W temacie video jestem zielony, więc szukanie informacji na ten temat przynosi mi jedynie frustrację. Dotychczas pracowałem na obrazkach w okienku programu i niestety pliki video pochłaniają część zasobów komputera.
Wiec tu pytanie: jakie stosuje się rozwiązania by odciążyć system? Jakich rozwiązań sprzętowych mam szukać? Jak przedstawia się sytuacja wyjścia video przez FW? Czy można podłączyć jakiś system, który odciążyłby komputer i jednocześnie wypuszczał obrazek na TV? Jakie rozwiązania stosuje się w pro studiach?
Mam w tym temacie ogromny mętlik. Priorytety to:
1. Odciążyć komputer
2. Przekazać obraz na tv.
Bardzo proszę o radę zarówno tych którzy korzystają z PC, jak również tych, którzy pracują na MAC ponieważ zamierzam się wkrótce zmienić komp na macpro. Wszelkie dodatkowe info mile widziane. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich!
Wspomaganie video przy postprodukcji
Re: Wspomaganie video przy postprodukcji
Od jakiegoś czasu zdarza mi się udźwiękawiać filmy. Jest uruchomiony program do montażu dźwięku na 2 monitorach, do tego obrazek wychodzi po SVideo na 2 displaye dla mnie i wykonawców. Po zakończeniu projektu zgrywam materiał przez port FireWire na magnetowid DV. Cały czas praca odbywa się z materiałem w natywnej jakości DV (25 Mbitów na sekunę) i z komputerem nie ma żadnych problemów. Procesor Intel 2x3GHz, 1280MB ram-u. Kompletnie nic się nie przycina ani nic takiego, hula jak burza. A o żadnych sposobach odciążania kompa nie słyszałem.
-
- Kontakt:
Generalnie pracujemy na DV albo nawet na nieskompresowanym materiale (czasem wole nieskompresowany)
Praca na Dwóch monitorach - jak najbardziej - istnieje też możliwosć wysyłki samego źródła Video na osobny monitorTV, niestety mam Vegas v5.0 i jak do tej pory nie udało mi sie uruchomić samego video na TV, odpalam sobie na drugim LCD w okienku (nie wiem, ale chyba trzeba miec jakąś inszą karte którą VEGAS/SoundForge rozumie)