o szumy i ogólną jakość rejestracji? Chodzi o podłączenie pojemnościówki "mocno-średniej" klasy. Przepuszczać sygnał przez Soundcrafta i wpinać się liniowo do karty czy bezpośrednio pod wejście z +48 na karcie?...
...Wiecie może który wzmacniacz będzie lepszy jeśli chodzi o szumy i ogólną jakość rejestracji? Chodzi o podłączenie pojemnościówki "mocno-średniej" klasy. Przepuszczać sygnał przez Soundcrafta i wpinać się liniowo do karty czy bezpośrednio pod wejście z +48 na karcie?...
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Kwestia jest taka ze pojemnosciowki każdy może dzisiaj kupic , bo sa coraz tansze co nie znaczy ze to się przekłada na czysta jakość nagrania bo do pojemnosciowki jeszcze jest wymagana wręcz profesjonalnie wytlumiona kabina , nie mylic z wytłoczkami z jajek bo tego typu materiałów się nie stosuje w profesjonalnych studiach za które się placi często po 160zl za godzine tylko to sa koszty takie ze jakbys zobaczyl ile kosztuje roboty przygotowanie takiego pomieszczenia ile materiałów idzie na wytłumienia i inne gadżety to jakbys wszedł ze swoja pojemnosciowka to bys zauwazyl roznice nawet w jakości 24bit na tak badziewnym prampie stockowym jakim jest maya44 firmy ESI bo nagranie byłoby czyste wtedy a dyskusja o częstotliwościach takich czy innych które są mile powoduje komfortowa obrobke nawet tego co dostanie realizator z takiego preampu w czystym odsluchowo pomieszczeniu tak samo jak w odpowiednio sterylnie czystych warunkach rejestracji .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Szumy powstają z otoczenia w twoim przypadku a nie z preampu , ja już to kiedyś przerabiałem bo w domu chciałem nagrac plyte i wyslalem material do obrobki do studia profesjonalnego i ktoś mi wytlumaczyl w czym jest rzecz ze tych warunków studyjnych nie da się domowo w żaden sposób przeskoczyć ponieważ w nagraniu po podniesieniu poziomu do dalszej profesjonalnej obrobki te zaklucenia zawsze wychodzą na swiatlo dzienne bez względu czy to jest extra preamp za 2000 czy 3000zl joemeek czy zwykly stockowy preamp na karcie maya44 to pewnych rzeczy nie przeskoczysz domowa pokojowa technologia audio ;- )
Mi ktoś udowodnil to na przykładzie takim ze wszedłem ze swoim sprzętem do studia i ktoś na tym mnie nagral i mi pokazal i udowodnil ze w takich warunkach nagrania i odsłuchu tez można zrobić dobry material , coprawda nie będzie on tak dobry jak ten na lepszym sprzęcie ale będzie akceptowalny dla profesjonalnego środowiska jakby ktoś miał oceniac poziom nagrania to by się nie przyczepil już do jakości tylko do kwestii gustu brzmienia .
Mi ktoś udowodnil to na przykładzie takim ze wszedłem ze swoim sprzętem do studia i ktoś na tym mnie nagral i mi pokazal i udowodnil ze w takich warunkach nagrania i odsłuchu tez można zrobić dobry material , coprawda nie będzie on tak dobry jak ten na lepszym sprzęcie ale będzie akceptowalny dla profesjonalnego środowiska jakby ktoś miał oceniac poziom nagrania to by się nie przyczepil już do jakości tylko do kwestii gustu brzmienia .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
Jak już jesteśmy przy studio to w studio sama instalacja elektryczna więcej jest warta niż ten twój caly sprzet muzyczny do rejestracji , ponieważ nie może ona wnosic zadnych zaklucen w czasie nagrania do systemu preampow i całej reszty i metr kabla kosztuje od 24zl wzwyż trzeba jeszcze wziazc dobrego elektryka który się na tym zna i poradzi jak to zrealizować .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo
Re: Phantom w ESI Maya 44 PCI vs Soundcraft Compact 4?
procz zaklucen akustycznych w studio bywaja jeszcze zaklucenia elektryczne przy zasilaniu preampow i urzadzen rejestrujących i te się likwiduje przez wzięcie fachowca elektryka od instalacji plus kable o wartości 24zl co najmniej za metr .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo