Strona 1 z 5
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: niedziela 25 wrz 2011, 21:16
autor: FreeFan
...Sennheiser HD 600
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: niedziela 25 wrz 2011, 21:41
autor: Andyeis
Moją uwagę zwróciło kilka modeli słuchawek:
- Sennheiser HD 215 II 400/280zł
- AKG K 240 Studio mk II - 480zł
- AKG 271mk II - 600zł
- AKG K 702 - 1300zł
Jeśli macie do polecenia jakieś inne słuchawki to śmiało:)
Myślę, że uwzględniłem wszystkie aspekty mojej sprawy. Sprawę tą kieruję do profesionalistów, do ludzi, którzy są pewni swojej odpowiedzi na moje pytania. Z góry dziękuję za porady i odpowiedzi w tej sprawie.
...
Grado
Otwarte nie męczą słuchu
Jakość dzwięku hmmmm ........ Przesłuchaj jeśi masz okazję
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: niedziela 25 wrz 2011, 22:55
autor: MB
Mam zamiar nabyć konkretne słuchawki za pomocą, których w pewny sposób będę miał odsłuchową kontrolę nad rejestrowanym dźwiękiem, dynamiką, kompresją, korekcją ścieżek oraz całymi miksami ścieżek i końcowym szlifem utworu.
*******************
Do tych celów słuchawki się nie nadają. Nie można zastąpić odsłuchu na monitorach odsłuchem na słuchawkach, ponieważ sposób prezentacji materiału jest diametralnie inny. Inne proporcje, inne plany, stereofonia, dramatyczna zależność wypadkowej charakterystyki od anatomii małżowiny, brak przenoszenia niskich częstotliwości na całe ciało itd.
Chciałbym aby słuchawki przenosiły jak najwierniej całą szerokość pasma częstotliwości i aby było w nich słuchać każdy lub jak najwięcej szczegółów. Aby praca na tych słuchawkach była maksymalnie komfortowa. Żeby nie męczyły słuchu i małżowin usznych. Najlepiej gdy można było mieć je na głowie przez całe godziny bez odczuwania dyskomfortu.
********************
To się da osiągnąć, ale nie w niskobudżetowych modelach słuchawek. Ale osiągnięcie tego nie oznacza sukcesu w tym co powyżej.
Zawodowi, bardzo doświadczeni realizatorzy potrafią częściowo pracować na słuchawkach, aczkolwiek bez jakiejkolwiek kontroli na dużych głośnikach się nie obędzie. Ale amatorzy na słuchawkach mogą jedynie nauczyć się robić mnóstwo kardynalnych błędów. Dlatego nie idź tą drogą.
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: niedziela 25 wrz 2011, 23:40
autor: delorjan
Jako ALTERNATYWA odsłuchu mogę polecić Shure SRH-840. Sam kontroluję na nich (poza monitorami) swój materiał, moim zdaniem grają bardzo "prawdziwie". Do tworzenia, produkcji muzyki używam DT-770 Pro (wszystko na nich brzmi wyśmienicie, inspirują brzmieniem), natomiast do kontroli miksu poza monitorami - właśnie SRH-840. Polecam przesłuchanie ich :)
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: poniedziałek 26 wrz 2011, 08:47
autor: lakiernik
Potwierdzam, że słuchawki nie mogą zastąpić monitorów, ale jako narzędzie pomocnicze (panorama, niskie pasmo) są ok. Polecam Beyerdynamic DT-150. Klasyka gatunku.
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: poniedziałek 26 wrz 2011, 09:31
autor: katox
potwierdzam delorjana. SRH 840 są naprawdę bardzo dobre. Porównywałem je z Senhiserami, Ultrasonicami, AKG i powiem szczerze. Do 1000 zł nie znajdziesz lepszych. Każdym obok SRH 840 brakowało w paśmie bardzo dużo, wydawało się wręcz że reszta to amatorskie słuchawki. SRH 840 są max szczegółowe, dobrze zmiksowane utwory grają na nich bajecznie. kiepsko zmiksowane nie da się słuchać, przeszkadza ci każde niedopatrzenie.
Jednakże nigdy nie zastąpisz odsłuchu słuchawkami. Zawsze będzie brakowało odsłuchania utworu na monitorach. I nigdy nie będziesz pewien czy dobrze zmiksowałeś utwór czy nie.
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: poniedziałek 26 wrz 2011, 17:10
autor: tcstudio
...Witam,
Na wstępie od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o słuchawki budżetowe. Mam zamiar nabyć konkretne słuchawki za pomocą, których w pewny sposób będę miał odsłuchową kontrolę nad rejestrowanym dźwiękiem, dynamiką, kompresją, korekcją ścieżek oraz całymi miksami ścieżek i końcowym szlifem utworu. Chciałbym aby słuchawki przenosiły jak najwierniej całą szerokość pasma częstotliwości i aby było w nich słuchać każdy lub jak najwięcej szczegółów. Aby praca na tych słuchawkach była maksymalnie komfortowa. Żeby nie męczyły słuchu i małżowin usznych. Najlepiej gdy można było mieć je na głowie przez całe godziny bez odczuwania dyskomfortu.
Na jakiś czas rezygnuję z odsłuchów bliskiego pola ponieważ moje pomieszczenie nie jest jak na razie zaadoptowane akustycznie, a po drugie odkładam kasę również na konkretny odsłuch bliskiego/średniego pola.
Jestem użytkownikiem słuchawek Sennheiser HD 25-1 II i AKG 141 Studio. AKG 141 mam zamiar sprzedać ponieważ są mi już zbędne i kupić inne, które spełnią moje nowe oczekiwania.
Przejdę do sedna sprawy:) Jako, że HD-25 są słuchawkami nausznymi i wywierają nacisk na uszy nie da się trzymać ich na tyle długo żeby komfortowo pracować nad utworem muzycznym. Dlatego koniecznie muszą to być słuchawki wokółuszne na których można z najlepszą jakością dźwięku pracować nad miksami. Dylemat polega na tym ile zainwestować w taki sensowny i wystarczający odsłuch słuchawkowy do kompleksowej pracy nad muzyką, jaką markę wybrać, słuchawki zamknięte, półotwarte, czy otwarte (raczej skłaniałbym się ku półotwartych i otwartych).
Moją uwagę zwróciło kilka modeli słuchawek:
- Sennheiser HD 215 II 400/280zł
- AKG K 240 Studio mk II - 480zł
- AKG 271mk II - 600zł
- AKG K 702 - 1300zł
Jeśli macie do polecenia jakieś inne słuchawki to śmiało:)
Myślę, że uwzględniłem wszystkie aspekty mojej sprawy. Sprawę tą kieruję do profesionalistów, do ludzi, którzy są pewni swojej odpowiedzi na moje pytania. Z góry dziękuję za porady i odpowiedzi w tej sprawie.
...
Re: Słuchawki do kompleksowej realizacji dźwięku
: wtorek 27 wrz 2011, 00:09
autor: Respectus
DT150 beyerdynamic. Nic innego.