DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
Przymierzam się do zakupu interfejsu aduio dla potrzeb nagrywania mojego zespołu rockowego z prób i koncertów + projektowej pracy nad nagraniami przed ostatecznym szlifem.
Nasze studio w którym nagrywany doecelowe płyty bazuje na Pro-tools więc pomyślałem sobie o systemie bazującym na tym systemie.
W zakresie naszego budżetu znajduje są się dwie dość rozsądne opcje:
1. M-audio project mix z softem m-powered protools
2. Digidesign 003 Factory
Oglądając opisy zwróciłem uwagę na różnice, ale najchętnej poznałbym opinię kogoś, kto miał okazje porównać "w realu" oba te sprzęty.
Nie ukrywam, że opcja PM Mpowered wydaje mi się bardziej warta pieniędzy, które kosztuje (o połowę taniej niż digi)
W.
[addsig]
Nasze studio w którym nagrywany doecelowe płyty bazuje na Pro-tools więc pomyślałem sobie o systemie bazującym na tym systemie.
W zakresie naszego budżetu znajduje są się dwie dość rozsądne opcje:
1. M-audio project mix z softem m-powered protools
2. Digidesign 003 Factory
Oglądając opisy zwróciłem uwagę na różnice, ale najchętnej poznałbym opinię kogoś, kto miał okazje porównać "w realu" oba te sprzęty.
Nie ukrywam, że opcja PM Mpowered wydaje mi się bardziej warta pieniędzy, które kosztuje (o połowę taniej niż digi)
W.
[addsig]
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
W zakresie naszego budżetu znajduje są się dwie dość rozsądne opcje:
1. M-audio project mix z softem m-powered protools
2. Digidesign 003 Factory
Oglądając opisy zwróciłem uwagę na różnice, ale najchętnej poznałbym opinię kogoś, kto miał okazje porównać "w realu" oba te sprzęty.
Nie ukrywam, że opcja PM Mpowered wydaje mi się bardziej warta pieniędzy, które kosztuje (o połowę taniej niż digi)
Jezeli chcecie nagrywac, to powinniscie IMO nie zwracac uwagi na zmotoryzowane hebelki (ktore w tej ilosci sa i tak bez sensu), tylko pomyslec o tanszej wersji rack - to po pierwsze. Po drugie - ten ProjectMix ma zdaje sie kiepskie opinie jezeli chodzi o jakosc wykonania i jakosc przedwzmacniaczy w porownaniu do "oryginalu" - a ze to teraz jedna firma, to i nic dziwnego, ze tak jest, na czyms trzeba oszczedzac. Trzecia rzecz - zestawy Digi maja sporo dodatkowego oprogramowania, ktorego nie maja zestawy M-powered, wiec jezeli chcecie tylko nagrywac, to nie wykorzystacie tego, a jezeli chcecie cos z tym kombinowac, to sie moze przydac.
No i jezeli rzeczywiscie chcecie tylko nagrywac, to slady od poczatku do konca np. z Cubase przeczytaja sie w studiu bez problemu, wiecmoze taniej by wyszedl jakis inny interfejs (m-audio albo i RME) i tani Cubase?
1. M-audio project mix z softem m-powered protools
2. Digidesign 003 Factory
Oglądając opisy zwróciłem uwagę na różnice, ale najchętnej poznałbym opinię kogoś, kto miał okazje porównać "w realu" oba te sprzęty.
