Strona 1 z 1

SoundCraft GB8 16 i Allen& Heath Gl 3800 24

: sobota 07 lis 2009, 18:34
autor: SAKAMOTO

Witam


Pytanie odnośnie tego sprzetu.Szukam czegoś rozsądnego maksymalnie 24 kanały. Ceny dobrych 24 kanalowych mixerow zbliżają się do cen tych konsol. Rozumiem ze to mixery do zastosowań live.Czy istnieje jednak możliwośc studyjnej pracy (recording, mixing) pracy na tego typu sprzecie.


Niestety nie znalazłem zbyt dużo informacji na ten temat. Czy ktoś pracował na tych stołach w ten sposob..


Re: SoundCraft GB8 16 i Allen& Heath Gl 3800 24

: niedziela 08 lis 2009, 12:11
autor: Kalamb

...
Witam

Pytanie odnośnie tego sprzetu.Szukam czegoś rozsądnego maksymalnie 24 kanały. Ceny dobrych 24 kanalowych mixerow zbliżają się do cen tych konsol. Rozumiem ze to mixery do zastosowań live.Czy istnieje jednak możliwośc studyjnej pracy (recording, mixing) pracy na tego typu sprzecie.

Niestety nie znalazłem zbyt dużo informacji na ten temat. Czy ktoś pracował na tych stołach w ten sposob.....
 


To zależy przede wszystkim od tego czy ograniczenia z zastosowania takiego rozwiązania nie bedą Ci przeszkadzać, spowalniać prace na pewno będą, choć to zależy w głównej mierze od "topologii". Nie znam dokładnie tych modeli i przyznam szczerze, nie chce mi się szukać informacji. Bazuję na konstrukcji Soundcrafta K2. Niższe modele konsol live nie posiadaja nawet wyjść direct out, o wejsciach Tape in nie wspomnę, co uniemożliwia multitracking. Można oczywiście użyć gniazd Insert na przesłanie do i z DAW poszczególnych kanałów, ale to już eliminuje, bądż utrudnia zastosowanie jakichkolwiek peryferii, poza tymi z DAW. Po co analogowy stół, jeśli nie można użyć analogowego kompresora np. Oczywiście można to obejść, zapinając szeregowo w tor, jednak sygnały bedą w tym układzie niesymetryczne, a więc bardziej narażone na wszelkie zakłucenia, choćby elektromagnetyczne, kwestie pętli mas itp. Pozostaje jeszcze problem monitorowania podczas nagrania i po, przy ewentualnych "podrzutkach". Ale to mój punkt widzenia tematu. Generalizując jest możliwość pracy, zależy to od Twoich preferencji, a najważniejsze w tym wszystkim aby "instrument nie przeszkadzał w robocie"...


Re: SoundCraft GB8 16 i Allen& Heath Gl 3800 24

: niedziela 08 lis 2009, 15:04
autor: SAKAMOTO

 

To zależy przede wszystkim od tego czy ograniczenia z zastosowania takiego rozwiązania nie bedą Ci przeszkadzać, spowalniać prace na pewno będą, choć to zależy w głównej mierze od "topologii". Nie znam dokładnie tych modeli i przyznam szczerze, nie chce mi się szukać informacji. Bazuję na konstrukcji Soundcrafta K2. Niższe modele konsol live nie posiadaja nawet wyjść direct out, o wejsciach Tape in nie wspomnę, co uniemożliwia multitracking. Można oczywiście użyć gniazd Insert na przesłanie do i z DAW poszczególnych kanałów, ale to już eliminuje, bądż utrudnia zastosowanie jakichkolwiek peryferii, poza tymi z DAW. Po co analogowy stół, jeśli nie można użyć analogowego kompresora np. Oczywiście można to obejść, zapinając szeregowo w tor, jednak sygnały bedą w tym układzie niesymetryczne, a więc bardziej narażone na wszelkie zakłucenia, choćby elektromagnetyczne, kwestie pętli mas itp. Pozostaje jeszcze problem monitorowania podczas nagrania i po, przy ewentualnych "podrzutkach". Ale to mój punkt widzenia tematu. Generalizując jest możliwość pracy, zależy to od Twoich preferencji, a najważniejsze w tym wszystkim aby "instrument nie przeszkadzał w robocie"...
...
 


 


 


Dzięki za odpowiedz Kalamb..Muszę przemyślec jeszcze raz ten temat.Potrzebuje dobrego stołu do zgrania max 24 śladów plus 8 z DAW i wykonania miksu z podpietymi dwoma kompresorami i jednym efektem.Plus 8 busowymi wyjsciami na rejestrator.Może dobrym wyjściem byłby zakup kontrolera Euphonixa i robienie  mixu w komputerze. Ale to tylko kontroler i nie za takie pieniadze.Poza tym mam dosyc wypalania oczu na komputerze przez 9 godz. dziennie..


Pozdrawiam