przenośny rejestrator audio (MR2)

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
adn_01
Posty:187
Rejestracja:czwartek 07 gru 2006, 00:00
przenośny rejestrator audio (MR2)

Post autor: adn_01 » środa 14 lis 2012, 18:15

dzień dobry wszystkim,


chociaż wśród wielu wpisów na forach internetowych wielokrotnie pojawia się pytanie dotyczące wyboru rejestratora dźwięku, to jednak modele które się pojawiają i wśród których obraca się dyskusja zwykle są nieliczne.


chciałbym poznać Waszą opinię dotyczącą rejestratora Korga MR2. to rejestrator jednobitowy, więc teoretycznie oferujący obecnie najwyższą obecnie dostępną jakość nagrań.


potrebuję go do rejestrowania tła dźwiękowego do późniejszego ewerntualnego wykorzystania w kompozycjach elektronicznych. do tej pory używałem zooma h2, ale padł i stanąłem przed wyborem.


h2n wydawał by się naturalnym wyborem, ale jakość wykonania jest podła a mikrofony (wzmacniacze) - jeśli są podobne jak w h2 - bardzo szumią.


MR2 jest ponoć pod tym wględem niezrównany, jednak ja nie będę nagrywać audio w jakości SACD - efektem końcowym ma być zwykłe 16/44.


po prostu nie wiem, czy jakość nagrania z MR2 sprowadzona do formatu 16/44 lub 24/96 będzie lepsza od nagrania z h2n czy h4n. to inna kategoria sprzętu, wiem...


poradźcie, proszę. 


Awatar użytkownika
Caroozo
Posty:932
Rejestracja:piątek 22 lut 2008, 00:00

Re: przenośny rejestrator audio (MR2)

Post autor: Caroozo » środa 14 lis 2012, 22:05

Szkoda że D1 kosztuje tyle co porządny multitrackowy rejestrator HD od Fostexa... Natomiast D50 nie jest złym wyborem - droższym mimo wszystko od H2N, a tymbardziej od H4N.


Ja dodam od siebie, iż klasyczny MiniDisc Sony wraz z porządnym mikrofonem stereo w latach 90' był niedościgniony, natomiast jeszcze w pierwszej połowie poprzedniej dekady ostatnie słowo w tym zakresie - Hi-MD - którego żywot oficjalnie zakończył się w 2011 roku, jakością przetworników bije na łeb niektóre rejestratory cyfrowe przy ułamku ich ceny. Sam posiadam parę MD w domu (Hi-MD jeszcze nie miałem, jedynie klasyczne - SHARP i Sony, jak i NetMD) i wiem, iż te sprzęty są niezawodne, a przy tym jakość nagrywanego materiału pozwala na używanie tego sprzętu w warunkach pro (jeszcze parę lat temu większość reporterów była w posiadaniu takich urządzeń). Używany dobry model MD (polecam szczególnie te starsze z serii MZ-RXX, nie do zajechania) kosztuje grosze, nośniki są łatwe (jeszcze) do zdobycia, kwestia dobrego mikrofonu i można działać . Kiedyś ten sprzęt kosztował w przeliczeniu na dzisiejsze zarobki niemal tyle, co ten D1...


adn_01
Posty:187
Rejestracja:czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: przenośny rejestrator audio (MR2)

Post autor: adn_01 » środa 14 lis 2012, 22:09

...
No rejestrator wypas, a jakie mikrofony i przedwzmacniacze zamierzasz użyć skorzystać z tej mega doskonałości jaką daję ponoć ten przetwornik 1bitowy...? Bo chyba nie zamierzasz używć wbudowanych elektretów z tak doskonałymi przetwornikami?

Rozumiesz, mnie, cały łańcuch jest tak dobry jak...

A jak chodzi o dobrze mikrofonowo wyposażone rejestratory to chyba Sony PCM-D50, a szczególnie Sony PCM-D1 nic obecnie nie pobije......
 




MR2 ma podobno mikrofony pojemnościowe (zresztą chyba wspomniany przeze mnie zoom także)... W każdym razie D50 wypada słabo w porównaniu z nim, słuchalem obu (chociaż w D50 da się rozsunąć mikrofony do układu z "szerokim" stereo, nie tylko X-Y). A, mam jeszcze Rode NT4. Ale przyznaję, że w terenie zdarza mi się dość często nagrywać tym co jest w rejestratorze.


ODPOWIEDZ