Nie ukrywam, że opcja PM Mpowered wydaje mi się bardziej warta pieniędzy, które kosztuje (o połowę taniej niż digi)
Jezeli chcecie nagrywac, to powinniscie IMO nie zwracac uwagi na zmotoryzowane hebelki (ktore w tej ilosci sa i tak bez sensu), tylko pomyslec o tanszej wersji rack - to po pierwsze. Po drugie - ten ProjectMix ma zdaje sie kiepskie opinie jezeli chodzi o jakosc wykonania i jakosc przedwzmacniaczy w porownaniu do "oryginalu" - a ze to teraz jedna firma, to i nic dziwnego, ze tak jest, na czyms trzeba oszczedzac. Trzecia rzecz - zestawy Digi maja sporo dodatkowego oprogramowania, ktorego nie maja zestawy M-powered, wiec jezeli chcecie tylko nagrywac, to nie wykorzystacie tego, a jezeli chcecie cos z tym kombinowac, to sie moze przydac.
No i jezeli rzeczywiscie chcecie tylko nagrywac, to slady od poczatku do konca np. z Cubase przeczytaja sie w studiu bez problemu, wiecmoze taniej by wyszedl jakis inny interfejs (m-audio albo i RME) i tani Cubase?
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
No i ten M-Audio ma 8 przedwzmacniaczy, a digi003 cztery...
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
...No i ten M-Audio ma 8 przedwzmacniaczy, a digi003 cztery......
**********************
Za 2800 mozna w Arcade audio kupic ART Tube Fire(przez FW do kompa),masz 8 dobrych preampow,do tego Cubase LE,jesli masz Maca to Logic Express i w cenie ok 3 tys masz calkiem niezly zestaw do nagran.Mozesz tez zwrocic uwage na MOTU 8pre,tez na FW.
[addsig]
**********************
Za 2800 mozna w Arcade audio kupic ART Tube Fire(przez FW do kompa),masz 8 dobrych preampow,do tego Cubase LE,jesli masz Maca to Logic Express i w cenie ok 3 tys masz calkiem niezly zestaw do nagran.Mozesz tez zwrocic uwage na MOTU 8pre,tez na FW.
[addsig]
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
Jeśli zamierzacie ten sprzęt wozić ze sobą na koncerty i próby to rzeczywiście wersja rack będzie dużo wygodniejsza do nagrywania (i tańsza). Ja mam DIGI 003 FACTORY - hebelki i pokrętła naprawdę pomagają w mixie, ale przy nagrywaniu na setkę to nie ma znaczenia.
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
...Jeśli zamierzacie ten sprzęt wozić ze sobą na koncerty i próby to rzeczywiście wersja rack będzie dużo wygodniejsza do nagrywania (i tańsza). Ja mam DIGI 003 FACTORY - hebelki i pokrętła naprawdę pomagają w mixie, ale przy nagrywaniu na setkę to nie ma znaczenia.
...
**********************
No właśnie tak sobie myślę, że skoro i tak wydajemy tyle kasy to odrazu byłaby zabawka do domowego studia - również do mixów. A w racku się nie pobawimy.
Nagrywanie na setkę będzie ważne - ale chcemy np sobie zgrać dobre demo - a może nawet materiał wsadowy do studia. Nasz perkusista ma wielki custom zestaw Yamahy i gramy w salce o bardzo dobrej akustyce (sporo drewna). Mamy kilka dobrych mikrofonów + zestaw triggerów i moduł ddrum więc różne kombinacje są możliwe.
Taka praca projektowa da nam możliwość testu różnych rozwiązań - łącznie z miksami próbnymi.
A gdy już stworzymy to co chcemy - to ostatni szlif na pro-tools HD :)
...
**********************
No właśnie tak sobie myślę, że skoro i tak wydajemy tyle kasy to odrazu byłaby zabawka do domowego studia - również do mixów. A w racku się nie pobawimy.
Nagrywanie na setkę będzie ważne - ale chcemy np sobie zgrać dobre demo - a może nawet materiał wsadowy do studia. Nasz perkusista ma wielki custom zestaw Yamahy i gramy w salce o bardzo dobrej akustyce (sporo drewna). Mamy kilka dobrych mikrofonów + zestaw triggerów i moduł ddrum więc różne kombinacje są możliwe.
Taka praca projektowa da nam możliwość testu różnych rozwiązań - łącznie z miksami próbnymi.
A gdy już stworzymy to co chcemy - to ostatni szlif na pro-tools HD :)
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
No właśnie tak sobie myślę, że skoro i tak wydajemy tyle kasy to odrazu byłaby zabawka do domowego studia - również do mixów. A w racku się nie pobawimy.
No a niby co da osiem hebelkow do miksu? Moze ja za stary jestem, ale polsrodki mnie juz nie bawia, poza tym IMO latajace heble w DAW maja ograniczony sens, zreszta - co kto woli. Ale doplacac za osiem hebli to bym nie doplacal.
Nagrywanie na setkę będzie ważne - ale chcemy np sobie zgrać dobre demo - a może nawet materiał wsadowy do studia. Nasz perkusista ma wielki custom zestaw Yamahy i gramy w salce o bardzo dobrej akustyce (sporo drewna). Mamy kilka dobrych mikrofonów + zestaw triggerów i moduł ddrum więc różne kombinacje są możliwe.
Taka praca projektowa da nam możliwość testu różnych rozwiązań - łącznie z miksami próbnymi.
A gdy już stworzymy to co chcemy - to ostatni szlif na pro-tools HD :)
No to musicie doliczyc jakis osmiokanalowy przedwzmacniacz z ADATem - i jezeli moge cos doradzic, to raczej nie ADA8000. Ogolnie Pro-Tools fajna rzecz do zgrywania, choc jednak nie nalezy zapominac o innych rozwiazaniach. W przypadku Pro-Toolsa moze to jednak w sumie nieco taniej wyjsc, a i kompatybilnosc fajna rzecz.
No a niby co da osiem hebelkow do miksu? Moze ja za stary jestem, ale polsrodki mnie juz nie bawia, poza tym IMO latajace heble w DAW maja ograniczony sens, zreszta - co kto woli. Ale doplacac za osiem hebli to bym nie doplacal.
Nagrywanie na setkę będzie ważne - ale chcemy np sobie zgrać dobre demo - a może nawet materiał wsadowy do studia. Nasz perkusista ma wielki custom zestaw Yamahy i gramy w salce o bardzo dobrej akustyce (sporo drewna). Mamy kilka dobrych mikrofonów + zestaw triggerów i moduł ddrum więc różne kombinacje są możliwe.
Taka praca projektowa da nam możliwość testu różnych rozwiązań - łącznie z miksami próbnymi.
A gdy już stworzymy to co chcemy - to ostatni szlif na pro-tools HD :)
No to musicie doliczyc jakis osmiokanalowy przedwzmacniacz z ADATem - i jezeli moge cos doradzic, to raczej nie ADA8000. Ogolnie Pro-Tools fajna rzecz do zgrywania, choc jednak nie nalezy zapominac o innych rozwiazaniach. W przypadku Pro-Toolsa moze to jednak w sumie nieco taniej wyjsc, a i kompatybilnosc fajna rzecz.
- Tasiorowski
- Posty:543
- Rejestracja:poniedziałek 03 gru 2007, 00:00
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
No to musicie doliczyc jakis osmiokanalowy przedwzmacniacz z ADATem - i jezeli moge cos doradzic, to raczej nie ADA8000. Ogolnie Pro-Tools fajna rzecz do zgrywania, choc jednak nie nalezy zapominac o innych rozwiazaniach. W przypadku Pro-Toolsa moze to jednak w sumie nieco taniej wyjsc, a i kompatybilnosc fajna rzecz....
**********************
A nie lepiej jakiś systemik typu INTERFACE 8 kanałów + preamp po adacie 8 kanałów ?? ja polecam FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, około 6 tyś, a się ma 16 wlotów, można cały band na 100 nagrać, co na 8 wlotach może być trudne, trochę softu no i wciąż taniej od 003 FACTORY i RACK... No niekoniecznie ten interface i preamp ( jak ktoś nie lubi presonusa
). Zgadzam się z Tobą MATIZ, że zmotoryzowane tłumiki w tej ilości to chyba trochę bezsens ( no, ładne wrażenie na klientach robi
) Ja automatykę robię krzywymi, w dużym powiększeniu można ją bardzo precyzyjnie zrobić, moim skromnym zdaniem precycyjniej niż jakimś plastikowym badziewiem z silnikami od mikserka COLA-CAO. A do nagrania na setkę można po prostu wysterować preampy, tak jak to się robi do każdej innej wielościezkowej sesji, a potem zabawa IN THE BOX.
**********************
A nie lepiej jakiś systemik typu INTERFACE 8 kanałów + preamp po adacie 8 kanałów ?? ja polecam FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, około 6 tyś, a się ma 16 wlotów, można cały band na 100 nagrać, co na 8 wlotach może być trudne, trochę softu no i wciąż taniej od 003 FACTORY i RACK... No niekoniecznie ten interface i preamp ( jak ktoś nie lubi presonusa


Mocny Pecet + Laptop, Presonus FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, TC M One XL, TC HELICON VIOCEWORKS, ALESIS 3630, MXL 2006 + 770, SE 3 Stereo Pair, Sontronics SIGMA, Shure SM 57, 81, Audio-Technica - ATM 650 x 3, ATM 250 DE, ATM 450, APS AEON, E-MU PM 5, AKG 141
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
Przecież to że ma 8 hebelków wynika z ergonomii a nie z ubóstwa . Przełączasz sie pomiędzy bankami (co 8 lub co 1) Naraz i tak więcej nie chwycisz (chyba że palcami od nóg...:) No ale fakt, że akurat P-Mix jest kiepsko wykonany. możecie zaszalaeć i kupić np nowy sterownik mackiego MCU Pro (z mozliwością dostawki kolejnych suwaczków dla sceptyków :)
Re: DIGI 003 czy M-Audio P-mix?
...Przecież to że ma 8 hebelków wynika z ergonomii a nie z ubóstwa . Przełączasz sie pomiędzy bankami (co 8 lub co 1) Naraz i tak więcej nie chwycisz (chyba że palcami od nóg...:)
**********************
Jako ze mam na codzien pod soba konsole z 80 heblami (dwa rzedy po 40), z praktyki nie potwierdzam powyzszego chocby w czesci.
Albo konkretnie, jak mowi Matiz, albo jeden hebel, kiedy sie chce palcem narysowac automatyke np. pedalu glosnosci hammonda. Inaczej szkoda zachodu, choc wiele osob moze uwazac, ze w praktyce jest inaczej. Otoz nie jest.
Szlag by mnie trafil, jakbym mial sie przelaczac co 8 grup, gdy mam rozwalony miks na 80 czy 150 sladach.
Albo chce widziec wszystko na monitorze (no - prawie wszystko - ale na monitorze widze od razu cala grupe sladow bedaca czesc aranzu i zaleznosci miedzy nimi - i o to chodzi), albo widze to na konsoli.
**********************
Jako ze mam na codzien pod soba konsole z 80 heblami (dwa rzedy po 40), z praktyki nie potwierdzam powyzszego chocby w czesci.
Albo konkretnie, jak mowi Matiz, albo jeden hebel, kiedy sie chce palcem narysowac automatyke np. pedalu glosnosci hammonda. Inaczej szkoda zachodu, choc wiele osob moze uwazac, ze w praktyce jest inaczej. Otoz nie jest.
Szlag by mnie trafil, jakbym mial sie przelaczac co 8 grup, gdy mam rozwalony miks na 80 czy 150 sladach.
Albo chce widziec wszystko na monitorze (no - prawie wszystko - ale na monitorze widze od razu cala grupe sladow bedaca czesc aranzu i zaleznosci miedzy nimi - i o to chodzi), albo widze to na konsoli.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!